Sök:

Sökresultat:

8664 Uppsatser om Recruitment Process Outsourcing (RPO) - Sida 9 av 578

Outsourcing av ekonomifunktionen : Hur outsourcar små företag sin ekonomifunktion

Syftet med denna studie är att få en bredare förståelse kring hur små företag outsourcar sin ekonomifunktion samt anledningarna till val av outsourcing av delar eller hela ekonomifunktionen. Vidare ska studien belysa hur små företag behåller styrningen över ekonomifunktionen när den outsourcas.Det är en kvalitativ studie som utgår ifrån semistrukturerade intervjuer med nio små företag som outsourcar sin ekonomifunktion till en extern part. För att styrka undersökningen och få ett perspektiv från den externa parten har även två intervjuer på en redovisningsbyrå och på en bokföringsbyrå utförts, eftersom de erbjuder tjänster inom ekonomifunktionen. I studien har teorier och tidigare studier använts för att besvara problemformuleringen och syftet.Denna studie visar att alla små företag använder sig av en splittrad outsourcing istället för en integrerad outsourcing vid outsourcing av sin ekonomifunktion. Orsaken till detta är små företag har möjligheten att utföra vissa delar av ekonomifunktionen internt.

Varumärkesbyggande processer

Due to the globalization and the changes in the market, companies have now realized the importance of a strong brand. This has led to the phenomena outsourcing. The relation between the branding consultant and his or her client has changed. Earlier the consultants worked as a single unit and were given a task to independently accomplish the assignment. Today there has to be co-operation between the two parties.

Outsourcing avröntgenbildsgranskning : En väg mot kostnadsbesparing och kvalitetsförbättring inom sjukvården?

Användandet av teleradiologi, elektronisk överföring av röntgenbilder mellan sjukvårdsenheter för diagnostisering och granskning, har ökat på senare år vilket kan ses som en följd av utökad användning av outsourcing i sjukvården. Huvudargumentet för teleradiologi är att det medför sänkta kostnader, dock finns det få empiriska bevis som stödjer detta. Syftet med denna studie är att på två svenska sjukhus undersöka huruvida det är kostnadsbesparande att outsourca granskningen av röntgenbilder nattetid eller ej samt att undersöka andra aspekter som påverkar beslut kring outsourcing av röntgenbildsgranskning. I studien jämförs särkostnaderna för två alternativ; att outsourca röntgenbildsgranskningen till ett företag med svenska läkare stationerade i Sydney och att behålla granskningen in-house på sjukhuset. Studien bygger på en kostnadskalkyl för de två alternativen som kompletteras med intervjuer och en enkätundersökning. Enkätundersökningen mäter förändringsvärden för arbetsmiljö, patentsäkerhet, kvalitet, kunskap och tid vid outsourcing av röntgenbildsgranskning. Studiens resultat visar att outsourcing av röntgenbildsgranskning kan vara ett kostnadsbesparande alternativ för svenska sjukhus, även om kostnadsbesparingen skiljer sig markant åt mellan de båda sjukhusen.

Hur säkerställs effekten av marknadsföring när den outsourcas?

Outsourcing is today a common phenomenon among businesses in most industries. The term outsourcing means transferring the responsibility of performing a certain function to an external supplier. There are usually certain methods to investigate the effects and the outcome of a function that is performed by the company itself. When this function is performed by an external party, the complexity of the function will increase.This leads us to our purpose: Based on different theories clarify how a company ensures a desired effect out of marketing when this function is outsourced to a certain retail- and advertising agency.In this essay we have defined us to study one of Sweden´s leading mobile operators who have outsourced their sales management to a retail- and advertising agency. To get an additional point of view, we have included one of the mobile operator´s intermediates, which is a selling agent whose sales function is led by the retail- and advertising agency..

IT-konsultens konsultationsprocess

How does IT-consultants reason in their consulting process regarding the development of a clients IT-based internal recruitment system? The purpose with this paper is to investigate how an IT-consultant is reasoning in a consulting process and investigate whether consultants are using established models and methods in their work. We have chosen to work with a qualitative examination to attain our purpose. In our work gathering the empirical facts we have been working with a case study, an observation and a simulation exercise. The combination of these has made it possible to carry out the paper and produce the most correct data possible.

Bästa molntjänstföretag för Nexus Consulting

This report deals with an IT solution for the fictive company, Nexus Consulting. It is a small company with four employees, dealing with economic policy. The company wishes to set up a complete network environment with antivirus, firewall, computers and servers. They want us to analyze and compare different outsourcing companies offering cloud services and then recommend which company would suit them best.In addition, the company wants to have a webpage containing essential information about them and the services that they offer their customers.The report describes, analyzes and compares three outsourcing companies offering complete cloud services where a practical solution proposal has been developed by the group.The network component is based on the Windows platform and the web part is coded in HTML and PHP.The report also discusses what cloud computing is and why so many companies choose to move to it..

Bäst i klassen? : - En studie av hållbarhetsredovisningar i statligt ägda bolag

Due to the globalization and the changes in the market, companies have now realized the importance of a strong brand. This has led to the phenomena outsourcing. The relation between the branding consultant and his or her client has changed. Earlier the consultants worked as a single unit and were given a task to independently accomplish the assignment. Today there has to be co-operation between the two parties.

Motivation in Knowledge Intensive Firms - More art than science

Workers are more demanding than ever and stay a shorter amount of time within the same organization. For this reason we wanted to look further into how organizations work with motivation in order to create success in Knowledge Intensive Firms. The complexity of knowledge workers formed the base for our interest within the subject. The purpose of our thesis is to reflect upon what is written about the motivational effects of recruitment and reward strategies in Knowledge Intensive Firms. Further our essay is based on an abductive advocacy.

Outsourcing av ekonomifunktionen i mindre företag : dess motiv och konsekvenser

För att överleva på en konkurrensutsatt marknad väljer allt fler företag att fokusera på kärnkompetensen i verksamheten och låta utkontraktera de delar som inte hör till företagets huvudsyssla. Denna företeelse kallas outsourcing och motiven bakom detta är bland annat tids- och kostnadsreducering. Studiens syfte är att öka kunskapen om outsourcing av ekonomifunktionen i mindre företag, identifiera och analysera motiven, samt utreda eventuella negativa konsekvenser som följer av outsourcingen.För att kunna svara på studiens syfte samt uppnå djupare kunskap för ämnet studerades inledningsvis befintlig teori och därefter genomfördes fyra kvalitativa intervjuer. Dessa utfördes dels med tre företag som outsourcar hela eller delar av sin ekonomifunktion samt dels med en outsourcingleverantör. Efter den genomförda undersökningen framkom i enlighet med den teoretiska referensramen att motiven för outsourcing av ekonomfunktionen utgörs av bland annat kunskaps- och tidsbrist.

Kommunikationsstrategi

The value of a company's employees is considered to be higher and more important for a business success than ever. Losing employees is not only a loss of valuable knowledge, it also implies a significant cost related to the recruitment of new employees. To attract potential personnel, it is important for the companies to understand how to communicate with talents. Choosing a communication medium for a job advertisement is not easy when new options constantly arise. Despite the development of new communication mediums and channels, such as social mediums, the traditional communication medias still remain available.

Nya vägar i en föränderlig tid En fallstudie av ett folkbiblioteks bemötande av idén om utkontraktering av urvals- och inköpsfunktionen

Abstract: In this Master's thesis our aim is to study the situation and process regarding the decision to use outsourcing of the media acquisition function in a Swedish public library. By using New institutional theory, focusing on ways of organising and values in the organisation we are able to analyse this phenomenon. Skot-Hansens theory about three different culture political argumentation schemes, humanistic, sociological and instrumental (or market oriented), gives us the opportunity to place statements and facts into a functional theoretical context. The market oriented scheme is further clarified with the concept of New Public Management. The role of values in the institution, regarding aims and goals is stressed.

Att lita på sin leverantör : Betydelse av förtroende för outsourcing av produktutveckling inom life science

Allt fler företag har med tiden sett outsourcing som en lösning för att bli mer konkurrenskraftiga. Företag kan välja att outsourca kärnverksamheten och därmed ställs höga krav på leverantörerna och samarbetet. De frågor som uppsatsen söker svar på är: Vilken betydelse har förtroende vid outsourcing av produktutveckling? Hur uppstår förtroendet? Undersökningen avser att analysera hur förtroendet för leverantören påverkar outsourcingen av produktutveckling. Genom att diskutera förhållandet mellan förtroende och transaktionskostnader kommer dessa faktorers betydelse för samarbetet mellan kund och leverantör att presenteras.

Callcenter outsourcing : Krav och kvalitetssäkring

Outsourcing och specifikt callcenter outsourcing diskuteras bland företag. Tyngden i diskussionen ligger på kvalitén, som är en aktuell aspekt av fenomenet callcenter outsourcing. Frågan berör flera parter; de företag som outsourcar, callcenter och konsumenter. Callcenters är organisationer som är specialiserade inom kundkontakt och har i uppgift att kommunicera med företags konsumenter, genom att svara på frågor eller bidra med övrig information och hjälp som konsumenten är i behov av.Teorier som ligger till grund för vår uppsats, rör callcenter outsourcing, kvalitet och kvalitetssystem. Vidare har vi diskuterat var forskningen står idag och utifrån det identifierat vårt valda forskningsområde, där vi ämnar besvara frågan gällande vilka olika kvalitetskrav som kunden ställer och hur dessa säkerställs hos den outsourcade callcenterfunktionen, det vill säga leverantören av tjänsten.

Outsourcing av officersutbildning : vem kan vara huvudman för utbildningen av officerare i Sverige?

Uppsatsen beskriver en undersökning av Försvarsmaktens och Försvarshögskolans attityder till outsourcing av officersutbildning. Huvudmannaskapets betydelse för  officersutbildningen belyses genom att jag har djupintervjuat personer med strategiskt inflytande inom Försvarsmakten och Försvarshögskolan. Undersökningen utgår från den institutionella teorin som menar att organisationer strävar efter att vara effektiva och rationella, men hindras av olika sociala och kulturella mekanismer. Detta skulle innebära att även om outsourcing av officersutbildning vore det mest effektiva för Försvarsmakten, så kan detta förhindras av sådana sociala och kulturella mekanismer.Underlag för frågeställningar inför intervjuerna har hämtats från utredningen ?Försvarsmaktsgemensam utbildning för framtida krav? samt ?Riksdagens revisorers förslag angående Försvarshögskolan i det nya försvaret?.

Hur sker integreringen av särskoleelever på en högstadieskola?

This essay reflects upon how recruiters working at a recruitment-agency interpret their gender equality plan and their understanding of the term gender equality. This was done by semi-structured interviews with five recruiters. Through theories concerning the gender system, organization theory with a gender perspective and the doing-gender-perspective we have come to the conclusion that the employees of the company lack a coherent interpretation of gender equality. Concerning the gender equality plan there were diverse understandings of its meaning and the application of the plan is partly insufficient. As a recruitment agency there are a number of specific difficulties related to working towards gender equality.

<- Föregående sida 9 Nästa sida ->