Sök:

Sökresultat:

5928 Uppsatser om Personal magnetism - Sida 14 av 396

Brandväggar ur hemanvändarens perspektiv

Det huvudsakliga syftet med denna rapport var att undersöka några av marknadens brandväggsprogram som kunde tänkas vara lämpliga för vår målgrupp, det vill säga en hemanvändare. Detta eftersom det idag inte finns någon lättillgänglig information inom detta område. I sökandet av brandväggsprogram fann vi en uppsjö av olika typer av brandväggar och därför har denna undersökning avgränsats till endast fyra brandväggsprogram, nämligen Norton Personal Firewall, Sygate Personal Firewall, Tiny Personal Firewall samt Zone Alarm. Denna avgränsning gjordes genom att välja ut de som experter inom området utvärderat och har ansett vara de som är säkerhetsmässigt bäst på marknaden. Undersökningsgruppen bestod av 28 testare som passade in i vår definition av en hemanvändare.

Vad är kvalitet i förskolan? : Intervjuundersökning av hur förskolans personal beskriver sin uppfattning av kvalitetsbegreppet

Denna uppsats är ett examensarbete baserad på en intervjuundersökning om hur personal i förskolan uppfattar kvaliteten i barnomsorgen. Vi har intervjuat 8 barnskötare och 8 förskollärare, som vid intervjutillfällena arbetade i flera olika kommuner och vid olika arbetsplatser. Med åtta frågor försökte vi att få svar på våra frågeställningar.Huvudsyftet med denna undersökning är således att få klarhet i hur personalen upplever kvalitetsbegreppet i förskolan. Metoden för uppsatsen är kvalitativ och intervjufrågorna har givit möjlighet till fördjupning i frågorna och uppföljning under samtalets gång.Vid sammanställningen av svaren ser vi att vi fått nästan identiska svar från de båda yrkesgrupperna. Detta gör att man kan hävda att skillnaderna i kvalitetsuppfattning inte är så stor mellan yrkesgrupperna.

Ursäkta, arbetar du här? : Sambandet mellan motivation och service i detaljhandelsföretag

I och med den ökade konkurrensen och den strukturomvandling som idag råder på marknaden söker detaljhandelsföretag ständigt medel för att effektivisera och förbättra sin verksamhet och dess lönsamhet. Ett sätt som flera forskare anser vara det optimala verktyget för att höja sin lönsamhet på, är att ge kunderna en bättre service och på så sätt även skapa sig lojala och trogna kunder. En forskare som gör anspråk på detta och som även har skapat en modell av detta fenomen är Mark Stevens (2002). Denna modell utgår från att en motiverad och tillfredställd personal ger kunderna en bättre service och den förbättrade servicen ger i sin tur fler nöjda och lojala kunder. Lojala kunder skall enligt service-vinst-kedjan även till sist generera en högre lönsamhet och tillväxt.

Interaktiv patientportal : Generisk webblösning med tillämpning inom överviktsenheten

This report addresses the growing need to adapt the medical healthcare to the new possibilities that can be accomplished by incorporating a web aspect to the personal treatment plans of patients. It describes what implementations that need to be considered in order to successfully convert to a partially web-based treatment.The report also reflects the potential economical gain that can be made by keeping the communication between the patient and the doctor frequent. It also takes into account the personal gain to the patient by increased feedback and easier ways to communicate with their attending physician and thereby increasing the quality of their healthcare and service.The construction of a prototype of the system required is also included in the report as a description of construction and functionality of the prototype along with results and estimated outcome..

  Barn- och fritidsprogrammet VS Vård- och omsorgsprogrammet :   Vilket program skall en blivande LSS ? boende arbetare välja?

 Det finns vissa beröringspunkter mellan Vård- och omsorgsprogrammet och Barn- och fritidsprogrammet. Likheterna är övervägande och skillnaderna små mellan Barn- och fritidsprogrammet och Vård- och omsorgsprogrammet. Vård- och omsorgsprogrammet är ett yrkesprogram Barn- och fritidsprogrammet är ett yrkesprogram.Branschen anser att en nyanställd personal bör ha med den personliga lämpligheten samt någon form av relevant utbildning. En person som arbetar inom LSS-boendet bör kunna hantera människor samt ha ett handikappmedvetande samt besitta en stor öppenhet för att vilja lära sig..

Att attrahera kompetens : vilka dimensioner av anseende är viktiga för att företag ska attrahera kompetens

Att attrahera kompetent personal a?r mycket avgo?rande fo?r att fo?retag ska prestera va?l i framtiden, och fo?r att lyckas med detta a?r det viktigt att fo?retag har ett bra anseende. Anseende a?r dock en komplex tillga?ng och besta?r av flera dimensioner. Syftet med denna uppsats a?r att ta reda pa? vilka dimensioner av anseende som a?r viktigast fo?r att attrahera kompetent personal.

Vem kliar min rygg? : En studie av företagares uppfattning om personliga nätverk

AbstractPeople and organizations that network with one another have during the past decades, at a larger extent than before, replaced classical hierarchies. These networks have become increasingly important, as the globalisation has amplified the pressure for focused and flexibleorganizations. There is a risk of restraining the inventiveness of the firm and force customers and suppliers into cooperation by a too great commitment and dedication to the network. There are two sides to every penny, positive and negative aspects of networking.Concerning the negative approach to networking, there is relatively little theory present. The theory is regarded an emerging theory.

Kontoret; En framgångsfaktor : En utredning om kontorets påverkan på personal samt förslag på hur TM-Konsults kontor i Härnösand kan göras till en bättre arbetsplats

TM-konsult är ett Norrlandsbaserat projekteringsföretag som verkar inom samtliga discipliner i tidiga skeden, projektering och projektledning. För att verka som ett konkurrenskraftigt företag inom projektering i Sverige krävs en rad ingredienser. Några av dessa är moderna arbetsmetoder, moderna verktyg och kompetent personal. TM-konsults kontor i Härnösand är företagets sydligaste säte och det kontor som konkurrerar om jobben i närområdet och Stockholmsregionen. Kontoret är ur en strategisk synpunkt viktigt för företaget.

Immobilisering av extremitetsfrakturer inom ambulanssjukvård : Ett pilotprojekt med SAM-splint

Within the ambulance care in Uppsala County a vacuum splint is used to immobilize fractures on extremities. The research available on which method of immobilizing to prefer during pre-hospital treatment is limited. The purpose of this pilot study was to examine the perceptions of the ambulance personal in Uppsala County on the issue of usability of SAM-splint and vacuum splint when immobilizing extremities. The project was also aimed at researching if SAM-splint could be seen as an alternative or a complement to vacuum splint, and to get an apprehension on any evident differences in patients? perceived pain when treated with the two different approaches. A descriptive comparative study was carried out. All patients, regardless of age and sex, with the need of immobilizing supposed fractures, were included.  Patients with suspected femur fracture, collum fracture, or where pre-hospital care was not possible or in question, was excluded.

Utvecklingssamtal som metod för att implementera mål och strategier i företag: vid CSN och Radiotjänst i Kiruna AB

Dagens snabba utveckling och förändringstakt har resulterat i att företag har fått ett ökat behov av att styra och leda personal och deras kompetens. Organisationer och företag har alltid styrt och utvecklat sin personal på ett mer eller mindre utvecklat sätt. Förändringar inom både organisationer och i samhället i stort har gjort att behovet av att styra och leda personal har ökat med åren. Därför är det i dag viktigt att varje medarbetare inte bara kan sina arbetsuppgifter utan också förstår varför man utför dom. Det är även viktigt att ledaren förstår vardagen för medarbetaren för att de uppsatta målen ska uppnås.

Valuing Green: A Qualitative Study on the Priorities of Values, Personal Norms and Identity for Green Consumer Products

The purpose of this thesis is to contribute to a further understanding of the complexity in green consumer behaviour by examining how and why individuals priorities values, personal norms and identity in green consumer behaviour. The thesis employs a qualitative approach with an abductive strategy. The empirical data was produced through in-depth interviews with green consumers. Based upon the empirical findings and theoretical concepts, a conceptual model was introduced to illustrate how consumers prioritise between several values when assessing green products. The prioritisation is dependent on internalised values as well as the product function and the need that the consumer seeks fulfilled.

Varumärkesidentitet för traineeprogram Academy

Varumärkesidentitet för traineeprogram AcademyI denna studie redogörs för hur ett varumärke är direkt kopplad till sina värdegrunder. Rapporten besvarar hur värdegrunder i en organisation skapas av företagets personal i form av ord som kopplas till företagets varumärke. Metodiken i denna studie har pendlat mellan intervjuer och workshopar. Studiens resultat visar att företagets personal och praktikanter kom tillsammans till tre ord som processats till Academys värdegrunder. Dessa ord är: gemenskap, utveckling och skaparglädje..

Mobil trygghetsapplikation för operativsystemet  Android

This report details the development of an application for personal safety for the Android operating system. Android is a relatively new platform, primarily used on mobile phones.The purpose of the developed application is to give the user the possibility to easily and quickly alert a number of contacts by phone in case of emergencies, and to show the user?s location on a map. This is not only used during emergencies, but for other purposes as well ? for example to monitor a jogging round.The project was carried out in co-operation with the company D-Safety, the developer of the "SoftAlarm" ? the product on which the developed application is based..

Ensamkommande flyktingbarn : integrationsarbete

Syftet med uppsatsen var att undersöka hur ensamkommande flyktingbarn och personal på ett urval av boenden, upplever de insatser som görs för att underlätta integrering i samhället, med fokus på skola, fritid och språk. Vi använde oss av fyra stycken halvstrukturerade intervjuer, med personal och boenden, fördelade på två olika boenden. Detta för att få en inblick i det aktiva arbetet med integration samt upplevelsen av huruvida det gett något resultat. Vi grundade vår analys på identitetsteorin samt systemteorin. Viktiga resultat var bland annat vikten av att hitta rätt personer när man som ensamkommande flyktingbarn kommer till ett nytt land.

Förändringar i informationshanteringen: när mobila enheter har implementerats inom skogsnäringen

Intentionen med denna uppsats har varit att undersöka och lyfta fram de förändringar, som utifrån informationshanteringen, kan uppstå när mobila enheter implementerats för fältarbetande personal inom skogsnäringen. Fokus läggs på den information som förmedlas mellan fältarbetande personal och den information som finns lagrad inom verksamheten. Förändringar vi har undersökt är insamling, bearbetning, lagring, överföring, presentation, tillgänglighet, aktualitet och korrekthet. Resultatet av undersökningen visar att de mobila enheterna har medfört förändringar i form av förbättringar för nästan alla de aspekter vi valde att fokusera undersökningen på..

<- Föregående sida 14 Nästa sida ->