Sök:

Sökresultat:

8044 Uppsatser om Perception management - Sida 41 av 537

Den allvarsamma leken : Om källan till mening i arbetet

Based on 30 years of work experience in TV and film production, I have made a phenomenological analysis of my perception of meaning in work - how it arises and how it is undermined. The story starts in my experience of early professional film making in the 1980's and describes how a change to work in TV production required the development of a new professional identity. The text also illustrates how as a female director I have managed my role in a male dominated and structured work environment. Being defined as an exception from the male norm has pushed me towards femininist reflection and the need to redefine my own work role - the generally accepted view having felt uncomfortable. An analysis of structural change in TV and film production shows how market pressures and ways of thought have increasingly invaded cultural endeavour. Professional spheres of influence are weakened, while developments in the media are characterised by a commercialism which encroaches more and more upon artistic, spiritual and moral values. This attitude, where quality is in retreat, has transformedprogramme makers from creative originators into becoming suppliers of raw material in a factory- like process geared to produce great volume at low cost.The aim of this essay is to show how changes in society and in TV and film making have affected my perception of my work.

Försvar mot fientliga förvärv: En beskrivning av målföretag och deras försvarsmöjligheter

En karltäggning över orsaker till aversion mot förvärv, målföretagens utseende samt dess möjligheter till försvar mot fientliga förvärvare..

Multilateral och unilateral säkerhetspolitisk praktik och strategi för hantering av Syrienkonflikten

This security study attempts to explain the dynamics of international conflict management of an intrastate conflict, through a combination of three theoretical frameworks. The conflict in Syria is shown to be managed mainly through strategies using coercive diplomacy, and some main contributions within the research field relating to strategies of coercion are used for guidance, to important factors which could affect coercive international conflict management, as well as to additional theories which could enhance the study?s explanatory power through a combined theoretical framework. The two added theoretical frameworks are Power Balancing and a Multidimensional concept of Power. With the aid of analytical tools derived from this combined framework the conflict management is analysed within both a multilateral and unilateral setting, offering some explanation as to why international conflict management (practiced by UNSC multilaterally and USA unilaterally) has shown so little progress in regard to the conflict, as well as why one significant, though limited, result could be achieved regarding the destruction of the Syrian regime?s chemical weapons arsenal..

Customer Relationship Management ? en studie om hur CRM tillämpas i företagen

Denna rapport handlar om implementering samt användning av den kundorienteradeaffärsstrategin Customer Relationship Management, CRM. Enligt statisk från Gartner,misslyckas företag med två av tre och orsaken är att det är få som har kunskap om vad CRMegentligen är och hur det bör implementeras, då informationen som har samlats in ofta varitöverflödig och det har därmed varit svårt att kunna förutse kundernas behov. Syftet meduppsatsen är därför att ta reda på hur långt de medverkande företagen inom Sverige harkommit i deras implementering gällande Customer Relationship Management och i hur storutsträckning företagen tillämpar kriterierna i teorin för en bra kundrelation. Resultaten skaligga till grund för möjligheter att utveckla företagens kundrelationer. Med hjälp av enenkätundersökning har empiriskt material samlats in och sammanställt med den teoretiskareferensramen.

Viral Marketing - Pay It Forward?

Vårt uppsats undersöker hur en betalning kopplad till viral marknadsföring skulle påverka ungdomars attityd gentemot en sådan kampanj. Vi har utgått ifrån en kvalitativ metod iform av fokusgrupper och semistrukturerade intervjuer. Den största fokusen ligger på fokusgrupperna..

Akilleshälen som glöms bort : En kvalitativ studie av kontorsmiljöns betydelse för internkommunikationen på en arbetsplats

Employers are becoming more and more aware of that the internal communication between employees is the reason why organizations are being held alive and also what impact the office environment has on employees work performances and their communication. The aim of our study was to gain an understanding of what significance an office's spatial design has for the communication between employees and managers in the workplace. We have through qualitative interviews with managers and employees from different business cases gotten a perception of their ways of communicating with each other. The results showed that employees and leaders thought that they shared the same picture of what their communication was like in reality, how they thought their ways of marking their territory in the office was understood and respected and what their opinions and expectations of how the communication between them and their leaders should be like. These results were then analyzed in consideration with relevant theory and previous research in the disciplines of office environment and communication studies.The main conclusions that have been drawn from the analysis are that the work environment's design can be both positive and negative at the same time and that what should be focused on is the leaders' communication. The leaders and their employees have to communicate more about their communication between them so thart misunderstandings can be avoided in the office environment - and therefore become more effective..

Prismodeller för Facilities Management-tjänster

A study has been conducted on how organizations in Sweden administer costs of facilities management services internally. There are three main theoretical methods for administering costs. In the first method, costs are maintained on a central level; in the second method, costs are allocated and in the third method, internal transfer pricing is used. The aim of the study is to identify which methods are applied in practice, to evaluate whether the methods fulfill their intended purposes and to study the relationship between the methods used and the cost level of facilites management services. In practice, a large diversity of methods are used for facilities management costs.

SJUKSKÖTERSKORS ERFARENHETER AV LEKEN SOM REDSKAP I VÅRD AV SJUKA BARN

ABSTRACTBackground: The incidence of type 2 diabetes is increasing worldwide. Early intervention in form of medication, advice on self-management and lifestyle changes is necessary to avoid complications. Few Swedish studies are made on the diabetes nurse?s views on promotion of self- management.Purpose: To examine the diabetes specialist nurse?s experience of promoting self-management to patients with type 2 diabetes in primary care.  Method: A qualitative explorative study where eight diabetes nurses were interviewed. The interview guide consisted of semistructed questions concerning the promotion of self-management.Results: The diabetes nurse?s role in promoting patient self-management is significant, if resources are available in the form of adequate time for the patient and good team work.

Personuppgifteshantering och identifiering inom myndighet, skola och förtag

The authors of this thesis have studied the handling of personal information in various kinds of organizations, because the perception is that the knowledge in this area is weak relative to the weight of the subject.The purpose of this paper has been partly to shed light on how knowledge of this area in the organizations that we have visited during the study but also to answer questions about handling, knowledge and security, and identification of individuals in different systems. What kind of problems the processing of these data creates and why these problems occur.In the beginning of our study we understood the importance of using the correct identifier and therefore chose also to examine what the various identifiers used by the organizations and why they chose these particular identifiers.In the qualitative analysis, Datainspektionen´s general rules and advice has been used as a basis together with the laws applicable to the organizations to get a good picture of how management of personal information is in these organizations.What we have found in this paper is that knowledge about how personal data is handled and what laws and rules are saying is very much dependent on how central the information is to these organization's activities. The police use so many different types of records for their organization to function well and they have very good knowledge of laws and regulations. In contrast, schools that do not handle as much of personal data themselves nor have the same knowledge among staff and do not have enough resources to cope with keeping the same knowledge base as the police. This is something that applies to all types of handling, depending on how important the information is for the organization, the better the security and knowledge in handling the data is..

Cash Management - Företags hantering av likvida medel samt bankers roll -

Med cash management menas styrning av företagets betalningsströmmar samt styrning av företagets val av förvaltningsform. Här ingår bl.a. in- och utbetalning, prognostisering, hantering i form av placering och finansiering samt effektiva system för att kontrollera företagens flöden. Ett bra och effektivt cash management arbete kan göra att bundet kapital frigörs. Vidare kan detta leda till att företag kan uppnå en högre avkastning och därmed bättre resultat.

Mossagården - En studie i att skapa förtroende och relationer

Människans miljö och hälsa blir allt viktigare för individen, vilket medför en medvetenhet i dagens konsumtion. Vi har i vår uppsats valt att studera, via intervjuer och en observation, hur ett litet ekologiskt e-handelsföretag, Mossagården, går tillväga för att sprida det ekologiska budskapet och marknadsföra sig hos kunderna. Utifrån teorier om identitetsskapande, kvalitet, servicemöte, och marknadsföring analyserar vi Mossagårdens agerande och vilka konsekvenserna blir för kunden. Då Mossagården säljer sina produkter via sin hemsida tar vi även upp företagets fördelar och nackdelar med e-handel. Analysen visar att hemsidan har stor betydelse för företaget, därför är det viktigt att kontinuerligt utveckla sidan och dra nytta av de fördelar Internet ger.

Rätt packat - hälften vunnet? En studie i hur konsumenter upplever och värdesätter innovativa egenskaper hos livsmedelsförpackningar

Uppsatsen behandlar livsmedelsförpackningens påverkan på konsumenten vid köp av livsmedel samt konsumentens syn på förpackningens egenskaper med utgångspunkt i allmänna teorier rörande förpackningar, innovationer och konsumentbeteende..

Hitta rätt i förvärvsdjungeln - en studie av förvärvsprocessens strategifas vid uppköp av små onoterade bolag

Att hitta rätt i dagens snåriga förvärvsdjungel är komplicerat. Detta arbete fokuserar på de problem som möter ett förvärvande företag i den inledande fasen av förvärvsprocessen..

Master Data Management : en undersökande studie på Sandvik AB

I dagens utvecklingssamhälle är det mer en regel än undantag att data lever längre än applikationen. Detta innebär att en organisations masterdata, grunddata, måste överleva förändringar i applikationslandskapet. Masterdata har stort värde i en organisations affärsprocesser varför det är av högsta betydelse att kontrollera dessa. Master Data Management är en applikationsoberoende process för hantering av masterdata vilken används inom många stora företag för att kontrollera kvalitén på masterdata. Syftet med studien var att få insikt i hur ett stort globalt företag arbetar med Master Data Management, för att på detta sätt kunna bidra med förståelse och erfarenhet vilket kan vara till nytta för andra aktörer i området..

Rädda, varna, larma, släck! - En studie om förhållningssätt till varumärke inom den kommunala räddningstjänsten

This study examines how the local rescue services relate to the brand of the rescue service and the concept of brand management. To understand the attitudes against the brand and brand management, empirical data, theoretical modelling of brand and current laws have been discussed together in a try to get an overview how the rescue services practically works with the brand. The study results are based on a questionnaire survey and qualitative semi-structured interviews. The survey was sent to employees working with the communication of the rescue service. The interviews were held with two employees working with the communication of the rescue service and two fire chiefs.

<- Föregående sida 41 Nästa sida ->