
Sökresultat:
1865 Uppsatser om Online handel - Sida 3 av 125
E-handel 2006 En undersökning i hur man skapar tillit inom e-handel
Vårterminen 2006.
Socialt arbete online? : En studie om för- och nackdelar medelevkurativa samtal online samt vad socionomutbildningen genererar för kunskap om fenomenet
This study is about how school counselors in Kalmar County view the need for a pupil curative work online, what they believe are ethical aspects to be considered in social work online and if they feel they have sufficient training to conduct pupil curative conversations online. The aim has been to make contact with universities in Sweden to see if they have elements of social work education that lectures a social work online.The study is based on semi-structured interviews with school counselors in Kalmar County. The majority of the interviewed school counselors lacked the knowledge and experience of a student curative work online but some had discussed this phenomenon at work. One counselor worked daily with a pupil curative work online. The intention of interviewing universities to investigate whether there are elements of social work education that addresses a social work online defaulted unfortunately because they choose not to participate in the study.The main conclusion of our study is that school counselors consider themselves lacking sufficient knowledge to conduct pupil curative conversations online.
Socialt arbete online? : En studie om för- och nackdelar med elevkurativa samtal online samt vad socionomutbildningen genererar för kunskaper om fenomenet
This study is about how school counselors in Kalmar County view the need for a pupil curative work online, what they believe are ethical aspects to be considered in social work online and if they feel they have sufficient training to conduct pupil curative conversations online. The aim has been to make contact with universities in Sweden to see if they have elements of social work education that lectures a social work online.The study is based on semi-structured interviews with school counselors in Kalmar County. The majority of the interviewed school counselors lacked the knowledge and experience of a student curative work online but some had discussed this phenomenon at work. One counselor worked daily with a pupil curative work online. The intention of interviewing universities to investigate whether there are elements of social work education that addresses a social work online defaulted unfortunately because they choose not to participate in the study.The main conclusion of our study is that school counselors consider themselves lacking sufficient knowledge to conduct pupil curative conversations online.
E-handel i Automationsföretag
Syfte:Elektronisk handel är ett växande fenomen i affärsvärlden. Att förstå företagens avsikt med e-handelsanvändning är viktigt för både akademiker såväl som praktiker. Företag, organisationer och till och med kommuner har börjat bedriva e-handel för att automatisera, effektivisera och på sikt spara pengar i sina verksamheter. Syftet med denna studie är att empiriskt beskriva e-handelns utveckling och användning i Sverige och specifikt inom den teknologiska industrin som arbetar med automation. Metod:Denna studie behandlar e-handel i automationsföretag. Respondenterna ombads att validera betydelsen av e-handel genom webbaserade enkäter.
Orsaker till varför gymnasieungdomar utsätts eller utsätter andra för kränkningar online
Under de senaste tio åren har förekomsten av kränkningar online ökat,både för dem som utsätts och utsätter andra för kränkningar online.Syftet med denna studie var att undersöka om självkänsla ochkänslolösa/känslokalla personlighetsdrag kan associeras med dem somutsätts, utsätter eller både utsätts och utsätter andra för kränkningaronline. Syftet var även att undersöka om det finns ett samband mellan attbli utsatt och utsätta någon annan för kränkningar online. För attundersöka detta användes en enkät med sammanlagt 42 frågor ochpåståenden om känslolösa/känslokalla personlighetsdrag, självkänslaoch huruvida de blivit kränkta eller kränkt någon annan online. Urvaletbestod av 99 gymnasieungdomar, varav 41 unga män och 57 ungakvinnor, i åldrarna 16-20 år. Resultaten visade signifikanta sambandmellan självkänsla och känslokalla/känslolösa personlighetsdrag samt desom utsätter och själva blir utsatta för kränkningar online.
Införandet av elektronisk handel: hur tar man sig över de hinder som finns?
Denna uppsats behandlar införandet av elektronisk handel mellan kommun och leverantör, vilka hinder som finns vid införandet samt vad man kan göra åt dem. Studien är gjord utifrån ett implementatörsperspektiv. Undersökningen är gjord på Luleå kommun och är utförd som en fallstudie. I min undersökning har jag kommit fram till ett antal framgångsfaktorer för införandet av e-handel samt att de saker som teorin säger är viktiga vid införandet stämmer överens med verkligheten, dock så finns det vissa saker som är speciella eftersom det är en kommun det rör sig om..
A stealth poker bot: Theories for avoiding the detection of a poker bot during online gaming
Syftet med denna uppsats är att undersöka och utveckla teorier för att undvika detektering vid online pokerspelande med en pokerbot. En bot är ett program som utför en rad operationer inom ett givet regelverk utan att en användare behöver styra eller övervaka programmet. Teorierna skall vara generella nog för att kunna användas för spel på en rad populära online pokerspelsidor. Pokerspelet som uppsatsen avser är Texas Hold?em poker, ett hasardspel som fått stor uppmärksamhet i media på senare år tack vare stora vinstsummor och ett spritt spelande på internet..
Att kommunicera förtroende online genom visuell design : En kvalitativ studie av hur färg, form och foto kan påverka användarens förtroende för en e-handelswebbsida
Att kommunicera förtroende är en nyckelfaktor för att lyckas inom e-handel. Förtroendeinom e-handel påverkas av flera faktorer, där visuell design är en av dessa. Dennauppsats avser att inge fördjupad förståelse för hur den visuella designen spelar roll ianvändarens upplevda förtroende till en e-handelswebbsida. I denna uppsats fokuserarjag på att undersöka hur förändringar av olika grafiska element i en webbsidas visuelladesign påverkar användares upplevda förtroende för webbsidan. För att undersöka dettautfördes flera tester där användare själva fick beskriva sina tankar och åsikter om denvisuella designen och hur de upplevde förtroende till webbsidan baserat på den visuelladesignen och förändringarna av den.
Online communities : En studie av Lunarstorms framgång
Communities är ett hett ämne som idag ständigt diskuteras i media. Människor blir mer och mer benägna att interagera online och mängden med online communities ökar i takt med detta. I Sverige finns en community som heter Lunarstorm som har blivit ett fenomen som inte har skådats någon annanstans. Med sina 1,3 miljoner användare är det absolut störst i Sverige idag. Jag har i min uppsats tagit fram ett antal faktorer ur litteraturen som är avgörande för ett online communities framgång.
In your Face(book) users! En studie om socialt login och människans strävan efter konsistens
Concern about personal privacy continues to grow among online users along with the fact that new technologies help online companies to share user's private information. Still the usage of online entities such as social networks and e-commerce sites continue to increase. This raises the question of why online users act in such a contradictory and irrational way.Our study examines what impact one recently developed application called social login, which is provided by several social networks and used by millions of online companies, has on consumer's evaluation of online brands when they are primed for various types of information concerning privacy issues. Our assumptions are built up on the theory of cognitive, dissonance and suggest that there will be no differences in evaluation of the brands due to the human need to rationalize their existing behavior and attitudes when they receive new or contradicting information. The potential effects are measured by a manipulation presented in a survey distributed in an online environment to a sample of users (n=,154).
Från Traditionell handel till Elektronisk handel : med avseende på Internethandel mellan specialvaruföretag och konsument.
Människan har under lång tid bedrivit handel med varor och tjänster. Genom att nya hjälpmedel för handel utvecklas, förändras handeln och dess former. Elektronisk handel kan bedrivas via Internet. Elektronisk handel via Internet medför flera fördelar, men också nackdelar, problem, konsekvenser och risker för företag som inför/bedriver Internethandel.Det finns skilda meningar om huruvida specialvaror bör säljas via Internet, och om företag som tillverkar och/eller saluför denna typ av varor bör bedriva Internethandel mot konsument. En litteraturstudie och en intervjustudie har genomförts för att undersöka om det är lämpligt för specialvaruföretag att införa Internethandel mellan företag och konsument.
Avgörande faktorer när småföretag investerar i elektronisk handel
Företag letar efter att effektivisera informationsutbytet genom elektronisk
handel och fler småföretag väljer att investera i olika lösningar för att
erhålla fördelarna med elektronisk handel. Trots nackdelar och barriärer anser
de intervjuade småföretagen som har investerat att det är fördelarna som
överväger och de är positiva till en fortsatt investering. De avgörande
faktorererna när småföretag väljer att investera i elektronisk handel och de
erfarenheter och resultat företagen har erhållit genom investeringen har varit
en del av syftet i arbetet..
Algoritmisk handel : och dess fördelar för affärsbankerna
Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka fördelar det finns för affärsbanker att använda sig utav handelsalgoritmer inom aktiehandel jämfört med manuell handel. Genom att intervjua tre företag som verkar inom handel med värdepapper skall jag försöka få svar på varför den algoritmiska handeln ökat och vilka dess fördelar är gentemot manuell handel. Undersökningen visar att en stor anledning till att företag ökar sin användning av handelsalgoritmer inom sin aktiehandel är för att det är mer kostnadseffektivt alternativ jämfört med manuell handel. Datorernas snabbhet och möjlighet att överblicka flera marknader och tusentals värdepapper samtidigt gör att affärsbankerna kan göra fler affärer jämfört med manuell handel men med färre mäklare..
Kundförtroende vid e-handel : En studie om att skapa och upprätthålla förtroende
Syftet med denna studie är att undersöka hur företag bör arbeta med att skapa och upprätthålla kundförtroende över internet. För att besvara syftet undersöker vi hur företag som bedriver e- handel arbetar med att skapa och upprätthålla kundförtroende. Vi kommer även att undersöka huruvida detta överensstämmer med konsumentens uppfattning av vad de anser är förtroendeskapande faktorer vid e-handel..
Varumärkeslojalitet & E-handel : En studie inom hemelektronikbranschen
It has become increasingly important for businesses today to create a strong customer loyalty tie between their brand and their customers. In most markets today a lot of companies fight for market share and loyal customers. The increased uses of Internet and Internet commerce have made it possible for companies to create relationships with their customers through their websites. The Internet has also opened up new ways for customers to quickly and easily price compare products on price comparison websites. This means that customers have become more price conscious which has lead firms to fall into a price war with the competitors. The purpose of this paper is to examine brand loyalty in the consumer electronics market and go into detail on how web shop role affects the creation of loyalty to companies that are either a shop or do not have an online store. To examine this, a survey was made online and an interview was made with the President on Salesoogle Niklas Rasmusson. The questions and the interview of the questionnaire focused on confidence in online commerce and physical stores.