
Sökresultat:
7226 Uppsatser om Portfolio management - Sida 17 av 482
Systematiskt arbetsmiljöarbete och behovet av utbildning inom H&M
The purpose of this study was to make a survey of a larger company in Sweden to analyze if it complied to the stipulated Systematic Work Environment Management rules in Sweden. The company chosen was Hennes & Mauritz. The key question was to see if the company was examining and judging the risks, developing handling plans and if they were making yearly follow ups so that problems could be attended to. Further, I also wanted to examine if there was lack of competence within different departments as well as give some substantiate proposals on educations in Systematic Work Environment Management. The method used to investigate this was interviews and observations on how the Systematic Work Environment Management was handled in the company.
Kunskapshantering inom växande IT-bolag. En kvalitativ fallstudie på ett mindre IT-bolag
This paper intends to examine the knowledge challenges in small IT companies which is going through rapid growth. The movement of information and knowledge is a social and very complex process. The challenge for technology is the social as information and knowledge requires. To believe blindly that technology will solve the problem is what many people think. In order to understand how technology can support information and knowledge management one needs to understand what information and knowledge is.
Innovationsgradens betydelse när man organiserar för innovation
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Identitetsuppbyggnad med fokus på country of origins roll
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Packaging - Its Role within Brand Management
The paper investigates the role of packaging within brand management of FMCG food companies and their attitude towards packaging. This study enhances the understanding of how FMCG food companies actually work and strive to work with packaging..
?Ärligt talat så har det [tradingen] blivit en skitaffär? : En fallstudie av HQ Bank
The global financial crisis hit hard on banking operations worldwide and the sector fell under considerable scrutiny, with particular criticism directed against the banks' own trading practices. A bank owned by the Swedish financial corporation HQ seemed to go without serious financial damage duringthe crisis.In 2008 Finansinspektionen began a review of HQ's activities and a number of shortcomings were identified. Among other things, HQ's risk management was questioned by Finansinspektionen and further how this potentially affected the valuation of complex financial products.In our paper we have chosen to highlight both national and international laws and guidelines that HQ used for their operations and study if HQ followed those laws and guidelines. We also want topresent the theoretical model used by HQ for the valuation of its European options and how HQ calculated their capital requirements ratio. Our purpose is to show how the valuation affected the capitalrequirement ratio and whether HQ followed the necessary laws and guidelines for the valuation of complex financial products.We have chosen to carry out a case study from a deductive approach.
Vägen mot ett klick
Vi har funnit att fyra faktorer tillsammans kan bidra till ett ökad CTR. Dessa är: design/utformning, målgruppsanpassning, involvement och varumärkeskännedom.
Implementation av Informationssäkerhet : Utvärdering av möjligheten att använda Change Management som stöd
Tillsammans med en muntlig presentation ingår den här rapporten som examination i kursen Examensarbete i ADB, 20p vid Högskolan i Skövde. Kursen är det sista momentet på det dataekonomiska programmet.Syftet med undersökningen, som genomfördes i samarbete med företaget Arthur Andersen i Stockholm, var att utvärdera om Change Management kan användas som stöd vid införandet av informationssäkerhet i olika organisationer. Dessutom skulle undersökningen visa lämpliga mått för att kunna mäta resultatet av införandeprocessen.Med hjälp av besöksintervjuer av personer med erfarenhet av arbete med informationssäkerhet, gjordes en kartläggning över hur införandet av informationssäkerhet går till idag. Kartläggningen låg sedan till grund för en jämförelse med metodstegen i Change Management. Resultatet av arbetet blev en utvärdering av om Change Management är lämpligt som stöd vid införandet av informationssäkerhet..
THE INDUSTRIAL BRAND MANAGER ? Product Manager and Brand Communicator.
The main objective of this thesis is to study the brand manager?s role within a global business to business (B2B) company. In order to meet the main objective we have chosen to study and analyse one global B2B company, Alfa Laval AB, Alfa Laval DK, Alfa Laval PL and its co-partners such as an advertising agency. We have also studied three global business to customer (B2C) companies, Mars, Unilever and Nestlé, to get a picture of brand managers? role and responsibilities within the B2C environment which is already quite far ahead in the development of the brand management thinking..
Earnings Management och Finanskrisen : En studie om earnings managements förekomst i Sverige, före och under den finansiella krisen
Tidigare studier har visat på att en finansiell kris leder till en minskad förekomst av earnings management som anses vara ett stort problemen i modern redovisning. Denna uppsats undersöker earnings managements förekomst bland svenska företag och hur den påverkas av en finansiell kris samt om det finns skillnader mellan olika branscher. Vi använder en modifierad variant av Jones modell för att mäta de diskretionära periodiseringarna, som likställs som earnings management, och jämför sedan förekomsten av earnings management före och under krisen samt mellan de fyra branscherna som studerats. Vi finner inte några skillnader i earnings managements förekomst innan och under finanskrisen men vi kan se att branschen Sällanköp i större utsträckning än övriga studerade branscher bedriver earnings management. Vår förklaring till detta är att övervakningen av företagens redovisning är generellt sett bra vilket minimerar möjligheten att bedriva earnings management men att det kan finnas brister för branschen Sällanköp..
Bank - En serviceorganisation? En fallstudie av serviceprocessen i Sparbanken Gripen
Att sätta personalen i fokus en modell om att möjliggöra för medarbetare? En fallstudie av Svenska Mässan.
Prisjämförelsesidor - Oberoende information eller marknadsplats?
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Styrelsens strategiroll i producentkooperativ - ett ramverk och en fallstudie
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
IP-telefoni .:Utveckling på den svenska marknaden:.
Ip-telefoni.
Resursrelaterad informationshantering i uthyrningsverksamheter : En studie av verksamhetsstödjande IT-system och identifikationsteknologier
The management of assets in organisations today can be a challenging task and optimising their usage is critical to ensure maximum profit. For rental businesses offering tangible products efficient management of movable assets are an essential part of the business strategy. The main purpose of this study is to investigate how asset management and asset information management can be carried out in rental businesses and in what ways information technology can support it. By doing a literature review combined with a case study where three rental businesses and their use of information technology were examined we could identify several important aspects regarding asset information management. The results we have found is that rental businesses with a high degree of digitization in existing asset information management systems are able to rationalize existing work processes, which in some ways changes the roles of employees.