Sök:

Sökresultat:

813 Uppsatser om Positionering och ventilation - Sida 22 av 55

Inneklimatundersökning : Hur fungerar ventilationssystemen i två större lokaler och hur ser kommunikationen kring detta ut mellan hyresgäster, hyresvärd och projektör?

This examination paper is a study of the indoor climate in a theatre and a practice room for orchestras placed in Sickla in Stockholm. The designer of the ventilation system wondered if he had managed too make a good environment for the users and he also wondered which of the rooms that had the most desirable climate. The project includes polls for visitors, interviews of people connected to the rooms and measurements of the physical environment. The results show a small dissatisfaction about the thermal indoor climate, it?s a little bit to cold and the air draws.

Bygglovsbefriad vindkraft till småhuset : -Ur ett tekniskt och ekonomiskt perspektiv

In connection with the property crises in many countries, caused by the financial crises, people are now more aware of the risks involved in poor property-investments. The unusually cold winters along with extreme prices of electricity in Sweden in recent years has also contributed to increased interest in energy-efficient buildings.The process of developing a modern family home in Kiruna, Sweden is presented the first part of this paper. The house has been designed to withstand very high stresses from snow, low energy consumption as well as a high standard of living comfort. Aspects of the house covered here involves everything from construction, heating and ventilation to sanitation. Each of these areas is presented based on their underlying, scientific methods or theories.

Syns du inte så finns du inte : En vetenskaplig studie om artister som varumärken

The purpose of this study has been to maintain a deeper understanding of how unestablished, professional musicians can get discovered by the music industry by communication, branding and positioning of their brand at social media.We found that fans have a greater impact on unestablished musicians than we previously thought. They have to create an identity for their brand, keep active on social media and engage their fans. Musical artists must maintain an ongoing dialogue to keep their fanbase, preferably with emotions involved. No fans equals minimum attention from the industry. Uniformity and professionalism is also important, because it evokes seriousness.

?Att försvinna till en annan värld? : Fantasylitteraturens roll i gymnasieungdomars fritidsläsning

Uppsatsens syfte: Att undersöka hur föräldrar idag påverkas av hälsodebatten kring socker. Frågeställning: Hur kan föräldraskap och föräldraidentitet konstrueras i förhållande till en debatt om ?det farliga sockret?? Materialet består av tematiskt öppna intervjuer med föräldrar inom fem familjer (sammanlagt åtta personer och fem intervjuer). Intervjuerna är gjorda med föräldrar i Stockholms innerstad och när-förorter. Studien har ett konstruktivistiskt perspektiv och undersöker hur föräldraskap och föräldraidentitet görs i förhållande till olika aktörer och sociala kontexter.

Sverige ? ett varumärke? : Hur Visit Sweden marknadsför Sverige internationellt

Bakgrund: Till år 2020 ska antalet exportmogna svenska destinationer ha mer än fördubblats. Detta enligt projektet Nationell strategi som bland andra aktörerna Visit Sweden, Svensk Turism och Swedavia igår i. Visit Swedens roll i projektet är att marknadsföra Sverige till målgrupper utomlands.Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur Visit Sweden arbetar för att marknadsföra Sverige och dess destinationer till sina utvalda målgrupper internationellt.Frågeställning:Hur arbetar Visit Sweden för att attrahera utvalda målgrupper?Vilken kommunikation finns med målgrupperna?Hur arbetar Visit Sweden för att stärka Sveriges image hos resenärerna?Metod: I denna uppsats har kvalitativa metoder använts med djupintervjuer och litteraturstudier för att ge författarna en bredare och djupare bild av ämnet för att kunna svara på frågeställningarna. Intervjuer gjordes med representanter från Visit Sweden och Svenska Institutet.Teori: De teorier som utgör uppsatsens teoretiska referensram berör image, integrerad marknadskommunikation, positionering, differentiering samt platsmarknadsföring.Slutsats: Visit Sweden definierar sina målgrupper utifrån analyser för att kunna rikta marknadsföringen till rätt målgrupp.

Varumärkeskommunikation och positionering med en begränsad marknadsföringsbudget : Marknadsföring med små medel i ett bilpoolsföretag

This Thesis deals with the two concepts branding and position, more precisely how companies with a small marketing budget needs to work with these two concepts. The purpose of this thesis is to understand how these companies are able to assert a position  on their specific market. The thesis treats theories and empirical data to be  able to answer the purposes of the thesis and for the authors to be able to give recommendations of how companies in this situation can improve their marketing strategies. To be able to give these recommendations a more in depth study had been made of a carsharing company, Sunfleet. This to be able to se how a specific company works with branding and positioning as well as what can be improved.

Konkurrentanalys av miljökonsultbranschen

Bakgrund och problem: Miljön har de senaste åren fått allt större uppmärksamhet på grund av människans påverkan och företag har därför tvingats att ta ett större ansvar för att på så sätt bli konkurrenskraftiga. Därför har miljökonsultmarknaden växt och det har kommit flera nya företag, både stora och små. Konkurrensen har blivit allt intensivare och för att kunna vara konkurrenskraftig krävs att företag erbjuder sina kunder något unikt. Miljökonsulterna erbjuder en rad olika tjänster. Kunderna på marknaden är av olika karaktär och det är svårt för miljökonsulterna att veta vad de efterfrågar.

Brandskyddsvärdering av äldreboenden

Vid brandteknisk dimensionering av bärverk används bland annat Eurokoder för att bestämma de termiska och mekaniska lasterna som uppkommer till följd av en brand. Dessa är framtagna efter ett beslut av EG-kommissionen 1975 för att harmonisera marknaden för tjänster och produkter inom byggindustrin, samt bidra till mer enhetliga säkerhetsnivåer inom branschen. Reglerna är framtagna enligt den europeiska standardiseringsorganisationen CEN med hjälp av en styrgrupp med representanter från medlemsländerna. Vissa val ges dock i Eurokoden angående värden och klasser som är upp till medlemsländerna att besluta om.Detta examensarbete avser att granska regelverket EN 1991-1-2, även kallad Eurokod 1 ? del 1-2, för att undersöka dess bakgrund och avgöra om brister existerar.

Varför välja dig? : En fallstudie om Mittuniversitetets marknadsföring

Modern teknik och demografiska förändringar där de äldre blir fler och de yngre färre har försatt universitet i en bekymmersam situation. Anslagen har minskat vilket har lett till att de måste hitta sätt att bli självförsörjande. Många amerikanska universitet vänder sig då till marknadsföring men saknar kompetens och kunskap för att utföra ett gott marknadsföringsarbete och har en felaktig bild av vad som är viktigt för varumärket.Undersökningen visar att Mittuniversitetet tills för två år sedan hade en icke integrerad marknadskommunikation med olika budskap i olika kanaler. Man valde då att utföra ett integreringsarbete som har stärkt varumärket och skapat en tydlig varumärkesidentitet. Utbildningen och varumärket särskiljs fortfarande trots den integrerade ansatsen och utbildningen ses som en produkt vilket kan få negativa konsekvenser om de unika farorna med servicevarumärken inte uppmärksammas..

Opera i Stockholm, Galärvarvet

Suggestion for a new operahouse in stockholm, förslag på nytt operahus i stockholm. Stockholmsoperan..

Framtidens pumpstation : Underlag för vidareutveckling av pumpstationer för trycksatta avlopp

ITT Water & Wastewater (ITT) är en ledande leverantör och tillverkare av dränkbara pumpar, luftare och omrörare. Examensarbetet fokuserar på pumpstationer för trycksatta avloppssystem. ITT vill genom detta få ett underlag för vidareutveckling av pumpstationerna Compit och Micro 7G, i syfte att göra dem mer konkurrenskraftiga. Målet med arbetet var att utreda vilka delar av pumpstationerna som är i behov av vidareutveckling och presentera förbättringar.Pumpstationer för trycksatta avlopp består av en pumpsump till vilken en självfallsledning ansluts. Avloppsvattnet pumpas vidare i en trycksatt ledning till det kommunala avloppet.

Transport av hästar på passagerarfärjor : regelverkets efterlevnad och möjliga problem

Detta arbete kom till på inrådan från Jordbruksverket som tagit emot telefonsamtal från hästägare som haft problem med att få titta till sina hästar i samband med färjetransporter. Regelverket kring transport av djur är omfattande och detaljerat och man måste ta hänsyn till både den nationella djurskyddslagstiftningen och EU:s regelverk, Rådets förordning (EG 1/2005). Jordbruksverket var främst intresserade av efterlevnaden vad gäller de regler som hanterar tillsyn av hästarna samt ventilation och placering/fixering av transporten på färjan. Enligt transportföreskrifterna (DFS 2006:9) ska transporten placeras nära ett friskluftsintag och hästarnas tillstånd ska kontrolleras varannan timme under färjeöverfarten. Det är länsstyrelsens djurskyddskontrollanter som har i uppdrag att kontrollera lagens efterlevnad, både på land och till sjöss.Transport av djur ökar risken för lidanden såsom hunger, törst, obehag, smärta, frustration rädsla och oro.

Sveriges Florida : Borgholms kommuns interna varumärkesarbete

In the field of municipal services there are a wide range of aspects a small community must consider, especially considering that the circumstances in which a municipality operate continuously are changing. The changes include, for example, migration, individual lifestyles, the political governance and environment. Especially the latter might have a big impact on a town based on tourism such as Borgholm. We particularly have taken an interest for how this might affect the internal branding and internal brand communication of Borgholm municipality.Through our research we have found that Borgholm municipality in no particular extent is working with living the brand or any similar concepts. Also, we have found that the success of the internal branding of the organization in a great extent depend on the individuals of the different branches of the municipality?s work rather than on a coherent communication structure which reaches the whole organization..

Positioneringsbeslutsmodellen : För ett litet B2B företag

The purpose of this essay is to analyze theories about positioning that will create an image of the positioning process, which we later on shall benchmark with other companies way to position their brand. By this, we want to obtain a well-documented work on how Luma Metall AB should work with the positioning on its brand in the future. This essay is based on a qualitative method that is characterized by an abductive approach. The empirical materials we have gathered through interviews with 5 selected persons that are well experienced on the subject have given us important information. We have come to a conclusion how a small company in a B2B market can position itself.

Utveckling och implementering av ettpositioneringssystem för inomhusbruksom kan användas för styrning av belysning

SammanfattningDetta examensarbete behandlar ett ämne det forskats mycket på de senaste åren, positioneringinomhus. Utomhus är GPS standard men för positionering inomhus finns det än så länge ingenstandard. Syftet med lokaliseringssystemet som utvecklats i detta projekt är att lokaliserapersoner och andra föremål i rörelse i kontorsliknande miljöer. För ett sådant system finns mångamöjliga användningsområden. Ett av dessa är styrning av belysning.Inledningsvis gjordes en litteraturstudie vars syfte var att undersöka vilka teknologier samtmetoder som finns tillgängliga för positionering av personer och objekt inomhus.

<- Föregående sida 22 Nästa sida ->