Sök:

Sökresultat:

1512 Uppsatser om Påverkning vid brand betong - Sida 32 av 101

Lojalitetskapande genom distribution : Att skapa lojala kundrelationer på en överetablerad konfektionsmarknad

This essay reviews the situation for small actors in the Swedish clothing industry. In this essay we assume that loyalty is a requirement for survival on the competitive clothing market. Four small actors have been analyzed up on theories on loyalty, brand equity, relationship marketing, service marketing, quality, interactive marketing, distribution and value creating activities. The chosen actors are Fifth Avenue Shoe Repair, Boutique Sportif, Jenny Hellström and Ida Sjöstedt. The conclusion of the essay is that it is possible for small actors on the Swedish clothing market to build loyal relationships with their customers.

Cause-related marketing - Välgörande för varumärket? : En studie i hur konsumenter uppfattar CRM i en kritiserad bransch

Background: Increasing globalization has changed the business environment and also resulted in increased awareness of the consumers and demand for higher standards of social responsibility. The companies brand strategies has gain in importance in order to strengthen their brands. A part of a company's CSR, CRM, cause-related marketing, which is a relatively new marketing strategy and created when companies choose to partner with charities and market it. Garment/clothing industry has as many others come to be shaped by the effects of globalization, but has also endured heavy criticism over the years. This criticism is largely because of the outside world's reaction to the exploitation of developing countries.

En doft av framgång

The main drivers of luxury consumption is to obtain prestige and status, therefore the possibility of visible consumption of products is a key dimension of the product. Typical examples of luxury goods include cars, handbags and watches. These are consumed in the public arena where the possibility to show off the product and the brand is the greatest. When examining luxury products and what drives men and women to pay premium prices for a brand and for a logo, a fascinating finding is that there are products that fundamentally lacks these attributes, but which are considered to be classic luxury products. An example of this is perfume.

Undersökning och analysering av relationen mellan Ulricehamns Betong AB och dess kunder

Bakgrunden till examensarbetet är att det ställs alltmer krav på byggindustrin när det gäller kortare projekttider och minskade omkostnader för att nå projektframgång. Byggandet är ett nödvändigt villkor för bland annat samhällsutveckling och tillväxt. Byggindustrin får dock många gånger kritik för bland annat brister gällande kundtillfredsställelse, kvalitet, effektivitet och utvecklingsförmåga.Ett sätt att nå projektframgång är effektivisering av hela försörjningskedjan i en byggprocess genom ökad samverkan. En bättre samverkan mellan aktörer i en byggprocess leder i sin tur till en effektivare byggprocess och även en indirekt bättre fungerande bransch. Detta leder i sin tur till nya möjligheter, högre delaktighet mellan aktörerna, reducerade kostnader och besparningar när det gäller tid.

Brand i höga byggnader med glasfasad

Dagens moderna samhälle strävar efter att bygga högre och alltmer komplexa byggnader. Denna trend är relativt ny i Sverige, och det är med flaggskepp som Kista Science Tower i Stockholm och Turning Torso i Malmö som bristen på krav i byggnadsreglerna har upptäckts. I Sverige är det idag Boverkets Byggregler (BBR) som reglerar vilka regler och krav som ställs på brandskyddets dimensionering och utformning. Ett gemensamt regelverk, Eurokod, för medlemsländerna i den Europeiska Unionen har blivit introducerat, och övergången från BBR till Eurokod kommer ske under 2010/2011. På grund av detta har denna rapport kombinerat aktuella föreskrifter, allmänna råd och rekommendationer ur BBR med olika beräkningsmodeller som presenteras i Eurokoden.

Undersökning av olika rostskydd hos armering och ingjutningsgods

Betongkonstruktioner behöver vara armerade för att klara de belastningar som de utsätts för. Speciellt om de är exponerade i väldig korrosivaggressiv miljö kan komplikationer som sprickbildning i betong och rostning av armering ske. För att undvika att detta sker krävs ett tjockt täckskikt av en mycket god betongstandard. Det är inte alltid möjligt eftersom det ofta krävs att konstruktionerna är tunna och då räcker inte det minskade täckskiktet som skydd. Armeringen måste då skyddas mot rost på andra sätt.

Grafisk modellering som stöd i förstudiefasen : En aktionsforskning om hur grafiska modeller kan underlätta kommunikation mellan utvecklare ochanvändare i en förstudie

En stor del av Trafikverkets budget går till att reparera och underhålla våra broar. Underhållsåtgärder orsakar också trafikproblem med stora miljöutsläpp och samhällskonsekvenser som följd. Eftersom broar vanligtvis dimensioneras för en lång livslängd på 120 år är det viktigt att planera för långsiktiga lösningar och förutse konsekvenserna av kommande underhållsåtgärder. Genom att använda mer underhållsfria material finns möjligheten att minska kostnaderna och koldioxidsläppen.Målet med examensarbetet är att ta reda på hur stora besparingarna är genom att svara på frågan: ?Vilka fördelar erhålls av att använda mer underhållsfria material i broöverbyggnader ur kostnads- och miljösynpunkt??.

Launch of new products : market research for new product development for diabetics

Foods that stimulate health and satisfy consumer expectations are needed. In a consumer´s perspective, products that provide several kinds of health benefits, without any call for major changes in their behaviour are needed on the market. With this increasing interest in health promoting food product, one of the biggest challenges for the food industry is to find the conditions and right position on the market and find the opportunities to enter the market successfully. New products with added health values can be developed to cure and counter welfare diseases as in this case for diabetics type 2. Swedish food companies have a desire to respond to welfare diseases and one welfare disease is diabetes type 2. Many of them have an ambition to develop new products to respond to the growing population and find a supply that could suit their customers.

Svensk design and the american style

I denna studie avser vi att undersöka hur varumärken, främst de korporativa, kan förstärkas genom tillämpning av de olika country of origin strategierna i företagens varumärkesbyggande. För att uppfylla vårt syfte har vi valt att utföra en kvalitativ undersökning av två fallföretag. Vi har samlat data till empirin i form av intervjuer, butiksobservationer, hemsidor samt diverse nedskriven dokumentation. I analysen tolkas sedan empirin i skenet av teorier kring varumärkesbyggande och country of origin. Genom att tillämpa effekterna av country of origin kan företag på ett effektivt sätt förstärka sitt varumärke.

Temperatursprickor i ung betong : Utvärdering av projektering och utförande av åtgärder, samt utveckling av dimensioneringsmetod för kylsystem

The report contains three parts. The first part is a summary and overall presentation of thermalcracks and preventing measures against such cracks. This is a theoretical part where theinterested designer can get acquainted with various alternatives, be guided to more detailedliterature, and receive some practical information regarding the design of the respectivemeasures.The second part deals with calculation of the risk for thermal cracks and design of water coolingas a limiting measure. Two complementary methods are reviewed for efficient calculation:?the handbook method CraX1(by Lulea University of Technology) is used for quickverification?finite differential analysis in the calculationtool ConTeSt Pro for more precise projectingHere is also presented a development of existing standards through design of the cooling systemby means of the Bernoulli equation.

Degenerering av varumärken: - en juridisk konstruktion eller ett marknadsföringsproblem?

Degeneration of trademarks - a legal construction or a marketing problem? This paper discusses the issue of degeneration of trademarks. The study has its starting point in the conflict that may arise between the principles of marketing and the legislation concerning IP rights and market law. In this study several verdicts are studied in which degeneration has been addressed. Analyzing these rulings as well as the current legislation in the light of marketing theory, a conflict between marketing and legislation can be noted.

Förstärkning vid håltagning i betongbjälklag

Vad händer med en plattas momentfördelning vid håltagning? Vilka förstärkande åtgärder kan göras för att motverka dessa? Hur påverkar förstärkningsåtgärderna momentfördelningen jämfört med den ursprungliga fördelningen? Dessa är några av de frågor som har legat i fokus vid framtagande av denna rapport. Utifrån dessa tankar har en litteraturstudie av olika bjälklagtyper och förstärkningar genomförts. Detta har resulterat i en sammanfattning av de tre vanligaste bjälklagstyperna samt en rad olika förstärkningsmetoder. Dessa metoder är t.ex.

Positioneringsbeslutsmodellen : För ett litet B2B företag

The purpose of this essay is to analyze theories about positioning that will create an image of the positioning process, which we later on shall benchmark with other companies way to position their brand. By this, we want to obtain a well-documented work on how Luma Metall AB should work with the positioning on its brand in the future. This essay is based on a qualitative method that is characterized by an abductive approach. The empirical materials we have gathered through interviews with 5 selected persons that are well experienced on the subject have given us important information. We have come to a conclusion how a small company in a B2B market can position itself.

Att tala är silver, men är tiga guld

A crisis situation that has been more commonly occurred in the industry of conveniencegoods lately is the product related crises which thereby has become a challenge for everymarketer to handle. As the negative publicity tend to enlarge the crisis and spread to thecategory as a whole, it's not only important to have a crisis management to handle crisesconcerning the company itself. But also to be ready to make the best out of the situationwhere the company is threatened to get infected by the negative effects caused by acompetitor.When companies get the chance to make a response on the negative publicity on theircompetitor, as well as the category, through media, the question is - shall they act And howshall they act Which response is the most effective to send out to get out of involvement, notget infected by negative spill over's or even - to make the valenced comparison a way togenerate positive effects and gain market share The purpose of this paper is thereby to find the optimal strategy for an organization in theindustry to handle their competitor's crises through a pronouncement in media. Anotherpurpose to address is whether the brand strength is moderating the effects from the differenttypes of responses tested in this study. This purpose aims to find guidelines depending onthese moderating effects.The paper commodiously, strongly supports that there are beneficial effects to be generatedfrom making a response in either positive or negative direction in oppose of actively choosingnot to make a pronouncement at all.

Grön marknadsföring : En guide till grön framgång

The purpose of this thesis is to analyze green marketing and green brand building from a managerial perspective, with the intention to create an implementation guide for companies in the Swedish consumer market.  The essay is based on a qualitative approach with a mixture of inductive and deductive elements. We have interviewed five people with close links to green marketing. We have during the study identified a number of touch points to be particularly important in the process of incorporating green marketing. These findings are presented in full in chapter five. We have found that the framework of green marketing is established during the company?s choice of green strategy.

<- Föregående sida 32 Nästa sida ->