Sök:

Sökresultat:

808 Uppsatser om Online dating - Sida 25 av 54

Användaren & LinkedIn, ett nischat socialt medium : Professionellt nätverk, digital identitet och tillit

During recent years, the labor market has changed. Social media currently plays a larger role within recruitment for both job seekers and employers, while company policies and routines addressing background checks become less strict. The result of these changes are higher demands upon social media users to censure their online image. This study focuses on LinkedIn, which is a website intended to provide users with tools for career development. The study is aimed at user interaction with LinkedIn and how this interaction can influence career development.

Nyttan med virtuella provrum : En utvärderingsstudie av virtuella provrum för online-shopping, med fokus på användbarhet.

Den relativt nya företeelsen BrandME ? I am the brand är en eTjänst som fungerar som ett virtuellt provrum och därmed gör det möjligt att kunna prova på kläder virtuellt. Till sin hjälp har man bland annat använt sig av 3D-grafik samt databaser. BrandME är en produkt av det kanadensiska företaget My Virtual Model, ett företag som har arbetat med att sätta standarder för virtuell identitet sedan år 2000.Då denna företeelse är relativ ny, skapar detta utrymme för undersökning och bedömning om huruvida välutvecklad och välanpassad BrandME är. Undersökningens syfte är att utvärdera BrandME för att sedan kunna fastställa nyttan med denna eTjänst.

IT och flerspråkighet i gymnasieskolan

The purpose of the study is to examine the multilingual student?s use of IT in school.The study also highlights the teacher?s view of development and how they use IT in their own teaching.A qualitative approach study was conducted to acquire a deeper understanding of students' language learning by using IT. In the study, it was assumed socio-cultural perspective in which learning takes place through interaction with others.The result shows that multilingual students have difficulty understanding information available on the internet and they are either waiting to meet a teacher to get a clearer picture of what to do or doing tasks even though in some cases misunderstand the task. Language teachers also confirm student?s impression and at the same time express the concern that students are reading less.This study shows that there may be correlation between students' learning motivation and an understanding of instructions online.

Att upprepade gånger utsättas för negativa kommentarer online: En kvantitativ studie avungdomars internetvanor och erfarenheter av internetmobbing

Internetmobbing är idag ett stort socialt problem då det bidrar till att mångaungdomar lider av psykisk ohälsa. Samtidigt är det svårt att helt undvika att blidrabbad då den nya teknologin ofta är en nödvändighet i en ungdoms vardag.Internetmobbing är ett beteende, att genom olika teknologiska metoder sommail, mobil och sociala forum, försöka att skada någon. Studien baseras påenkätundersökningar i tre gymnasieklasser, där jag försökt ta reda pårespondenternas erfarenheter kring internetmobbing. Resultat påvisar blandannat att det finns fler pojkar än flickor som har en positiv inställning tillinternetmobbing. En stor del av respondenterna har någon gång själva bidragitmed nedsättande kommentarer till andra på Internet, men det var färre somsjälva blivit utsatta..

Interaktivt visuellt säljstödssystem

The purpose with this study was to elucidate the pros and the cons with a sale support system. This has been narrowed down into two questions: ?What are the pros and cons for a company that have a sale support system? and what are the pros and cons for a company that does not yet have a system?? Configurator that is a sale support system has been studied. It is a system that presents products by accepting different functions, qualities or parts that are possible to match. It can be used in business-to-business or business-to-consumer situations, through different sale channels, namely direct sale, indirect sale and online sale.

Ny i Inre Skandinavien : Webbaserad Personutställning - Ett verktyg för visning och underhåll av intervjuer

Some people do not have the opportunity to visit a physical exhibition because of limited time or long travelling distances, it is here the need for a web-based exhibition arises.This dissertation describes the development of an interactive web-site representing a part of a physical exhibition of over 200 interviews on different peoples immigration to inner Scandinavia. The interviews contain text, audio clip, pictures and video clip.The website contains modern programming technologies such as HTML5, ASP.NET MVC3, SQL, JavaScript and jQuery.A cover of the technologies used and how the project has been designed and implemented is explained in the dissertation. In the end of the dissertation we discuss about how the result of the project follows the goals we set up in the start phase. The result of this project is an interactive and easy to use web-site showing a part of the physical exhibition online. An easy administration to insert new information and edit existing without any major computer knowledge..

E-boken 5 år senare : En studie om läsvanor och uppfattningar kring e-boken

This paper attempts to replicate a study from 2009 about users reading habits and the future of e?books. Due to the increased use of smartphones and tablets since 2009, there is a reason to reasearch if the perception and use of e?books has changed. The methods used is qualitative interviews complemented with an online questionnaire.

Veckorevyn på papper och webb : en kvalitativ undersökning av tidskriften Veckorevyn och dess motsvarighet på nätet

Purpose/Aim: The aim is to examine the cooperation between the magazine Veckorevyn and its Internet based counterpart, veckorevyn.com. The purpose is also to see if veckorevyn.com is taking advantage of Internet and its possibilities.Material/Method: There are two qualitative methods used for this study: interviews and a three-pieced content analysis. The material analyzed is the magazine Veckorevyn (number 25/2008) and the website www.veckorevyn.com during a two week period.Main results: The study shows that Veckorevyn and veckorevyn.com have several differences, but also some similarities. The result is not unexpected, since we are dealing with two different types of media. There seems to be some cooperation, though on the web it is not very visible.

En utvärdering av programmet Voddlers användbarhet

The purpose of this essey is through empirical methods investigate usability factors on Video On Demand applications for the Internet. More specificly we will focus on a application called Voddler. The purpose is to identify usability problems that exist in Voddler, and present the reader with suggestions on possible solutions. This could be used as guidelines to how to design for usability in this kind of system. We will use an online survey to investigate Voddler usability and use this data as a basis for our analysis.

Kommunikation pa? sociala medier : En studie om fem svenska TV-kanalers strategi pa? Facebook

Fo?retag och organisationer anva?nder sig allt mer utav sociala medier i syftet att kommunicera med sin ta?nkta ma?lgrupp. Oavsett om fo?retag va?ljer att delta i diskussionerna eller ignorera samtalen online a?r det definitivt att konversationerna kommer att a?ga rum. Denna studie fokuserar pa? kommunikationen mellan anva?ndare och fem svenska TV-kanaler samt hur denna kommunikation kan fo?rba?ttras med hja?lp av sociala medier.

Möblering med Procedurell Generering : Furnishing with Procedural Generation

I spelutveckling finns det idag två sätt för utvecklare att skapa digitalt innehåll. Manuellt av personer som skapar allt innehåll för hand eller automatiskt av program där ekvationer istället beskriver innehållet och generera detta vid behov. Att låta ett program generera digitalt innehåll kallas Procedural Content Generation (PCG) och används i grafiska applikationer, dataspel, simulatorer och online-applikationer. I detta arbete, gjort för Linnéuniversitetet, utvecklas ett sätt att möblera ett virtuellt rum genom att bruka konceptet för PCG. Genereringsalgoritmen är regelbaserad och med denna lösning kan ett eller flera virtuella rum möbleras utan att innehållet i rummen behöver lagras. .

Interaktiva, digitala lärresurser : Med underhållning kommer motivation

Earlier research has shown that combining education with entertainment can improve students motivation in school. With this study we aim to learn more about interactive digital learning resources and how they should be designed to entertain and thereby contribute to motivation. We have identified aspects of educational games that also could be considered when developing interactive digital learning resources, to make them more entertaining and motivating. We have chosen to study and evaluate an interactive digital learning resource called ?Grasp the Disaster?, a fictional online adventure created for students in the ages between 13-15.

?Klicka? ?Gilla? ?Dela? En studie om användares uppfattningar, attityder samt beteende till anpassade annonser i nyhetsflödet på Facebook

This thesis is a study of Facebook users? beliefs attitudes and behaviour towards personalised adverts on the site, using Wang & Suns theory about the relationship between beliefs and attitude toward online advertising (ATOA) and the connection between attitude and behaviour. The result, based on qualitative research and interviews, will introduce a deeper understanding and interpretation of users? beliefs, attitudes and behaviour toward personalised adverts. The result showed that people perceive the site?s personal adverts as intrusive and interfering with their personal space and the purpose of the site.

Designteori i praktiken : En undersökande fallstudie om hur designteori manifesterar sig i praktiken

New technologies and new consumer behaviors are having a large impact on mediacompanies. The biggest change is in the behavior of the younger demographic whereold platforms like television are abandoned for new online platforms. In this newworld, media companies and organizations need new tools and business models tostay competitive. One such tool is Design Thinking, a term used to describe a cognitivedesign-specific set of activities used during a design process. It has been popularizedin commercial areas and there the term is used to describe an applicable workflowused to promote the skills required to use Design Thinking.

Grafisk profil till ett företag som tillverkar handgjorda textilprodukter av naturmaterial : Hur kan en hemsida kommunicera ett varumärke?

Målet med detta examensarbete var att skapa en grafisk profil till företaget Lyst Form AB som bedriver större delen av sin affärsverksamhet via en hemsida. Företaget säljer handgjorda kläder och accessoarer i lintyg.En teoretisk del i arbetet tar upp hur varumärket kan kommuniceras genom hemsidan.Den grafiska profilen utformades utifrån företagets identitet. Det är viktigt att företaget speglas på ett korrekt sätt. Ett företags identitet kan beskrivas som organisationens själ och den visas utåt i form av bland annat den grafiska profilen. Denna ses därför som en viktig identitetsbärare och den kan kallas för den visuella identiteten.

<- Föregående sida 25 Nästa sida ->