Sök:

Sökresultat:

3855 Uppsatser om Nyhetsförmedling pć Internet - Sida 15 av 257

Den felande lÀnken : Urval och kvalitetssÀkring av InternetlÀnkar pÄ folkbibliotek

This thesis investigates all aspects of quality and evaluation issues concerning collections of Internet links in public libraries today and in the future. We have studied central theories concerning quality in general as well as quality aspects regarding the Internet and Internet links. In addition to this we have made three case-studies involving the development of collections of Internet links in public libraries of different sizes. The case-studies were made as interviews with professionals responsible for selection, quality assurance and evaluation of electronic information for inclusion in the libraries collections of Internet links. In addition to this we made an e-mail interview with a librarian responsible for one of the most advanced collections of Internet links among SwedishÂŽ public libraries.

Om grÀnsdragning pÄ den digitala arenan : En kvalitativ studie om grÀnsen mellan privat och offentligt pÄ Internet

Syftet med denna studie Àr att via tre kvalitativa intervjuer undersöka grÀnsdragningen mellan privat och offentlig sfÀr pÄ Internet ur ett socialpsykologiskt perspektiv. HuvudfrÄgorna lyder; ?Finns det en grÀns mellan privat och offentligt pÄ Internet och var gÄr i sÄdana fall den??; ?Vad Àr det mÀnniskor vill skydda frÄn insyn och varför?? samt ?Hur stor Àr medvetenheten kring privat sekretess pÄ Internet?? Studien innefattar bland annat en historisk överblick om hur privat och offentlig sfÀr utvecklats genom Ären och hur dagens arenor till stor del överlappar varandra. Fokus ligger pÄ den stÀndiga grÀnsdragningen kring privat och offentlighet i vardagen och hur individer upptrÀder online, hur de dÀr formar sina roller och sin identitet och dÀr G. H.

Konkurrens inom UmeĂ„s hotellmarknad : Är det ett hot eller ger det möjligheter?

E-handeln ökar stÀndigt och inte minst nÀr det kommer till klÀdbranschen. Konsumenter vÀrderar tillgÀngligheten och utbudet som internet erbjuder. Dock upplever konsumenter en större risk med att handla pÄ internet jÀmfört med en fysisk butik. Det beror pÄ att den fysiska interaktionen mellan produkt och konsument försvinner. Konsumenter kÀnner dÄ en större risk för att produkten inte ska uppfylla deras förvÀntningar.

Ungdomar och sexuellt relaterade risker pÄ internet - En litteraturöversikt

Den hÀr artikeln undersöker det aktuella kunskapslÀget gÀllande ungdomars sexuella riskbeteenden pÄ internet. Det Àr en litteraturöversikt som samlar bland annat fynd om risker som ungdomar möter online. Vi undersöker Àven vad forskning pÄ omrÄdet har kommit fram till avseende skydd och förebyggande ÄtgÀrder. Resultaten visar pÄ att det Àr ett problem som ofta har överdrivits, gÀllande dess utbredning och graden av fara i det som en del ungdomar företar sig nÀr de anvÀnder internet. Samtidigt tyder resultaten pÄ att det, detta till trots, Àr ett problem att ta pÄ allvar och att bÄde forskning, professionella, förÀldrar m fl.

Vilka Àr bankernas interna drivkrafter för att utveckla finansiella tjÀnster pÄ Internet?

Syfte: FörstÄ hur bankens marknadsstrategier, tekniska och organisatoriska utveckling har pÄverkat utvecklingen av finansiella tjÀnster pÄ Internet Metod Den metod vi har anvÀnt oss av Àr kvalitativa forskningsintervjuer med beslutsfattare inom det svenska bankvÀsendet. Genom att göra personliga intervjuer uppkom det en helt annan kontakt med respondenten. Tanken var Àven att vi skulle intervjua personer pÄ bankerna vilka dagligen arbetar med liknande frÄgor, detta för att fÄ sÄ bra kvalitet som möjligt pÄ de svar som vi fick. Vi valde att intervjua tvÄ av de fyra stora svenska bankerna, valet föll pÄ Handelsbanken och SEB. Slutsats Det finns primÀra och sekundÀra strategier bakom utvecklingen av finansiella tjÀnster pÄ Internet i Sverige. Dessa strategier Àr integrerade med varandra.

ATT BYGGA OCH ÖVERFÖRA VARUMÄRKEN TILL INTERNET - En kvalitativ fallstudie av Getinge Infection Control och von Braun Sports Cars

Title: To build and transport brands to the Internet ? A qualitative case study of Getinge Infection Control and von Braun Sports Cars. Seminar date: 2009-06-09. Course/ subject: FÖ6016, Degree Project Undergraduate level, 15 University Credits Points (ECTS). Authors: Kristoffer Eriksson and Erik Kaplar.

Yttrandefrihet och Internet: om censur av Internet

Internet har prisats som en frizon för fritt meningsutbyte och informationstillgÄng, revolutionerande och oantastligt. Internet kan dock censureras, och detta sker dessutom idag. DÀrmed bestÀmde jag mig för att undersöka hur den utförs, hur den kan tÀnkas förhÄlla sig till yttrandefriheten samt vilken skada censuren kan tÀnkas innebÀra för den. För att först avgöra vad som menas med yttrandefrihet och vari dess vÀrde ligger gÄr jag igenom fem starka argument för yttrandefrihet i demokratiska stater, Mills sanningsargument, Meiklejohns demokratiargument, Bollingers toleransargument samt Scanlons tvÄ autonomiargument för att dÀrefter komma in pÄ arbetes huvudteori, Ulf PetÀjÀs pÄlitliga kommunikationsprocess. Den sÀger, i korthet, att yttrandefrihetens vÀrde för demokratin ligger i att den möjliggör en pÄlitlig kommunikationsprocess som erbjuder folk den varierade information de behöver för att kunna fÄ demokrati att fungera.

Musikmarknadskommunikation 2.0 : En studie av hur svenska independentbolag i musikbranschen kommunicerar med sinmarknad via sociala nÀtverk pÄ internet.

This essay has a purpose of looking at Swedish independent labels in the music industry and how they communicate with their market through social networks on the internet. There have not been much research about this in the past and we hope to contribute with knowledge to the area. In mind we had the changing music industry, an evolution of the internet and viral marketing communication.To answer our research question we decided to conduct three interviews with people who worked at independent labels and had market communication as their area ofresponsibility. The three independent labels in our study were based in Sweden, except for one that is based in London, England as well as Stockholm, Sweden. We selected the independent labels based on their tendency to work with marketing communication in the social networks on the internet.

Marknadsföring pÄ webbplatser för ungdomar. Hur bibliotekarier arbetar med bibliotekets webbplats för att nÄ ut till ungdomar

The aim of this study was about how librarians in Sweden work with their web page to reach young people between the ages of fifteen and nineteen. Most of the youths in Sweden today use Internet every day for several reasons, and the library should have an obvious place there as well. It shouldbe obvious because almost all youths uses Internet every day and therefore the library needs to be seen there as well to reach out to them. Earlier research has shown that librarians and youths think differently in this question. Youths think that the library web page is more important for the librarythan the librarians do.How do the librarians work with marketing for youths on the web page? Do their policy documents help them in their work?To study this area we have interviewed librarians from six quite large public libraries from different parts of thecountry.

Elevers anvÀndning av datorn och Internet i skolan

Syftet med arbetet var att undersöka hur och till vad eleverna egentligen anvÀnder datorn i skolan. Eftersom jag inte alltid tyckte att deras arbete var effektivt och att de var dÄliga pÄ att söka fakta och information pÄ Internet ville jag undersöka hur det förhöll sig lite nÀrmare.För att fÄ svar pÄ mina frÄgor har jag gjort en enkÀtundersökning som dels Àr kvalitativ, men den Àr ocksÄ kvantitativ eftersom en del frÄgor handlar om mÀngden tid, antal dagar etc. som eleverna spenderar vid datorn. EnkÀtundersökningen gjordes pÄ tvÄ olika skolor, en med högre datortÀthet och en med lÀgre för att utforska om det fanns nÄgon skillnad mellan skolor med olika förutsÀttningar. Litteraturen som jag har anvÀnt mig av och kopplat till arbetet ger en tillbakablick över anvÀndning av datorer och IT i skolan och berör tidigare forskning kring Àmnet.Resultatet visar att datorer och Internet anvÀnds flitigt i skolan men har inte tagit över andra lÀromedelsformer.

Statlig övervakning av Internet: En diskursanalys av riksdagstryck 1994-2007

This paper attempts to survey the debate in the Swedish parliament on state surveillance on the Internet, from 1994 to March, 2007. With a discourse analysis inspired by Foucault, we follow how the idea of state surveillance is viewed by politicians during the period. By focusing on the Internet, we expect to find how politicians in the parliament regard the idea of an unregulated forum for citizen communication and interaction, and how the need for state surveillance on the new arena that is Internet, is expressed and argued for. Theoretical framework is given by Foucault?s theory of the Panoptic state, as well as his thoughts on discourse, power and governmentality.

miljovarden.nu - en kvalitativ fallstudie om att anvÀnda Internet för att utveckla ett varumÀrke

Syftet med detta examensarbete Àr att undersöka hur företag anvÀnder sig av Internet för att utveckla sitt varumÀrke genom att förmedla miljövÀnliga vÀrden. För att genomföra vÄrt syfte har vi valt en kvalitativ fallstudie med ett fallföretag i fokus. PrimÀrdata Àr insamlad i form av semistrukturerade intervjuer, vilken vi underbygger med sekundÀra kÀllor. Teorin representerar omrÄdena Internet, miljö och varumÀrkesidentiteten. Inom Internet anvÀnds A.T.

E-handel i smÄföretag

E-commerce is a conception who many are taking about nowadays. E-commerce is associate with computer based business and it?s a new way to do business on. Users and system connect up to each other for effective mediate and transfer information. Within e-commerce there?s a lot of ways to do business on and it can for example be between a business and a another business (B2B) or between business and consumer (B2C).In this degree report have I reached if small business will invest on e-commerce and if they will, how.

Kan lÀnkning utgöra en brottslig gÀrning?

Det Àr en vanlig uppfattning hos gemene man att Internet Àr laglöst och att man i princip fÄr göra vad man vill pÄ nÀtet. Detta Àr dock en felaktig uppfattning dÄ vara lagar gÀller sÄvÀl utanför nÀtet som pÄ nÀtet. I och med att en ny teknik införs sÄsom Internet kan det i för sig hÀnda att det uppstÄr osÀkerhet om hur de befintliga lagarna ska tillÀmpas pÄ den nya tekniken. En juridisk knÀckfrÄga, som InternetanvÀndningen har givit upphov till, Àr hur rÀttsreglerna ska tillÀmpas pÄ lÀnkning. Kan lÀnkning anses utgöra exemplarframstÀllning, tillgÀngliggörande för allmÀnheten eller medhjÀlp till brott? Mitt syfte med uppsatsen Àr att analysera om lÀnkning, de lege lata, utgör en brottslig gÀrning..

Internet, relation och lojalitet : Best practice för bankmarknaden

Course:Business Administration, Master Thesis, Second Level, 30 Credits.Authors:Sara FrÀnnlid and Helena RamstedtTutor:Jim AndersénTitle:Internet, relationships and loyalty ? Best praCtice foR the bankMarketPurpose:The study aims to explain how banks use electronic customer relationship management, eCRM, to create loyal customers. A figure will be created, which will enlighten the factors a bank should focus on when enhancing customer loyalty through the internet. Through interviews with two successful banks is it possible to study how a bank can successfully create loyal customers.Methodology:A qualitative method in terms of semi-structured interviews is used. The empirical results were then analyzed with the theory in order to contribute with a new figure.Theoreticalperspective:The theory describes how a bank can create a loyal customer over the Internet.

<- FöregÄende sida 15 NÀsta sida ->