
Sökresultat:
1865 Uppsatser om Online handel - Sida 29 av 125
Den elektroniska marknadsplatsen som inköpsverktyg - En studie med fokus på Everfresh Group AB
Uppsatsens teoriavsnitt uppställer en referensram som i stora drag innefattar inköpsteori, relationsteori och teorier kring e handel. Uppsatsens empiri bygger främst på intervjuer med köparföretaget Everfresh Group AB, företaget som tillhandahåller e-marknadsplatsen Fruit Line AB och tre leverantörer. Den e-marknadsplats som fallföretaget implementerat misslyckades. Anledningarna till detta var flera. Bland annat är en orsak att komplexiteten av produkterna på denna marknad är för stor.
Män + E-handel = Sant? : En studie om hur modeföretag boostar sin e-handel
Syftet med studien är att undersöka hur några verksamma lärare i ämnet idrott och hälsa i årskurs 4-6 arbetar med elever med ADHD i idrottsundervisningen. Fokus ligger på hur dessa lärare strukturerar upp regelgenomgångar, hur de arbetar för att eleverna ska följa reglerna under aktivitetens gång samt vilka svårigheter och möjligheter lärarna ser i arbetet med elever med ADHD. Uppsatsen ger en inblick i diagnosen ADHD och erkända undervisningsstrategier för elever med ADHD. Undersökningen utgår från en kvalitativ ansats med inriktning mot semistrukturerade intervjuer eftersom utgångspunkten i studien är lärares erfarenheter. Resultatet visar att majoriteten av respondenterna strukturerar upp regelgenomgångarna genom att samla eleverna i en ring, använda sig av korta instruktioner med en regel i taget, tillämpa strategin förklara-visa samt repetera reglerna.
Augmented Commerce Index : Värdeskapande lösningar inom e-handeln
Today there are many technical solutionsfor the e-commerce industry, incombination with a change in behavior ofthe end user. The consumer of todaydemands more availability andconvenience.This Master?s thesis has examined thecritical aspects of e-commercecompanies, as well as how they candevelop their e-commerce to create valuefor the end user. The aim has been toidentify the more and less importantfactors of the e-commerce business, andto investigate the extent to which thesefactors are used in the e-commerceindustry. To answer these questions, aninteractive, online questionnairecustomized for e-commerce companies wasdeveloped.
Självkänsla och självpresentation online : En studie kring några individers självpresentationer i form av träningsbilder på Instagram och hur den upplevda självkänslan påverkar/påverkas av detta.
Through the birth and arise of the Internet people has been given great opportunities to make selective selfpresentations online, which in the long run has resulted in an easier retaining of the self- esteem than in the offline world. Simultaneously, the self- esteem has been viewed as a cause for both success and failure since it plays a vital role regarding our attitudes, emotional reactions and behavior. On this basis I wanted to study the relation between self- esteem and self-presentations closer. The purpose of the study is to describe and analyze how some users who publish training photos of themselves on Instagram experience how they present themselves within this forum and how these presentations affect/ are affected by their perceived self-esteem in their everyday life. The study is based on theories regarding self- esteem through Maslows? hierarchy of needs, the inner and outer self-esteem, and social comparisons.
Hur kan XML underlätta e-handel?
Detta examensarbete har inriktats mot XML och dess användning på Internet. Frågeställningen lyder: "Kan underhållet av presenterad information på WWW förbättras eller förenklas med hjälp av XML för ett e-handelsföretag?" Det som förväntades av detta arbete är att se om XML kan ersätta HTML och underlätta för personalen vid uppdateringar av e-handelsplatsen. Bakgrunden till arbetet är att underhållet av en webbhandelsplats i dagens läge kräver mycket manuellt arbete och kostar mycket pengar. Går det att minska det manuella arbetet kan pengar sparas.
Grafisk profil till ett företag som tillverkar handgjorda textilprodukter av naturmaterial : Hur kan en hemsida kommunicera ett varumärke?
Målet med detta examensarbete var att skapa en grafisk profil till företaget Lyst Form AB som bedriver större delen av sin affärsverksamhet via en hemsida. Företaget säljer handgjorda kläder och accessoarer i lintyg.En teoretisk del i arbetet tar upp hur varumärket kan kommuniceras genom hemsidan.Den grafiska profilen utformades utifrån företagets identitet. Det är viktigt att företaget speglas på ett korrekt sätt. Ett företags identitet kan beskrivas som organisationens själ och den visas utåt i form av bland annat den grafiska profilen. Denna ses därför som en viktig identitetsbärare och den kan kallas för den visuella identiteten.
Från Timbuktu till Lomé - en studie av kolonialismens effekter på handeln och förutsättningarna för tillväxt i Västafrika
Kolonialismen har av många pekats ut som en central anledning till den avsaknad av ekonomisk tillväxt som idag kännetecknar Afrika. Genom en analys av tre aspekter som är teoretiskt sammankopplade med kolonialismen, den ensidiga handeln, avsaknaden av regional handel samt försämrade bytesvillkor besvaras frågan om hur kolonialismen förändrade den Västafrikanska handeln. Diskussio¬nen går sedan över till hur dessa förändringar i sin tur påverkade regionens förut¬sättningar för ekonomisk tillväxt. Analysen tar sin början med kolonialismens intåg i regionen kring 1885 och sträcker sig fram till nutid. Slutsatsen är att även om kolonialismen förde med sig ett antal förändringar, såsom en kraftigt ökad handel med Europa och kroniska bytesunderskott, är det tydligt att den inte för¬ändrade den grundläggande handelsstrukturen i Västafrika.
?Why so serious??? en kvalitativ undersökning av folkbiblioteks användning av Facebook.
The purpose of this bachelor thesis is to describe how Swedish public libraries use the online social network Facebook and its functions. Our focus of this study lies on how the librarians use the network and what experiences they?ve made. The questions we wanted to answer were:? How do the libraries in this study work with Facebook and its services? ? What do the interviewed librarians think about working with Facebook as an instrument?? What pros and cons can be identified from working with Facebook?The methodology used for this study was qualitative interviews.
Vilken form har rättvis handel? : en studie i rättvis handels visuella identitet
Under de senaste åren har försäljningen av rättvis handelsprodukter ökat markant. Denna utveckling berättar om en växande medvetenhet om konsumtionens baksidor hos människor i allmänhet.Inom rättvis handelsrörelsen är aktörers och produkters visuella identitet ett aktuellt ämne och det pågår diskussioner om dessa, om än i andra termer. Det har dock ännu inte skrivits så mycket inom detta område vilket motiverar min undersökning.Den här uppsatsen behandlar frågeställningen Vilken form har rättvis handel? Hur framstår rättvis handels visuella identitet idag genom rörelsens aktörer och deras produkter? Frågeställningarna exemplifieras och besvaras i uppsatsen genom ett designpedagogiskt projekt. En workshop, med deltagare som hade en direkt eller indirekt anknytning till världsbutiken Fair Trade Shop i Stockholm, fungerade som en sorts utgångspunkt för projektet.
Koldioxidhandelns effekter på den svenska stålindustrin
Syftet med denna uppsats är att undersöka konsekvenserna för den svenska stålindustrin vid ett införande av utsläppshandel. Uppsatsen behandlar endast den inledande försöksperioden inom EU, det vill säga mellan åren 2005 till 2007. Under denna period omfattas handeln endast av koldioxid. Teorin för utsläppshandel, inklusive dess för- och nackdelar, beskrivs för att få en övergripande förståelse för problemet. För att utvärdera effekterna på den svenska stålindustrin genomförs fallstudier på SSAB Svenskt Stål AB och AvestaPolarit AB.
Att våga vara mobil : En studie i hur företag kan påverka konsumentens köpvanor genom införandet av mobil handel
We chose to write this essay about mobile commerce and what influences aconsumer's buying habits within mobile commerce. We also look at how acompany can implement mobile commerce. We could not find any studies thatdirectly addressed factors that affected consumers of mobile commerce prior tothis essay. This was one of the reasons that we chose to write about it.In the introductory chapter, we will discuss important issues relating to ecommerceand the use of smartphones as a tool for marketing and trade.In the methodology chapter, we explain our choice of methods for this essay. Wereported on the techniques and methods to collect data that were relevant to thiswork and then we had a discussion about the methodological choices made.
En snygg fasad är inte allt : En studie om tillit och säkerhet inom svensk e-handel
Trust is the most important thing for a webshop. The consumers must be able to feel trust to choose to submit their personal information to a webshop. In this study we examine the impact that design has on the consumers trust and confidence. We study six consumers that are engaged in e-commerce in their everyday life. By allowing these participants to be presented with two different webshops, an assessement could be made in both how much design is affecting and also which parts of the design that leads to trust and lack of trust.
Från Lev Tolstoj till Joe Wright : En adaptionsstudie av Anna Karenina
This study focuses on the Nordic model of Extended Collective Licenses (ECL) and how this model can be used in the process of digitalising and publishing archival material such as photos, letters, maps or films. The question that this study aims to deal with is what advantages, and disadvantages, there are for archives and copyright holders when an ECL is being used. To help answering this question the ?theory of the knowledge commons? has been applied. The research question has been answered through a text analysis based on legal texts including Swedish law.
Användargenererad livestreaming, nätgemenskaper & social interaktion : En kvalitativ undersökning gällande interaktion mellan tittare och streamare på plattformen Twitch
The popularity of video games has been boosted by the rise of user-generated live streaming platforms, and the biggest of them all is Twitch. The popularity depends on Twitch alignment of live streamed video games. The stream is created by a player who broadcast and streams the video game online. The video game can then be watched by a viewer that is interested in the video game. In every stream there is an implemented live chat that allows the viewer to interact with the streamer while the stream is online.
Olja, mer än bara svart guld? : En studie om korrelationen mellan och möjligheten att skapa en handelsstrategi med olja och växlingskursen SEK/USD
Syftet är att konstruera en handelsstrategi baserad på Contracts-For-Difference (CFD) för att utnyttja de möjliga samband som föreligger mellan oljepris och SEK/USD växlingskurs.Uppsatsen baseras på en induktiv ansats med kvantitativ metod. Slutsatser dras från utifrån de data som har bearbetats.Korrelationen mellan olja och valutan SEK/USD är starkt negativ. Funktionaliteten hos ?Moving Average? som indikator för trendskiften bedöms som relativt hög. Handelsstrategin som har konstruerats uppvisar positivt resultat efter fem års simulerad handel.