Sök:

Sökresultat:

571 Uppsatser om Recruitment match - Sida 10 av 39

Är försäljning av tobaksprodukter förenligt med CSR? : En komparativ studie av tobaksbranschens sociala ansvar

I dagens samhälle ställs det allt fler krav på att företag ska ta ett socialt ansvar och idén corporate social responsibility (CSR) påverkar företag och deras verksamhet. Ett totalt socialt ansvar innefattar att företag ska gå med ekonomisk vinst, följa lagar och förordningar som råder på marknaden samt en etisk skyldighet i form av agerande i enlighet med intressenters normer och förväntningar på företaget. Utöver detta ska företag agera som goda samhällsmedborgare. För företag i en bransch där verksamheten grundas på skadliga produkter blir det diskutabelt huruvida de lever upp till ett etiskt ansvar eller inte. Företag i tobaksbranschen är exempel på sådana och syftet med den här undersökningen är att analysera och jämföra fyra tobaksbolags respektive presentation av CSR.

Större och mindre växtätares samexistens : Möjlig interaktion och effekt på lokal biodiversitet

The purpose of this report was to investigate to which extent local presence of large herbivore mammals (Alces alces, Cervus elaphus, Capreolus capreolus, Dama dama and Sus scrofa) covaries with small rodents (Myodes glaerolus, Apodemus flavicollis and Apodemus sylvaticus? The hypothesis was that high abundance of wild ungulates would inhibit the density of small forest rodents. The data was collected during field work within FoMA (Environmental Monitoring Assessment)/SLU (Swedish University of Agricultural Science). The Ungulate dropping inventory and rodent trappings, which is the base in this report, where performed 2012 ? 2014 in Gnesta/Nyköping municipalities (G/N) with a relatively high density of wild ungulates and Vetlanda/Växjö municipalities (V/V) with relatively lower wild ungulate density.

Rörelse i rörelse: En studie av organisationskulturen på Friskis&Svettis Stockholm

The thesis aims at describing how culture is produced and reproduced at IF Friskis&Svettis Stockholm, a Swedish non-profit training association. The authors claim that organizational identity plays a major part in determining ways of action within the organization. Selection processes, programming and internal recruitment and sensemaking are essential issues of the cultural production and reproduction..

Samspel mellan elever med autism och utvecklingsstörning

ABSTRACTTitle:The town's largest employers, is there a need to exchange?Level:Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor:Emmelie Eriksson, Malin StrömSupervisor:Lars EkstrandDate:2012 ? JuneAim:?Gain a deeper understanding of the topic corporate culture?Get an understanding as to how corporate culture influences the daily operations?Possibly be able to help with any concrete to help the investigated company toimprove its corporate cultureMethod:Data collected through both quantitative and qualitative surveys in the form of aquestionnaire answered by 71 people, three interviews with the employees with leading rolesat the investigated company and an observation. The material is analyzed with a hermeneuticsapproach, which means that we have assumed facts and then built our work on trying to findan understanding and to draw our own conclusions based on the perspective that we found.Result & Conclusions:The results of this study show that the company needs to work on itscorporate culture. We have found a few points we would like to improve in the company weexamined. We believe that it is the company's reputation and it begins already in thecompany's own recruitment process it is the main finding from our study.Suggestions for future research:Interesting would be to seek employment with thecompany you want to investigate to see how the whole recruitment process goes on toperform deeper analysis, another idea would be to ask the employees that enjoy to work thereagainst those who does not enjoy to work at the company to find the basic building blocks ofcorporate culture to this particular company.

ORTENS STÖRSTA ARBETSGIVARE : - BEHÖVS DET EN FÖRÄNDRING?

ABSTRACTTitle:The town's largest employers, is there a need to exchange?Level:Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor:Emmelie Eriksson, Malin StrömSupervisor:Lars EkstrandDate:2012 ? JuneAim:?Gain a deeper understanding of the topic corporate culture?Get an understanding as to how corporate culture influences the daily operations?Possibly be able to help with any concrete to help the investigated company toimprove its corporate cultureMethod:Data collected through both quantitative and qualitative surveys in the form of aquestionnaire answered by 71 people, three interviews with the employees with leading rolesat the investigated company and an observation. The material is analyzed with a hermeneuticsapproach, which means that we have assumed facts and then built our work on trying to findan understanding and to draw our own conclusions based on the perspective that we found.Result & Conclusions:The results of this study show that the company needs to work on itscorporate culture. We have found a few points we would like to improve in the company weexamined. We believe that it is the company's reputation and it begins already in thecompany's own recruitment process it is the main finding from our study.Suggestions for future research:Interesting would be to seek employment with thecompany you want to investigate to see how the whole recruitment process goes on toperform deeper analysis, another idea would be to ask the employees that enjoy to work thereagainst those who does not enjoy to work at the company to find the basic building blocks ofcorporate culture to this particular company.

Kreativ reklam attraherar och rekryterar

This paper supports the thesis that creative consumer advertising also can be used as a recruitment tool. By increasing the level of creativity used in their communication, a company can affect the attractiveness of themselves as future employers. The creative advertising influences the brands perceived creativity. It also increases the perceived social, development- and reputational value as well as the future intentions with the brand. By being more creative the brand is also viewed as making more marketing effort, which in turn affects the perceived potential of the brand in a positive way.

?Laget före jaget, jaget före laget eller jaget för laget? : En studie om ledarskap och coaching inom svensk flick-, ungdoms- och damlandslagsfotboll

Föreliggande studie undersöker de fem förbundskaptener som verkar i flick- (F16, F17 och F19), ungdoms- (U23) och damlandslaget i fotboll. Syftet med undersökningen är att skaffa sig kunskap om deras uppfattning om coaching och ledarskap samt undersöka hur förbundskaptenerna coachar och leder under landslagssamlingarna. Metoderna är intervjuer samt observationer vid matcher och träningar hos samtliga aktuella landslag. Undersökningen har tagit del av Svenska fotbollförbundets tre styrdokument för utbildning av flick-, ungdoms-, och damspelare på landslagsnivå, Spelarutbildningsplan från F15 till A-landslag (2010), Arbetssätt och roller, från F15-U20 (2013) samt Spelarutbildningsplan 2013.Förbundskaptenerna anger att de är formade av sina första år inom idrotten. De har samtliga en lång fotbollskarriär som spelare och tränare.Ledarskapet utgår från spelarnas delaktighet och inflytande. Delaktighet, nyfikenhet och aktivitet är nyckelord för spelarna.

Barn kommunicerar i Lek!En studie av lekprocessen och det som för leken framåt

Uppsatsen behandlar Swedish Match, och undersöker om och i så fall hur företaget genom dygder etablerar ett gott ethos på sin hemsida, trots sin oetiska verksamhet. En topikanalys genomförs för att klargöra om, var och hur ethos etableras genom dygder. Resultatet visar att dygderna kommer till uttryck olika mycket under olika rubriker, vilket leder till en diskussion om företaget riktat sig till olika publiker under olika delar av hemsidan..

Förskolläraryrket i förändring : En studie om påverkan och utveckling på gott och ont

Uppsatsen behandlar Swedish Match, och undersöker om och i så fall hur företaget genom dygder etablerar ett gott ethos på sin hemsida, trots sin oetiska verksamhet. En topikanalys genomförs för att klargöra om, var och hur ethos etableras genom dygder. Resultatet visar att dygderna kommer till uttryck olika mycket under olika rubriker, vilket leder till en diskussion om företaget riktat sig till olika publiker under olika delar av hemsidan..

"Om man inte kan läsa och skriva hamnar man typ på vuxenskola"- Tankar och attityder om läsning och skrivning bland flerspråkiga elever

Uppsatsen behandlar Swedish Match, och undersöker om och i så fall hur företaget genom dygder etablerar ett gott ethos på sin hemsida, trots sin oetiska verksamhet. En topikanalys genomförs för att klargöra om, var och hur ethos etableras genom dygder. Resultatet visar att dygderna kommer till uttryck olika mycket under olika rubriker, vilket leder till en diskussion om företaget riktat sig till olika publiker under olika delar av hemsidan..

Fina räddningar och raketer i nätmaskorna: Om skillnaderna i radioreferat av manliga och kvinnliga lagidrottare

Det här arbetet är byggt på en jämförelse mellan två radioreferat av två handbollsmatcher, sända i Radiosporten under februari/mars 2012. Det ena referatet speglar en match med kvinnliga utövare, och det andra en med manliga.Utgångspunkten har varit en kritisk diskursanalys, med liknande fallstudier och tidigare forskning inom närliggande områden som stöd.Syftet med studien har varit att belysa ett område som tidigare varit relativt outforskat, samt att bidra till en medvetenhet inom branschen om hur dam- respektive herridrott bevakas och vilka skillnader som finns.Resultatet visar att det finns stora likheter i referaten, men också skillnader som är viktiga att ta i beaktning. Jag kunde se fyra teman som skiljde mellan dam- och herrmatchen. Det första som jag såg var att damhandbollen presenterades som något som avvek från normen ? herrhandboll.

Wobblerpump

The task was to design and manufacture a submersible displacement pump working with the wobble plate principle. The main task for the Wobble plate pump is to be used as a sewage pump for smaller households or dewatering pump in environments where small flows and high pressures are acquired. For these purposes ITT Flygt sell a screw pump, PC-Grinder 3068. The hydraulic part of the PC-Grinder is manufactured by a subcontractor. Therefore ITT Flygt wants to evaluate an alternative to their screwpump PC-Grinder, which can be entirely manufactured by them self.


Rekrytering av skogsmaskinförarelever

The purpose of this study is to give a picture of the current status for the recruitment to forest machine operator educations in Sweden, how many the educators are and the outcome of this activity. The three at present different types of education are upper secondary school, polytechnic school and vocational school. The method used for the survey is telephone interviews, pre-broadcast issues were discussed and the responses were recorded. The results are then compiled and presented in linear form. The conclusions one can draw is that education is desirable and important. To get young people interested in forest machine operator education it is very important that the forest industry continues to develop attractive employment..

"Integration of VBM and BSC. The perfect match?"

Syftet är att beskriva och analysera VBM ochBSC samt diskutera möjligheten att integreradessa. Studien bygger på en kvalitativ metod därteoretiska begrepp inom Value BasedManagement och Balanced Scorecard analyserasoch jämförs med empiriska undersökningar iform av intervjuer. Kombinationen av VBM och BSC resulterar i ett lämpligt styrverktyg för många företag. Det är ingen perfekt kombination. Koncepten kompletterar dock varandra och ger en mer heltäckande bild av företagets verksamhet och strategiska möjligheter..

<- Föregående sida 10 Nästa sida ->