
Sökresultat:
1865 Uppsatser om Online handel - Sida 7 av 125
Företagsvärdering : En fallstudie av Betsson AB
The online gambling market has during recent years experienced high growthmostly due to the popularity of online poker. Today other games such as casinoare growing in popularity and more customers are turning to the onlinegambling market instead of the regular gambling market. As with all growthmarkets more and more companies establishes on the online gambling marketeven though high external risk factors such as regulations and nationalbans. Companies such as Betsson connected to the online gambling marketsuch are experiencing high growth which has made them interesting objectsfor investing.This bachelor thesis intends to study competitive advantages, investigate possibilitiesto keep and increase market share, and use this information combinedwith a financial analysis. The purpose of the thesis is to describe andanalyze the future of Betsson AB from the perspective of an investor.
Ungdomssexualitet on- och offline
Microsoft Word - Ungdomssexualitet on- och offline.docxInternet a?r en relativt ny arena fo?r ungdomar och kunskap saknas fortfarande om hur ungdomars beteende i denna nya miljo? ha?nger samman med vad de go?r i traditionella miljo?er. Syftet med fo?religgande studie a?r att underso?ka ungdomars sexuella aktiviteter online respektive offline. Materialet som analyserats kommer fra?n de tva? fo?rsta insamlingstillfa?llena i en trea?rig pa?ga?ende longitudinell underso?kning i Va?stra Go?taland.
Social commerce : En studie om hur vårt nya sätt att kommunicera förändrar vårt sätt att konsumera
Sociala medier har fått allt större betydelse när det gäller kommunikation mellan människor och för företag har explosionen av sociala medier inneburit både möjligheter och utmaningar. För att möta konsumenterna där de befinner sig har företag nu följt efter kunderna till de sociala medierna. I strävan efter att öka sin lönsamhet har företag tagit tillvara på sociala medier som en ny och effektiv e-handelskanal, en verksamhet som fått namnet social commerce. Social commerce är ett nytt fenomen i Sverige och handlar om försäljning av varor och tjänster via sociala medier. Vårt mål med denna studie är att undersöka anledningarna till varför några svenska företag har valt att använda sociala medier som en plattform för sin e-handel samt klargöra vad det är som gör att sociala medier är en lämplig plattform för e-handel.
Sportkonsumtion online
Sammanfattning Svensk titel: Sportkonsumtion online Engelsk titel: Online sport consumption Utgivningsår: 2014 Författare: Celina Flügge Prapharot, Sara Johansson & Matilda Svensson Handledare: Anita Radon Det råder stor konkurrens för företag som verkar på E-handelsmarknaden. I takt med att allt fler konsumenter väljer att handla över nätet ökar tillväxten på e-handeln. Allt fler företag blir verksamma på denna intressanta marknad och konkurrenstrycket blir allt hårdare. Detta sätter press på företagen att tillmötesgå sin målgrupp för att vara konkurrenskraftiga. Det innebär att företag måste förstå hur kundvärde skapas i en onlinemiljö för att kunna tillgodose konsumentens krav och önskemål.
Ökad aktivitet ger ökad attraktivitet - En analys av samspelet mellan tillfällig och stationär handel i innerstaden
Många gator och torg i svenska innerstäder, berörs inte avsevärt av stadens människoflöden, och blir därmed B-lägen för handel. Att genom handel levandegöra dessa ytor, kan vara ett sätt att öka stadens attraktivitet. Tillfällig handel, såsom utomhusmarknader, har historiskt varit en del av gatubilden, men inslagen blir allt färre i innerstaden. Syftet med uppsatsen är att undersöka om organiserad tillfällig handel påverkar stationär handel, och att genom teori och empiri analysera vilka effekter, i ett större perspektiv, handeln har på innerstadens attraktivitet. Uppsatsens är skriven ur ett butiksperspektiv med fokus på butiker i citynära områden.
Företagares upplevda hinder vid start av e-handel : -En studie gjort ur ett företagsperspektiv
Handel mellan människor har existerat i tusentals år genom byte av varor. För varje sekel som gått har handeln växt sig större och blivit mer global. Det skulle ändå dröja till slutet på nittonhundratalet innan e-handeln slog igenom. Sedan e-handeln introducerades har den växt för varje år. Allt fler väljer att lägga upp hemsidor för sina företag och sälja sina produkter online.
Mobilapplikation för E-handel : Utveckling av gränssnitt, hur och varför
Den här uppsatsen är en fallstudie på hur man utvecklar ett gränssnitt för mobila applikationer inom e-handel. Framtagandet av data bestod av en enkätundersökning som innefattade 149 stycken respondenter och analyserades med hjälp av en egen designmetod.Med den snabba utvecklingen av teknik vi har idag, är e-handel och mobila applikationer effektiva verktyg och metoder som ofta används av företag.Gränssnitt för ett företags webbsida och mobila applikation är en viktig faktor. Det finns en chans att gränssnitt underskattas av företag och det är en av anledningarna till att många kunder ofta handlar av andra företag på grund av förtroende hos företaget minskar, medan ett bra och användbart gränssnitt kan bidra till att kunder återkommer till ett företag.Den här uppsatsen kan fungera som ett hjälpmedel för företag som skapa en mobilapplikation och fördjupar sig på faktorer som är kritiska när man skapar ett gränssnitt för en mobil applikation inom e-handel. För att utveckla ett bra gränssnitt, tas två generella behov fram som användare har på en mobil e-handelsapplikation och hur informationen ska presenteras..
Möjligheter att öka äldres e-handlande med hjälp av designprinciper
Uppsatsens syfte är att undersöka vilka designprinciper som bör beaktas för att tillgodose den äldre målgruppens behov kring e-handel av kläder. Enligt Statistiska Centralbyrån (SCB 2012) tillhör den äldre målgruppen mellan 60-75år och i den ålderskategorin är det som handlar minst via e-handel i förhållande till antalet som använder internet som hamnar i den digitala klyftan (McCloskey & Leppel, 2010).I denna studie skapar vi förståelse om den äldre målgruppens uppfattning om e-handel. En fallstudie genomförs med fem kvalitativa intervjuer samt användartest med observation. Intervjupersonerna tillhör den äldre målgruppen dvs. personer mellan 60-75 år.
Sociala medier - ett stöd för unga vuxna med cancer
The advancements of Internet have contributed to the expansion of social networks and new communities online where people are given an opportunity to get help and support. An important reason why people join these groups and organizations is to share their experiences, meet people in a similar situation and get support. Social media is nowadays an important part of our society. In this study, we will focus on investigating the interaction in closed communities online and blogs. The study aims to investigate whether social media and social networks online can be a support for young adults with cancer in the same way as physical meeting places.
Att mötas på de ungas villkor : - En kvalitativ studie om ungdomsarbetares erfarenheter av att bedriva stödsamtal med unga på internet
With this research we aimed to seek how youth workers express their experience of counselling on the internet compared to traditional counselling face to face with a theoretical ground in semiotics and symbolic interactionism. Our questions were 1) How do youth workers describe their experiences from anonymous, faceless online counselling? 2) How do youth workers experience the differences between online counselling and the traditional face-to-face counselling? 3) Which possibilities and difficulties do they see in online communication with adolescents? We used semi-structed interviews with seven youth workers. Six of those are active in non-profit organisations, and one in social services. The results from our interviews showed that the interviewees saw that misunderstandings were more frequent on the internet, but that online counselling with adolescents still was easier than in the face-to-face meetings.
E-handel - En studie kring utvecklingen av e-handeln i Sverige med inriktning på möbelbranschen.
Vår slutsats är att det krävs att produkten är standardiserad och att kunderna
känner till produkten för att företaget ska ha större chans att kunna sälja
sina produkter via Internet. Detta då kunderna inte är lika beroende av den
fysiska kontakten. Detta anser vi är anledningen till att endast ett fåtal
möbelföretag använder sig av e-handel. Detta då alla möbelföretags produkter
inte är standardiserade och kunderna inte känner till dem. Vilket innebär att
alla möbelföretags produkter inte lämpar sig för e-handel.
Fanfictionläsare ? en studie om läsvanor
Today, literature is published in a wide variety of formats, it can be published digitally or in the more traditional paper format or as an audiobook. This thesis aims to take a closer look at fan fiction readers? reading habits and motivations for reading, as group accustomed to using different kinds of formats for their reading. It does so by analyzing fifteen responses to an online survey using only open-ended questions. The survey was posted online on fan fiction sites and could be answered anonymously.
Den elektroniska handelns förutsättningar via digital-TV kontra Internet
Syftet med denna undersökning är att ta reda på vad den elektroniska handeln via digital-TV har för förutsättningar att slå sig in på den redan befintliga marknaden där bland annat Internet finns. Elektronisk handel via digital-TV är en tjänst som inte finns idag, men som skall introduceras under hösten 1999.Eftersom handel via digital-TV inte finns i dagsläget, har en jämförelse gjorts mellan digital-TV och Internet för att på så sätt få ett mer konkret resultat vad det gäller digital-TV. Den elektroniska handeln via Internet är på frammarsch och om tekniken fungerar bra på Internet, kan erfarenheterna även utnyttjas och användas på digital-TV.Rapportens resultat visar att den elektroniska handeln via digital-TV kommer att fungera och även att handel via digital-TV kommer att bli ett komplement till Internet. Rapporten visar också vilka produkter och tjänster som kommer att finnas tillgängligt via digital-TV..
Betalningssättens påverkan på e-handelskonsumenters köpbeslut : en undersökning bland högskolestudenter
Titel: Betalningssättens påverkan på e-handelskonsumenters köpbeslut ? en enkätundersökningBakgrund: Trygghet och betalningssäkerhet är två frågor som ständigt är aktuella inom e-handeln och möjligheten att välja mellan olika betalningssätt är en av de faktorer som kan påverka e-handelskonsumentens köpbeslut. I den här uppsatsen undersöker vi vilken inverkan den möjligheten har på olika aspekter av köpbeslutet.Syfte: Vårt syfte är att undersöka om möjligheten att välja mellan olika betalningssätt påverkar e-handelskonsumentens, i form av högskolestudenters, köpbeslut och om så är fallet vilka betalningssätt e-handlare bör erbjuda för att köpbeslutet inte ska påverkas negativt.Metod: Med utgångspunkt i tidigare studier har vi sammanställt en enkät med frågor kring konsumenters syn på olika betalningssätt i samband med e-handel. Enkäten skickades ut till programstudenter på högskolan i Gävle. Urvalet utgjordes av ett icke-slumpmässigt urval.
Användbarhetens roll i de mobila webbshopparna
This paper reports a study on the usability of e-commerce accessed through smartphones. There is much research in the usability of mobile interfaces and many sets of design patterns have been created but a few studies are available for specific domains, and in this report we focus on mobile e-commerce. In this study a framework is developed for how to design mobile e-commerce interfaces with a high degree of usability. Furthermore, the study also contributes a method to how other specific domain can develop a framework with general standards to work from when creating a web interface. By examining two sets of design principles and 14 design patterns, we evaluate which ones are critical in the design of a mobile e-commerce interface for achieving a high degree of usability.