
Sökresultat:
8073 Uppsatser om Public Good spelet - Sida 5 av 539
Kommersiella datorspel, en studie av SimCity i undervisningen
Syftet med vårt examensarbete var att undersöka om det går att använda ett kommersiellt datorspel, SimCity 4, som läromedel i undervisningen. Vi ville ta reda på vad i spelen som kan locka eleverna att lära sig matematik och No, hur eleverna genom att spela SimCity kan få ett helhetsperspektiv på verkligheten och vilken roll pedagogen kan få i elevers datorspelande. I undersökningen ingick 18 elever från år 5 och 6. Eleverna fick i par spela SimCity i 1½ timme. Därefter genomförde vi en kvalitativ intervju som tillsammans med observation gav oss det underlag vi behövde för att svara på våra frågor.
Från apparat till App : Public service i ett förändrat medielandskap
This Bachelor thesis is a qualitative study of the public debate regarding the role of Public service in the media converged society today. The purpose of this thesis is to examine how the public debate, that is the Swedish Public service television and people with broad representative knowledge about Public service, motivates a change of the function of the Swedish Public service television.Our issues are: What does the public debate say about the function of Swedish Public service television in our society today and how is a change motivated in this debate? How does the public debate look upon today´s media convergence and the fragmentation of the audience which, according to Denis McQuail, is a consequence of this?The method of this thesis is a qualitative analysis and we have analyzed ten opinion articles and Swedish Public service television magazine ?DittSvt?. The theoretical background was obtained from Henry Jenkins and Håkan Hvitfelts theories and thoughts about mediaconvergence. We have supplemented this with Denis McQuails theory regarding the fragmentation of the audience.In this thesis, we see that the public debate is a lot about diversity in Swedish Public service television programming and that the democratic base is still very important.
Ska ekonomin få styra miljön? : En studie om public-private partnerships
This thesis aims at investigating the two municipality?s Gislaved and Ljungby. Where the aim is to see if there is any connections, between the type and the degree of public-private partnerships, and the municipalities obtained environment performance. In this essay the starting point is that the environmental performance in the chosen municipalities is good.Interviews among local politicians and representatives for the municipalities plastic industries, has functioned as a way to test the hypothesis. Gislaved and Ljungby have thereafter been compared, in order to see if there is any similarity in the sort and the degree of public-private partnerships, and how that will affect the environmental performance. The overall questions in this essay are:How can the cooperation among the chosen municipalities and the local business life be described? What kind of Public-private partnership exists in the selected municipalities?Is there any difference between the municipalities, referring to the degree of cooperation between the municipalities and the local business life? Does the degree of cooperation affect the progress on the environmental performance? The end result shows that the local business life doesn?t have any impact on the environmental performance.
Balansering av ett rundbaserat strategispelsystem : En reflekterande text rörande arbetet att skapa ett verktyg för balansering av precautionstridsystemet i spelet Dreamlords ? The Reawakening
Följandet arbete är en reflekterande text som handlar om hur jag skapade ett verktyg för att balansera det rundbaserade precautionstridsystemet av spelet Dreamlords ? The Reawakening.I början förklaras mitt syfte och mål med arbetet som följs av en frågeställning kopplat till det. Jag kommer även att beskriva olika teorier som jag tittade närmare på angående spelbalansering. För att inleda läsaren till spelet Dreamlords ska jag även förklara den generella spelprincipen av hela spelet. Därefter tar jag upp min arbetsprocess som handlar om hur jag strukturerade upp mitt arbete.
Mellanchefers ledarskap ur ett förändringsperspektiv : En kvalitativ studie om mellanchefers arbete med patientsäkerhet under besparingstider
No accidents or injuries should occur because of our public health care. It should be a place with high security and good quality in order to avoid this type of accidents. This is a tough situation when the public health care organization should have as good quality as possible despite savings. It is difficult for middle managers to improve patient safety in the absence of money.The purpose of this study is to explain the work with patient safety that middle manager perform during saving times. The perspective we will look into is how they work with patient safety as an ongoing change.
Modulära metoder för spelgrafik i Bloodline Champions
I mitt examensarbete så har jag valt att titta närmare på vad modulär spelgrafik är och hur grafik kan anpassas för att fungera bättre som moduler. Till min hjälp så har jag identifierat och använt mig av olika exempel från spelet Bloodline Champions. Bloodline Champions är ett kompetetivt nätverksspel till PC som jag tillsammans med en grupp andra studenter har varit med och utvecklat sedan hösten 2008. Jag kommer även att gå igenom och förklara hur, var och varför vi använder oss av modulär spelgrafik i spelet.Moduler används flitigt av många spel och det finns många olika sätt att använda moduler på. Att dela upp moduler i olika nivåer leder till att det blir lättare att få en överblick över hur detaljerade modulerna behöver vara.
Möllevångstorget : en fallstudie utifrån två platsteorier
We are daily using the public space to move throughout the city. The public space is an important part of our city and it?s where a lot of social activities occur and a lot of different events take place. The outdoor environment in the city should offer the residents nice and varying places for staying. In this essay I will try to understand how the physical environment works and how people moves and behave in the public space.
ETIK OCH GAMEPLAY : Inverkan av spelarens erfarenhet på moraliskaval i spel
Vad var viktigast? Moralen eller spelet? Enligt Miguel Sicart så beror det på din erfarenhet. Den här undersökningens huvudsyfte var att ta reda på: Hur påverkas en spelare vid moraliska val av sin tidigare spelerfarenhet? För att testa detta byggdes ett spel med moraliska val som testpersoner sedan fick spela och svara på frågor om varför de gjorde de valen. Enligt den här undersökningen är spelet viktigast för dom som spelar mycket, medan moralen är viktigast för dom som spelar mindre.
How Does Ego Depletion Affect Moral Judgments and Pro-social Decisions?
BACKGROUND: Today?s societal changes, including high rate of change and increasing information flows, are increasing the demand on the individual mental capacity. It becomes increasingly difficult to analytically process all the different dilemmas and everyday decisions as individuals have a limited mental capacity available to make these decisions. Thus, it has been suggested that ego-depleted relies more heavily on intuition, which is less burdensome, when making decision. However little is known about to what extent intuitive decisions differ from analytic.
Utvärdering av den auditiva modaliteten i förhållande till grafik i multigränssnittsspelet Sightlence
Denna uppsats syftar till att utvärdera ljudmodaliteten i multigränssnittsspelet Sightlence, genom att jämföra gränssnitten grafik mot det grafisk-auditiva gränssnittet. 16 personer har testats och intervjuats i en studie med mixed design. Kvalitativa och kvantitativa datum har använts för att kunna jämföra resultat och upplevelser i spelets två gränssnitt, och för att undersöka om förbättringar skulle kunna göras med avseende på ljudets användbarhet i spelet.Resultaten visar att det inte finns några skillnader mellan de två gränssnitten vad gäller prestation eller underhållningsvärde, vilka mättes kvantitativt. Det visade sig dock att kvalitativa data gav information om att majoriteten av deltagarna upplevde att det var mer underhållande att spela med ljud även om det inte upplevdes som prestationshöjande. Det framgick även att ljudet påverkade spelarna på två olika sätt, några spelare ansåg att ljudet gjorde spelet mer fängslande och att de blev mer fokuserad på spelet, medan andra spelare såg ljudet som ett hjälpmedel som gjorde att de kunde fokusera visuellt på något annat än spelet.
Internetetik på bibliotek
The aim of this issue is to study how Swedish public libraries deal with the principles of freedom of speech and freedom of information in connection with public use of the Internet. The authors intention has been to find out whether the public use of the Internet has caused ethical problems for library workers and how the libraries solve situations when they consider their principles violated by library users. The authors study the debate on the issue in a couple of Swedish library magazines published during the late 1990s and they also give a few examples from the USA during the same period. They study the ethical principles and directives for schools published by the Swedish Board of Education as they claim that many of the public library users are students who bring along their ethical conceptions and thereby affect the ethical climate of the libraries. In their study the authors refer to ethical rules given to librarians by their trade union DIK and to the conclusions drawn from the hearing Good Ethics on the Net held by the Swedish IT Commission in 1998.
Varför betala?: En uppsats om varför vissa betalar för musik och andra inte
The end of the 20th century brought a dramatic change to the music industry. The then predominant models for music consumption and sales were forever altered when the possibility to distribute music over the internet emerged. It has now become evident that it is virtually impossible to stop the distribution of digital music files. Music has turned into a non-excludable and non-rival product, which in economic terms is described as a public good. Public goods theory serves as a starting point for this study, which explores some of the factors that might explain why some consumers pay for music, while others choose to download music illegally.
Moibl interaktion i kollektivtrafik
In this paper we take a look at digital applications to help the user with public transportation. The main goal was to evaluate the problem a user can face when aiming to use the public transportation system, and to create a application for Apple Iphone that can enhance and help the user, no matter if he is familiar with the local public transportation system, or if he is less familiar with it. The aim was that the user wouldnt need any previous knowledge to be able to use our application. We combined Location-Based Services with Realtime-travelinformation and trip planning to examine if this combination could make both of the two different user-groups satisfied. To understand the problematics a user faces when approaching the public transportation-scene, Scenario-Based Design is evaluated as a method to grasp this problem.
Marknadens inverkan på behovet av företagsstöd - en studie av sex uppstartsföretag
In efforts to strengthen local economies, business development programs are often a way in which governmental organizations and state affiliates try to facilitate innovation and successful entrepreneurship. There is a mutual interest from both the public and private sector that these funds are put to good use. Extensive research has been conducted with the focus of the general effect of public support programs. However, not much research has been done on what external factors affect the situation for receiving businesses. This study attempts to examine whether one specific such factor, the level of maturity on the markets that the recipients operate in, has a discernible effect on the needs for different types of entrepreneurial support.
MATERMINO : utformning och prövning av ett begreppsförklaringsspel i geometri för grundskolans senare år
Syftet med denna studie var att undersöka hur ett pedagogiskt spel för grundskolans senare år som övar geometriska begrepp kan utformas samt huruvida det kan fungera som ett givande komplement till befintliga material för geometrisk begreppsinlärning. Spelet, som kom att kallas MATERMINO, testades av 33 elever (15 flickor och 18 pojkar) i skolår 6. Dessa elever samt tre lärare för grundskolans senare år bedömde sedan spelet; de förstnämnda i enkäter och de senare i intervjuer. MATERMINO bedömdes främst passa elever i skolår 6-8. Vidare visade studien att MATERMINO var omtyckt och roligt och att spelet tycktes leda till inlärning gällande geometriska begrepp.