
Sökresultat:
1957 Uppsatser om Online community - Sida 21 av 131
Mervärdesskatt och ideella föreningar : - bör undantaget från mervärdesskatt för ideella föreningar avgöras av omsättning eller verksamhetstyp?
En uppsats om hur fotodelning på facebook påverkar identitetsbyggandet både online och offline..
Offline är som att sitta i ett trångt betongrum och online är som att sitta på en äng med klarblå himmel: om datorspel, chatt, identitetsskapande och värdegrund
Det övergripande syftet med denna studie är att undersöka vilka värdegrundsfrågor som tonåringar tangerar, när de spelar datorspel eller chattar. Syftet med undersökningen är även att ta reda på om det är möjligt att använda sig av ungdomarnas egna datorerfarenheter i en mediepedagogisk värdegrundsundervisning. Undersökningsgruppen är en årskurs åtta från en högstadieskola. Studien genomfördes med hjälp av ostrukturerade fokusgruppintervjuer med tre grupper, bestående av en grupp killar, en blandad grupp och en tjejgrupp. Studien visar på att ungdomar berör flera punkter inom värdegrunden.
Unga vuxnas upplevelser av Internet Communities : En studie om hur virtuell gemenskap kan utveckla socialt kapital och lärande
Syftet med denna studie var att undersöka vilka upplevelser unga vuxna har beträffande den virtuella gemenskapen på Internet communities och hur det påverkar deras hälsa och lärande. Studien grundar sig på folkhälsopedagogiskt perspektiv och bygger på en kvalitativ studie. Under genomförandet av arbetet har åtta individer deltagit i individuella intervjuer. I bakgrunden belyser jag hur den teknologiska utvecklingen förändrar det sociala samspelet i samhället. Ökande kommunikation via Internet communities har bidragit till att människor kan ha större sociala nätvärk utan fysiska hinder.
Samsyn, samarbete, samvaro eller sammanträde? Några lärares syn på ämnesgruppers arbete och organisation
The aim of this study is to examine the attitude among teachers towards working in subjectspecific groups, so called professional learning communities. The questions being asked arewhat the teachers want to acquire from working in them and how they consider them to beorganised.Previous research show that professional learning communities are means of strengtheningteachers and their teaching from criticism from outside stakeholders such as local politicians,but also parents. They are also means of developing the teaching and the individualteachers at schools.A qualitative study has been made at a Swedish secondary school and is reported in thisstudy. It was done in a hermeneutic discourse and when analysing the results four categoriesof answers appeared. It showed that the teachers working in professional learning communitieswanted to acquire a qualitative discussion regarding what should be taught and in whatway that should be assessed.
Socialt kapital : en skörd från den urbana odlingen
Hur kan urban odling skapa nya sociala nätverk mellan människor och få dem att mötas i staden?
Litteraturstudien har till syfte att undersöka vilka studier som gjorts kring urban odling och socialt
kapital, med fokus på överbryggande socialt kapital. Begrepp som community garden, community,
kolonilott samt socialt kapital förklaras inledningsvis för att skapa ett ramverk till litteraturstudien.
Socialt kapital kan förklaras som nätverk och sociala kopplingar mellan människor, och överbryggande
socialt kapital är då sådana nätverk mellan människor från olika grupper i samhället. En historisk återblick ges kring hur socialt kapital, med fokus på överbryggande socialt kapital, har skapats både i Sverige genom kolonirörelsen och i USA genom olika stadsodlingsprogram från slutet av 1800-talet och fram till idag. Därefter refereras ett antal studier som undersökt kopplingar mellan socialt kapital och
kollektiv odling, samt ett antal studier som beskriver kollektiv och urban odling kopplat till nätverk och
möten, utan att använda begreppet socialt kapital.
Att identifiera uttryck
The aim of this thesis is to analyse the possibility to identify the FRBR entity expression from existing catalogue records performed within the context of Swedish cataloguing rules. The empirical study uses a sample of records from the catalogue within the library at the University College of Borås. To begin with, the thesis reports some of the earlier discussion about the FRBR model. That gives an understanding of which problems the model has and justifies the study?s delimitation towards expression.
Användarutbildning på webben
User education is an important aspect of university libraries' service to its users. This Masters' Thesis is about online user education. The aim of this study is to analyse five Swedish online user courses in relation to information literacy and learning theory. The web-sites were explored through textual analyses to find how concepts of information literacy and learning theory are expressed. The theoretical framework is based on Carol C Kuhlthau's three levels of user education, Paul Ramsden's three theories of teaching in higher education and Christine Bruce's different aspects of information literacy.
The Purchase Decision Process Revisited: The Role of the Internet on Swedish Consumer Behaviour
The aim of the thesis was to provide further understanding on how Swedish consumers use the Internet as an information source in their purchase decision process. The subject was investigated from different perspectives: gender, product type and information type. The authors used a quantitative approach, and a survey (n=120) was conducted. It was concluded that men and women are equally influenced by traditional word-of-mouth, but more men than women search for product information online and they are more likely to let their purchase decision to be influenced by it. Women tend more to trust commercial sources.
Mellan fri vilja och datadriven exploatering: En studie om drivkrafter, medvetenhet, makt och ansvar inom onlinecasinomarknaden
This essay examines the limits of marketing strategies in the online casino industry,
focusing on how data-driven and advanced marketing practices influence consumer
behavior and contribute to problematic gambling consumption. By observing the
online casino industry, the study identifies how companies use sophisticated data
analysis methods and psychological techniques to attract and retain customers,
raising significant ethical and social issues.
The study highlights three key perspectives: the consumer's, the producer's, and the
legislator's. From the consumer's perspective, it explores how various consumer
behaviors, from responsible gambling to problematic overconsumption, are
influenced by marketing and gaming experiences. This includes an analysis of how
cognitive limitations and psychological biases can lead to irrational decisions and an
increased risk of gambling addiction.
From the producer's perspective, it examines how gambling companies use
marketing strategies and technologies to increase profitability and what incentives
they have to take social responsibility according to modern Corporate Social
Responsibility (CSR) principles. It appears that companies do not see CSR as a
business goal beyond the risk of current and future regulatory compliance
requirements and policy changes.
From the legislator's viewpoint, the current regulatory framework for the gambling
industry is discussed, including the changes that occurred in 2019 when the special
monopoly form we had in Sweden was transformed into a license market.
En undersökning av faktorer som hämmar köp från utländska webbsidor : Ett svenskt perspektiv
Flertalet modeföretag använder sig idag av SMS-reklam, en reklamform som enligt studier uppfattas som positiv så länge som den är tillåtelsebaserad. Syftet med denna uppsats är att undersöka om och i så fall vilka skillnader som finns vad det gäller attityden till SMS-reklam och det efterföljande köpbeteendet mellan de som anser sig ha accepterat avtalen kring SMS-reklam och de som ej anser sig ha gett sin tillåtelse. För att uppfylla syftet fick 219 studerande vid Stockholms universitet besvara ett frågeformulär gällande deras attityd till SMS-reklam och deras efterföljande köpbeteende. Resultaten visade, i likhet med tidigare forskning, att de studenter som var medvetna om att ha gett sin tillåtelse till att motta SMS-reklam både hade en mer positiv attityd till SMS-reklam och ett mer positivt köpbeteende till följd av SMS:et. De studenter som inte var medvetna om att de gett sin tillåtelse hade en mer negativ attityd till SMS-reklam och hade ett mer negativt köpbeteende till följd av SMS:et.
ATT VÄCKA KONSUMENTERS UPPMÄRKSAMHET I ETT REKLAMFYLLT SAMHÄLLE : - Från ett företagsperspektiv
AbstractTitle: To attract costumers attention in a advertisingfilled community- From a company view Authors: Kerstin Ivarson and Diana Kuttner Advisor: Navid Ghannad. Level: Bachelor thesis in Marketing, (15 Swedish credits), Spring 2009 Key words: Media, media noice, communication tool, communication chanel, startling, advertising, advertisingfilled, message Question: How does the message from companies reach out to the customers in a advertisingfilled community? Purpose: To examine how the companies should use marketing to attract attention in a fast developed community and in that way reach the customers. Theoretical framework: The theory describes the media develop and the effective parts of different media channels. How the media noice looks today and how the customers choose with emotion and needs. Methodology: We used a deductive approach as a starting point and after that study five different companies in border of media, advertising and event. Empirical framework: Based on theory have we study five companies, Starcom, Picnic kommunikation AB, Klassons Mediabyrå, 7billion and Hansens. All companies are in the border of media, advertising and event. Conclusions: The most important of our study of marketing is to proceed from the potential customers needs because the advertising is very individual. To catch the customers attention is new, fast and effective communication channels very important.
?Det här är ett plagiat? En studie av Sportbladets rewrites och hur de förhåller sig till upphovsrättslagen
Authors: Malin Andersson & Mattias ÅsénTitel: ?Det här är ett plagiat?Level: Bachelor of JournalismLocation: University of GothenburgLanguage: SwedishNumber of pages: 44 (without appendix)Sportbladet is Sweden?s biggest sports newspaper online. Their audience, as for all online newspaper?s audience, has big expectations of a steady flow of news. The economic conditions of journalism, together with the interests from the owners, may force newspapers to produce large quantities of news for cheap costs.
Arkiverad men inte tillgängliggjord : En studie av upphovsrättslagen, kollektiva avtalslicenser och tillgängliggörande av digitaliserat arkivmaterial
This study focuses on the Nordic model of Extended Collective Licenses (ECL) and how this model can be used in the process of digitalising and publishing archival material such as photos, letters, maps or films. The question that this study aims to deal with is what advantages, and disadvantages, there are for archives and copyright holders when an ECL is being used. To help answering this question the ?theory of the knowledge commons? has been applied. The research question has been answered through a text analysis based on legal texts including Swedish law.
Vilka faktorer bidrar till att spelare fastnar i MMORPG spel?
Massiva onlinerollspel är idag mycket populära och försäljningen och spelandet utav dessa ökar markant. I och med detta väcks frågan om vad det är i dessa onlinespel som gör att människor spelar och fortsätter spela. Denna uppsats inriktas främst mot MMORPG:s, Massively Multiplayer Online Role-Playing Games, då författarna anser att det är i denna onlinespelsgenre den största möjligheten att finna och definiera de faktorer, som påverkarspelares vilja att spela, finns. För att ta reda på dessa faktorer skapades en enkät vars frågor utformades med en gameflowmodell i baktanken. Denna enkät lades sedan ut på sex olika onlinespelsanknutna forum, där totalt 105 spelare anonymt deltog.
Lösenord till Framtidens bibliotek : en jämförelse mellan Ronneby och Sölvesborg folkbibliotek när det gäller IT-utveckling och bibliotekets roll i informationssamhället
Our aim with this study has been to show the central factors that we consider have had animpact on public libraries in the "information society". We have studied two communities in the south of Sweden, Ronneby and Sölvesborg. These two communities have both started a development to the IT society, a society where information plays a great role, where the technique is the tool that supplies information.Ronneby community had early the aim to be the chief Swedish information center. A priority on information technology has therefore been obvious for them. Sölvesborg community has had another method and time schedule towards the IT society.We have been studying the documentation of aim and the strategy for IT development in different levels.