Sök:

Sökresultat:

1017 Uppsatser om Remote usability testing - Sida 28 av 68

Does vaccination against Feline Parvovirus protect hospitalized raccoon kits from clinical outbreaks of parvoviral disease?

The Northern Raccoon (Procyon lotor) belongs to the Carnivore-family and is a species endemic to North America. Every year hundreds of orphaned raccoon cubs are admitted into the Wildlife Rehabilitation Center of Minnesota (WRCM), a non-profit organization where all injured or orphaned wild animals are admitted and receive quality health care with the goal of being released out into the wild. The WRCM routinely vaccinate all of the admitted raccoon cubs with a killed feline panleucopenia vaccine, but despite this there are outbreaks of parvovirus infection every year where up to 50% of the admitted cubs have been euthanized or died. The objective of this study was to determine whether vaccinating the admitted raccoon kits has any significant protective effect to developing clinical parvoviral disease. A single-blinded cohort study was designed with two parallel, independent groups. One group was given a dose of killed feline parvovirus vaccine at admission, and the other group was not given any vaccination at all. Assignment to the vaccinated or unvaccinated group was on a per-litter basis and done randomly by drawing lots out of a box.

Svenska kyrkan i kris : Sambandet mellan demografi och Svenska kyrkans medlemsandel

Our aim in this work has been to redesign ModernFamilies and make a user-friendly interface for people with aphasia. The focus has been to identify general issues they might face while using different technology and applications, in order to find better alternative design for ModernFamilies, with a focus on usability. To approach this issue, we used a qualitative method. Our study includes several interviews and observations preformed in conjunction with the AGNES project (AGeing in a NEtworked Society) and speech therapists. Aphasia requires simple design that in the same time gives them support to understand and use technology and different applications.

Användbarhet av myndigheters informationssystem - En studie utifrån användarnas perspektiv

Inledning: Allt flera anställda inom myndigheter blir beroende av informationssystem för att utföra sina arbetsuppgifter. Flera fall har uppmärksammats i media där anställda inom myndigheter haft problem med dessa system. Därför vill vi utvärdera användarvänligheten av informationssystemen hos myndigheter utifrån anställdas perspektiv. Metod: Genom en enkätundersökning har vi samlat in svar från 149 anställda inom olika myndigheter. Slutsats: Användarvänligheten i myndigheters informationssystem är generellt verken bra eller dålig, utan medioker.

Datorsimulering av gruvlastare för funktionell testning

I denna rapport presenteras hur en simulatorlösning för funktionstestning av en gruvmaskin har tagits fram. Arbetet har skett i Atlas Copcos regi och består av tre delar: kartläggning i form av intervjuer, utvärdering av befintliga simulatoralternativ och slutligen val och implementation av lösning. Resultatet visar på en konceptuell prototyp, där en gruvmaskin visualiseras i en 3D-miljö tillsammans med en virtuell gruvgång. Detta möjliggör bland annat testning av autonom navigering, alltså att en gruvmaskin självständigt styr utifrån avläsning av tunnelväggar med hjälp av laser. Samtidigt tillåter lösningen också att kontrollvärden från olika sensorer, såsom vinkelgivare, kan hämtas ut ur simuleringen..

 En modern kommun med ett modernt resemönster? :  en studie av pendlingsmönstret mellan män och kvinnor i Knivsta kommun

This essay investigates the statements of Växjö municipality?s motives for some of its many environmental projects. The aim of the essay is to be theory-testing as to see how a municipality/city which promotes itself as being ?green? motivates its efforts in the environmental area. Växjö city promotes itself as ?The greenest city in Europe?, an award appointed to the city by BBC and other international media.

ROLLIN? -public furniture with play value

The aim in this project was to spread play in the city and acrossgenerations. My way of approaching this challenge was to explore theborderland between playground equipment and street furniture. Thisopened up many possibilities to afford play in places where playgroundequipment often is excluded.The goal was to create one, or more, furniture with play value. The targetgroup was all vivasious people spending time in the public outdoorspace. Through user studies, a lot of serious playing and a lot of testing,the project resulted in a bench called Rollin´.

Designing the Militarization 2.0 research tool

Research is a time-consuming endeavor which requires appropriate tools to manage often vast amounts of information. Militarization 2.0 is a research project aiming to explore Militarization in social media. The aim of this project is to design a user interface for supporting researchers in projects involving large amounts of data in qualitative studies. The project will follow the design process of the first version of the Militarization 2.0 research database interface. The design process involves user studies, interviews and design and testing of paper and digital prototypes.

Är användbarheten i säkerhetskritiska system eftersatt?

I denna rapport har vi undersökt hur utvecklarna tagit hänsyn till användbarheten för slutanvändarna vid utvecklingen av ett säkerhetskritiskt system. Resultatet erhölls genom en empirisk fallstudie på två företag som utvecklar säkerhetskritiska system. Datainsamlingen bestod av intervjuer med personer som varit delaktiga i och har kunskap om utvecklingen av systemen som ingick i vår fallstudie. Sedan analyserades insamlad data mot teori inom Människa ? Dator ? Interaktion (MDI) samt teori om säkerhetskritiska system.

Digital doggy bag : iPhone applikation som tar med dina mat- och dryckupplevelser

In this project an iPhone application for storing food and drink experiences was developed with focus on an easy interaction design. The already existing market of similar applications were studied and evaluated to extract their positive and negative features. Interviews with experts within the food and drink business where made in the pre study to get a good perception of how to divide and categorize the sections in the application. To optimize the usability, workshops with potential users with different technical experiences where continuously held during the development of the design.During the development two variants of development environments where evaluated. The final result of the application was developed in the environment that made the best impression and seemed to be the best alternative.The resulting product has a thought out design meant to be easy to understand, even for the first time users.

Kontext, utvärdering och användarupplevelse : En studie om kontextens påverkan på användarnas respons vid utvärdering av användarupplevelse

In this paper we explore the relations between context and feedback generated in three user-centered evaluations of a flash-based game. Whether it?s the social context, the physical context or the degree of intrusion from the evaluator, they all contribute to the quality of the feedback received. The selection of test subjects is a narrow process, which gives the above mentioned factors different meaning. Contextual factors have shown to influence the feedback given within both usability and user-experience.

Sista inlägget ? varför sluta blogga? : En studie av bloggare som avslutat sina bloggar

 By changing focus from the active blogger to the ex-blogger this study focuses on a part of the blogosphere that is generally overlooked, why bloggers stop blogging. 30 terminated blogs where studied and the ex-bloggers where contacted. Six main reasons why a blog is terminated was found: Changed life situation, The blog effecting private life, The blog effecting the professional life, Done with testing to blog, Blogging about an event, Done with the blog ? the logical termination. Outside the main focus of the study  it was also evident that most bloggers terminate a blog to put focus of one of their other blogs or start a new one.

Adaptiva talbaserade system i fordon : Designförslag för att främja user experience

Denna kandidatuppsats undersöker hur user experience kan främjas i ett adaptivt talbaserat system i en fordonskontext. Att undersöka och involvera user experiencei adaptiva talbaserade system är i synnerhet viktigt i denna kontext då den primära sysslan, att köra, bör störas så lite som möjligt. Ett adaptivt system ger möjlighet att effektivisera interaktion och ett talbaserat system låter föraren fokusera på trafiken.Genom att undersöka existerande teori och utföra empiriska undersökningar i form av användartester genom Wizard of Oz-tekniken och intervjuer har vi skapat designoch dialogexempel. Dessa förslag kan främja user experience och på så vis bidra till att den interaktion som sker är effektiv och behaglig. .

Konstruktionsforslag for kabelprovningsutrustning av serieresonanstyp

In order to decrease the disturbance from a cable testing equipment, the company Ericsson Network Technologies in Falun determined to design a new series resonant test system with a lower frequency. The new equipment is of series resonant type with a system frequency of 500 Hz. This equipment consists of an inductor, a capacitor and a voltage source. The voltage source is the same as the old one, the cable acts as the capacitor but the inductor has to be designed especially for the new equipment. In this thesis work several air coil inductor types were examined.

Enhetsoberoende GUI av larmapplikation

Företaget Attendit utvecklar sedan 2006 systemprodukten NetAlert? för Android, Win 32, och iOS. Produkten är ett larmsystem för personsäkerhet som använder sig av en serverbackend med vilken samtliga klienter kommunicerar via en krypterad socket i realtid. Målet med detta projekt har varit att utveckla NetAlert? vidare, för att få ett responsivt och användarvänligt gränssnitt som alla kan använda, oavsett teknisk kompetens.

En contentbyrås webbplats : En rapport om utveckling och redesign av en contentbyrås webbplats med fokus på användbarhet

Denna rapport redovisar den process som utvecklingen av OTWs nya webbplats har inneburit. Jag har arbetet med att skapa en ny design av deras nuvarande webbplats där syftet har varit att skapa en webbplats där man presenterar sig själva på ett bra sätt och ställer mindre krav på redaktionellt innehåll samtidigt som man följer konventioner för branschen och målgruppen. I utvecklingen av webbplatsen anpassar jag mig efter rådande designprinciper och riktlinjer för användbarhet så att webbplatsen ska bli så lätt att använda som möjligt. Utvecklingen av prototypen har skett i mjukvaruprogrammet Axure RP. Resultatet av projektet är två interaktiva digitala prototyper i form av en mobil version samt en desktopversion.

<- Föregående sida 28 Nästa sida ->