Sök:

Sökresultat:

781 Uppsatser om Relationsskapande event - Sida 3 av 53

Svart bälte i ryktesspridning och events : [en studie i PR-strategierna Buzz och Event marketing]

Syftet med studien är att reda ut vilken roll strategierna Buzz och Event marketing har i PR-branschen idag samt hur de strategiska kommunikatörerna och målgruppen förhåller sig till dem. Studien undersöker också de behov och möjligheter strategierna i kombination har och ska på så sätt generera ny kunskap till grund för strategiernas fortsatta utveckling..

Event Marketing : En Begreppsutredning

Event marketing har allt sedan begreppet instiftades runt tiden för OS i Los Angeles 1984 varit starkt praktikerdrivet, vilket även återspeglas i den litteratur som skrivits om fenomenet. Den största delen av denna är av normativ karaktär och antar skepnaden av handböcker snarare än av akademisk litteratur. Bland författarna råder dessutom stor oenighet angående vad som faktiskt innefattas av begreppet event marketing. För den person som försöker förstå vad event marketing handlar om utgör detta ett problem; ett problem som ligger till grund för denna undersökning. Utifrån den ovan beskrivna situationen formulerades för undersökningen följande syfte: Genom att ur ett marknadsföringsteoretiskt perspektiv studera olika författares och praktikers definitioner av och uppfattningar om event marketing, precisera de fenomen som bör innefattas av begreppet.

Effektmätning av Event Marketing

Vårt syfte med uppsatsen är att ge läsaren en förståelse för vilka syften och mål som utgör grunden för mätningar av Event Marketing. Vidare avser vi att inventera de mätprocesser som kan tillämpas på Event Marketing samt kritiskt granska dessa i termer av den problematik som omger mätningen. Vårt arbete bygger på intervjuer med större företag inom eventbranschen, en kund samt tre undersökningsföretag. Det baseras också på en litteraturstudie som omfattar de ämnen vi berör i uppsatsen. Främst behandlar vi Event Marketing och dess plats i promotionmixen, varumärke samt uppföljning och mätvariabler.

Volvo Ocean Race Stockholm 2009 : Planeringen av ett evenemang i världsklass

It has become increasingly common for a city or region to use sporting and media events to promote themselves. But what is behind these events? What kind of organisation is necessary to plan and run them? In the summer of 2009 the internationally known Volvo Ocean Race will arrive in Stockholm. The race is eight months long and will be hosted in Stockholm for almost the whole of June. The City of Stockholm is behind the event and Stockholm?s marinas will be responsible for making sure that everything runs smoothly and on schedule.

Att hitta varje barns hemlighet

Undersökningen behandlar hur man som pedagog kan bemöta och arbeta med utagerande beteende hos barn i förskoleålder, ur ett pedagogiskt perspektiv. Utagerande beteende definieras som något som märks, alltså hörs och syns väldigt tydligt och det kan ha många bakomliggande orsaker. Relationsskapande, rutiner, att hitta strategier och ett aktivt arbete med lek har visat sig vara huvudstenarna för att bemöta och arbeta med utagerande barn på ett bra sätt. Undersökningen är av kvalitativ sort och empirin har samlats in genom intervjuer och observationer av pedagoger. Därefter har resultaten jämförts med litteratur som behandlar ämnet..

Bakgrundsmusikens påverkan inom event marketing

The purpose of this thesis was to get a deeper understanding of why and how companies work with background music in event marketing and also how it can affect on companies image. In our research a case study was conducted and based on interviews with four respondents who all have experience working with background music throughout their careers. The study has shown that background music can be a very effective promotion tool in event marketing when it's used in the right way. Furthermore this study has shown that companies consciously use background music to enhance the experience and emotional affect the attendant through choice of music and the music can affect companies' image. Event marketing combined with background music is an effective tool for companies to generate positive associations to image and to reach their target group when right music is correctly conducted..

Att se eller att bli sedd: Vikten av relationsskapande möten mellan pedagog och barn i förskoleklass

Syftet med studien är att undersöka hur pedagoger i förskoleklass förstår relationer och förhåller sig till relationsskapande möten mellan pedagog och barn. Vi har utfört en kvalitativ intervjustudie där intervjupersonerna bestod av sex yrkesverksamma förskollärare i två förskoleklasser. I studien framkommer att människans utveckling och lärande är beroende av relationer till andra. Förutsättningen för skapandet av goda relationer är ömsesidighet. Studien visar på vikten av att pedagoger är medvetna om relationers betydelse för elevers skolarbete.

Event Marketing - ur ett organisatoriskt perspektiv

Uppsatsens syfte är att beskriva arbetsprocessen i ett event och visa på skillnader mellan de olika aktörernas synsätt. Den grundar sig på studier av två eventbyråer; en stor, marknadsledande och en liten, nystartad. I uppsatsens analys diskuteras framförallt skillnaderna mellan de som planerar eventet och de som genomför det. Här kan det ibland uppstå vissa spänningar. Utifrån två metaforer angrips problematiken de skilda synsätten och författarna diskuterar varför spänningarna kan uppstå, samt hur organisationen kan göra för att försöka undvika dem..

Relationsskapande genom skönlitteratur/ Creating interaction through literature

Efter att ha läst Riesbecks avhandling, Interaktion och problemlösning ? Att kommunicera om och med matematik, fann vi av intresse att undersöka lärarens betydelse för en meningsfull muntlig matematisk kommunikation som ger eleverna en matematisk förståelse. Utifrån klassrumsobservationer och lärarintervjuer i skolår 2 och 3 ville vi ta reda på hur kommunikationen ser ut i klassrummet och även hur läraren förhåller sig till denna. Vårt resultat visar att läraren har en avgörande roll för den muntliga kommunikationen, vilket också de intervjuade lärarna är medvetna om. Däremot kom vi fram till att det lärarna framhöll som viktigt i kommunikationen, praktiserade de inte alltid i undervisningen då de dominerade kommunikationen..

CQRS och Event Sourcing som mjukvaruarkitektur

I den här rapporten undersöks Command Query Responsibility Segregation (CQRS),Event Sourcing och Task Based User Interface (händelsebaserat gränssnitt) somtillsammans bildar en annorlunda arkitektorisk uppbyggnad av system. Tanken bakomarkitekturen är att kunna spåra vad, när och hur data förändras i ett system samtmöjlighet att återskapa tidigare tillstånd, jämfört med traditionella system som endastlagrar, hanterar och presenterar data i dess nuvarande tillstånd. Undersökningen hargjorts genom att ta fram en bokningsprototyp och resulterade i för ?och nackdelar,användningsområde och hur CQRS, Event Sourcing och händelsebaserat gränssnitt kanimplementeras tillsammans..

IT-implementering inom svenska banker : En flerfallstudie med fokus på användarna och önskade effekter

The society of today is overflowed with information and commercials. There is a thick media noise that the marketers finds hard to penetrate. Bearing this in mind, we can see that Event Marketing, witch is marketing through events, has grown to be a popular form of communication as it has an ability to work its way through the existing media noise. Through events a company can strengthen its brand and image as well as form a lasting relationship with its consumers. What other functions does Event Marketing possess? In what context is Event Marketing an appropriate marketing strategy to use? These are two questions that we aim to answer through this essay.To be able to answer these questions we interviewed the marketing manager of two different companies, L´oréal and TeliaSonera.

Carlstad Comic Con : En fallstudie

This is a case study of Carlstad Comic Con 2011 and 2012.The purpose is to study the event in relation to a project management and a local culture policy perspective. This in order to analyze the organization of a popular culture event and see how such a local event may benefit Karlstad as a city. Besides studying the organization of Carlstad Comic Con and its outcomes I am sketching a short cultural history of popular culture media and its context within recent year?s globalization.The study shows that the events have had a great beneficial impact on the local industry; lacking any negative sides, and have put Karlstad in an international context which goes directly in line with the standard guidelines for project management of region culture policy. Concerning how to organize the event the organizers have not followed a strict project structure.

Massundanträngning i samband med pålning i lera

Voltage sag indices are a way of quantifying the performance of the power supply, as far as voltage sags are concerned. Indices can be defined for individual events, for individual sites, and for a whole system. A standard method for single-event methods is part of IEC standard 61000-4-30.This thesis emphasizes the importance of voltage sag indices and different methods for calculating three-phase voltage sag characteristics. Three-phase events measured in a medium network voltage over period of one month were analyzed, results examined and statistically evaluated. An algorithm for calculating voltage sag characteristics and indices was created in Matlab.

Integration genom event - America´s Cup:s förankring i Malmö

Uppsatsens titel: Integration genom event ? America?s Cup:s förankring i Malmö Seminariedatum: 13 januari, 2006 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatseminarium, 10 poäng Författare: Lisa Kopp, Maria Leifland, Ann Lilja Handledare: Erling Green, Christer Kedström Fem nyckelord: America?s Cup, event, integration, Malmö, stadsmarknadsföring Syfte: Syftet med uppsatsen är att presentera en ansats till en ny metodik för att marknads¬föra Malmö stad där event utnyttjas för att öka integrationen: ?event med samhällssyfte?. Vi använder eventet America?s Cup som fallstudie för att identifiera hur event bedrivs idag och vilka behov vår modell bör tillfredställa. Metod: Vi har använt oss av både en kvalitativ metod bestående av djupintervjuer med eventets nyckelpersoner och en kvantitativ metod som utgörs av en enkätundersökning bland befolkningen i två stadsdelar.

Den lokala påverkan av ett mega event : London 2012 med vision London 2040

The topic of this essay is the expected effects that can come during and after a mega event and how the local impact may affect the local community and the citizen. This essay concerns a forthcoming mega event, the Olympic Games that will be held in London 2012. The area that the Olympics will be held in is Stratford that is located about twenty minutes from the central of London by the underground. The Olympic Games is one of the largest mega events with its millions of visitors. The purpose of this essay is to study what is expected after the mega event has taken place in London.

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->