Sök:

Sökresultat:

15407 Uppsatser om Performance management process - Sida 2 av 1028

Framgångsfaktorer i nystartade bioteknik- och IT-företag

Syftet är att analysera vilka variabler som påverkar performance positivt i nystartade BioMed och ITT-företag och i denna process även beskriva och jämföra hur dessa variabler ser ut i de två branschgrupperna och hur företagen har utvecklats. Vi har använt oss av en kvantitativ metod och har genom ett enkätutskick fått empiriskt material från 20 grundare av BioMed-företag och från 30 grundare av ITT-företag. Slutsatserna är att i BioMed påverkas nystartade företags performance positivt av: grundarens ålder, arbetserfarenhet, branschkunskap, start-up-erfarenhet och ett heterogent nätverk. Nystartade ITT-företags performance påverkas positivt av : grundarens ålder, utbildningsnivå, arbetserfarenhet, branschkunskap, antalet grundare, initial kapitalmängd i företaget och att ha affärsänglar och riskkapitalbolag som kapitalkälla. Connects olika insatser får generellt sett inte bra betyg av grundarna och därmed drar vi slutsatsen att Connects betydelse för företagens performance inte är stor.

Mål- och resultatstyrning inom domstolsväsendet: En fallstudie inom Migrationsdomstolen i Stockholm

The aim of this study is to enhance the knowledge of target and performance management?s effects on the judiciary. In the past decades there have been a number of reforms in the general public sector of many countries. The management philosophy often used to describe these public sector reforms is called New Public Management (NPM). One main theme has been an increased focus on the management control systems, for example a greater emphasis on target and performance management.

Överföringsproblematiken med ett styrinstrument ? en fallstudie av Kemira Water

Syftet med vår studie är att undersöka de problem som kan uppstå vid en överföring av ett styrinstrument, innehållande Key Performance Indicators, från en organisation till en annan i samband med förvärv. Uppsatsen utgår från en fallstudie av ett företag i kemibranschen. I vår fallstudie använder vi ett abduktivt angreppssätt och en kvalitativ metod. I den teoretiska referensramen utgår vi ifrån teorierna om The Balanced Scorecard och Key Performance Indicators. Empiriinsamlingen har skett med semistrukturerade intervjuer..

Kopplingar mellan interna prestationsmätningar och ständig förbättring

Kopplingar mellan interna prestationsmätningar och ständig förbättring undersöks genom fallstudie av IKEA Food Service. Uppsatsen genererar fem hypoteser kring ämnet..

Migrating Mesh SkinningDeformation Functionality fromRSX to SPUs on thePlayStation ® 3

In game development, performance is everything and the Playstation 3 provides a unique platform for utilizing parallelization of code to achieve extremely high performance. In this master?s thesis the issue of animation with smooth skinning is migrated from being a GPU process to becoming a parallelized and 358% faster process. This method is incorporated in an existing commercial game engine and integrated in a currently in development title for the Playstation 3. An in-depth study covers parallel processors, the CELL processor, used in the Playstation 3, and how contemporary industry leading game developers are utilizing the same unique architecture to increase their own games? performance..

Do CEOs Get Paid for Performance?

Agency theory describes the conflict of interest between the principal (stockholders) and the agent (CEO). Aligning the incentives of executives with those of the owners is the most direct way to mitigate the agency problem. If there is no meaningful link between CEO compensation and company performance, it is doubtful that the large sums of assets in public corporations are being managed efficiently. In theory the solution is simple reward the CEO when shareholders wealth increases. The purpose of this paper is to investigate if there is a relationship between company performance and CEO compensation among Swedish companies, in materials and information technology industry.

Ett meningsfullt utvecklingssamtal - En studie av ledning, chefer och medarbetares förväntningar utifrån teorier om organisationskultur

This thesis is examining if the management, the managers and the employees have a differentpoint of view regarding the purpose and the expectations of a performance review. Additionally it is an assignment from the Swedish company Flexlink AB with the purpose of constructing a new template for their performance reviews. The assumption is that if you manage to create one template for performance reviews that meets the expectations at all levels of the organization, it will contribute to create a meaningful performance review.We decided to study this from an organizational cultural perspective, since the organizational culture plays a significant part in performance reviews. Performance reviews are systematic conversations between employees and managers related to planning, information exchange and developing the relationship. Previous research indicates that if employees are satisfied with their performance reviews, they prone to be more satisfied with their work situation and have a higher organizational commitment.

Att arbeta utifrån ett Performance Managementsystem : Anställdas upplevelser och motivationens påverkan

Inom arbetslivet blir det allt vanligare att mäta och utvärdera prestation. För att motivera sina anställda använder sig en del företag av Performance Management, där mål utarbetas och arbetas mot i syfte att optimera prestationsnivå. Kvalitativa intervjuer genomfördes för att undersöka upplevelsen av att utvärderas, samt hur motivation påverkas av att arbeta utifrån ett Performance Managementsystem, vilket var studiens syfte. Utöver en beskrivning av Performance Management, utgörs teoriavsnittet av en fördjupning i Maslows behovsteori, samt inre- och yttre motivationsfaktorers påverkan. Resultatet visade på hur samtliga var positiva till den vägledande funktionen av målfokuserat arbete och motiverades av uppmärksamhet och ansvar, liksom delaktighet vid utarbetandet av mål.

Long-Term performance of Swedish IPOs - 1990-2002

We have performed a study much similar to Ritter?s (1991) about long-term aftermarket performance of IPOs on the Swedish market during the years 1990 to 2002. The study resulted in evidence for that Swedish IPO do underperforms their benchmark-portfolios during a 36-months period. Though, the grade of underperformance depends of the chosen benchmark. The study is mainly focused on a particular benchmark, a portfolio of non-issuing firms matched by size and sector.

Performance Management-En studie av hur chefer och medarbetare upplever Performance Management på ett större företag

Performance management innebär att rikta hela organisationens energi genom att sätta mål för medarbetare som ligger i linje med organisationens strategi. Genom att på detta sätt öka tydligheten kan organisationen förbättra prestationer och öka dess möjligheter för utveckling mot konkurrenskraftighet på kort och lång sikt.Ändamålet med denna uppsats var att genom två undersökningar kartlägga hur chefer respektive medarbetare upplever att arbeta med performance management och genom det och en litteraturstudie få en bild av begreppet. Kartläggningen gjordes med både enkäter till medarbetare och intervjuer med chefer. Från enkätsvaren framkom att respondenterna upplevde målen som motiverande och att det fanns en öppen dialog inom organisationen. Både hos medarbetarna och cheferna verkar det finnas en viss oklarhet kring begreppets syfte.

Avståndet mellan styrande och styrda i EU

Performance Management är en process som syftar till att säkerställa att alla inom en organisation arbetar i samma riktning. Detta uppnås genom att öka tydligheten kring organisationens strategiska mål samt koppla dessa till medarbetarens individuella mål. Vidare är det viktigt att kommunicera vad som förväntas av medarbetarna i termer av arbetsprestationer samt hur detta skall uppnås för att lyckas med uppdraget att minska gapet mellan medarbetares arbetsprestationer och ledningens ambitioner (Armstrong & Baron, 2005).Uppsatsens övergripande syfte är att undersöka vilka erfarenheter ledare inom det multinationella telekom- och IT-företaget Logica har av att arbeta med Performance Management samt vilka delar av implementeringen som har varit lätta respektive svåra att genomföra. Vidare vill jag undersöka hur organisationen ytterligare kan förstärka arbetet med Performance Management-processen baserat på ovanstående.Den empiriska undersökningen har genomförts med kvalitativ metod i form av tre stycken fokusgruppintervjuer med ansatsen Experiential Focus Group. Som komplement till fokusgruppintervjuerna har analys av interna dokument som beskriver Performance Management-processen inom Logica, genomförts.Resultatet av undersökningen visar att ledarnas upplevelser av Performance Management-processen varierar beroende på vilken typ av arbetsgrupp man är ledare för.

Kopplingar mellan interna prestationsmätningar och ständig förbättring

Kopplingar mellan interna prestationsmätningar och ständig förbättring undersöks genom fallstudie av IKEA Food Service. Uppsatsen genererar fem hypoteser kring ämnet..

Lärarrollen i förändring : En intervjustudie om lärares inställning till en förändrad lärarroll

During the past twenty years, the Swedish school systems have slowly changed to becomemore and more performance-driven. Private schools have been growing in general and, likeindependent schools and schools managed by municipalities, they profile themselves. Schoolsare becoming more performance and result-oriented, which has changed the roles of teachersin a dramatic way and is in general, still changing.By profiling students based on theirindividual performance, schools are able to help students identify themselves and their owngoals. The process of profiling is a slow one in which some teachers adapt more quickly thanothers, and one that is critical for other teachers to learn in order to keep up with the demandsof society.Schools, like ordinary businesses, are in constant competition with each other to keep up withthe newest and greatest models of teaching and to rank among the best in high achievements.Perhaps the downside of this modern school structure is that it is often difficult to have aschool where both school management and teachers see eye to eye. School management must heavily focus on the school?s results as a whole.

Prestationsmätning av Kreativt Arbete : en kulturstudie

Authors: Maria Bergholtz, Alexander WestessonTutor: Daniel EricssonTitle: Performance Measurement of Creative work ? a culture study at PS CommunicationKeywords: Key Performance Indicators, Organizational Culture, Macro-culture, Subculture,Micro-culture, Art, Business, Creativity, PS CommunicationIn the paper?s introductory chapter, the chosen problem area regarding art and business willbe presented. The paper?s studied empirical case will also be introduced here. This then leadsto the reports chosen research questions:How do the company management and the companies? creative personnel approach differ inthe discussion regarding performance measurement on PS Communication?-What causes these differences?What impact does the corporate culture have in the discussion about performancemeasurement of PS Communication?-Is the corporate culture weak or strong?The purpose of this paper is to resolve the stand still in the discussion regarding performancemanagement by creating an understanding of different people active in the organization?sapproach to performance measurement.

Kärnprocessen inom barnhälsovården

The core process is responsible for internal business development and is the process that runs through the organization and the results which creates a value for the customer. Some research suggests that identification of the client's conscious or unconscious needs clarifying the so-called core process in the organization and operations can thus be more effective. The study aims to identify and analyze the experience of the core process within child health care. The method has been interviews with nine managers and 10 clinic nurses in a county. The results show a lack of knowledge regarding core process and process work.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->