Sök:

Sökresultat:

41 Uppsatser om Pipeline - Sida 1 av 3

Arbetsmetoder inom visuella effekter

Pipeline a?r na?got som det talas mycket om inom VFX produktion. Studien underso?ker arbetsmetoderna hos olika VFX fo?retag i England och Sverige. Fra?gor om hur fo?retagen arbetar i sin Pipeline, vad en Pipeline a?r samt vilka mjukvaror de va?ljer att arbeta med fo?r att fa? fram sina resultat sta?lls.

Skapande av animationer för interaktiv spelmedia genom motion capture

In this thesis I will propose and test a Pipeline for creating in-game animations using motion capture technology, with the aim to export to a 3D game engine, such as UDK or similar. Even though there are already established Pipelines for creating in-game animations in the game industry, they are not of public knowledge and dissemination of information is hindered by the severe NDA (non-disclosure agreements) imposed on the studios and artists. I will therefore use my experience with game production and as a student, to research and propose an optimal Pipeline for developing in-game animation that may be used by other students, researchers and independent game developers. The methodology used to test the Pipeline will be a case study based on the student project Synergy, which I am developing with other third year students also attending the Game design Education at Gotland University..

Förmedling och utförande av visuella stilar

Denna rapport undersöker hur en grafiker kan förstå, analysera och skapa nyagrafikstilar. Hur grafikstilar kan påverka produktionen, samt hur man kanstandardisera en grafik Pipeline för att producera liknande material. En analys av ett par populära grafikstilar inom dataspelsgrafik utfördes för att hitta hur dessa stilar kom till och att jämföra likheter och fördelar emellan de olika stilarna. Ett experiment utfördes för att hitta moment att förbättra i en grafisk Pipeline.Resultat pekar på att olika grafikstilar har en påverkan på utvecklingstid och kostnader, samt mottagande beroende på kultur och målgrupp. Ett extra fokus på planering av grafikstil och dess Pipeline i produktionen rekommenderas, för att både underlätta för grafikerns arbete och att dra ner på utvecklingskostnaderna..

Pipeline-verktyg och Integrering av grafiskt användargränssnitt i Nebula 3

Det här arbetet har vidareutvecklat spelmotorn Nebula 3 genom att implementera ett sätt att inkludera grafiska användargränssnitt i spel skapade med motorn, samt en nästan färdig ny Pipeline för att skapa animerade karaktärer för motorn. Det grafiska användargränssnittet implementerades med ett tredjepartsbibliotek kallat CEGUI. Den nya Pipelinen går ut på att man exporterar en FBX-fil med all grafisk data som sedan läses in och konverteras till Nebula 3s format. Inläsningen sker med hjälp av Autodesks FBX SDK. Filerna som Nebula 3 behöver är en fil med animationsinformation, en fil med skin-information samt en fil som knyter ihop dessa.

Efficient optimizations inside the digital advertise production pipeline

Huvudsakliga målet är att granska arbetsflödet för reklamföretag och leta efter de karakteristiska lösningarna som används dagligen och bildar ett digitalt reklamföretags Pipeline samt hur de kan tänkas förbättras. Vi vill granska och jämföra de metoder och verktyg som spelar en fundamental nyckelroll i arbetsflödet för att se vilken av dessa metoder resulterar i optimal jämvikt mellan produktions hastighet och kvalitet..

En arbetsprocess för att skapa 3D datorgrafik till film : Från karaktärsdesign till 3D animation

Det är svårt att veta hur man på snabbast möjliga sätt kan skapa 3D datorgrafik till film. Detta arbete handlar om processen (Pipeline) för att skapa ett troll i 3D till filmat material med målet att arbeta så tidseffektivt som möjligt utan att försämra kvaliteten. Vi utformar en specifik Pipeline med hjälp av kunskaper från nyckelpersoner i filmindustrin, egna erfarenheter samt en litteraturstudie. Kortfilmen består av ett 3D troll sammansatt till en minuts filmat material. Kortfilmen förklarar de olika stegen i arbetsprocessen; filmskapandet och vad man ska tänka på från idé till slutlig animerad produkt samt val av programvaror..

En jämförelsestudie mellan OpenGL 4.3, OpenGL ES 3.0 och WebGL 1.0

OpenGL is a standard API that is used to manage 3D graphics on desktop computers. Although OpenGL is independent of customized hardware it?s not suitable for all kinds of devices. Therefore both OpenGL ES andWebGL was created. These can be viewed as subsets of OpenGL.

Grafisk pipeline för handheld spel

Detta examensarbete kommer ge en överblick över de olika grafikmotorer som finns för att utveckla spel till handhelds (dvs. iPhone, iPad, Android, Nintendo DS och PSP). Även ge en överblick över vilka begränsningar de olika enheterna har. Sedan kommer en djupdykning i en grafisk Pipeline för Unity riktat mot iPhone/iPad. Se specifika svagheter och hur de kan överkommas, saker som bör tänkas på ur performance synpunkt och en inblick i det projekt jag varit delaktig i under min tid på Muskedunder..

Politiska nätverk och Nord Stream : En möjlighet att vara med och påverka

AbstractPaper in political science, C-level, by Lars A Roos, spring semester 2007. Tutor: Susan Marton. ?Policy networks and Nord Stream.?The purpose of this paper is to examine how the government and interest groups have been working together to commonly prevent the building of a gas Pipeline in the Baltic Sea. To do this, a comprehensive question how does the government and the involved interest groups work together in policy networks? has been broken down to three more specific questions: (1) Can the cooperation between the government and the interest groups be placed within the frame of a issue network or a policy community? (2) Has the cooperation between the government and the interest groups contributed to new tools for the government to prevent the gas Pipeline? (3) If the answer is yes to the second question then, which are these new tools?My examination is a case study of the policy network that exists around the Swedish actors in the case of the Baltic Sea gas Pipeline.

Östersjöledningen : En studie i åsikter och människors trygghetsupplevelse belyst av media

The Nord Stream natural gas Pipeline has been a controversial project. The debate was primarily escalated by Poland's strong negative reaction to the project in the spring of 2006 over safety and security and then alternated back and forth in Europe until the approval by the nations most concerned in the Baltic region during the autumn of 2009.In the case study an approach is used that primarily maps out the media image of the various viewpoints that deal with the Pipeline and how these viewpoints position themselves, primarily through political and environmental dimensions. Simultaneously there?s an attempt to map out the spatial spread of the media image views as to the proximity and distance to the Pipeline in Sweden, Poland and Germany. A key question is whether distance or proximity to a large facility can affect people's attitudes.A parallel focus of the study is to explore the role of the Nord Stream natural gas Pipeline in the cross-border hinterland region of Szczecin-?winouj?cie.

Förutsättningar och Avsättningar för Biogas för Gröna Vessigebro : Version 1.0

The community Vessigebro, in Falkenberg and its surrounding areas housing one percent of all dairy cattle and two percent of all pigs in Sweden. This means that there is a large amount of manure as a basis for producing biogas in the area. A number of farmers have therefore formed a cooperative named Vessigebro biogas and started the project Green Vessigebro, with the goal of creating the conditions for a more profitable and more sustainable agriculture production.The study deals with the conditions and sale opportunities of the feasibility study Green Vessigebro. The study has looked at the work that was previously carried out for the biogas that could be produced on the farms in Vessigebro, The main Pipeline for natural gas on the Swedish west coast and its operators, the Swedish Competition Act , Electricity Act , Natural Gas Act, the District Heating Act , Sustainability Act , previously proposed measures, municipality interest in biogas from Vessigebro , possible collaborations, possible sale opportunities and perform calculations with data from the municipality Ljungby for a suggested transportation of biogas between Vessigebro and Ljungby.The study shows that there are several interesting sale opportunities for biogas from Vessigebro. The production and use of biogas in Sweden is increasing and the trend seems set to continue.

Automatiserad riggning och tidssparande

Denna uppsats handlar om programmering av autoriggningsverktyg för Maya 2013 som skulle effektivisera animeringsproduktionsPipelinen genom att spara tid vid riggningsdelen av animeringsPipelinen. Vidare handlar denna uppsats om utvärdering av tiden som man kan spara vid användningen av detta autoriggningsverktyg. Verktyget är flexibelt på det sätt att den stödjer humanoida karaktärer och är användbar för mer än mänskliga karaktärer. Tiden som spenderas att manuellt rigga samma typ av karaktärrigg varierar från person till person och det kan ta väldigt lång tid, därför gjordes en enkät som delades ut till deltagare som är erfarna inom riggningsområdet. Resultaten av denna enkät hjälper vid beräkningen av tiden som kan sparas med autoriggningsverktyg i en animeringsPipeline.

Automatiserad riggning och tidssparande

Denna uppsats handlar om programmering av autoriggningsverktyg för Maya 2013 som skulle effektivisera animeringsproduktionsPipelinen genom att spara tid vid riggningsdelen av animeringsPipelinen. Vidare handlar denna uppsats om utvärdering av tiden som man kan spara vid användningen av detta autoriggningsverktyg. Verktyget är flexibelt på det sätt att den stödjer humanoida karaktärer och är användbar för mer än mänskliga karaktärer. Tiden som spenderas att manuellt rigga samma typ av karaktärrigg varierar från person till person och det kan ta väldigt lång tid, därför gjordes en enkät som delades ut till deltagare som är erfarna inom riggningsområdet. Resultaten av denna enkät hjälper vid beräkningen av tiden som kan sparas med autoriggningsverktyg i en animeringsPipeline. Resultatet av undersökningen visar att man kan spara tid genom att använda sig ut av ett autoriggningsverktyg istället för att rigga manuellt.

Digitizing the Parthenon using 3D Scanning : Managing Huge Datasets

Digitizing objects and environments from real world has become an important part of creating realistic computer graphics. Through the use of structured lighting and laser time-of-flight measurements the capturing of geometric models is now a common process. The result are visualizations where viewers gain new possibilities for both visual and intellectual experiences. This thesis presents the reconstruction of the Parthenon temple and its environment in Athens, Greece by using a 3D laser-scanning technique. In order to reconstruct a realistic model using 3D scanning techniques there are various phases in which the acquired datasets have to be processed.

Cinematic animation in a production pipeline

Detta arbete kommer att visa hur det är att jobba som animatör på Framestores reklamavdelning i London. Jag går igenom den del av Pipelinen som är relevant för mig som animatör och jag kommer även att redovisa arbetsmetoder för att snabbast leverera korrekta animationer..

1 Nästa sida ->