
Sökresultat:
3855 Uppsatser om Nyhetsförmedling pć Internet - Sida 28 av 257
Ăldre personers sociala interaktioner omkring FacebookÂź
Den ökade tillgÄngen till datorer samt den ökade enkelheten att anvÀnda datorer och internet har ökat mÀngden personer över 65 Är som anvÀnder sociala nÀtverk. Tidigare forskning visar bland annat att personer över 65 kÀnner sig i större utstrÀckning mer ensamma och isolerade. Annan tidigare forskning menar att internetanvÀndarna som Àr över 55 Är ökar avsevÀrt och att detta beror pÄ den ökade tillgÀngligheten samt kunskaperna rörande datorer och internet. I studien genomfördes 15 kvalitativa intervjuer, med respondenter som rekryterades genom en kombination av ett kriteriebaserat urval samt snöbollsurval. Resultatet visade att Facebook bland annat har bidragit till ett ökat kontaktnÀt samt ett förbÀttrat informationsflöde nÀr det gÀller familj och vÀnner.
SÄ inte kommunikationen spÄrar ur : En fallstudie av kriskommunikationen under klortÄgsolyckan i Kungsbacka 2005
Uppsatsens syfte Àr tvÄfaldigt. Dels syftar uppsatsen till att undersöka hur kommunikationen under krisen fungerade mellan inblandade myndigheter (Kungsbacka kommun, RÀddningstjÀnsten i Storgöteborg, Polisen i Hallands lÀn och Landstinget Halland), massmedier och medborgare.Dels syftar uppsatsen till att undersöka vilken roll internet spelade i kriskommunikationen under de 17 dagarna i mars 2005.Studien har genomförts frÀmst genom samtalsintervjuer. Utöver det har skrivna redogörelser, pressmeddelanden, artiklar och andra dokument granskats.Studien visar att kommunikationen mellan myndigheter, massmedier och medborgare fungerade bra. Samordningen mellan myndigheter fungerade vÀl, mycket tack vare ett upparbetat nÀtverk. LikasÄ var kontakten med massmedia bra.
E-handel med KlÀder - en marknadsundersökning
ABSTRACT
Purpose: The purpose of the thesis is to examine and explain which consumers
who choose to, or not choose to, shop for clothes via Internet. This will give
businesses, and the reader, a better understanding on the views, of customers,
on E-business with clothes.
Procedure: A quantitative market research has been performed through a survey.
Also the gathering of the material and the analysis is done with quantitative
methods. The primary sources dominate the thesis.
Conclusion: The Swedish consumers with experience from buying clothes online
have a high level of satisfaction and 96 % will consider doing it again. 85 %
have done it more than once.
Sociala mediers pÄverkan pÄ ungdomars hÀlsa
In the age group 16-25 years, the Internet is the most powerful source of information. This age group is also the main user of social media. The purpose of this study was to investigate young people's experience of social media and any associations between social media and adolescents health by answering the questions: ?how does young people use social media?, ?what risks can occur in young people's use of social media? and ?how can social media influence young people's lifestyles?. The survey was conducted by a quantitative cross-sectional study using questionnaires.
Sexarbetande kvinnors identitetskonstruktion pÄ internet : en studie av subjektspositioner
Bakgrunden till denna studie var en vilja att lyfta fram sexarbetande kvinnors sÀtt att definiera sig sjÀlva; en ambition som bottnar i ett konstaterande av att den aktuella gruppen Àr vida omtalad, men till stor del saknar en offentlig röst. Undersökningen bestÄr av en diskursanalys av sexarbetande kvinnors representationer pÄ internet lokaliserade huvudsakligen i blogginlÀgg. Texterna har studerats som ett forum för motmakt, dÀr kvinnorna har möjlighet att bestrida negativa attityder och förestÀllningar om kvinnor som arbetar med sex, vilket i rapporten illustreras som narrativt motstÄnd. UtifrÄn frÄgestÀllningen hur sexarbetande kvinnor konstruerar sin identitet pÄ internet har tre framtrÀdande tolkningsrepertoarer identifierats: Sexbranschen som tjÀnstesektor, Sexualdriftens karaktÀr och Den fria mÀnniskan ? samt tre övergripande subjektspositioner: Den aktivt deltagande samhÀllsmedlemmen, Sexperten, och Offret.
BrandvÀggar för hemmakontor
Firewalls protect network traffic and decide witch traffic to send further and witch traffic will be blocked. All this depends on the rules in the firewall. The firewall is installed between the internal network and the Internet. It is difficult to find a firewall that can protect us against different threats. Firewalls have both advantages and disadvantages and all this make them vulnerable.
Internetdistribution ? passiv ÄterförsÀljning? : Analys av hur ÄterförsÀljning pÄ Internet hanteras under EU-rÀttens konkurrensregler för vertikala avtal ? EU-domstolens avgörande i Pierre Fabre och kommissionens riktlinjer för vertikala avtal
Uppsatsen analyserar hur ÄterförsÀljning pÄ Internet hanteras under EU-rÀttens konkurrensregler för vertikala avtal bl.a. i ljuset av EU-domstolens avgörande i MÄl C-439/09 Pierre Fabre. Med EU-rÀttens konkurrensregler för vertikala avtal Äsyftas artikel 101 Fördraget om Europeiska Unionens FunktionssÀtt, Kommissionens förordning (EU) nr 330/2010 av den 20 april 2010 om tillÀmpningen av artikel 101.3 i fördraget om Europeiska unionens funktionssÀtt pÄ grupper av vertikala avtal och samordnade förfaranden och Kommissionens Riktlinjer om Vertikala BegrÀnsningar (2010/C 130/01). Fokus ligger pÄ att utreda om den balans som reglerna speglar mellan olika intressen Àr vÀlavvÀgd och hur reglerna bemöter de utmaningar som InternetförsÀljning medför..
Goodwill ReklambyrÄ pÄ Internet : tvÄ webbapplikationer
Detta examensarbete Àr gjort för Goodwill ReklambyrÄ i Norrköping. Uppgifterna var att skapa en hemsida och en företagsportal Ät företaget. Med företagsportal menas en applikation upplagd pÄ Internet dÀr företagets anstÀllda kan lÀsa, uppdatera, radera och skapa poster som Àr lagrade i databaser. I huvudsak har Flash anvÀnts för att skapa hemsidan och ASP (Active Server Pages) för att bygga upp företagsportalen. Resultatet blev en underhÄllande och informativ hemsida och en sÀker och anvÀndbar företagsportal.
Internet i Kina : digital konvergens mot den femte moderniseringen
Denna uppsats beskriver Internet i Kina i allmÀnhet, frÄn dess politiska bakgrundsmotiv och inledande grunder till dess nuvarande tillstÄnd av dynamisk ekonomisk infrastruktur och medel för folkligt politiskt inflytande. Tonvikten lÀggs vid för Kina unika aspekter, sÄsom partiinflytande över informationsutbytet, folkliga attityder till fildelning i ett samhÀlle som bara nyligen erkÀnt privat Àgande samt effekter av kulturkrockar pÄ nÀtet mellan vÀstlig och kinesisk civilisation. Det argumenteras för att Kina i en framtid kommer att ha ett stort inflytande över cybermarknader och i beslutsfattande om Internets framtida utveckling, genom tekniska, ekonomiska och politiska medel. Slutligen resoneras att Internet i Kina har förÀndrat och kommer att förÀndra folkets mentalitet, sÄ att det anammar vÀsterlÀndska tankemönster i liknande utstrÀckning som i angrÀnsande lÀnder, vilket banar vÀg för politisk pluralism..
Elektronisk mobbning i den nya nÀtkulturen : En kvalitativ studie utifrÄn tvÄ nÀtgemenskapers och tvÄ ideella stödorganisationers arbete och erfarenheter
Denna kvalitativa intervjustudie syftar till att definiera fenomenet elektronisk mobbning, att utreda ansvarsfrÄgan samt att kartlÀgga organisationernas arbete och eventuella samverkan. Resultatet baseras pÄ intervjuer med BRIS, Friends, LunarStorm och Playahead som analyserades utifrÄn symbolisk interaktionism. Studien visar pÄ hur liten skillnaden Àr mellan traditionell och elektronisk mobbning i hur den kommer till uttryck och vem den drabbar. UtmÀrkande för e-mobbning Àr spridningseffekten samt hur sprÄket hÄrdnat i kommunikationen pÄ Internet och andra elektroniska kÀllor. FörÀldrarna, skolan och barnen sjÀlva borde enligt organisationerna ta ansvar för att motverka e-mobbningen och de anser att lagstiftningen pÄ omrÄdet Àr bristfÀllig.
Att vara en vara : En studie om att kommunicera sin identitet pÄ Internet med bloggen som verktyg
The users of social media channels are today increasing rapidly. Because of this it has become more important for individuals to be seen and stand out of the crowd. The concept of personal branding has become more widespread and is today an important factor for individuals who want to communicate their personality on the Internet.The purpose of this study is to examine the role of personal branding in today?s society and to find similarities in how established bloggers use communication tools to increase their visibility. This has been done through qualitative interviews with individuals who write and shape their blogs depending on how they want to be seen on the Internet.By analysing our findings we came to the conclusion that personal branding is becoming more important in a world that is becoming more and more digitalized.
Mixi Print AB
Detta projekt Àr en hemsida för Mixi Print AB. Den ska fungera som en framsida för företaget ur ett digitalt synsÀtt, en plats dÀr det gÄr att fÄ fram information om företaget och dess produkter snabbt och enkelt. Jag har arbetat med programmet flash eftersom det ger möjlighet till bra och enkel men ÀndÄ frÀsch design. Till detta sÄ har jag kombinerat php och MySQL för att kunna koppla det till en databas. Som en del i projektet sÄ har jag ocksÄ reflekterat över grafiska bitar pÄ Internet jÀmfört med hur det var innan..
Ska vi kalkona, Àlskling? En studie om hur kvinnor planerar sin graviditet pÄ internet
Today the internet has become a meeting place for people seeking advice and experience from other individuals. Internet also offers opportunities to send out information to large groups of people, which are at a geographical distance. A large increase of websites for parents has been seen in the recent years. On the largest Swedish website for parents, Familjeliv.se, approx. 40 000 posts are posted daily in the discussion forum.
ĂvergĂ„ngen frĂ„n IPv4 till IPv6 : varför dröjer den?
Allt ifrÄn persondatorer, mobiltelefoner och bilar kommer inom en snar framtid att vara uppkopplade mot Internet. Detta medför att varje enhet med en förbindelse till Internet kommer att behöva en unik IP-adress för att identifiera sig sjÀlv samt resten av Internet. Dagens Internet i form av IP version 4 (IPv4) kan inte hantera detta pÄ grund av bristen pÄ IPv4-adresser. Vidare saknar det nuvarande IPv4 trots det massiva antalet anvÀndare nÄgon form av inbyggd sÀkerhet samtidigt som efterfrÄgan av nya tjÀnster samt teknologi frÄn anvÀndare av Internet drastiskt ökar. Uppföljaren till IPv4, vars tekniska specifikation redan Àr fÀrdigstÀlld och standardiserad kallas IP Version 6 (IPv6).
TrÀningsstÄng
Den hÀr rapporten grundar sig i problematiken med att kombinera TCP/IPv4 ochTCP/IPv6 med varandra. De tvÄ protokollen Àr inte kompatibla att skicka paket mellansig och bara delar av internet anvÀnder sig av, eller har stöd för, det nyare protokolletIPv6. PÄ grund av att de publika IPv4-adresserna Àr slut i vÀrlden sÄ mÄsteförr eller senare en fullstÀndig migrering ske pÄ internet. Fram till dess behövs dockmigreringsmetoder som kan hantera bÄde de Àldre och de nyare TCP/IP-protokolletsimultant.I rapporten kommer olika migreringsmetoder plockas fram dÀr fokus ligger pÄkomplexitet, alltsÄ tidsÄtgÄng för implementering. Metoderna som presenteras utgören laboration dÀr testpersoner har fÄtt utföra simulerade migreringar med de olikateknikerna för att fÄ fram tidsdata.