
Sökresultat:
2722 Uppsatser om Norm critical pedagogy - Sida 61 av 182
Libyenkrisen ? en humanitär intervention? : En kvalitativ textanalys som syftar till att förklara motiven bakom NATO:s och FN:s beslut att intervenera Libyen
Humanitarian intervention is a concept that generates several problems in our time. The idea of humanitarian intervention concerns the modern norms of sovereignty and noninterventional principals. It also concerns the conventional norm, which declares that states are not allowed to interfere in other states? internal affairs. The use of military force to implement humanitarian intervention is restricted according to international law.
Säkra kommunikationskanaler i en distribuerad heterogen miljö
The systems environments of today are often distributed and heterogeneous. These kind of systems have several advantages but also disadvantages. One problem is how to keep them secure.The security problems in these environments are mainly due to the communication between the connected computers. It is relatively easy to tap these communication channels from information. There is also a need for the possibility to secure these channels from modification of sent information and to be able to verify the sender and receiver of information in a secure manner.
Att bita den hand som föder en? EU-kritiska parlamentarikers arbete i Europaparlamentet
The study seeks knowledge about the Swedish euro-scepticism and about the work of the Swedish euro-sceptical Members of the European Parliament (MEPs). How do they work in an environment where the norm is to have a positive attitude towards a future federal state of Europe? How do they regard their own situation and possibilities to make a change?The study includes a debate on today's Swedish euro-scepticism as background. My finding about the MEPs? work is that their way of acting in the European Parliament does not distinguish from other MEPs? in large.
"Varje språk har sina egna ögon" : En läsares möte med Herta Müllers Kungen bugar och dödar
Uppsatsen undersöker hur topiker och bildspråk speglar och reproducerar strukturella maktrelationer genom performativa talakter i samtida recensioner av populärmusik. Materialet består av 86 recensioner som publicerades i Expressen, Aftonbladet, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet under augusti måndad år 2014. Analysen anlägger ett intersektionellt perspektiv på topiker och bildspråk som återkommer i recensionerna, för att undersöka förhållandet mellan musikalisk genreindelning och samhälleliga maktrelationer. Att anlägga ett intersektionellt analysperspektiv innebär i det här sammanhanget att undersöka hur identitets- och maktkategorierna kön, klass och ras skapar och förhåller sig till varandra. Resultatet är språkliga identitetskonstruktioner som avviker från den musikaliska genrens norm inte bara skapar utan även förstärker varandra.
Collaborative Product Development - - Case Study within the Swedish Automotive Industry
Problem: The relations between first and second tier suppliers within the automotive industry have changed drastically during recent years. Previously involving the supply of simple components, today the relation involves collaborative product development of complex subsystems. The situation is rather new for the actors, hence there are a number of problems that act as restraints for the collaboration. In order to come to terms with these problems, it is important to determine the underlying causes. Purpose: The purpose of this thesis is to make a survey of the main problems in the collaborative product development between first and second tier suppliers within the Swedish automotive industry.
Fritidspedagogens roll och medvetenhet om lek och lärande
Bakgrunden till denna studie är att det finns inte finns någon direkt forskning kring unga flickors (7-9 år) socialisering in i den manliga normen inom idrotten. Syftet med studien är att beskriva och förstå fotbollens betydelse för unga flickors socialisering in i en idrott styrd av manliga normer. Utifrån teorierna könssocialisation, Bourdieus symboliskt våld och Habitus samt Connells maskulinitetsteori, genomfördes studien på två stycken flickfotbollslag och deras ledare. Det genomfördes sammanlagt fem observationer och sex stycken gruppintervjuer. Resultatet har bearbetats utifrån Hermeneutiken.
Anställningsbara humanister : En kvalitativ studie om studenternas syn på anställningsbarhet
Employable humanists. A qualitative study on humanist students' views on employability.The crisis of the humanities is a controversial debate in the media and within academic settings. Because of lack of request for humanists in the labor market, the question of humanistic skills and employability is becoming increasingly important. The concept of employability importance not only echoes within the economic discussions, but also on everyday agenda in the academic world and takes a large part in the communication between the university and the students. It is therefore important to get answers to the question whether there is conformity in the interpretation of this concept between the university and the students.The aim of this desk study is to examine how the concept of employability has its significance in the academic communication and how the responsibility for employability is portrayed.
Lärande genom lek och upplevelse : Sett ur fyra museipedagogers perspektiv
Denna uppsats berör barnets lärande i skilda museala miljöer, sett ur museipedagogens perspektiv. Syftet med uppsatsen är att undersöka vad museiansvariga och museipedagoger anser deras verksamhet kan erbjuda i form av lärande och lek. Samt analysera kontextens och lekens betydelse för lärande i de olika museala miljöerna.Tidsresan/rollspelet, som får stort utrymme i min uppsats, är uppbyggd och består av lek och upplevelse. Uppsatsens problemformulering är tematiskt utformad eftersom de är skilda företeelser och tendenser jag önskar vaska fram ur empirin, inte specifika frågor. I min strävan att uppfylla syftet har jag utgått ifrån en kvalitativ forskningsstrategi.För genererande av empirisk data har jag genomfört intervjuer med företrädare för skilda museala verksamheter samt gjort observationer av skolklasser på Vikingatiders upplevelseanläggning.Studiens resultat visar att leken har stor betydelse i de olika museala verksamheterna men den är inte uttalad.
betraktaren och objektet
The aim of this thesis is to study what conceptions of literature that are present in the teacher magazine Svenskläraren between the years 1985 and 2012. In other words: what is the underlying view on literature's value as a teaching aid and why should we study it in school? I relate my analysis to previous research about the use of fiction in education. A critical methodology has been used to study the material. In my results I distinguish three conceptions of literature that are present in Svenskläraren.
Symboliskt kapital : hos ämneslärare i Malmös grundskolor
This bachelor thesis consists of an analysis of museum environment. In the research, case studies have been done at the, Stockholm based museums, Swedish museum of Natural history?s exhibition Natur i Sverige (Nature in Sweden) and the Nordiska museet?s (Nordic history) exhibition Modemakt (Power of fashion) and learning environment Lekstugan (playhouse). The purpose of the research was to study how cultural heritage is used and developed within the museum pedagogy aimed at children. The research is based on a multimodal approach with focus on learning resources.The research examines the museums focus on children and youngsters, what the goals for this focus looks like on respective museum and how the focus is visible in the actual museums.
Framtidens företagare : en diskurs analys av unga företagare i tidningar om företagande
How does the idea of entrepreneurship for young people relate to media discourses? We have analysed magazines on entrepreneurship from the perspective of Faircloghs critical discourse analysis method to see how the magazines, by there own position in the entrepreneurships discourse, relate the idea of young entrepreneurship. The society wants more people to start their own business, why? The issues of the shift from youth as social problems to youth as entrepreneurs is discussed in the thesis as well as the scope and content of this discourse as a possible new ideal for youth in Swedish society..
Anpassad undervisning till sent anlända elever : Hur ämneslärare på högstadiet anpassar undervisningen till sent anländna elever
This research paper has examined how three teachers in a Swedish state secondary school adapt their teaching to immigrant pupils aged 13 to16 who have recently arrived in the country. The study is based on observation in the classroom and interviews with the teachers. The study showed that all the teachers adapted their teaching methods in the different subjects by actively working with language development during their lessons. The methods employed included explaining words and definitions, using visual methods of teaching and setting frequent written exercises. In this way the pupils developed their language skills whilst covering the subject coursework.
Önskvärda vägar : Bilder av vuxendom i modern gymnasievalsinformation
Syftet med uppsatsen är att undersöka marknadsföringen inför högstadieelevernas gymnasieval och därigenom se vilka bilder som förmedlas av god vuxendom och dess genuskonstruktioner. Som bakgrund ligger marknadsliberalisering och livslångt lärande och den teoretiska grunden är socialkonstruktionism och postmodernism. Materialet är gymnasievalsinformation till årskurs nio i Norrköpings kommun och det har analyserats enligt diskursanalytisk metod. I materialet konstrueras vikten av att välja, vägen som metafor, flexibilitet som egenvärde, eftergymnasiala studier som norm, en essentialistisk människosyn samt tydliga bilder av vad som är manligt och kvinnligt där teknik, industri och fordon ses som manligt och frisör och florist som kvinnligt. Genom analysen har vi kunnat urskiljs hur en bra vuxen förväntas vara och vilka egenskaper som anses behövas eller är önskvärda i dagens samhälle.
"När som en krigsman i hans här ...": en queerläsning av tidig svensk pingströrelse
The aim of this essay is to do a queer reading of the early Swedish pentecostal movement, with a special focus on the women within the movement. The main empirical material is Gustaf Emil Söderholms Den svenska pingstväckelsens historia part I and II, published 1927 and 1928, in addition to this a selection of articles from the Swedish pentecostal magazine Evangelii Härold has been used. The theoretical framework consists of Judith Butler's concepts of heterosexual matrix and performativity, as well as interpellation, and of Adrienne Rich's concept of a lesbian continuum. The analysis shows that the evangelist role, as well as the charismatic practices of the movement, made it possible for women to take the position as leader and teacher of congregations, and thereby take up a male subject position. The role as evangelist also made possible a life outside of the heterosexual norm, within the lesbian continuum..
Kärleksrelationer som både och istället för antingen eller : en kvalitativ studie om polyamori i ett samhälle präglat av tvåsamhet.
Bakgrunden till denna studie var att tvåsamhet ses som norm för hur kärleksrelationer ordnas i dagens samhälle. Polyamori innebär att ha eller att kunna ha flera kärleksrelationer samtidigt, och med bakgrund av tvåsamhetsnormen var studiens syfte att explorativt undersöka vad polyamori innebär, hur det kan förstås utifrån tvåsamhetsnormen samt hur det utmanar den. Kvalitativa intervjuer med öppna, berättande frågor genomfördes med två informanter som har ett polyamoröst förhållningssätt till kärleksrelationer. Begreppet queer och queerteori användes för att förstå empirin, samt den tidigare forskningen på området. Resultatet av studien visade att polyamori som relationsform innebär reaktioner, oförståelse och begränsningar utifrån sociala, strukturella, moraliska samt maktordnande aspekter.