Sök:

Sökresultat:

3855 Uppsatser om Nyhetsförmedling pć Internet - Sida 12 av 257

VarumÀrke.com ? en studie i att kommunicera sin varumÀrkesidentitet pÄ internet

Dagens samhÀlle har blivit alltmer komplext vilket lett till att företag mÄste söka nya tillvÀgagÄngssÀtt för att hÀvda sig i den alltmer rÄdande konkurrensen. Företag mÄste i och med globaliseringens framfart bli mer effektiva i sin marknadsföring och pÄ nÄgot vis skapa mervÀrde hos konsumenten för att urskilja sig gentemot sina konkurrenter. Uppsatsen VarumÀrke.com behandlar huruvida företag kan komma att förmedla mervÀrde via sin varumÀrkesidentitet med hjÀlp av internet som ett kommunikationsverktyg..

BankaffÀrer över Internet : Hur fungerar det?

I slutet av 1996 kunde man för första gĂ„ngen som privatperson i Sverige göra bankaffĂ€rer via Internet. Under 1997 har anvĂ€ndandet av dessa banktjĂ€nster ökat explosionsartat och Ă€ven intresset hos de som Ă€nnu inte har tjĂ€nsterna har ökat.Detta examensarbete, pĂ„ 20 poĂ€ng, undersöker frĂ„gestĂ€llningar som kan finnas angĂ„ende bankaffĂ€rer via Internet. De frĂ„gestĂ€llningar som besvaras i examensarbetet Ă€r bland annat: om det Ă€r sĂ€kert att göra bankaffĂ€rer via Internet, varför banker startat InternettjĂ€nster, vilken kategori av personer som utnyttjar dessa InternettjĂ€nster, vilka tjĂ€nster man kan utnyttja.DĂ„ bankaffĂ€rer via Internet Ă€r ett relativt nytt sĂ€tt att utföra sina bankaffĂ€rer pĂ„ har följande metoder anvĂ€nts för att besvara ovanstĂ„ende frĂ„gor: litteraturstudie (böcker och artiklar), Internet samt telefonintervjuer.Av de resultat som framkom under arbetets gĂ„ng kan följande summering angĂ„ende bankaffĂ€rer via Internet göras:Bankerna har startat dessa InternettjĂ€nster för att underlĂ€tta arbetet bĂ„de för kunderna och personalen.Den sĂ€kerhet som bankerna idag anvĂ€nder sig av kan anses vara tillrĂ€ckligt sĂ€ker för att man skall kunna göra sina bankaffĂ€rer via Internet utan att vara orolig för att ens pengar skall gĂ„ förlorade.Den vanligaste kunden som gör sina bankaffĂ€rer via Internet Ă€r en medelĂ„lders man med god ekonomi. Han utnyttjar framförallt tjĂ€nsterna kontroll av saldo, överföringar samt betalning av rĂ€kningar.Om man skall se till den historiska utvecklingen av de flesta tekniska hjĂ€lpmedel har det ofta resulterat i en minskning av arbetskraft. Än sĂ„ lĂ€nge har man dock inte kunnat se nĂ„gon personalminskning pĂ„ de banker som har InternettjĂ€nster utan snarare tvĂ€rtom..

Silversurfarna med hela vÀrlden i en lÄda AnvÀndarundervisning i internet för sju ÄlderspensionÀrer

Today, librarians tasks may sometimes take on an educational aspect, e.g. when designing educational courses. Our aim with this paper has been to extend our knowledge of peoples learning and learning processes in order to better adapt our educational courses for different user groups. We have investigated what eight senior citizens wanted to learn about the Internet, and followed seven of them during their course. We have examined how the group experienced a course about Internet use, and how they described their learning and learning processes.

Utan papperstidningen saknas existentiella förutsÀttningar för journalistik pÄ webben : En undersökning av lokala tidningars förutsÀttningar nÀr de möter utmaningarna frÄn internet

AbstractIn the past decades the newspaper industry went through many changes but it has never had a problem of this kind. With the freedom the Internet brings us today and the wide range of information channels, the newspaper is for the first time seriously challenged.When the newspapers began to establish themselves on the internet they thought it was only to copy the content of the newspaper on to their webpage and the advertisers would come along. This move was not planed and had no vision. When the advertisers discovered Internets wide range of advertisement platforms they started to look for other places they could put their ads. This thesis is about the local newspapers ability to address the problem that the internet has created. I based my study on the following issues:Why has internet caused this problem for the newspapers?What are the prerequisites for local newspapers when they face challenges from the internet?How have the advertisers acted after the emergence of this challenge?To answer these questions I did qualitative interviews with different personalities within the newspaper industry, two local newspaper executives and two professors in media economics. In conclusion the result shows that there are different opinions regarding these questions and different views of how to solve them.

Employer branding: positionering av varumĂ€rket gentemot nuvarande och framtida anstĂ€llda - en fallstudie av Öhrlings PriceWaterhouseCoopers -

Vi Àmnar kartlÀgga arbetet kring varumÀrkesstrategier hos Öhrlings PriceWaterhouseCoopers, avsedda för att attrahera, behÄlla och utnyttja kompetent personal. VÄrt syfte blir sÄledes att undersöka företagets ñ€employer brandñ€, samt hur det pÄverkar organisationens interna arbetsprocesser och positionering pÄ kompetensmarknaden. Uppsatsen Àr av kvalitativ och kartlÀggande fallstudiekaraktÀr och vi har anvÀnt oss av en induktiv undersöknings ansats. PrimÀrdata utgörs av intervjuer med representanter frÄn fallföretaget samt en expertintervju. Ur studien gÄr att urskönja att investeringar görs i företagets employer brand.

WEBBENS VINNARE : - en studie om kommunikation och konsumtion pÄ Internet

- ABSTRACT ?Title: Winners of the Web ( Webbens vinnare)Number of pages: 35 (including enclosures)Author: Lydia KellamTutor: Else NygrenCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Fall Semester 2006University: Division of Media and Communication, Department of Information SciencePurpose: The aim of the research paper was to see Internet and the digital techniques impact on marketing communication and consuming behavior on the Web. By understanding the relationship between marketing communication and consumer behavior my intentions were to comprehend how consumer behavior on the web could be understand. The purpose of this paper is to understand how different marketing activities on the Internet are followed by consumption.Material/Method: By using focus group interviews I wanted to study how individuals act on the Internet. How different activities such as communication and participation on the web could lead to consumption on the Internet.


SÄ kommer vi alltid in pÄ internet : En intervjustudie av samhÀllskunskapslÀrares anvÀndande av internet teoretiskt i undervisningen

Internet har i över 20 Är pÄverkat samhÀllets förutsÀttningar, sÄ Àven skolans arbetssÀtt och undervisningssituation. FörÀndringarna i samhÀllssektorn avspeglar sig inte minst i samhÀllskunskapsÀmnet bÄde gÀllande innehÄll, administration och kommunikation. Satsningarna pÄ internet som praktiskt redskap har varit stora men information om dess teoretiska aspekter har lyst med sin frÄnvaro. DÀrav arbetets relevans dÀr syftet har varit att undersöka pÄ vilket sÀtt gymnasielÀrare i samhÀllskunskap beskriver internets pÄverkan pÄ samhÀllet och hur de undervisar om detta. Fyra kvalitativa intervjuer har gjorts, vilka samtliga har varit semistrukturerade för att kunna besvara arbetets syfte.Arbetets resultat har varit att det funnits stora privata skillnader i anvÀndande hos de intervjuade lÀrarna.

Porr och rasistisk propaganda pÄ svenska folkbibliotek : skall folkbiblioteken tillÄta ett fritt internetanvÀndande eller skall man kontrollera sina internetterminaler?

This paper deals with the use of Internet at Swedish public libraries. The author asks whether public libraries should or should not limit access to information available on the Internet. Starting from the American discussion, concerning Internet at public libraries, the author shows the Swedish attitudes. The paper demonstrates that many Swedish public libraries have adopted rules forbidding retrieval of certain kinds of information, such as hard-core pornography and racist propaganda. The persons in charge of such actions claim that public libraries should provide high-quality educational literature and should not spread mass-produced, provocative information.

Bloggbilder : unga tjejers syn pÄ foto pÄ nÀtet

Blogpics ? young girls views on photography online Young people create new forms of social interaction on the internet, and in Sweden, especially young girls, have become very active bloggers. Girls write, publish pictures and build networks with, mostly, other girls.  This new phenonomen has been described in Swedish media partly as a problem, where adults are worried that the information the young girls publish about themselves is too personal, and can be used for the wrong purposes. It has also been suggested that the content of young girls blogs has little value, beeing mostly narcissitic, superficial and obsessed with fashion and shopping. The purpose of this paper has been to investigate how young girls reflect upon their photographic communication on the internet.  The idea has been to ask the girls themselves about their own experiences, to get a more complete picture of them as internet users, to investigate their communication strategies and solutions when it comes to net integrity  and to talk about how they create gender and identity online..

Veckorevyn pÄ papper och webb : en kvalitativ undersökning av tidskriften Veckorevyn och dess motsvarighet pÄ nÀtet

Purpose/Aim: The aim is to examine the cooperation between the magazine Veckorevyn and its Internet based counterpart, veckorevyn.com. The purpose is also to see if veckorevyn.com is taking advantage of Internet and its possibilities.Material/Method: There are two qualitative methods used for this study: interviews and a three-pieced content analysis. The material analyzed is the magazine Veckorevyn (number 25/2008) and the website www.veckorevyn.com during a two week period.Main results: The study shows that Veckorevyn and veckorevyn.com have several differences, but also some similarities. The result is not unexpected, since we are dealing with two different types of media. There seems to be some cooperation, though on the web it is not very visible.

Filmisk reklam pÄ internet

Denna uppsats har skrivits för att visa lÀsaren hur ett urval av mÀnniskor frÄn Internet- och reklambranschen ser pÄ reklamfilmens framtid pÄ Internet. Kommer det att ske en ökning av anvÀndandet av denna reklamform eller inte? Den typ av reklamfilm som vi talar om hÀr Àr den typen som Àr som en kortfilm, inte den typen av reklamfilm som bara Àr en bild innehÄllandes ett rörligt objekt. För att skilja dessa tvÄ typer av reklamfilmer Ät, eftersom bÄda innehÄller rörelse, kallar vi dem "filmisk reklam" och "banner-reklam" Resultatet frÄn enkÀtundersökningen visade att majoriteten av urvalet frÄn reklambranschen tror att det kommer att ske en ökning av efterfrÄgan av filmisk reklam pÄ Internet. Eftersom svaren frÄn Internetbranschen var sÄ fÄ kan de inte representera Internetbranschen.

Företag och Internet : avsikter och strategier

I detta examensarbete har en studie av svenska smÄ och medelstora företag som genomfört en satsning pÄ Internet genomförts. Studien hade till syfte att undersöka vilka resonemang som föregÄtt olika företags satsning pÄ Internet och huruvida företagen uppfyllt sina mÄlsÀttningar med sin satsning.För att skaffa mig en bÀttre överblick av problemet och för att kunna definiera problemstÀllningen, sÄ studerades tillgÀnglig litteratur och tillÀmplig information inhÀmtades frÄn Internet. För att sedan besvara problemet och de problemstÀllningar som identifieras i kapitel 3 sÄ genomfördes tvÄ intervjuomgÄngar med olika inriktningar. Den ena intervjudelen inriktades mot reklambyrÄer som skapar WWW-platser Ät andra företag. Den andra intervjudelen genomfördes med svenska smÄ och medelstora företag som etablerat nÀrvaro pÄ Internet.En del av slutsatserna bestÄr av att företagen inte planerar speciellt mycket innan de pÄbörjar processen med att etablera nÀrvaro pÄ Internet och att det kanske till viss del beror pÄ att företagen ser det som en relativt lÄg kostnad för en Internetsatsning, jÀmfört med andra typer av marknadsföringskostnader.

Internet som marknadsföringsverktyg för lÄtskrivare/producenter

Tanken med vÄrt examensarbete var att vi skulle ge oss sjÀlva en bra start i arbetslivet. Dels genom att komma igÄng mer med lÄtskrivandet men framförallt att fÄ inblick i vad som ska till för att vi senare ska kunna ta oss hela vÀgen. Att slÄ sig in i musikbranschen som lÄtskrivare/producent Àr ingen lÀtt uppgift och att göra sig ett namn som en sÄdan duo eller ett sÄdant team Àr fÄ förunnat.Internet Àr ett bra forum att visa upp sig pÄ men dÀr om nÄgonstans slÄss man med mÄnga om uppmÀrksamheten. De moment som alltid varit viktiga finns fortfarande kvar trots Internets intÄg. Produktion, presentation och kontaktnÀt Àr tre viktiga hörnstenar till den framgÄng som mÄnga söker..

InternetbegrÀnsning pÄ stadsbibliotek

The purpose of this thesis is to investigate how city librariesmaintain the intellectual freedom in their Internet service. Thediscussion about Internet filters has been quiet in Sweden forseveral years, so I wanted to see if there had been an increased useof filters. I also wanted to see if the city libraries regulated theInternet service in another way. I sent a survey to 100 libraries andgot answer from 83. To explain what intellectual freedom is, I usedStuart Hamilton?s theory about intellectual freedom in the librarycontext.

<- FöregÄende sida 12 NÀsta sida ->