
Sökresultat:
862 Uppsatser om Online Kappa Analyzer - Sida 21 av 58
VARN Ett nätverksbaserat 2D-actionmultiplayerspel skrivet i Java.
VARN A network multiplayer 2D action game written in Java. All games that support any form of play across networks is in one way or another affected by the delay, or "ping", that occurs from the time it takes for information to travel over the wires. Not only does it take time, it varies depending on how far away the connected partner is and the current status of the network you are on. Through the years a lot of different methods have been developed to combat these delays. I have reviewed some of these methods and implemented a synchronization system in Java meant to be used in online action multiplayer games..
Jämkning vid bodelning - en möjlighet för båda parter? : En analys av 12 kap 1 § äktenskapsbalken
AbstractIT can facilitate communication among individuals and connect people across geographical distances. On the contrary, citizens of the society who do not use communication technologies to some extent might feel excluded from the information society. As elderly citizens are already in a vulnerable position for the digital divide, communication technology becomes an important tool for interacting with friends and family. The social situation of elderly, 60 years of age and older, is a topic of current interest since they are the fastest growing age group in the world today. Further, social interaction becomes more important among elderly since it has a positive effect on well- being.
Optimering av framtida efterbearbetning i pappersbruk: med avseende på tänkbara förändringar, anläggningsbehov och logistik
Syftet med detta examensarbete är att finna ett par olika förslag hur layouten i fabriken kan se ut vid en investering av en emballeringsutrustning och hur rullhanteringen kan fungera. Det finns även ett behov att förändra placeringen av en omrullningsmaskin för att förbättra dess rullflöde. Den nya rullhanteringen och emballeringsmaskinen ska kunna installeras under pågående produktion. De olika lösningar som tas fram för rullhanteringen ska också fungera vid framtida vidareutvecklingar av fabriken utan att man behöver utföra några större förändringar. En ungefärlig investeringskostnad för de olika förslagen ska tas fram.
Interaktionens betydelse i distansutbildning. Studenternas upplevelse av interaktionsdimensioners påverkan av sammankomster i en distansutbildning
The purpose of this study has been to create a better understading of how face?to?face activities in course´s impacts on the experience of interaction within a course.More specifically, the study puts the student'?s perception of how mandatory face?to?face activities affect and are affected by the interaction in focus. This is done by the following research questions. What affects the student'?s perception of face?to?face activities? Which interaction dimension affects the factors that influence students perception of the activities? Which interaction dimension is influenced by the student'?s perception of the activities?The theoretical base is Wagner'?s (1994) three types of interaction and Andersson´s(2003) theory of interaction dimensions.
Utnyttjande av barn för sexuell posering : En kvantitativ studie om skillnader och likheter mellan förövare som agerar onlineoch förövare som agerar offline
Utnyttjande av barn för sexuell posering är ett brott som begås både på ochutanför internet. Enligt stagemodellen för onlinegroomers antas förövare inledasin internetbrottslighet på en låg, mindre allvarlig nivå för att sedan eskalera ochförflytta brottsligheten från online till offline. Syftet med studien var att utifråntingsrättsdomar redogöra för likheter och skillnader mellan förövare som gjort sigskyldiga till utnyttjande av barn för sexuell posering beroende på om de ageratonline eller offline. Syftet var också att med stöd av stagemodellen föronlinegroomers få en uppfattning om huruvida onlineförövare som har lagförts äri starten på ett kontinuum eller om de är offlineförövare som kompletterar sinasexualbrott med hjälp av internet. Metod Studien är en kvantitativ studie avretrospektiv design baserad på tingsrättsdomar (N = 67) från 2009-2013.Resultatet påvisade att förövargrupperna använde samma tillvägagångsätt; tjat,hot, betalning eller kärlek för att få barnen att exponera sig.
Korrosion i biomassapanna
Examensarbetet genomfördes vid Luleå Tekniska Universitet på avdelningen för Materialteknik åt Kappa Kraftliner i Piteå. Ur den nyproducerade pappersmassan urskiljs ett returfiberrejekt som vid förbränning orsakar korrosion på biomassapannans överhettartuber. Detta är bakgrunden till examensarbetet. På överhettartuberna sker beläggningsbildning genom överbäring eller kondensation av korrosiva ämnen i rökgaserna från eldstaden. De korrosiva ämnena i beläggningen utgörs främst av alkaliklorider, där returfiberrejektet bidrar med höga halter av klor som bildar klorider.
Pluginramverk för webbaserade spel
In order to attract talented consultants, Sigma, a consultant company, wanted an online game for recruitment. In the game, potential employees? skills could be tested to determine whether they are qualified for the job. This paper presents a general technique for creating such a recruitment game. The report generalizes the recruitment game to a level-based game for the web, where a player should be able to progress from one level to the next by solving a given problem.
Pica-beteende hos katter (Felis catus): påverkan av ras och miljö?
Pica is a behavior that can be seen in several animal groups. In cats, it means that they are eating, chewing or licking on material that is non-food. In this study the data was collected through an online survey. In total 522 responses, of which 26% of the cats were exhibiting pica. It was found that 28% of the housecats and 26% of purebred cats exhibited pica.
Bidrag till metodutveckling för webservicedesign, baserat på en verklig fallstudie
Web services are now a day often mentioned when speaking of systems communicating with each other online. This master thesis describes how we, with a grounded theory, developed a web service from scratch and then used it to describe how to develop a method for this case scenario. The purpose of the web service is to simplify the information exchange between Infra Gaming, which is the company who assigned this project to us, and their customers. This master thesis is not a guide to how you develop a web service. It is a master thesis that describes how we, in three steps, solved the assignment from Infra Gaming and our problem, with a web service..
Översättning samt reliabilitetstestning och validering av ett self-efficacy instrument för barn och ungdomar med smärta
Bakgrund: Det finns i nuläget inget svenskt self-efficacy instrument för barn och ungdomar med smärta. Den här undersökningen syftade till att översätta samt reliabilitets- och validitetstesta en engelskspråkig self-efficacy skala för barn och ungdomar med smärta.Metod: Urvalet bestod av 62 elever från tre olika klasser i Uppsala. Skalan översattes till svenska och ett frågeformulär utformades för att möjliggöra en utvärdering av test-retest reliabilitet samt kriterie- och ögonblicksvaliditet.Resultat: Värdena på viktad kappa för överensstämmelsen av två skattningar (S1 och S2) med self-efficacy instrumentet (SEIS) varierade mellan Kw= 0,37 - Kw=0,75. Sambandet mellan Functional disability inventory (FDI) och SEIS beräknades med Spearmans rangkorrelation där rs = 0,364 (p<0,05). Ögonblicksvaliditeten för SEIS beskrevs som att den var lättförståelig, innehöll vardagliga aktiviteter men att vissa aktiviteter saknades.Konklusion: Slutsatsen av denna undersökning var att frågorna i SEIS bör omarbetas för att bli mer specifika och kunna användas.
Utveckling av Prisjakts butiksomdömessystem
This thesis work is the result of the company Prisjakt?s wish to develop and improve its current system of opinions for online stores. The challenge was to develop a similar system that competitors are using but better. The collection of information is based on purchases and are collected from Web-shops. The purchases can then be monitored in a control panel.
Mot en delad framtid? : Mendeley som exempel på vetenskaplig kommunikation online
The last few years have been characterised by increasing online communication and the emergence of social media, made possible by Web 2.0. In society as well as in research, social media is used for knowledge produc- tion and networking. One example of this is Mendeley, a social reference management tool. With answers from users all over the world, this study investigates the use of Mendeley, if the respondents use other social media and if all of this affects scientific communication. The aim is also to study what the respondents think about the future of scientific communication and if this can be related to current tendencies.The theoretic framework for this study is based on Leah Lievrouws research on the Cycle of Scientific Communication and the relationship between the ?Little Science 2.0?-scenario and the ?Big Science Retrench- ment?-scenario.A qualitative web based survey was conducted (41 answers) and complemented with an interview with a professor in environmental sciences.
E-handeln är det nya svarta ...så var noga med hur du stylar den.
Ever since Internet revolutionized the world, e-stores and e-commerce has grown into becoming a natural part of consumer's everyday life. Much thanks to it's facilitative and time saving characteristics. Online, consumers are provided with a huge assortment and the opportunity to shop any time they like. Yet, the absolute greatness of e-stores is the possibility to push prices below the physical store price, which seems to be most appreciated to a large extent by consumers worldwide. The fact that e-store sales in Sweden grew 14% last year verifies this.As more players step into the virtual world of e-commerce the competition gets tougher.
Troll i diskussionsforum : en etnologisk analys av attityder kring olika bruk av virtuell identitet
This paper explores the emic use of ?Internet trolls" and trolling behaviour in one specific Internet community. The findings are compared with, and put in relations to the conventional definition of Internet-trolls as individuals who deliberately, typically anonymously, antagonize other users of online common spaces.A forum dealing with matters of relationship issues in the Swedish online community Message Board of Familjeliv.se, was the subject of field-work that provided the basic empirical material for the research; three comparable threads on the subject of infidelity. These could all be said to contain suspected trolling, and such suspicions were also ascribed participants throughout the discussions. The analysis was undertaken mainly in terms of quality of narrative, performance and interaction.A comparative method and a genre analysis out of a holistic and functionalistic perspective is used to shed some light on how forum participants organize themselves and steer narratives towards desired outcomes.
"Showrooming" : - Hur påverkas handeln då den fysiska butiken reduceras till en utställningslokal?
Uppsatsen berör den uppmärksammade trenden showrooming, att informationssöka produkter i fysisk butik men sedan genomföra köpet via en konkurrent online ? en typ av friåkande från offline- till onlinekanalen. Syftet är att förklara hur showroomingsker vid köp av produkter som potentiellt lämpar sig för detta, bl.a. genom att identifiera vilka faktorer som driver fenomenet. Produkter som särskilt påverkas av detta fenomen är upplevelsevaror som inhandlas med låg frekvens till hög kostnad.