
Sökresultat:
862 Uppsatser om Online Kappa Analyzer - Sida 57 av 58
Kvalitetsarbete vid kontinuerligt enstycksflöde
hos Ferruform
Ferruform i Luleå är ett verkstadsföretag som idag bland annat tillverkar bakaxelbryggor till Scania. Som ett led i att både minimera slöseri och erhålla efterfrågestyrd produktion, vill Ferruform i en framtid gå över till ett kontinuerligt enstycksflöde. Syftet med studien har varit att kartlägga vad som krävs av Ferruform för att kvaliteten vid kontinuerligt enstycksflöde ska kunna säkerställas, samt presentera och rekommendera metoder för att möta dessa krav. Studien har avgränsats till avdelningen för skärande bearbetning, och har i huvudsak baserats på litteraturstudier och intervjuer. Filosofier från till exempel Toyota och reella kontrollverktyg som koordinatmätmaskiner, kontrollfixturer, probning, manuella mätverktyg och optiska system har studerats.
Påverkan av e-handelns framtida utveckling på pappersförpackningsbranschen
Syftet med denna studie har varit att analysera förpackningsbehoven hos olika
e-handelsföretag som säljer varor till konsumenter. En ökning av den direkta distributionen av varor till konsumenter är av allmänt intresse på grund av dess inverkan på distributionskedjorna. Eftersom varor kommer att levereras som styckegods direkt till slukund istället för i stora volymer till en grossist kommer förpackningarna att behöva utvecklas. För det första kommer distributionen av varor via e-handeln att öka behovet av förpackningsmaterial eftersom varje enskild produkt behöver förpackas vid transport till slutkund. För det andra kommer nya typer av högkvalitativa förpackningar, som är skräddarsydda för att passa enskilda produkter, att behövas.
Följaktligen, belyser denna studie förpackningsbehovet hos olika e-handelsföretag som säljer varor direkt till svenska konsumenter.
Kampen mot den Ekonomiska brottsligheten : Enade vi stå söndrade vi falla
Bakgrund och problemEkonomisk brottslighet började uppmärksammas i mitten av 70-talet och Justitieutskottet framhöll redan då betydelsen av organisatoriska förändringar. En av de huvudsakliga anledningarna till missförhållandena var bristen på samlad styrning av insatserna mot ekonomisk brottslighet. 1995 överlämnade regeringen en skrivelse med fokus på förebyggande arbete och att det ska vara en prioriterad verksamhet för myndigheterna. Enligt Ekobrottsmyndigheten har den ekonomiska brottsligheten dock ökat kraftigt sedan 2001 och utgör ett allvarligt samhällsproblem som skapar orättvisor mellan enskilda och mellan företag och förutsättningarna för företagandet försämras genom den snedvridna konkurrensen.Syfte och avgränsningSyftet med föreliggande uppsats är att skapa en djupare förståelse och öka vår referensram angående ämnet ekonomisk brottslighet, bekämpning av denna och hur samverkan mellan myndigheter och andra centrala aktörer fungerar. Syftet är även att belysa huruvida denna samverkan kan ses ur en modern organisationsforms perspektiv.
Företagares upplevda hinder vid start av e-handel : -En studie gjort ur ett företagsperspektiv
Handel mellan människor har existerat i tusentals år genom byte av varor. För varje sekel som gått har handeln växt sig större och blivit mer global. Det skulle ändå dröja till slutet på nittonhundratalet innan e-handeln slog igenom. Sedan e-handeln introducerades har den växt för varje år. Allt fler väljer att lägga upp hemsidor för sina företag och sälja sina produkter online.
Starkt butikskoncept - ur unga kunders perspektiv
I dagens samhälle kretsar shopping inte bara kring själva produkterna som säljs, utan även om hur butiksmiljön är uppbyggd. Den visuella miljön och hur produkter presenteras har stor påverkan på kunders beteende och inköp. Ljus, ljud och färger påverkar våra sinnen både positivt och negativt, vilket butiker utnyttjar på olika sätt. Syftet med detta uppsatsarbete är att beskriva vad unga kunder (18-25 år) anser ska ingå i ett attraktivt och starkt butikskoncept. Syftet är också att undersöka hur unga kunder upplever likheter respektive skillnader gällande butikskoncept för butikskedjor och produktutvecklande varumärkesleverantörer.
Vem packar matkassen? : En kvalitativ studie om konsumentens värdeupplevelse av den färdiga matkassen.
Internet har medfört att flödet av kapital och information mellan konsument och näringsliv är enklare och mer tillgängligt än någonsin tidigare. Dagligvaruhandeln är inget undantag och finns sedan 1989 på internet, men det är först på senare år som mathandel på internet blivit utbrett. I dagsläget sker cirka en procent av den svenska livsmedelshandeln genom beställningar via internet. Av denna procent utgörs hälften av färdiga middagslösningar omnämnt som färdiga matkassar. Den färdiga matkassen är en svensk innovation och lanserades 2007 av företaget Middagsfrid.
Att bädda för förändring.
Syfte: Studiens syfte var att undersöka om det finns ett överdrivet Facebook användande bland barn och ungdomar mellan 6 och 16 år och vilka effekter ett överdrivet internetanvändande får utifrån ett hälsoperspektiv. I den teoretiska delen ville jag undersöka vad ett så kallat Facebook beroende innebär och vilka slutsatser jag kunde göra mot min empiriska del. Den empiriska delen skulle utröna om det fanns skillnader mellan pojkar och flickor i vilken utsträckning man använder Facebook men också om det finns skillnader bland yngre eller äldre barn och ungdomar. Den teoretiska delen var tänkt att ge en bild av beroende av internet och sociala medier, och vilken påverkan ett ökat internetanvändande får på hälsan. Hypotesen är att allt fler barn och ungdomar använder internet och sociala nätverk i större utsträckning idag än för ett par år sedan, och att tiden tas ifrån fysiska aktiviteter och sömn.
Facebook - den nya tidens beroende. Hur påverkas fysisk aktivitet och hälsa hos barn och ungdomar genom ett ökat beroende av internet och sociala medier
Syfte: Studiens syfte var att undersöka om det finns ett överdrivet Facebook användande bland barn och ungdomar mellan 6 och 16 år och vilka effekter ett överdrivet internetanvändande får utifrån ett hälsoperspektiv. I den teoretiska delen ville jag undersöka vad ett så kallat Facebook beroende innebär och vilka slutsatser jag kunde göra mot min empiriska del. Den empiriska delen skulle utröna om det fanns skillnader mellan pojkar och flickor i vilken utsträckning man använder Facebook men också om det finns skillnader bland yngre eller äldre barn och ungdomar. Den teoretiska delen var tänkt att ge en bild av beroende av internet och sociala medier, och vilken påverkan ett ökat internetanvändande får på hälsan. Hypotesen är att allt fler barn och ungdomar använder internet och sociala nätverk i större utsträckning idag än för ett par år sedan, och att tiden tas ifrån fysiska aktiviteter och sömn.
Danskar på distans ? en studie om attityder och köpbeteende vid distanshandel.
Det är numer ett allmänt känt fenomen att Internets betydelse i samhället som marknads- och handelsplats, kommunikationsplattform och informationskälla är oumbärlig. Internet som handelsplats är beroende av en rad faktorer så som konsumenternas köpbeteende på Internet, produktkarakteristika, marknadsföringstekniker på Internet samt upplevda fördelar och nackdelar av att e-handla. Även de flesta traditionella distanshandelsföretag och postorderföretag säljer numer sitt sortiment online i webbutiker på nätet. Ett annat välkänt faktum är att världen blir alltmer global vilket också förändrar sättet att kommunicera med marknaden. Därför är det vitalt för företag att ta reda på konsumenters attityder och beteenden, såväl kulturbetingade som värderingsmässiga, till att e-handla, för att lyckas med en marknadsföringsstrategi.En av anledningarna till att nordiska konsumenter tenderar att undvika att handla från utländska sajter är bland annat en upplevd osäkerhetsfaktor angående säkerhet och lurendrejeri samt att de inte alltid är säkra på vad som gäller vid garantier och ångerrätt.
Försäljning av flygbiljetter över internet : En studie om hur Scandinavian Airlines skulle kunna ökaförsäljningen av flygbiljetter via internet
Under de senare åren har försäljningen av flygbiljetter och hotell på internet ökat. Det har tillkommit många nya företag som etablerats som internetresebyråer. Företagen har tagit marknadsandelar från flygbolagens egna försäljningskanaler vilket har gjort att flygbolagen tappat kontakten med kunderna. Detta medför att flygbolagen får svårare att veta hur deras kunder reser och de kan heller inte få kontakt med dem om det händer något oförutsett. Syftet med denna rapport är att identifiera vilka parametrar som styr kunden att välja var flygbiljetten ska bokas och på det viset kunna ta fram förslag på konkreta förbättringsåtgärder som skulle kunna göra SAS hemsida till en mer konkurrenskraftig försäljningskanal.För att uppfylla målet med denna studie har en marknadsundersökning gjorts bland passagerare på Arlanda flygplats.
Renal dysplasi hos hund
Renal dysplasia in dogs is a severe kidney disease that causes great suffering for the affected individual. The disease disturbs the development of the kidneys which leads to an immature microscopic structure of the kidney and smaller kidneys than normal. A dog with renal dysplasia only lives between 4 and 24 months, because of kidney failure. There are different ways to establish a diagnosis, but the most common way today is to take a renal biopsy. In a scientific study, ultrasound based diagnosis was shown to match the histopathological picture of the disease.
Relationer genom presentreklam & trycksaker : En undersökning av företagskunders köpbeteende av presentreklam & trycksaker samt deras leverantörsrelationer
SAMMANFATTNINGDatum 4 juni 2010.Kurs Kandidatuppsats i Företagsekonomi, FÖA300; 15hp.Författare Heidi Ravander & Daniel Stenbäck.Handledare Carl G. Thunman.Titel RELATIONER GENOM PRESENTREKLAM & TRYCKSAKER- En undersökning av företagskunders köpbeteende av presentreklam &trycksaker samt deras leverantörsrelationer.Syfte Genom att beskriva Tryckföretag Z:s befintliga kunders köpbeteendeav trycksaker och presentreklam samt beskriva kundernasleverantörsrelationer inom produktkategorierna, ska förslag ges till vilkaåtgärder Tryckföretag Z kan vidta för att skapa en ökad försäljning.Metod I förundersökningens skede utfördes intervjuer med nyckelpersoner hosuppdragsgivaren. Den metod som har använts vid insamling avempirisk data är av kvantitativ art i form av enkäter riktade tilluppdragsgivarens befintliga kunder. Information har även samlats infrån litteratur, vetenskapliga artiklar och diverse internethemsidor.Resultat Respondenterna i enkätundersökningen bestod av både gamla och nyakunder och resultatet från undersökningen visar att de köper merpresentreklam och andra trycksaker än julkort. De föredrar att göra sinainköp via telefon och internet och personalens produktkunskap ärav stor vikt.
Goodwill: En fallstudie om goodwill ska redovisas som en tillgång och om dess redovisning har förbättrats av de internationella reglerna.
SAMMANFATTNINGDatum 4 juni 2010.Kurs Kandidatuppsats i Företagsekonomi, FÖA300; 15hp.Författare Heidi Ravander & Daniel Stenbäck.Handledare Carl G. Thunman.Titel RELATIONER GENOM PRESENTREKLAM & TRYCKSAKER- En undersökning av företagskunders köpbeteende av presentreklam &trycksaker samt deras leverantörsrelationer.Syfte Genom att beskriva Tryckföretag Z:s befintliga kunders köpbeteendeav trycksaker och presentreklam samt beskriva kundernasleverantörsrelationer inom produktkategorierna, ska förslag ges till vilkaåtgärder Tryckföretag Z kan vidta för att skapa en ökad försäljning.Metod I förundersökningens skede utfördes intervjuer med nyckelpersoner hosuppdragsgivaren. Den metod som har använts vid insamling avempirisk data är av kvantitativ art i form av enkäter riktade tilluppdragsgivarens befintliga kunder. Information har även samlats infrån litteratur, vetenskapliga artiklar och diverse internethemsidor.Resultat Respondenterna i enkätundersökningen bestod av både gamla och nyakunder och resultatet från undersökningen visar att de köper merpresentreklam och andra trycksaker än julkort. De föredrar att göra sinainköp via telefon och internet och personalens produktkunskap ärav stor vikt.
Den svenska fotbollens supporterkultur, huliganism och l?ktarv?ld. En kvantitativ inneh?llsanalys om hur svensk nyhetsmedia framst?ller supporterkultur inom fotboll
The aim for this study was to investigate, analyze and compare the way Sweden's
main five news outlets portray and frame Swedish supporter culture surrounding
football. In order to do so we formulated four research questions, all with the purpose
to operationalize both the questions and the theories into data and results. The
questions reads as follows:
1. What are the dominant portrayals in Swedish news outlets presentation of
supporter culture?
2.
Vad tycker unga män om ungdomsmottagningen...
Bakgrund: Studier har visat att STI och aborter ökat samt att unga män i lägre grad testar sig för STI jämfört med unga kvinnor. Unga män har även en tendens att besöka ungdomsmottagningen i lägre utsträckning än jämnåriga kvinnor. Ungdomar idag upplever att sexualundervisningen i sko-lorna är otillfredsställande samt att största källan till information kring sex och samlevnad är vänner eller internet. Detta gör att ungdomsmottagningen är än mer betydelsefull idag och bör därför också vara tillgänglig och anpassad till alla. Syfte: Syftet var att beskriva hur unga män upplever sin ungdomsmottagning och hur de anser att den eventuellt kan förbättras.