
Sökresultat:
521 Uppsatser om Networks - Sida 32 av 35
Invandrarungdomar utan sysselsättning : en studie av arbetslösa invandrarungdomars attityd gentemot sig själva och den svenska arbetsmarknaden
The purpose of this study was to increase knowledge about what the lives of the unemployed youth of immigrant background looks like, and what the views of the unemployed young people are about work and employment. The study is a qualitative study where the empirical material is based on interviews with seven unemployed immigrant youth between the ages of 19 and 25 years. A study where the central questions was to explore how the informants' living conditions and identity are affected by being unemployed. The other issues aimed at how informants background affected their ability to enter the labour market, and the job expectations the informants had about the future and the Swedish labour market. Empirin have been analyzed with regard to methodology tool based theory, as well as theoretical starting points, such as social capital, formal and informal channels, ethnicity and stigma theory.
Kunden i centrum : att nyttja potentialen i den interna förmedlingen av kunder
LRF Konsult is a big consulting-firm with offices located all over Sweden. The corporation offers a wide range of services and a lot of the customers are small businesses active within the green sector. An analysis of the corporation made in 2006 showed that one of LRF Konsults weaknesses is that many customers are unaware of the wide range of services that LRF Konsult offers. The internal communication is believed to play a big role in marketing these services. Therefor, the objective of this thesis has been to investigate why the transfer of customers between accounting consultants and business advisors is not greater and how this can be improved.
Kundlojalitet på sociala nätverk : En netnografisk fallstudie av två företag på Facebook
Syfte: Syftet med denna studie a?r att skapa en fo?rsta?else fo?r hur ett fo?retags kommunikation pa? Facebook pa?verkar mottagarens kognitiva, affektiva och konativa lojalitet till fo?retaget.Metod: En kvalitativ metod var la?mplig fo?r att fa? en djupare fo?rsta?else vid besvarandet av studiens syfte. Fo?r att kunna studera fo?retagens kommunikation pa? Facebook genomfo?rdes en netnografisk analys av tva? kla?dfo?retags Facebooksidor. Da?refter genomfo?rdes semi-strukturerade intervjuer med personer som fo?ljde de tva? fo?retagen pa? Facebook fo?r att fa? en fo?rsta?else hur deras lojalitet pa?verkas av Facebooksidorna.
Co-creation:Being part of something bigger
Titel: Professionell men personlig ? en publikstudie av läsaresuppfattningar om journalister på Twitter.Författare: Carl MalmerUppdragsgivare: JMG, Göteborgs universitet och doktorand Ulrika Hedman.Hedman skriver nu sin avhandling som fokuserar på hur socialamedier har påverkat journalistiska arbetsmetoder och ianslutning till hennes egen forskning efterlyser hon enpublikstudie kring hur läsare uppfattar journalister på socialamedier.Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vidGöteborgs universitet, institutionen för journalistik, medier ochkommunikation (JMG).Termin: Höstterminen 2011Handledare: Mathias FärdighSid- och ordantal: 51 sidor exkl. bilagor. 19 397 ord inkl. bilagor.Syfte: Att undersöka läsares uppfattningar och föreställningar omjournalister aktivitet på sociala medier.Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer.Material: Fem djupintervjuer med människor som följer journalister påTwitter.Huvudresultat:Resultaten visar att respondenterna menar att möjligheterna till interaktion mellanläsare och journalister har ökat tack vare journalisters aktivitet på Twitter.
Internationella relationer i innovativa miljöer : en fallstudie av Mjärdevi Science Parks internationella arbete
Titel: Internationella relationer i innovativa miljöer ? en fallstudie av Mjärdevi Science Parks internationella arbeteFörfattare: Sergio QuiñonesAdress: Skrinnarvägen 7, 633 59 Eskilstuna | sergio.quinones@gmx.comKurs: Kandidatuppsats i marknadsföring, EFO 225Handledare: Angelina SundströmProblem: Hur kan svenska Science Parks genom internationella relationer utveckla sina processer och tjänster för att bättre stödja kunskapsutbyte och kommersialisering av innovationer?Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva Mjärdevi Science Parks internationella arbete ur ett marknadsföringsperspektiv.Metod: Kvalitativ fallstudie.Slutsatser: Mjärdevi Science Park arbetar internationellt för att främja regional tillväxt. Genom regional tillväxt bidrar man även till att öka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Parkens motor och drivkraft är entreprenörerna och företagarna. Mjärdevi samarbetar och är engagerad i den globala organisationen IASP, Science Parks i andra länder, Exportrådet, företag och ambassader.
Delaktighet som pedagogik : Föreställd ras och publikpositioner i den svenska folktypsutställningen.
Participation as Pedagogy ? Imagined Race and the Exhibit of Swedish Peoples-Types.This essay will analyse and give a deeper picture of the ?The Exhibit of Swedish People-Types? by focusing on the pedagogical ideals that formed the exhibit as an participatory media. The exhibit was led by the famous race-biologist Herman Lundborg and toured Sweden in 1919 displaying the racial constitution of the Swedish population using material gathered by the public itself. The exhibit has been described as an important tool in popularising eugenics in Swedish society during the early 20th century with the ambition of gaining funds to create the first race-biological institute and to influence policy-making. Nevertheless there has not been a single study which has focused solely on the exhibit and how the pedagogical ideals that permeated it affected the relation between the public and the media itself nor the political implications of this relation.
Datahantering vid dynamiska webbteknologier - PHP eller ASP?
The last couple of years the use of Internet has changed in the way that the
web pages can be affected of the person that uses them. Because of this dynamic
Internet technology has emerged that makes it possible for a web page to
receive information from a web browser. This information can then be used to
affect the appearance of the page. PHP and ASP are two dynamic Internet
technologies. They are integrated in HTML and are executed on the web server.
GIS-modellering av habitat för vitryggig hackspett (Dendrocopos leucotos) som hjälpmedel i naturvårdsplanering på landskapsnivå :
The white-backed woodpecker is a forest bird being critically endangered in Sweden. The species is dependent on older forests rich in deciduous trees and dead wood. The main problem for the survival of this species is present shortage of habitat. Conservation work on this umbrella species is at present focused on finding remaining or emerging habitat Networks. Large areas are scrutinized in search for suitable habitats to be protected or managed for the species sake.
Hur science parks och inkubatorer kan stötta kommersialiseringen av idéer sprungna från näringslivet: En studie av Science Park Jönköping samt några företag i regionen
This master thesis has been written in collaboration with Science Park Jönköping and is based on a problem related to corporate innovation. Science Park Jönköping believes that there is an untapped potential in existing industry in the form of ideas that are never commercialized. These theories are also supported in the research in which other authors have perceived that the ideas and inventions which do not belong to the core business risk ending up in drawers. If more of these ideas could be spin-offs or other forms of enterprise instead of staying in the drawers it would lead to growth, both for companies and for the society in large.The purpose of the thesis work is to, based on the case Science Park Jönköping, analyze how science parks and incubators can support the commercialization of ideas that derive from industry, who otherwise had been left lying. The work began with a mapping of the Science Park Jönköping operations and the skills they possess, and then other initiatives that aim to commercialize more ideas from companies were examined.
Brandväggar ur hemanvändarens perspektiv
Det huvudsakliga syftet med denna rapport var att undersöka några av marknadens
brandväggsprogram som kunde tänkas vara lämpliga för vår målgrupp, det vill
säga en hemanvändare. Detta eftersom det idag inte finns någon lättillgänglig
information inom detta område.
I sökandet av brandväggsprogram fann vi en uppsjö av olika typer av brandväggar
och därför har denna undersökning avgränsats till endast fyra
brandväggsprogram, nämligen Norton Personal Firewall, Sygate Personal Firewall,
Tiny Personal Firewall samt Zone Alarm. Denna avgränsning gjordes genom att
välja ut de som experter inom området utvärderat och har ansett vara de som är
säkerhetsmässigt bäst på marknaden. Undersökningsgruppen bestod av 28 testare
som passade in i vår definition av en hemanvändare. Tyngdpunkten i vår rapport
har lagts på brandväggsprogrammens användarvänlighet, eftersom vår hemanvändare
oftast inte besitter de tekniska kunskaper som i allmänhet krävs.
Göra plats - Om trängbodda barns vardagspraktiker
The essay examines through semi-structured interviews the experiences of overcrowded housing, as they are portrayed through the eyes of children aged 8 ? 14. Overcrowded housing has an effect on children?s school performance, general health and is often linked to less capacity for normal social consumption. Yet there seems to be little done in terms of interrogating children about how they perceive their situation here and now.
Utbilda och forska är vi bra på - men att samverka? : En kritisk studie av Högskolan i Gävle och den tredje uppgiften
The cooperation between university and industry life in the region of Gävle is always a topic of importance. University and High schools have various roles to fulfill: except administrating the training and supporting research they should also - as a third role - contribute to cooperation between organizations, business companies and other associations. In addition to that, they should support individuals by local as well as regional development. The purpose of our paper is to make a critical review of the cooperation between the University of Gävle (HiG) and industry life until today and the consequences in order to encourage students to stay in the Gävle region during and after their period of studies.Initial we started with a preliminary inquiry with a questionnaire as a base for students in three programs at the Department of Economy; the program for Bachelor of Science, the program for estate agent and another economy program with direction estate economy. From this preliminary inquiry we got the picture of the way the students looked at the problem.
En utvärdering av fastighetsskötares användande av ett mobilt arbetsordersystem
När ett nytt system kommer i användning så är det viktigt att följa upp utifall
systemet fyller sin funktion och är användbart. Enovation i Karlskrona har
utvecklat ett mobilt arbetsordersystem till fastighetsskötarna på
fastighetsbolaget Gallionen. Det är det systemet som vi har utvärderat i detta
arbete.
Anledningarna till att systemet har utvecklats är många. Den viktigaste
anledningen är att fastighetsskötarna ska slippa åka fram och tillbaka till
receptionen för att hämta nya arbetsordrar och slippa ha med sig en massa
papper.
Ledtidsfokus: en studie vid Ericsson AB i Borås
Ericsson AB är i dagsläget en världsledande leverantör av fasta och mobila telekommunikationssystem. Ericssonkoncernen är uppbyggd av fem affärsenheter varav en är Transmission & Transport Networks, deras produktionsenhet är lokaliserad i Borås. Detta examensarbete har utförts på Ericsson AB i Borås (BS/EAB) under våren 2005. BS/EAB har som mål att minska sina tillverkningskostnader, dessutom pekar prognoser på att försäljningsvolymen kommer att öka med 40 % under hösten. För att möta denna ökning behöver en avdelning i Borås, Multichipmodul (MCM), se över sitt produktionsflöde.
Samtalet på Facebook : En studie om IKEA Sveriges kommunikation i sociala medier
IntroductionIn this study, we have explained the complexities of social media, as it is still a relatively unexplored area. With the rapidly growing use of social media in recent years, companies have chosen to establish themselves in social Networks to advertise themselves and communicate with their customers. In this study we analyze IKEA Sweden and their use of social media on the national market, where focus lies upon IKEA Sweden Facebook-page. The study intends to find out how the company uses social media as a marketing and communication tool and also analyzes the relations and conversations that occur on the Facebook-page. Purpose and research questionsThe purpose of the study was to gain a deeper understanding of how a large Swedish company as IKEA has chosen to use social media and how it's perceived by them. We also intended to find out how IKEA Sweden uses social media in their daily work and how the company communicates through this media channel.