Sök:

Sökresultat:

566 Uppsatser om Piano classes - Sida 2 av 38

Simbase: ?Simulator Base Package?

The purpose of this work is to providing a general set of base classes for building simulators, for example a robot system. Instead of every time building a new simulator from the beginning, you get the already completed components from a library. The library should in that way act as a springboard for development.To do this work, there?s a lot of knowledge required in how a general robot system could look like. Therefore it was necessary to gather some information about robotics.

Pianoundervisning genom genren? : En intervjustudie av lärares syn på sig själva och sin undervisning inom klassiskt piano och afropiano

Syftet med denna studie är att identifiera skillnader och likheter i olika pianolärares undervisningsupplägg, samt undersöka om deras synsätt och metoder går att knyta till de respektive genrer som de undervisar i. Inom forskning och litteratur har motsättningar som kan kopplas till afro och klassiskt undersökts och framställts i kontraster såsom gehör kontra noter eller improvisatoriskt kontra återgivande. Sådana motsättningar ligger till grund för föreliggande studies intresseområde.Studien utgår från ett sociokulturellt perspektiv, vilket innebär att lärande ses som en social aktivitet, där kunskap finns i kommunikation och de redskap som har växt fram i samhället. Datamaterialet består av kvalitativa intervjuer med fyra mer eller mindre aktiva musiker/pianopedagoger (två afrolärare och två klassiska lärare) med olika arbetssituationer.Resultatet visar att individanpassning och musikalisk mening samt glädjefullhet värderas högt i samtliga informanters pianoundervisning. Målet tycks vara att eleverna får uppleva glädje av att kunna musicera, snarare än att de ska bli ?stora? och kända pianister.

"En skola för alla" med specialklasser? : En intervjustudie bland lärare angående deras uppfattning om specialklasser

This study is about different teacher?s ´conception of remedial classes and its function in Today´s School. ?A school for everyone? the utopia that all schools and teachers aspire for. All pupils, regardless of ethnic background, class, and religious affiliation should be able to go to school without being segregated and are seen as different.

En kompositionsprocess

Komponera och improvisera fram musik, för Orgel och piano, har jag alltid tyckt varit jättekul och inte så svårt. Men att behöva tänka kring det, bestämma karaktär, tempo, stil, eller att det måste vara färdigt till en viss tidspunkt m.m. har jag alltid vetat om att jag inte är bra på, eller tyckt varit så inspirerande att göra. Det har helt enkelt inte varit lika lätt av en hel del anledningar. I detta examensarbete kommer jag beskriva min förra kompoistionsprocess och den nya, utifrån en ny synvinkel, för min egen del, där jag får utmana och förändra mig själv som kompostiör genom att fundera hur jag går tillväga och utvecklar min musik när jag inte får vara ?helt fri? vid instrumentet..

Kostundervisning : En studie av läroplanernas inverkan på lärarnas arbetssätt och ämneskunskaper inom kost.

This study is about different teacher?s ´conception of remedial classes and its function in Today´s School. ?A school for everyone? the utopia that all schools and teachers aspire for. All pupils, regardless of ethnic background, class, and religious affiliation should be able to go to school without being segregated and are seen as different.

Att ljuga för konsten skull : Självframställningen i Jan Myrdals Samtida bekännelser av en europeisk intellektuell och Karl Ove Knausgårds Min kamp. Første bok.

This study is about different teacher?s ´conception of remedial classes and its function in Today´s School. ?A school for everyone? the utopia that all schools and teachers aspire for. All pupils, regardless of ethnic background, class, and religious affiliation should be able to go to school without being segregated and are seen as different.

Folkmusik på piano : En studie av tre folkmusikpianisters spelsätt och deras förhållningssätt till pianot som folkmusikinstrument

Syftet med denna uppsats har varit att få en inblick i hur pianot används inom den svenska folkmusiken. Bakgrundskapitlet handlar om folkmusikgruppernas och instrumenteringens utveckling inom svensk folkmusik. Jag har intervjuat tre aktiva folkmusikpianister och lyssnat på och analyserat deras spel. Det följer även med en cd-skiva med ljudexempel från intervjutillfällena. Vi pratade om karaktärsdrag som de lyfter fram i spelet, om deras inställning till folkmusiktraditionen, pianots möjligheter och begränsningar samt vilken roll pianot har i den svenska folkmusiken.

Varför välja profilklass? : En kvalitativ undersökning om varför vissa föräldrar väljer att skicka sina barn till profilförskolor/skolor eller profilklasser

The aim of this study was to investigate how four families in the Stockholm area reason, what kind of preconception they have and what their horizon of expectations is when they make the choice between sending their children to the profile class of municipal/free schools and sending them to the general classes in those schools. The main research questions asked were:What kind of preconception do the parents have about profile classes?What reasons do the interviewed parents have to send their children to a profile class?What are the interviewed parent?s expectations of the profile class choice?The study is built on qualitative interviews with the parents of the families. The empirical data has been analyzed using a framework of theories drawing on the theory of reproduction, the forms of social capital, the ideas created from the word profile and elite and the horizon of expectations. The results show that the parents of the families have a similar degree of preconception about profile classes.

Musikklass - som del av en livsberättelse

My interest in examining what happens when you as a teenager are exposed to five or six times the amount of time as ordinary classes to music education derrives from my own experience as a music teacher at a school which has those kind of special music classes. During my career as a music teacher in grades 4 ? 9 in Swedish compulsory school I have taught music classes as well as ordinary classes for 18 years. During this time I have often wondered what this exposure means in retrospect. Is it the conquering and mastering of music skills that students remember when they?ve grown up to young adults, or is it something else?The aim of this study is to find out what it means for teenagers to have music as a school subject every day of their years in Swedish high school.

Bilden av kvinnan i Library of Congress Classification En genusstudie av Library of Congress Classifications första och senaste upplaga

I have done a comparative gender study of Library of Congress Classification from 1900 and 2001. I have also used a hermeneutic method and ideological critics to find out what picture of women the both systems shows. In my comparative study of the both systems I have found low update of classes which relates to women in the new classification system. Men seem to be a norm in the system, because men are not defined in classes related to both men and women. But many classes related to women are named Women as and Women in The study also shows that women are more related to subjects about family and marriage than men are.

Varför välja profilklass? : En kvalitativ studie om varför vissa föräldrar väljer att skicka sina barn till profilförskolor/skolor eller profilklasser

The aim of this study was to investigate how four families in the Stockholm area reason, what kind of preconception they have and what their horizon of expectations is when they make the choice between sending their children to the profile class of municipal/free schools and sending them to the general classes in those schools. The main research questions asked were:What kind of preconception do the parents have about profile classes?What reasons do the interviewed parents have to send their children to a profile class?What are the interviewed parent?s expectations of the profile class choice?The study is built on qualitative interviews with the parents of the families. The empirical data has been analyzed using a framework of theories drawing on the theory of reproduction, the forms of social capital, the ideas created from the word profile and elite and the horizon of expectations. The results show that the parents of the families have a similar degree of preconception about profile classes.

Adaptiv stämning : En bedömning av acceptabilitet och tonkvalitetsuppfattning

This thesis presents an adaptive tuning system that can be described as a dynamic Just Intonation tuning system, being compatible with equally tempered instruments. The tuning system is called Hermode Tuning (HMT) and the tuning used as comparison for evaluation is the standardized western tuning, the equal tempered tuning. This study investigates preferences for these two musical tuning systems, depending on whether the tunings are presented on a piano or with woodwind instruments. A listening test was done with students at the Falun Conservatory of Music, including both a vertical listening (intervalls) and a horizontal listening (cadenses and musical compositions) of Hermode tuned musical material. Overall the results showed no significant preferences for either tuning system irrespectively of what instrument it was presented with.

Självframställningens dilemma : En biografisk och tematisk undersökning av självframställningen i Bret Easton Ellis roman Lunar Park

This study is about different teacher?s ´conception of remedial classes and its function in Today´s School. ?A school for everyone? the utopia that all schools and teachers aspire for. All pupils, regardless of ethnic background, class, and religious affiliation should be able to go to school without being segregated and are seen as different.

Diskurser inom kommunal och privat pianoundervisning

Vilka diskurser ger elever och lärare uttryck för i pianoundervisning? Syftet med min uppsats är att undersöka hur pianoelever och pianolärare på kulturskolan och inom ett studieförbund genom språket ger uttryck för en mängd förhållningssätt och attityder. Vad sägs i samtalen kring deras undervisning och vilka diskurser och tankekollektiv bildar dessa åsikter tillsammans? Jag har använt mig av fyra djupgående intervjuer och två videodokumentationer för att dels studera elevernas och lärarnas uttryckta upplevelser men också för att ta del av det som verkligen sker under lektionstid. Teoretiska utgångspunkter har utgjorts av kritisk diskursanalys, institutionsbegreppet och interaktionsteori.

Liszt och Alkan: Den virtuosa pianoetyden : Övningsstycke eller muterat monster?

Anders Rådén: Liszt & Alkan: the virtuoso piano study ? practice study or monstrous mutation? Uppsala: Musikvetenskap, 1998. C-uppsats (60 p).The purpose of this essay is to analyse a selection of studies by Franz Liszt (1811-1886) and Charles- Valentin Alkan (1813-1888). Can they be definedas practice studies, or are they reshaped in such a manner, as to establish a larger form reminiscent of the concert study? First of all, typical study characteristics of this time period are determined, then such characteristics are looked for in three of either Liszt's and Alkan's studies (from Douze grandes études S137 and Douze études dans les tons mineurs Op.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->