Sök:

Sökresultat:

1698 Uppsatser om Pain Assessment - Sida 20 av 114

Prevention av ljumsksmärta hos herrfotbollsspelare - en möjlighet med enkla medel? : En kvantitav studie i 14 herrfotbollslag

Bakgrund: Ljumskskador, ljumsk- och höftsmärta hos fotbollsspelare har oftast samband med minskat rörelseomfång i höfter, svaghet i bål och höftmuskulatur. Risk för ljumsksmärta ökar hos idrottare som inte tränar skadepreventivt. Syfte: Att undersöka om ett preventionsprogram med sex övningar för styrka och rörlighet kan minska förekomsten av ljumsksmärta hos herrfotbollsspelare. Material och metod: En kvantitativ experimentell fallstudie med kontrollgrupp, som utfördes med 14 herrfotbollslag (7 lag interventionsgrupp, 7 lag kontrollgrupp). I studien deltog 514 manliga fotbollspelare i åldern mellan 15-47 år. Resultat: I interventionsgruppen som genomförde ett preventionsprogram var antalet spelare med ljumsksmärta oförändrat, medan antalet deltagare med ljumsksmärta i kontrollgruppen ökade. Konklusion: Ett preventionsprogram med övningar för styrka och rörlighet kan förebygga förekomst av ljumsksmärta hos herrfotbollsspelare. Nyckelord: Fotboll, prevention, ljumskskada, ljumsksmärta, höftsmärta.

Ett nytt sätt att tänka : En studie av fem lärares syn på bedömning och betygssättning i Engelska 5

Sedan 1990-talet har Sverige ett kunskaps- och målrelaterat bedömningssystem i skolan där eleverna blir bedömda och betygsatta utifrån ämnesplan och kunskapskrav. I samband med den nya skolreformen 2011 reviderades innehållet i dessa styrdokument. Studiens syfte är att belysa hur engelsklärare resonerar i sitt val av bedömningsformer för underlag vid bedömning och betygssättning i förhållande till ämnesplan och kunskapskrav i Gy11, samt att undersöka om det finns skillnader i lärarnas bedömningsarbete i jämförelse med Lpf94. Undersökningen har genomförts vid en gymnasieskola där kvalitativa intervjuer har hållits med fem engelsklärare som undervisar i kursen Engelska 5. Studien visar att bedömning sker kontinuerligt av lärarna, men att de har olika sätt att bedöma, dokumentera och använda sig av bedömning i lärandet.

Främmande kulturer : En undersökning om hur Handelsbanken förbereder sina expatriaterinom interkulturell kommnunikation

Every plan and program decided on by an authority or municipality, where the environmental impact can be considerable, must be environmentally assessed according to Environmental Code, the Planning and Building Act (PBA) and the Regulation on Environmental Impact Assessment.The purpose of this study is to examine the Environmental Impact Assessment (EIA) for The Region Development Plan for the Stockholm Region, RUFS 2010. The plan was approved by at that time the Regional Planning Office (Regionplanekontoret), which procured the process by consultants. RUFS 2010 includes two merged plans ie. a regional Development Plan (RUP) and the Regional Spatial Plan for Stockholm. It was necessary to establish an environmental assessment of RUP, but not for the regional plan.

Betyg och bedömning : En studie kring hur högstadielärare i samhällskunskap arbetar med betyg och bedömning enligt Lgr 11

This paper aims to investigate how secondary school teachers of social studies working on grading and assessment in relation to Lgr 11. The paper will be based on three issues, and will be explored through interviews with five-working teachers. The existing boundaries and the essay outline and key concepts presented. Then follow the theoretical extensions selected. These are adapted along the topic selection.

Formativ bedömning - en studie om hur lärare uppfattar formativ bedömning

Gustavsson, Charlotte (2015). Formativ bedömning ? en studie om hur lärare uppfattar formativ bedömning (Formative assessment ? a study how teachers perceive formative assessment). Malmö högskola, lärande och samhälle, institutionen för skolutveckling och ledarskap, kompletterande pedagogisk utbildning 90hp, huvudämne: pedagogik. Syftet med arbetet är att ta reda på om lärare använder sig av formativ bedömning och i så fall hur lärare definierar och lägger upp formativa bedömning. Med hjälp av teoretiska ramar tas det reda på hur verkligheten kan se ut för en urvalsgrupp.

SMÄRTA, EN SUBJEKTIV UPPLEVELSE

Många studier visar att det finns en skillnad mellan sjuksköterskans bedömning och patientens upplevelse av smärta och smärtbehandling. Syftet med litteraturstudien är att jämföra dessa uppfattningar. Eftersom god smärtlindring är en förutsättning för patientens psykiska såväl som fysiska välmående är det av stor vikt att sjuksköterskans bedömningar är så korrekta som möjligt. Förutom olika smärtskattningsmetoder, ex. VAS skalan är det nödvändigt att sjuksköterskor medvetandegörs om sina egna attityder, då dessa kan påverka kvalitén på omvårdnaden.

En diskursanalys av föreställningar kring vulvavestibulit hos tre intervjuade kvinnor med vulvavestibulit

In the paper three women with vulvar vestibulitis (long-term pain condition during sexual intercourse) were interviewed to find which conceptions the women experience exist about vestibulitis and how the women they self feel about the condition. Furthermore it was examined if and how the construction of vulvar vestibulitis affects the identity of the women. The method used was half-structured interviews with interview guide. Foucault's discourse analysis was used to analyse the interviews. Several constructions of vestibulitis were revealed from the interviews.

Elevers uppfattningar om betyg i idrottsundervisningen i grundskolan

Aim The purpose of this research is to study the need and the importance of marks in secondary school. The reason is to find out the students' perception of how they are motivated. Furthermore, how students experience the assessment and grading in physical education.What attitudes do students have towards the mark in the subject physical education in 6th and 9th grade, also how does SOC affect their attitudes towards marks?What kind of motivational significance do marks in physical education have in 6th and 9th grade based on their SOC?How do the students experience the assessment in grading in 6th and 9th grade based on their SOC?Method The data was collected with a quantitative approach. The sample consisted of four classes from 6th grade and five classes from 9th grade; all from two different schools in the county of Stockholm.

Initial prövning av innehållsvaliditet och användbarhet för bedömningsinstrumentet Assessment of Work Performance : Försäkringskassan (AWP-FK)

Försäkringskassan (FK) har fått i uppdrag av regeringen att vidareutveckla bedömningsförfarandet för sjukskrivna i Sverige. Som en del i detta har bland annat ett nytt bedömningsinstrument tagits fram för att användas vid arbetsterapeutisk kompletterande bedömning av medicinska förutsättningar för arbete. Instrumentet bygger på det redan befintliga bedömningsinstrumentet Assessment of Work Performance (AWP), med tre utvalda arbetsuppgifter och kallas för AWP-FK. Syftet med den här studien var att göra en initial prövning av AWP-FK med fokus på innehållsvaliditet och användbarhet. Som metod användes kvalitativa telefonintervjuer med nio arbetsterapeuter som ingick i Försäkringskassans pilotstudie.

Biståndshandläggares uppfattning av begreppet skälig levnadsnivå och handlingsutrymme. : En kvalitativ studie.

Our aim of this study is to analyze how the concept of reasonable standard of living is by assistance officers in geriatric care, as well as the impact of their discretion on the assessment. We conducted a qualitative study with the help of interviews. During the collection of the empirical material, we have experienced greater confusion among assistance officers opinion about the concept of reasonable standard of living. We lacked a clear answer to the concept content. The interview subjects' responses did not differ so much, they said, among other things, that the concept is difficult to interpret, fuzzy, or that they do not have a good understanding of it.

Praktisk och teoretisk matematik - Ur pedagogers synvinkel

In previous contact with secondary schools, we have noticed a dull setting for friluftsliv among teachers in Physical Education and Health. We suspected that both teaching and assessment are sometimes conducted in error. Under the provisions of Skolverket the teacher must involve all elements mentioned in the core content of the curriculum and the assessment of students' knowledge may be based only on what is expressed in the syllabus for each course. Research shows that the implementation of the curriculum have failed in the subjects investigated (Skolinspektionen, 2013:22). We have identified a gap of knowledge regarding the situation of friluftsliv in the course physical education 1.

Fibromyalgi: sjukgymnastiska och närliggande behandlingsmetoder - en litteraturstudie

The cause of fibromyalgia has long been unknown but recent studies has shown that disturbance in the central pain modulation may be the cause. The aim of the study was to examine what kind of physiotherapy and close related treatment methods in the treatment of fibromyalgia there are and to determine their evidence. Articles were obtained by searching through the databases PubMed, Academic Search, AMED/Webspirs, CINAHL/webspirs and PEDro for articles published from 1994 and ten years forward. The study was based on thirty articles that met the criteria for inclusion. To assess the quality of the clinical studies the SBU?s evaluation model was used.

Arbetsställningars inverkan på muskel- och ledbesvär hos Skånes tandhygienister

The aim of this study was to examine musculoskeletal disorders among dental hygienists inrelation to work postures (sitting, standing, and altering) and to study differences in thegroups regarding numbers of disorders, locations and degrees. A mail questionnaire wasdistributed among 200 dental hygienists in the region of Skåne. The response rate was 79 %.The majority of the dental hygienists were working in a sitting position. Only43 dental hygienists were altering their working position and two were working in a standingposition. The results showed that 85 % of the dental hygienists have experiencedmusculoskeletal disorders in the last 12 months.

Att ge beröring i omvårdnad : en litteraturöversikt

Background: Touching exists in different forms and can be experienced through the skin. By touching oxytocin is released like a relaxing hormone which counteracts anxiety and depression. Therapeutic contact and healing touch are methods nurses? uses to give positive feeling of serenity, warmth and wellbeing for the patients. Touching can be a method for communication and happiness when word is not enough.

Utomhuspedagogik : En studie om lärares uppfattningar av utomhuspedagogik

In previous contact with secondary schools, we have noticed a dull setting for friluftsliv among teachers in Physical Education and Health. We suspected that both teaching and assessment are sometimes conducted in error. Under the provisions of Skolverket the teacher must involve all elements mentioned in the core content of the curriculum and the assessment of students' knowledge may be based only on what is expressed in the syllabus for each course. Research shows that the implementation of the curriculum have failed in the subjects investigated (Skolinspektionen, 2013:22). We have identified a gap of knowledge regarding the situation of friluftsliv in the course physical education 1.

<- Föregående sida 20 Nästa sida ->