Sök:

Sökresultat:

1865 Uppsatser om Online handel - Sida 52 av 125

Unga kvinnors upplevelser av abort

Background: How a young woman approaches an abortion and how she handles its emotional impact is influenced by many factors. Mixed emotions about terminating a pregnancy are common to women of all backgrounds and circumstances. Aim: To illuminate young women´s experiences of abortions. Method: The study wasbased on literature from online databases and printed materials and involved the analysis of ten articles and one thesis. Result: Women contemplating abortion experience mixed emotions before, during, and after an abortion.

Att handla med hjärtat : En studie av Fairtrade Sverige och dess konsumenter

Fairtrade som syftar på rättvis handel är ett handelssamarbete som likt en folkrörelse engagerar, stödjer och hjälper producenter runt om i världens utvecklingsänder. Denna uppsats visar med en enkätundersökning på Södertörns högskola att Fairtrade Sverige framförallt lyckats att få ut sitt budskap till unga personer och särskilt kvinnor. En intervju utfördes med den marknadsansvarige på Fairtrade Sverige och tillsammans med enkätundersökningen på Södertörns högskola och uppsatsens analys visar den att Fairtrade Sverige fortsättningsvis bör satsa på unga personer och kvinnor, samt att öka sina relationer och samarbeten med väletablerade klädföretag..

Cross-Cultural Issues of Online Communication: A Comparison Between Swedish and Chinese Websites

Det finns många olika motiv för företag att sponsra kultur men kulturinstitutioner har dåligt utvecklade erbjudandestrategier för att framhäva hur företag gagnas av samarbetet. Mellanhänder med nisch mot kultursponsring kan etableras för att marknadsföra kulturinstitutioner mot potentiella sponsorer. En ändrad lagstiftning tycks öka intresset för företag att sponsra kultur. För att maximera nyttan av sponsringssamarbetet krävs en utvecklad sponsringsrelation som är ömsesidigt värdeskapande och där parterna uppfyller alla nivåer av kunskapsutbyte. Relationerna inom kultursponsring påverkas mer av kulturinstitutioners storlek än av företags..

Användaren & LinkedIn, ett nischat socialt medium : Professionellt nätverk, digital identitet och tillit

During recent years, the labor market has changed. Social media currently plays a larger role within recruitment for both job seekers and employers, while company policies and routines addressing background checks become less strict. The result of these changes are higher demands upon social media users to censure their online image. This study focuses on LinkedIn, which is a website intended to provide users with tools for career development. The study is aimed at user interaction with LinkedIn and how this interaction can influence career development.

Nyttan med virtuella provrum : En utvärderingsstudie av virtuella provrum för online-shopping, med fokus på användbarhet.

Den relativt nya företeelsen BrandME ? I am the brand är en eTjänst som fungerar som ett virtuellt provrum och därmed gör det möjligt att kunna prova på kläder virtuellt. Till sin hjälp har man bland annat använt sig av 3D-grafik samt databaser. BrandME är en produkt av det kanadensiska företaget My Virtual Model, ett företag som har arbetat med att sätta standarder för virtuell identitet sedan år 2000.Då denna företeelse är relativ ny, skapar detta utrymme för undersökning och bedömning om huruvida välutvecklad och välanpassad BrandME är. Undersökningens syfte är att utvärdera BrandME för att sedan kunna fastställa nyttan med denna eTjänst.

IT och flerspråkighet i gymnasieskolan

The purpose of the study is to examine the multilingual student?s use of IT in school.The study also highlights the teacher?s view of development and how they use IT in their own teaching.A qualitative approach study was conducted to acquire a deeper understanding of students' language learning by using IT. In the study, it was assumed socio-cultural perspective in which learning takes place through interaction with others.The result shows that multilingual students have difficulty understanding information available on the internet and they are either waiting to meet a teacher to get a clearer picture of what to do or doing tasks even though in some cases misunderstand the task. Language teachers also confirm student?s impression and at the same time express the concern that students are reading less.This study shows that there may be correlation between students' learning motivation and an understanding of instructions online.

Att upprepade gånger utsättas för negativa kommentarer online: En kvantitativ studie avungdomars internetvanor och erfarenheter av internetmobbing

Internetmobbing är idag ett stort socialt problem då det bidrar till att mångaungdomar lider av psykisk ohälsa. Samtidigt är det svårt att helt undvika att blidrabbad då den nya teknologin ofta är en nödvändighet i en ungdoms vardag.Internetmobbing är ett beteende, att genom olika teknologiska metoder sommail, mobil och sociala forum, försöka att skada någon. Studien baseras påenkätundersökningar i tre gymnasieklasser, där jag försökt ta reda pårespondenternas erfarenheter kring internetmobbing. Resultat påvisar blandannat att det finns fler pojkar än flickor som har en positiv inställning tillinternetmobbing. En stor del av respondenterna har någon gång själva bidragitmed nedsättande kommentarer till andra på Internet, men det var färre somsjälva blivit utsatta..

Interaktivt visuellt säljstödssystem

The purpose with this study was to elucidate the pros and the cons with a sale support system. This has been narrowed down into two questions: ?What are the pros and cons for a company that have a sale support system? and what are the pros and cons for a company that does not yet have a system?? Configurator that is a sale support system has been studied. It is a system that presents products by accepting different functions, qualities or parts that are possible to match. It can be used in business-to-business or business-to-consumer situations, through different sale channels, namely direct sale, indirect sale and online sale.

Ny i Inre Skandinavien : Webbaserad Personutställning - Ett verktyg för visning och underhåll av intervjuer

Some people do not have the opportunity to visit a physical exhibition because of limited time or long travelling distances, it is here the need for a web-based exhibition arises.This dissertation describes the development of an interactive web-site representing a part of a physical exhibition of over 200 interviews on different peoples immigration to inner Scandinavia. The interviews contain text, audio clip, pictures and video clip.The website contains modern programming technologies such as HTML5, ASP.NET MVC3, SQL, JavaScript and jQuery.A cover of the technologies used and how the project has been designed and implemented is explained in the dissertation. In the end of the dissertation we discuss about how the result of the project follows the goals we set up in the start phase. The result of this project is an interactive and easy to use web-site showing a part of the physical exhibition online. An easy administration to insert new information and edit existing without any major computer knowledge..

E-boken 5 år senare : En studie om läsvanor och uppfattningar kring e-boken

This paper attempts to replicate a study from 2009 about users reading habits and the future of e?books. Due to the increased use of smartphones and tablets since 2009, there is a reason to reasearch if the perception and use of e?books has changed. The methods used is qualitative interviews complemented with an online questionnaire.

Veckorevyn på papper och webb : en kvalitativ undersökning av tidskriften Veckorevyn och dess motsvarighet på nätet

Purpose/Aim: The aim is to examine the cooperation between the magazine Veckorevyn and its Internet based counterpart, veckorevyn.com. The purpose is also to see if veckorevyn.com is taking advantage of Internet and its possibilities.Material/Method: There are two qualitative methods used for this study: interviews and a three-pieced content analysis. The material analyzed is the magazine Veckorevyn (number 25/2008) and the website www.veckorevyn.com during a two week period.Main results: The study shows that Veckorevyn and veckorevyn.com have several differences, but also some similarities. The result is not unexpected, since we are dealing with two different types of media. There seems to be some cooperation, though on the web it is not very visible.

En utvärdering av programmet Voddlers användbarhet

The purpose of this essey is through empirical methods investigate usability factors on Video On Demand applications for the Internet. More specificly we will focus on a application called Voddler. The purpose is to identify usability problems that exist in Voddler, and present the reader with suggestions on possible solutions. This could be used as guidelines to how to design for usability in this kind of system. We will use an online survey to investigate Voddler usability and use this data as a basis for our analysis.

Kommunikation pa? sociala medier : En studie om fem svenska TV-kanalers strategi pa? Facebook

Fo?retag och organisationer anva?nder sig allt mer utav sociala medier i syftet att kommunicera med sin ta?nkta ma?lgrupp. Oavsett om fo?retag va?ljer att delta i diskussionerna eller ignorera samtalen online a?r det definitivt att konversationerna kommer att a?ga rum. Denna studie fokuserar pa? kommunikationen mellan anva?ndare och fem svenska TV-kanaler samt hur denna kommunikation kan fo?rba?ttras med hja?lp av sociala medier.

Möblering med Procedurell Generering : Furnishing with Procedural Generation

I spelutveckling finns det idag två sätt för utvecklare att skapa digitalt innehåll. Manuellt av personer som skapar allt innehåll för hand eller automatiskt av program där ekvationer istället beskriver innehållet och generera detta vid behov. Att låta ett program generera digitalt innehåll kallas Procedural Content Generation (PCG) och används i grafiska applikationer, dataspel, simulatorer och online-applikationer. I detta arbete, gjort för Linnéuniversitetet, utvecklas ett sätt att möblera ett virtuellt rum genom att bruka konceptet för PCG. Genereringsalgoritmen är regelbaserad och med denna lösning kan ett eller flera virtuella rum möbleras utan att innehållet i rummen behöver lagras. .

Dagens moderna resekund - en studie i informationssöknings- och bokningsbeteende

Uppsatsens titel: Den moderna resekunden En studie i informationssöknings- och bokningsbeteendeFörfattare: Malin Olsson och Caroline SvanbergHandledare: Erika Andersson Cederholm och Maria MånssonProblem- Mycket av forskningen kring resebranschens olika kommunikations-beskrivning kanaler antar researrangörernas perspektiv och behandlar omtalade ämnen såsom den fysiska resebyråns överlevnad i ett alltmer virtuellt samhälle. Vi upplever att det behövs undersökningar som ställer kunden i fokus och studerar de bakomliggande faktorer till hur kunder väljer att dels samla in information inför sitt köp av resa och dels utföra den faktiska bokningen.Syfte: Syftet med vår uppsats är att studera komplexiteten och nyanserna i de tillvägagångssätt som olika typer av resekunder använder sig av vid informationssökning och bokning av resor samt definiera de faktorer som ligger bakom beteendet. Därigenom vill vi specificera vad som utmärker en typisk modern resekund av idag.Metod: Vi har valt att använda researrangören Sembo som vårt fallföretag. I vår undersökning har vi antagit ett abduktivt perspektiv, där vi kombinerat två kvalitativa metoder i djupintervjuer och frågeformulär utskickade via e-mail.Teori: Vi har valt att först behandla teorier utifrån ett bransch- och aktörsperspektiv för att sedan behandla resekundens informationssöknings och bokningsbeteende.Slutsatser: Vi har kommit fram till att en typisk modern resekund vill ha kontroll över sin informationssökning och bokning samtidigt som den sociala omgivningen spelar en stor roll som informationskälla. Många kunder anpassar sig till dagens självbetjänande förutsättningar och skapar en relation till dem, samtidigt som det alltid kommer att finnas människor som inte gör det utan föredrar kontakt med en yrkesperson.

<- Föregående sida 52 Nästa sida ->