
Sökresultat:
6887 Uppsatser om Patient-centered communication - Sida 62 av 460
Intern kommunikation av inköpsprocessen
This thesis was performed at Scania?s purchasing department of non-automotive products inSödertälje, Sweden during spring 2007. The management of the purchasing department ofnon-automotive products believe that their internal customers might not have fullunderstanding of what the purchasing department does. This is a problem because the internalcustomers might not use the contracts negotiated by the purchasing department or they mightnot involve the purchasing department when making purchases.The purpose of this thesis is to examine if and how the internal customers? perception deviatesfrom the purchasing department?s perception regarding the task of the purchasing department.And also to create a communication package with the purpose of increasing the internalcustomers understanding of what the purchasing department does.
Strategisk anarki : en utredning av WeActivists strategiska funktion inom WeSC
ABSTRACTTitle: Strategic Anarchy ? a study on WeActivists' communicative function inside WeSC.Number of pages: 69Authors: Frida Leijonborg, Nils Lindstro?mTutor: Jessica GustafssonCourse: Media and communication studies CPeriod: Second term 2013University: Division of Media and Communication, department of information science, Uppsala UniversityPurpose: Our aim with this paper is to examine the communicative role WeActivists play in WeSC's external communication, and also to investigate what it means to be part of the activist concept as individuals. This will be done by presenting WeSC's key values and investigate whether these are portrayed by the representation of the activists in market campaigns and personal interviews.Material/Method: We have conducted a qualititave study where we interviewed three WeActivists of various age and profession. Furthermore we did a semiotic analysis of 10 images from 7 advertising campaigns.Main results: Our results indicate that WeActivists play a significant role in WeSC?s external communication, and thus signifying that they play a major part in creating WeSC's brand identity.
Arbetsplatsträffars effektivitet och utvecklingsnivåer : En observationsstudie inom en kommunal grundskola
The study aimed to highlight workplace meetings´ benefit and what level of development. The study was done at a school in Lidköping and included two qualitative observations. Most of the groups´ members were women; one man was included in each group, and there was a mixed age structure of the meeting participants. The collection of data was then paired with the scientific literature and scientific articles. .. Our results demonstrate that group 1 spend 59% of the time on information and 41% of communication.
"När katten är borta..." : En studie kring pedagogiskt ledarskap på distans
AbstractTitle: When the cat is away? A study of pedagogical leadership at a distanceLevel: Final assignment for Degree of Master of science (one year) in Educational ManagementAuthor: Evelyn JoelssonSupervisor: Ulla SebrantDate: 2013 mayLeadership is a subject that has been discussed for many generations. Today?s leadership is something completely different than what has been practiced before, in the more hierarchical companies, when leadership was something you were born to do and the workers had no choice but to follow. In the globalised world that we live in today there are demands of a different kind than before and physical distance between leaders and their followers gets more and more common.
Närståendes närvaro vid återupplivningsförsök : En litteraturstudie
Bakgrund: Sjukdom och ohälsa kan orsaka påfrestningar och innebära en omställning för hela familjen, detta blir tydligt då en familjemedlem genomgår återupplivningsförsök. Antalet närstående som önskar närvara vid återupplivningsförsök har ökat, det är därför av stor vikt att möta familjers behov vid återupplivningsförsöket. Samtidigt upplever sjuksköterskor att de inte har kompetens nog eller adekvat utbildning för att göra det. Syfte: Syftet med studien är att beskriva upplevelser av närståendes närvaro vid återupplivningsförsök ur dels sjukvårdspersonals och dels närståendes perspektiv. Metod: En litteraturstudie gjordes på 15 vetenskapliga studier med kvalitativ, kvantitativ och mixad ansats.
"The single biggest problem in communication is the illusion that it has taken place? : En kvalitativ studie av intern kommunikation i en offentlig organisation.
Intresset i denna studie låg i huruvida organisationsstruktur påverkar den interna kommunikationen. Studien utfördes i samarbete med Region Halland. Avgränsningen gjordes till HR-verksamheten centralt, personalchefer och förvaltningschefer, där syftet med undersökningen var att beskriva och analysera upplevelsen av kommunikationen däremellan. Alla organisationer behöver kommunikation för att existera, det är kommunikation som utgör grunden och framgången för en organisation (Falkheimer & Heide, 2007 15-33). Genom kvalitativa samtalsintervjuer och inläsning på teorier om kommunikation besvarades nedanstående frågeställningar: Hur sker kommunikationen mellan HR-verksamheten centralt, personalcheferna och förvaltningscheferna?Hur påverkar organisationsstrukturen kommunikationen och hur upplever medarbetarna att organisationsstrukturen påverkar kommunikationen?Går det att identifiera eventuella kommunikationsproblem och i så fall vilka?Vad upplevs som effektiv kommunikation och vad upplevs fungera bra idag?Vem upplevs ha ansvar för att information skall nå fram till den eller de som är tänkt? Resultatet visade bland annat en upplevd otydlighet gällande information, svårighet med samordning, problematik kring förvaltningarnas storlek samt resurser på varje enskild enhet och svårighet att se organisationen ur ett helhetsperspektiv..
Nöjdare patienter med sjuksköterskemottagning? Mötet mellan patient och sjuksköterska.
Dystrofia myotonika Typ 1 (DM 1) är en kronisk, progressiv och ärftlig neuromuskulär sjukdom. För patienten innebär det en livslång sjukdom där försämring sker över tid och där även flera i familjen är eller kan vara drabbade. Patienter med DM 1 är i behov av regelbunden uppföljning gärna varje år. För att kunna tillgodose patientens behov skapades på Neuromuskulärt centrum, Sahlgrenska sjukhuset Göteborg, en sjuksköterskemottagning. Syftet med föreliggande litteraturstudie, var att kartlägga kunskapen om sjuksköterskemottagningar samt belysa mötet mellan patient och sjuksköterska.
2008 - ett år för mobil-tv-marknadens utbredning? Drivkrafter hinder och aktörer
AbstractTitle: 2008- the year of the mobile-TV-markets expansion? (2008- ett år för mobil-tv-marknadens utbredning? Drivkrafter hinder och aktörer).Number of pages: 50Author: Hilda EngstrandTutor: Lowe HedmanCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Fall Semester 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University.Purpose/Aim: The aim of this research paper is to identify the main operators on the mobile-tv-market and to map out the main forces behind its growth. What are the driving forces that creates a new disribution-market? Also to study how political media-regulation effect and urge the mobile-tv- market.Material/Method: Interviews with people from the mobile-tv-market. To read public-documents, press releases and reports from the government, media-companies and organisations has also been a method used to gain information.Main results: That the mobile-tv-markets growth is a result of several driving forces.
Sjuksköterskans upplevelse av att vara patient : en narrativ analys
Detta är ett examensarbete med narrativ ansats vilken bygger på en självbiografi där en sjuksköterska beskriver sin upplevelse av att vara patient och en bok där fem sjuksköterskor blivit intervjuade om sina upplevelser av att vara patienter. Syftet med examensarbetet var att ta reda på hur sjuksköterskan upplever det att vara patient. För att kunna förstå sjuksköterskans syn och upplevelser beskrivs i avsnittet bakgrund begreppen förförståelse, caritas och caring samt en redogörelse för vad sjuksköterskans profession innebär. Analysen resulterade i tre huvudkategorier med tillhörande underkategorier vilka presenteras i resultatet. De är följande: Upplevelsen av bemötandet, Det vårdande mötet, Erfarenheter av kommunikation och Att känna sig särbehandlad.
Euthanasia: A Critical Analysis of the Physician's Role
Sometimes relatives have taken me on one side and told me they cannot bear it any more:"Isn't there something you can do to end it all?"More often requests for euthanasia have come from those who are ill. I remember visiting a man with lung cancer. He asked his wife to leave the room. As she closed the door he leaned over and grabbed my arm.
Vårdberoende, behov av omvårdnad och insatser för äldre med regelbunden vård och omsorg ? del av SNAC-Blekinge, Vårdsystemdelen
Background: The relationship between advanced age, presence of illness and
impaired functioning is well known. A large proportion of the elderly
population has an extensive need of care and service and therefore need help
from municipal care.
Aging is a transition in life and also affects the person's identity and self
image, making the person particularly vulnerable and challenging everyday
safety. It is therefore of importance to gain knowledge about which factors at
individual and organizational level that support a person-centered nursing care
for the elderly so that caring responsibilities and staffing of nursing
personnel may be scheduled based on need. Aim: This study aimed at describing
dependency and care needs of elderly persons living in ordinary housing,
sheltered housing and nursing homes. Furthermore the study aimed at describing
how the dependency was related to the staffing of non-licensed and licensed
nursing staff in nursing homes.
Method: A descriptive and analytical quantitative method was used in the study.
Kommunikationseffektivitet och kommunikationsstrategier för L1- och L2-talare i referentiella problemlösningsuppgifter
This thesis examines and measures differences in effciency between L1- and L2 language use for solving referential problems. Quantitative measures used in the study were time and error frequency. Qualitative measures, such as how the tasks and the participants own performance were experienced, were measured by an post interview and two questionaires. Two different tasks, a sorting task and a construction task, in which each informant was given the role as a constructor or instructor, were used for data gathering. A total of 20 dyads, divided in two language groups (English and Swedish) participated in the study.
Blodtransfusion - sjuksköterskans och patientens erfarenheter : En livsviktig uppgift
Sammanfattning Bakgrund:Sedan början på förra århundrandet är blodtransfusioner en av de främsta livräddande medicinska behandlingarna. Sjuksköterskan är ansvarig under hela arbetsprocessen vid administrering av blodprodukter. Sjuksköterskans arbete utgör en livsviktig uppgift som innefattar patientsäkerhet genom att sjuksköterskan övervakar patienten för att tidigt kunna upptäcka symtom och därmed förhindra att allvarliga och livshotande komplikationer uppstår.Syfte:Syftet var att belysa blodtransfusioner utifrån sjuksköterskans och patientens erfarenheter.Metod:Metoden som användes var en litteraturbaserad studie enligt Friberg. Datainsamlingen utfördes i databaserna Cinahl with full text och Pubmed with full text med sökorden nursing, nursing care, blood transfusion, transfusion, patient care och patient experience. Resultatet baserades på sex vetenskapliga publikationer med både kvalitativ och kvantitativ design.
Hur patientens välbefinnande påverkas av fysisk beröring i omvårdnaden - En litteraturstudie
Bakgrund: Fysisk beröring är ett grundläggande behov hos människan och är en
central del i omvårdnaden. Fysisk beröring kan lindra eller förhindra lidande
och skapa förutsättningar för välbefinnande. I omvårdnaden skapar beröringen
ett humant sätt mellan patient och personal att ta kontakt med varandra.
Syftet: Hur patientens välbefinnande påverkas av fysisk beröring i omvårdnaden.
Metod: Studien utfördes som en litteraturstudie baserad på sju vetenskapliga
kvalitativa artiklar.
Patienters upplevelse av multimodal smärtrehabiliteringsprogram : En intervjustudie
Background: Chronic pain is a condition that approximately 18% of the Swedish population suffers from. This condition affects many aspects of a person´s life and causes psychological, physiological and social suffering. Multimodal treatment is considered the most effective treatment for patients with chronic pain. Patient participation and motivation are very important to treatment. Aim: The aim of this study was to explore patients´ experience of a multimodal chronic pain treatment program regarding their experience of patient participation and interaction with the rehabilitation team.