Sök:

Sökresultat:

134 Uppsatser om Push- - Sida 2 av 9

ANALYS AV FLYTTSTRÖMMAR -En studie om migration och platsattraktivitet

Migration är resultatet av en växande globaliserad ekonomi och ett utökataktivitetsmönster vilket ställer högre krav på individens rörlighet. Migration bidrarbåde med för- och nackdelar för samhällsutvecklingen i ett land, en region och på enplats. Ur ett kulturgeografiskt perspektiv studeras migration utifrån vilkaomständigheter och förutsättningar som ligger till grund för uppkomsten avflyttströmmar, så kallade Push- och pullfaktorer. Push- och pullfaktorer kan kopplastill vad det är som gör en omlokalisering eller en plats attraktiv, vilket stärkerplatsattraktiviteten genom områdesfaktorer. Dessa områdesfaktorer påverkaruppfattningen om platsens kapacitet och de resurser som finns tillgängliga för attfrämja en fortsatt befolkningstillväxt samt hur platsen påverkas avbefolkningsförändringar som uppstår i och med migrationsprocesser.

Styrketillväxt med hjälp av vibrationsplatta

Abstract 1.The purpose of this study was to investigate the effects whole body vibrations on maximal strength, power output and neuromuscular activity in m. pectoralis major during bench press.Participants consisted of 35 male and 9 female military high school students (m=23, 1 years). On the basis of initial maximal performances in bench press the participants was divided into two experiments groups and one control group. Intervention groups performed a specifically designed push up program on a vibrating plate respectively a step board during 12 weeks Initial load at 60 % of 1 RM showed an average of 46, 5 kg. All groups showed an average increase of 13 kg for each person after 12 weeks.

Inträdesbarriärer på den svenska snusmarknaden

Under det nya seklets början har den svenska snusmarknaden karaktäriserats av en ökande konkurrens efter att under en lång period i princip ha varit en monopolmarknad för det tidigare statliga bolaget Swedish Match. Uppsatsen har syftat till att undersöka de inträdesbarriärer som uppstickarna mött i sina försök att penetrera en marknad som karaktäriseras av ovanligt hög varumärkeslojalitet, marknadsföringsförbud och i vissa fall distributionssvårigheter och därefter analysera hur dessa kan övervinnas med hjälp av marknadsföringsverktyg. Arbetet har en kvalitativ och hermeneutisk prägel och tar sin utgångspunkt i Michael Porters ?Barriers to entry?-modell, Kotlers ?Push- och Pull strategier? samt ?Marketing Mix?-modellen och fokuserar i första hand på bolagen Skruf Snus AB och Fiedler & Lundgren där nyckelpersoner intervjuats. Undersökningen visade att företagen använt sig av olika strategier för att penetrera inträdesbarriärerna med hjälp av marknadsföringsverktyg.

 Basstation-FUMO 3

Through the ages mankind has developed and tested a cascade of varying weapons ofwar, large and small, and has has striven to push these creations to the limits of theirtime. A grand example of this are the medieval siege engines that have changed shapeseveral times over the centuries. After all this time the eciency of these siege engineswill have reached their peek.

Effektivitetsundersokning av medeltida kastmaskiner

Through the ages mankind has developed and tested a cascade of varying weapons ofwar, large and small, and has has striven to push these creations to the limits of theirtime. A grand example of this are the medieval siege engines that have changed shapeseveral times over the centuries. After all this time the eciency of these siege engineswill have reached their peek.

Starkare varumärke genom användande av sociala medier : En kvalitativ fallstudie av Volkswagen Sverige

Problem-definition: How companies work with social media to strengthen their brand equity and what other purposes might lay behind this usage.Purpose: How Volkswagen Sweden use social media in order to strengthen their brand equity.Method: Qualitative case- study of Volkswagen Sweden where a number of respondents will be interviewed with the help of a semi structured interview guide.Theories: A number of theories in the field of brand equity and communication theory will be used in this paper, some of these theories are, Post-model, Social technographics ladder, brand equity and word of mouth.Empiric: A semi-structured interview guide will be shaped from theory and answered through interviews with people who have knowledge within the field.Conclusions: Extracted from the results the research members has identified a number of important factors that business should consider when they work with social media or planning to. They have also answered how business can strengthen their brand equity with social media..

Personanpassad informationsportal (PIP)

Den explosivt ökande mängden information som finns tillgänglig på Internet har även sina avigsidor. Att hitta meningsfull information och kunskap på Internet idag blir allt svårare. Behovet av verktyg som kan hjälpa individer och företag att ta fram värdefull information, speciellt tidskritisk sådan på ett effektivt sätt, är och kommer att bli mycket stort. Likaså kommer behovet av att komma åt denna information, oberoende av tid och plats att vara stort och bli allt större i takt med den ständigt accelererande utvecklingstakten. Vi har försökt att belysa hypotesens komplexitet och visa på det faktum att inte bara en utan många beståndsdelar spelar in vid skapandet av en personanpassad informationsportal.

Möjligheten att göra ett bra arbete : Utforskande av pensionsintentioner i relation till push- och stay-faktorer inom Västerbottens läns landsting

Denna studie är en del i projektet Framtida kompetensförsörjning och arbetslivets längd inom Västerbottens läns landsting. Studien har syftet att kvalitativt utforska resonemang rörande pensionsintentioner hos äldre medarbetare inom landstinget, med ett specifikt fokus på påverkande faktorer inom arbetslivet. Sju semistrukturerade intervjuer har utförts med respondenter från olika yrkeskategorier. Vid analysen av intervjuerna framkom likheter i respondenternas pensionsresonemang, trots deras skilda livssituationer och tänkta pensionsåldrar. Den mest framträdande likheten var den funna kärnkategorin: möjligheten att göra ett bra arbete.

Personanpassad informationsportal (PIP)

Den explosivt ökande mängden information som finns tillgänglig på Internet har även sina avigsidor. Att hitta meningsfull information och kunskap på Internet idag blir allt svårare. Behovet av verktyg som kan hjälpa individer och företag att ta fram värdefull information, speciellt tidskritisk sådan på ett effektivt sätt, är och kommer att bli mycket stort. Likaså kommer behovet av att komma åt denna information, oberoende av tid och plats att vara stort och bli allt större i takt med den ständigt accelererande utvecklingstakten. Vi har försökt att belysa hypotesens komplexitet och visa på det faktum att inte bara en utan många beståndsdelar spelar in vid skapandet av en personanpassad informationsportal. Arbetet har grundat sig på att identifiera de krav som skulle kunna ställas på grundläggande funktioner.

En annan värld - Bara 20 minuter bort

Denna undersökning belyser vad som drivit fyra svenskar som arbetar inom vägledningsområden att lämna Sveriges arbetsmarknad och söka arbete i Danmark. Vad som får dem att stanna kvar samt upplevelser om kompetens och anställningsbarhet lyfts fram. Via en kvalitativ metod undersöks om Danmark är en potentiell arbetsmarknad för svenska vägledare. Teori som används i studien är Push-pull. Ogynnsamma villkor på en plats puttar bort, push, och gynnsamma villkor på en annan drar till sig, pull.

Ojämn addition och ackommodationsamplitud hos presbyoper

Syfte: Syftet med denna studie var att se om presbyopin, det vill säga minskningen av ackommodationsamplitud, utvecklas likadant i båda ögonen. Syftet var även att se om en ojämn addition i vissa fall gav bättre subjektiv respons än en binokulär jämn addition.Metod: Studien innefattade 33 deltagare där samtliga var mellan 43-57 år. Med hjälp av en RAF-stav mättes den monokulära ackommodationsamplituden för höger och vänster öga med Push-up/Push-down metoden. Utöver detta gjordes en binokulär och en monokulär additionsbestämning. Skilde sig resultaten åt från dessa additionsbestämningar fick deltagaren bestämma vilken styrka som subjektivt gav bäst upplevda synskärpa.Resultat: Resultaten visade att 11 deltagare hade en skillnad >0,25 D i ackommodationsamplitud mellan ögonen.

Integrerad IT i skolvärlden? : IT som verktyg i skolan

SammanfattningI det här examensarbetet undersöker vi IT som verktyg i skolan.  Hur lärare använder sig av dator, smartboard, smartphone, surfplatta eller digital kamera, dessa kallar vi digitala redskap, i undervisningen. En smartboard är en interaktiv tavla med touchfunktion som är kopplad till en dator och projektor. Vårt syfte är att undersöka i vilken omfattning de digitala redskapen integreras i undervisningen och de frågor vi ställer oss är: I hur stor omfattning använder sig lärare av digitala redskap i undervisningen? Hur beskriver lärare sina möjligheter- tankar kring-att använda IT i undervisningen? Det material studien bygger på är inhämtat genom intervjuer och observationer på två skolor. Intervjufrågorna är utformade efter den litteratur vi läst och utifrån det vi vill undersöka.

Vertikala blickriktningars påverkan på ackommodation, vergenser och heteroforier

Syftet: Syftet med studien är att undersöka hur mycket de vertikala blickriktningar 30° uppåt, 30° nedåt och rakt fram påverkar det binokulära samarbetet mellan ögonen vid närarbete. De synförmågor som utvärderas är ackommodationsamplitud, heteroforier, konvergensnärpunkt och fusionsreserver.Metod: Studien innefattade 30 deltagare där medelåldern var 21 år. Med hjälp av en RAF-stav mättes ackommodationsamplituden och konvergensnärpunkten med push up/push down metoden. Fusionsreserverna utfördes på 40cm avstånd och en prismastav som mätinstrument. Heteroforierna mättes med modifierad Thorington.Resultat: Mätresultaten visade att ackommodationsamplituden och konvergensnärpunkten hade en signifikant skillnad mellan de tre blickriktningarna (p < 0,0001).

Aerob förmåga och styrkeuthållighet

Studien avser att undersöka utvecklingen av styrkeuthållighet och aerob förmåga efter sexveckors träningscamp med MIT-Fitness. Campet består av tre träningstillfällen med högintensiv intervallträning á 75 minuter i veckan. Deltagarna i studien var regelbundet fysisk aktiva kvinnor (n=4) som tidigare deltagit i MIT-Fitness träningscamp. Åstrands cykeltest användes för att undersöka förändringen av den maximala syreupptagningsförmågan(VO2max). Utvecklingen av styrkeuthållighet undersöktes genom dynamiska och statiska tester.

SFEH. The clothes. The brand. The style.

SFEHA project about a clothing brand and a new kind of showroom that looses it´s structure during the process.But managed to find the core and produced a personal mirror of prints for a greater cause.Sfeh is the brand with quality and humor in focus and the will to push the boundries. With prints based on free drawing and smart thinking as it´s essential base.The project resulted with a various collection with mostly T-shirts but also textile gloves and bed sheets..

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->