
Sökresultat:
1865 Uppsatser om Online handel - Sida 4 av 125
Algoritmisk handel - och dess fördelar för affärsbankerna
Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka fördelar det finns för affärsbanker
att använda sig utav handelsalgoritmer inom aktiehandel jämfört med manuell
handel. Genom att intervjua tre företag som verkar inom handel med värdepapper
skall jag försöka få svar på varför den algoritmiska handeln ökat och vilka
dess fördelar är gentemot manuell handel.
Undersökningen visar att en stor anledning till att företag ökar sin användning
av handelsalgoritmer inom sin aktiehandel är för att det är mer
kostnadseffektivt alternativ jämfört med manuell handel. Datorernas snabbhet
och möjlighet att överblicka flera marknader och tusentals värdepapper
samtidigt gör att affärsbankerna kan göra fler affärer jämfört med manuell
handel men med färre mäklare..
Boka biljetter online : Hur ska biljettbokningssystem designas för att tillfredställa kunden?
In today's society we are used to regularly visit the sport arena to cheer for our favorite team, we go to the cinema to enjoy a good movie or maybe to the theatre to experience a grand performance. It has become far more common in the last years to buy tickets to these kinds of events online. To make sure that the customer will keep on buying their tickets from the online booking companies the booking experience itself has to be hassle-free and easy to understand. The customer will most likely, if possible, avoid the website if the booking itself is experienced as having problems and insecurities. The purpose of this study is to determine some of the most fundamental designs and functions of online booking websites today as perceived by the general public.
Tack, men nej tack : En undersökning om Online Behavioral Advertising och dess förhållande till blockeringstjänster
Online Behavioral Advertising betyder att man spårar användares beteende över Internet för att kunna skapa skräddarsydda annonser till användare baserat på deras internetaktiviteter. Det är kostnadseffektivt och ger möjlighet för företag att skapa relevanta annonser för internetanvändare. Online Behavioral Advertising möts ofta av motstånd eftersom att företag inkräktar på den personliga integriteten när man samlar in information om människor för att skapa annonser. Samtidigt har användandet av så kallade blockeringstjänster ökat, det vill säga tjänster som gör att internetanvändare kan ta bort annonser från hemsidor. I denna uppsats undersöks hur unga människor i Sverige ställer sig till Online Behavioral Advertising och blockeringstjänster samt vilka samband som finns mellan dem.I denna studie har vi använt oss av både en enkätundersökning och av intervjuer för att se hur människor resonerar kring Online Behavioral Advertising och blockeringstjänster.
Kommunikation online : En fallstudie av Korrespondensgymnasiets elevkurativa arbete
The main purpose of this study was to examine how social work can be performed online, by a case study of Korrespondensgymnasiet that pursues distance education. The intention was to determine the possibilities and limits with the online communication between the school counsellor and the pupils. The study was based on qualitative semi-structured interviews with one school counsellor and five pupils and document analysis of three descriptions of the school counsellor?s profession. The theory that has been used in this study is the communication theory: Shannon and Weaver?s Model of Communication and non-verbal communication.
Segmenting online communities
Thesis purpose: The main purpose of this study is to empirically verify the applicability of Kozinets´ model on an interest, activity or lifestyle based online community, in order to develop an adaptive segmentation approach for segmenting online communities. Methodology: This research is deductive by nature, cross-sectional by design and undertakes a quantitative approach using self-completion questionnaire as a part of a web survey to collect the empirical data needed. Theoretical perspective: The main theories guiding our work and supporting the findings of this study include: market segmentation (descriptive and behavioural) and communities (consumer communities and online communities). Empirical data: A web survey with self-completion questionnaire used to gather empirical data from members of interest, activity or lifestyle based online communities. Conclusions: This study took the specific characteristics of online communities into more consideration than previous research and literature has done and also recognized that an adaptive segmentation approach is needed, depending on the communities of study.
"Showrooming" : - Hur påverkas handeln då den fysiska butiken reduceras till en utställningslokal?
Uppsatsen berör den uppmärksammade trenden showrooming, att informationssöka produkter i fysisk butik men sedan genomföra köpet via en konkurrent online ? en typ av friåkande från offline- till onlinekanalen. Syftet är att förklara hur showroomingsker vid köp av produkter som potentiellt lämpar sig för detta, bl.a. genom att identifiera vilka faktorer som driver fenomenet. Produkter som särskilt påverkas av detta fenomen är upplevelsevaror som inhandlas med låg frekvens till hög kostnad.
Elektronisk handel
Elektronisk handel erbjuder företag nya sätt att göra affärer på och är ett sätt för företag att bli mer konkurrenskraftiga. Elektronisk handel passar även den offentliga sektorn med ungefär samma fördelar som i näringslivet. Omfattande satsningar har de senaste åren gjorts inom kommuner för att införa elektronisk handel. Trots att omfattande projekt har genomförts är det endast en bråkdel av landets kommuner som infört elektronisk handel och även inom dessa kommuner är användningen begränsad. Denna uppsats undersöker varför elektronisk handel inte används i större utsträckning inom kommuner.
Riktlinjer för elektronisk handel i mindre företag
Uppsatsen behandlar mindre företags införande och användande av elektronisk handel. Utifrån teorier för elektronisk handel har vi sammanställt riktlinjer som tillsammans utgör ett nytt teoretiskt ramverk. Under författandet av uppsatsen har ramverket kontrollerats och delvis förfinats utifrån vår empiriska studie och genomförda analys. Ramverket innefattar mindre företags införande och användande av elektronisk handel. Uppsatsen framhäver riktlinjer angående elektronisk handel som mindre företag bör ta hänsyn till.
"Din jävla hora, du ska dö!" : En studie i hur näthatet påverkar kvinnliga journalister
With the expansion of the internet, the conditions for the online journalists have changed. Feedback is faster and more blatant than offline. The online abilities of anonymity and dispersion attracts people to both use and misuse. During 2013, the online expressions of hate towards women has been brought to attention in the media more than ever before. Nevertheless, the phenomenon is far from new.Our qualitative research including interviews intends to find out how the afflicted women journalists are affected in their exercise of their profession.
S?kandet efter partner online: ?r din anknytningsstil eller singelr?dsla din drivkraft?
Studiens syfte var att unders?ka hur engagemang inom dejting online p?verkas av
anknytningsstil, singelr?dsla och k?n. Det totala antalet deltagare var 86 individer
best?ende av 50 kvinnor och 36 m?n mellan ?ldrarna 19-54 ?r. Unders?kningen
baserades p? en enk?t och engagemang inom dejting online m?ttes genom ett
egenkonstruerat formul?r.
Business-to-business morgondagens handelsmöjlighet?
Elektronisk handel är en av de starkaste trenderna inom IT-området just nu. För företag som är snabba på att tillgodogöra sig och bemästra tekniken öppnas nya dörrar mot nya marknader. Det är viktigt att företagen förstår att elektronisk handel inte bara är datorer, programvaror och nätverk utan att det handlar mer om affärs- och organisationsutveckling.Detta examensarbete behandlar ämnet elektronisk handel mellan företag, business-to-business.Syftet med denna rapport är att belysa hur långt de medelstora tillverkande företagen i Sverige kommit i processen att införa elektronisk handel.Undersökningen, som bedrevs för att erhålla svar på problemformuleringen, genomfördes med hjälp av intervjuer via telefon och personliga besök samt utskick av enkäter till företag.Resultatet som undersökningen genererat är att intresset för elektronisk handel är väldigt stort inom den utvalda kategorin, svenska medelstora tillverkande företag. Även om det är ett stort antal företag som hittills inte har infört elektronisk handel så var majoriteten av de undersökta företagen intresserade av ett införande..
"Jaha, det gick ju bra den här gången också" : En kvalitativ undersökning av seniorers förhållande till e-handel
In this paper we have examined why seniors do not use e-business to the same extent as other age groups. Seniors belong to the age group that, according to statistics from Statistics Sweden (SCB) in 2011, utilizes e-business the least in relation to the number who use the internet. To understand how seniors reason and perceive the possibility to shop on the internet, we have conducted four interviews with people from 65 years and older. We have let the respondents answer questions regarding utility aspects, e-business interfaces, general shopping habits, risks, and whether or not they usually shop online. We also found out how seniors reason when they sell products and services.
Online 3D presentationer : Vilken teknik är mest lämplig idag för små och medelstora företag?
Denna rapport beskriver och undersöker olika sätt att använda online 3D i webbpresentationer. 3D ställs emot vad som ibland brukar kallas 2,5D (Man fotograferar en produkt ur olika vinklar för att få en serie med bilder som kan ge en fiktiv 3D upplevelse). Rapporten ger bakgrund och historia över online 3D teknologi, ger en översikt över marknaden för online produktpresentationer idag och försöker ge en ögonblicksbild av situationen i andra kvartalet 2007 över en snabb föränderlig marknad. Fyra olika 3D system ställs mot varandra med hjälp av praktiska kodexempel och avslutas med en helhetslösning för dynamisk generering av webbsidor. Målgruppen är programmerare och webbutvecklare som tar fram material för små och medelstora företag..
Hur fungerar egentligen ko?pbeslutsprocessen inom e-handel? : En kvalitativ studie om konsumenternas beteende vid konsumtion pa? Internet.
Title: How does the buying decision process really function within e-commerce? - A qualitative study of consumer behavior when they consume on Internet.Institution: School of Economics, Linnaeus University, Va?xjo?.Course code: 2FE16E.Authors: Sara Hja?rne, Mathilda Perem, Ewelina Wallin.Tutor: Dan Halvarsson.Examiner: A?sa Devine.Key words: Buying decision process, purchase decision process need recognition, information search, evaluation, purchase decision, postpurchase behavior, consumer decision making, E-commerce, E- commerce channels, online shopping, online purchase, e-retail, internet shopping, electronic shopping, consumer behavior, online appereal shopping, social media, decision making, online retailing, website design, customer satisfaction, webshopping, perceived risk, convinience, price, online consumption behavior.Background: Buying decision process is a model that marketers use to get a better understanding of their customers and their behavior when purchasing a product. This process consists of five different steps; need recognition, information search, evaluation of alternatives, purchase decision and evaluation. Buying decision process has for a long time been an accepted model but scientists argue that the introduction of Internet as a channel for consumption has changed this process. The Internet has also led to a change of power in which customers today have greater influence, which greatly affects the buying decision process in e-commercePurpose: The purpose is to explore how consumers perceive their behavior when they consume through e-commerce.Research questions:How do consumers perceive the buying decision process they experience when they consume through e-commerce?How do consumers perceive different factors that are important to them when they consume through e-commerce?Methodology: Qualitative study, cross-sectional design, semi-structured interviews.Conclusion: This thesis shows that the traditional model of the buying decision process is not consistent with consumers' perception of how they are undergoing the process when applied to an e-commerce context.
Consumers' behaviour in the use of online services and the cultures effect on it-a study of Swedes and Danes use of online job databases
The thesis deals with consumers behaviour in the use of online services and the cultures effect on it. It is a study of Swedes and Danes use of online job data bases. The thesis is based on a quantitative study. A questionnaire were used sent out to 80 Swedes and 80 Danes. The theory concerns areas of online consumer behaviour, decision making and services theory as well as theories within culture in relation to services and behaviour.