
Sökresultat:
10838 Uppsatser om Quality Controls and Supply Chain Management - Sida 6 av 723
Implementation of a quality management system in food production
The aim of this study was to investigate how the process of implementing a quality management system for food safety was handled in four different food producing companies in Sweden. The aim was also to analyze what difficulties the companies face and the possibilities that arise when certified. Furthermore, the reason for implementation was discussed as well as the main expectations on the certificate. Implementing a quality management system is a good way of ensuring the quality and hygiene of the food production and it also increases the traceability of food products through the whole food chain. A food safety standard provides a method of preventing problems and crisis and it can also help to handle requirements from authorities, the market and others.
FRISTADS ? Supply Chains, från tråd till arbetsbyxa
The Swedish Textile industry has since the beginning of the 70-ties moved their production to countries with cheap labour further and further away. The production in the Baltic countries and Asia has become reality for many Swedish manufacturing companies. With today?s technology the communication with remote countries has ceased to be a problem. The difficulties have instead turned out to be more focused on transportation of goods and just in time deliveries to Sweden.
Behovet av kundorientering i fastighetsföretag, finns det?
AbstractTitle:Behovet av kundorientering i fastighetsföretag, finns det?Author:Joel Nilsson ErlemanTutor:Agneta SundströmPurpose:Thru a quality point of view, examine and analyze how Akelius AB customer orientatesthem self in an area such as Brandbergen, were the demand is larger then the supply.Method:Through a qualitative research approach with an inductive and a hermeneutic orientation thestudy approaches Akelius AB and the company?s costumer orientation thru several interviews and asurvey. The gathered data?s purpose is to answer research questions to investigate how costumerorientations function and to how to implement it in real estate companies.Theory:The theory explains the meaning of customer orientation and its use in real estate companies.The theoretical discussion is based on a five-gap model, which is used to analyze the service quality inAkelius AB and to analyze the relation to their costumers.Empire:The findings show how Akelius experience costumer orientation in Brandbergen and thecostumer?s perception of Akelius AB service quality.Analysis:Compares the theory and the empirical data to see the service quality thru using the GapModel.Conclusion:Akelius AB satisfy their customer?s need in what could be expected of them. In thesituation with increased demand and lower supply Akelius AB have the possibility to offer theircostumers a much lower quality than the costumers usually wants and expect.
Samhällsansvar i försörjningskedjor
During the last decades the questions about environment and social ethics, so called Corporate Social Responsibility (CSR), have increased in importance. It is in the business world highly important for the corporations to show the public that the company care about these questions. A common approach nowadays is to outsource productions to other countries resulting in that suppliers have a great part of the work with CSR. CSR as a trend is a rather new phenomenon, and therefore interesting to see how the corporations handle these questions and how the approach looks like. The purpose with this study is to show how corporations which are recommended by CSR organizations for their handling regarding these questions approach CSR and how the work look like in the supply chain.
Marknadssignaler inom Swedish Meats : en tillämpning av supply chain management
Supply Chain Management är ett tankesätt som går ut på att kundernas önskemål skall identifieras och uppfyllas innan det kommer krav från deras sida. Ett sätt att nå detta mål är att utgå från kunden då den framtida produktionen planeras. Supply Chain Management handlar om att man skall se till helheten, det är produktionskedjorna som konkurrerar med varandra och inte de enskilda företagen. För att kunna vara ett konkurrenskraftigt alternativ för kunderna gäller det att vara med i den kedja som bäst klarar av att uppfylla kundernas önskemål. Genom att se till hela kedjan kan man komma ifrån det dubbla arbete som är vanligt förekommande i många produktionskedjor.
Automation of ordering
En automatiserad beställningsprocess resulterar i olika effekter för detaljisten och beror till stor del på vilken grad av automatisering som uppnåtts och den rådande situationen. Automatiseringen ställer höga krav på ett korrekt lagersaldo, där återförsäljaren har svårigheter med svinn, stölder och egen förbrukning, som inte registreras. Dessa svårigheter tror vi i stor grad påverkar effekterna i automatiseringen. Teorierna har oftast en optimal situation som grund i sina beskrivningar av effekterna, men vi tror att dessa effekter är olika påtagliga beroende på graden av automatisering och rådande situation..
Möjligheter med Supply Chain Management i produktionen av Active Pharmaceutical Ingredient : en utvärdering och empirisk fallstudie av Demand Driven Supply inom AstraZeneca AB
De stora läkemedelsbolagen har sedan mitten på 1990-talet fått en ökad press på att optimera sina försörjningskedjor på grund av att patent på olika mediciner gått ut. När patentet gått ut kan generiska konkurrenter börja sälja liknande mediciner, de kan sälja dem till lägre pris eftersom de inte har forsknings och utvecklingskostnader att täcka. AstraZeneca tog i slutet av 1990-talet beslutet att implementera en ny strategi för deras försörjningskedja i deras produktion. Detta gjordes för att sänka deras produktionskostnader för att kunna konkurrera mot generiska konkurrenter. En konsultfirma togs in och Demand Driven Supply (DDS) implementerades.
Framgångsrika logistiska förändringsprinciper i hälso- och sjukvården : En studie över vilka logistiska förändringsmetoder som gett framgångsrikt resultat vid förändringsarbete inom svensk hälso- och sjukvård.
Hälso- och sjukvården har höga krav som branschen har svårt att uppfylla. Logistik har fått en ökad betydelse inom sektorn och handlar i detta fall om att på kortast tid få en patient färdigbehandlad. Denna rapport tar fram logistiska förändringsprinciper som är framgångsrika i hälso- och sjukvården. En litteraturstudie visar att det finns ett antal logistiska förändringsprinciper och verktyg som med positivt resultat har anpassats till hälso- och sjukvården. Dessa är; Lean production, processorientering, flödesorientering, Time-based competition, Theory of Constraints, Supply chain management, Planering, Mål och mätmetoder, Patienten i fokus, Genombrott och Advanced access.
Att öppna dörren till Orientens Paris - En explorativ studie av etableringsprocessen av distributionskanal för svenska tillverkningsföretag i Shanghai
Syfte: Syftet är att formulera en modell för etableringsprocessen av distributionskanal för svenska tillverkningsföretag av konsumentprodukter i Shanghai. Metod: Studiens syfte är explorativt och utgår från en abduktiv ansats. Datainsamlingen grundar sig på kvalitativ forskning. Vi har genomfört intervjuer med fallföretag och utvalda experter och genom litteraturstudier fått en teoretisk referensram att arbeta utifrån. Teoretiska perspektiv: Export agents, supply chain management, styrsystem, industriell marknadsföring, relationsmarknadsföring.
Flexibel Fysisk Distribution
Bakgrund: Vi anser att en framtida utmaning är att bygga in en flexibilitet i den fysiska distributionen. Detta innebär att ett detaljhandelsföretag skall ha möjlighet att växla mellan att stundtals distribuera en och samma produkt via centrallager och stundtals direkt från producent till varuhus i förädlingskedjan, en flexibel fysisk distribution. Syfte: Syftet är att utröna förutsättningar för och konsekvenser av en flexibel fysisk distribution för de olika aktörerna i en förädlingskedja, i vilken detaljhandelsföretaget besitter en påtaglig maktposition. Genomförande: Empirisk data har samlats in genom en fallstudie i IKEA:s förädlingskedja. Resultat: En integrerad förädlingskedja med ett tydligt supply chain synsätt, i vilken samtliga aktörer samarbetar och har incitament till medverkan, utgör en förutsättning för en flexibel fysisk distribution.
Kvalitetschefens Roll och Kompetens Inom Svenska Organisationer och Företag
The role of the quality manager has evolved from being a quality controller to work with a more global business. Within many organizations in Sweden, however, the traditional role of the quality manager's remains and the tasks categorized as quality control still takes up most of the quality manager's time. The survey conducted as part of this master thesis shows that the quality manager in most businesses has multiple roles in addition to the role of quality manager, which can create a role conflict. One consequence of this is that each improvement is not given priority due to time constraints. Although the importance of a clear and committed leadership is the key for succeeding as the quality manager.
Big bath accounting i samband med goodwillnedskrivningar
AimThe aim of this study is to through managers in eldercares deskriptions of the systematic qualityleadingsystem examine the implementation process of this system in the eldercare in the municipality of Halmstad. BackgroundIn this paper the background explains elderly care and social work context, leadership in change and implementation processes. The theoretical frame illustrates Vedungs implementation theory and Webers model of bureaucracy MethodTo collect empirical data for this study, a qualitative research design was used in which eleven managers within Halmstads municipality home care management stood as respondents. ResultThe respondents highlighted a variety in the use of the systematic quality management system tool. The result describes that several obstacles were experienced in the use of the systematic quality system. ConclusionBased on the descriptions the respondents gives of the implementation process of the systematic quality management of Halmstad municipality home care management, the conclusion can be drawn that the implementation process has not resulted in the employees making use of systematic quality management in practice. The systematic quality management system that will ensure the quality of the care work is thus used to a limited extent..
Strategy for developing digital services: EHRIS digitization project
This master's thesis focuses on the development of a strategy for aninformation service in the area of digitization of cultural heritage andresearch, with a web based platform as implementation of the strategy. Viathe platform, digital collections and research are presented and shared.Services around the platform are provided. Support activities comprise thewhole chain of digitization, from digitization to archival of the digitizedobjects. The information service aims for a new approach to combine ICT andestablished research; research and industrial practice were combined andcooperation of participants from various backgrounds was enabled. Thestrategy and organization of such information service was described using a?quality management system?, standard ISO 9001.
Bristidentifiering & effektivisering av materialförsörjningen på SAAB Microwave Systems
Saab Microwave Systems (SMW) is a business unit within Saab AB that manufactures and develops different types of radar- and sensor systems for naval, airborne and ground based forces as well as within the market for civil security. In addition to the manufacturing of radar and sensor systems they also provide different types of service concepts. The business unit has 50 years of experience within the area of developing radar systems and is considered to be one of the market leaders. When applying an assemble-to-order production strategy with products at this level of cost price the product lead-time is vital and becomes an important part of the strategy within marketing and sales. Within SMW there is a new department called Supply Management (SM) that provides the supply of incoming and outgoing material. Within SM there are four sub-departments working with activities such as planning, purchasing, receiving inspection, storage and distribution.
Politiska beslutskedjors uppkomst och utveckling - En fallstudie av ett politiskt beslutsfenomen
This study aims to investigate the origin and the development of a certain type of decision phenomena, namely political decision chains. A political decision chain is defined as a seemingly rational decision being made, that is reverted through a new decision and this for other reasons than the original decision being regarded as having fulfilled its intended purpose. The essay attempts to explain the occurrence of these decision chains through a case study in order to thoroughly examine the complexities that surround political decisions overall. The essay concludes that uncontrollable factors and chance to a large extent affect the origin of these chains, allowing actors to change the political agenda according to their preferences. The relative weighting of these factors that is made by the actors, which exist within the decision chain, makes them underestimate the relative power of other actors that may have different preferences.