Sök:

Sökresultat:

478 Uppsatser om Narrative - Sida 25 av 32

En elev som till slut exploderar : En vetenskaplig essä om praktisk kunskap vid problemskapande beteende

This scientific essay starts in a story where you get to follow me in my work by three situations with creative problem behavior at the special school where I work. The story culminates in a dilemma where I ask myself questions about how I look at my actions and my thoughts about the student. I break down and put these thoughts into three questions: What is my student's perspective and how will it affect my actions? How can I explain my actions and attitude of the student from ethical perspective? How do my practical knowledge look like in the Narrative situations and why do I act like I do?My approach is to get answers to the questions by the reflection of the text itself, the reflection group and supervisors, as well as through literature that I find relevant to the issues. The process is like a pendulum motion between text, reflection and new understanding.I look at my situations based on psychological theories about the treatment of persons within the autism spectrum of problems creative behavior.

Skapandet av ett fredligt samhälle. Vad kan vi göra? : En studie av gymnasieelevers uppfattning om skolans och deras egen roll i skapandet av en fredligare värld

The aim of the study is to examine what upper secondary school students think that they themselves and their school can do to create a peaceful society. The study combine qualitative and quantitative methods based on questionnaires distributed among 328 students in three high schools in Sweden. The survey is a combination of multiple choice and open questions. For the analysis of quantitative responses the computer program SPSS was used producing frequency tables and response rate schemes. To analyze the questionnaire's qualitative part a Narrative analysis method was used.

När Sanningar Möts. Unga i interreligiös dialog

This study centres on the question of how interfaith dialogue can function as a meeting place for young people from different social and cultural backgrounds. The study is based on qualitative interviews with five young participants in an interfaith project taking place in Sweden in 2013 and 2014. For reading the material through a lens of late modern religiosity, Heelas and Woodheads thesis of a spiritual revolution was used. To be able to conclude whether the religiousness of the participants functions as a social resource, Hammack and Cohlers term Narrative engagement is used. Lastly Knitters models of theologies of religions was used in the analysis of how the participants reads and understands their own and the others faiths.The study shows that the participants meet in the common aim of defining a religious identity in a late modern and pluralistic society.

Fyra lekarbetspedagogers berättelser om barns lek, lärande och hälsa

Syftet med denna studie var att lyfta fram och försöka förstå lekarbetspedagogers kunskap, förhållningssätt och erfarenheter som genom lekarbete påverkar barns hälsoresurser. I bakgrunden presenteras lekens betydelse för barns hälsa och utveckling, samt pedagogisk grundsyn som är av betydelse för uppfattningar om lekens pedagogiska värde. Undersökningen genomfördes enligt den narrativa traditionen. Metoden som använts är intervjuer där berättelse står i fokus. Urvalsgruppen bestod av fyra lekarbetspedagoger med olika erfarenhet inom praktiskt lekarbete.

Att berätta på ryska och svenska : Narrativ förmåga som instrument för språklig bedömning av flerspråkiga barn

SammanfattningBakgrund: Demens drabbar främst äldre och är en sjukdom där delar av hjärnan avvecklas. Personer med demenssjukdom får en nedsatt kognitiv förmåga och har svårt att minnas saker och utföra vardagliga aktiviteter. Många lider av ätsvårigheter vilket ökar risken för undernäring.Syfte:Att beskriva omvårdnadsåtgärder för att främja näringsintag hos personer med demenssjukdom.Metod: Studien är en litteraturstudie där sökningar i databaserna CINAHL,  PubMed och SweMed+  gjordes för att besvara syftet . Omvårdnadsåtgärder i artiklarna identifierades och kunde sorteras under olika kategorier och subkategorier.Resultat: För att främja näringsintaget hos personer med demenssjukdom identifierades fyra huvudsakliga åtgärder. De som lyftes fram var måltidssituation och matning, näringstillskott, miljöåtgärder och pedagogiska åtgärder.Slutsatser: Resultatet visar att vårdpersonalen har en viktig roll för att främja patienternas näringsstatus och kan tillgodose en gemytlig måltidsmiljö samt näringsrik och allsidig kost.

Blodomloppet. Ett förslag på hållbar stadsutveckling. Förändringsprocesser och bevarandets samhällsbildande funktion

This thesis on the sustainable urban development has the intent to discuss the conservator?s position in alteration of the built environment. An essential component of the thesis consists of a case study in the form of an entry in an open architectural competition for the development of Furuset, an urban residential area in Norway. The thesis? discussion is based on two approaches to change and socio-economic transformations, considered being dominant within the heritage theory and practice: the production of ideas and great Narratives and conservation as an instrumental tool.

Olika kön - olika bedömningar? : En kvalitativ studie baserad på socialarbetares bedömningar kring ett enskilt fall

This qualitative study aims to highlight if there are any gender difference in social workers reasoning about a particular case. To achieve a deeper understanding we had to explain and understand our respondent?s answers, primarily from a gender perspective, but also from a power perspective. Our questions were: how does social worker reasoning about a particular case? How can we understand the social workers answer from a gender- and power perspective? The method consisted of a construct case and of semi-structured interviews.

Att kunna berätta tyst kunskap : en studie kring vad tyst kunskap är inom de fyra största revisionsföretagen i världen och hur den tillvaratas

Kunskap är en viktig resurs, speciellt inom kunskapsintensiva branscher så som revisionsföretag. En stor del av kunskapen hos en människa utgörs av den tysta kunskapen, som är den kunskapen som är personlig och svår att uttrycka. Genom att skapa en bättre förståelse för den tysta kunskapen, kan företagen utnyttja sina kunskapsresurser på ett bättre sätt. Därför krävs det att den tysta kunskapen studeras. Denna undersökning syftar till att ta reda på vad den tysta kunskapen är och hur den tillvaratas inom revisionsföretagen.

?Lever vi inte i ett fritt land kanske?? : analys av normer och normbrott i böckerna om Pippi Långstrump och Tusen gånger starkare

The purpose of this essay is to examine the construction of the norm-breaking characters Saga from the young adult novel Tusen gånger starkare written by Christina Herrström and Pippi Longstocking from the books written by Astrid Lindgren. In order to do this I have applied queer theory as well as theories of Narrative in my analysis.To be able to study the breaking of norms, it has been essential to first examine the way the norm itself is manifested in the books. Because of this I have chosen to begin my analysis with an examination of two other characters who by their normative behavior contrasts against Pippi and Saga, namely Signe and Annika. The understanding of the normative discourse that Signe and Annika represent is crucial in understanding the way Saga and Pippi later turn against it.After that I examine in which ways Saga and Pippi breaks prevalent norms and how they as characters are constructed as being different. Subsequently I study the effects of Saga?s and Pippi?s norm-breaking, taking focus on how it influences Signe and Annika.Finally I discuss the view of Saga and Pippi as subversive characters, and however the books can be said to have a subversive effect.

Pappors upplevelser av neonatalvård

Var tionde till femtonde barn som föds hamnar på neonatalvårdavdelningar. Barnen är sjuka och behöver specialistvård. När detta sker förändras föräldrarnas livsvärldar. Sjuksköterskor behöver därför få en ökad kunskap om pappornas förändrade livsvärldar, för att kunna lindra deras lidande. De behöver även få en ökad förståelse av att vårda hela familjen, för att även kunna se till pappornas vårdbehov.

Hur personliga erfarenheter påverkar bemötande av pojkar och flickor i förskolan : -ur ett livsberättelseperspektiv

SummaryThe aim with this study is to find which importance the individual pedagogue may have forthe children in the preschool when they create an identity as a girl or a boy. The ownstandards and the values are said lie to shallow for how we as adult chooses to refute girls andboys in the child group. This essay is based on one a Narrative study in the form of a life storyinterview. Through interviewing a preschool teacher at two different occasions has I may totake part of her personal experiences of as well working life that private life.If one is paid from the idea about that sex differences not only is something biologicalwithout most also something that is socially constructed over time and rooms, then has ofcourse doubtless the school and the individual pedagogue big importance for how these sexstandard are replicated. I have tried to present the statement on the basis of areas that pursueme come to seem as central.

Förberedelseklassen & förflyttningen till den ordinarie klassen : En kvalitativ studie av fyra flyktingbarns skolupplevelse

The aim of this study was to get insight into refugee children?s perception about experience of the preparatory class, the transition to the ordinary class and the ordinary class. To get access to my informant?s perspective and also to get a more profound understanding of their experience, I oriented the study in a qualitative approach. This study will highlight the refugee children?s personal experiences and their point of view regarding the schools preparatory class, ordinary class, together with other pupils behaviour against them in the social interaction.

Boktips från biblioteket: En kvalitativ textanalys utifrån Boktips.net

In this Master's Thesis a rhetorical analysis is applied to reading suggestions in the database Boktips.net. Boktips.net utilize the Internet for readers advisory by offering public libraries in Sweden to use and participate to its contents. The aim is to examine how library staff writes about literature in Boktips.net. The empirical material is delimited to reading suggestions on fiction for adults. Areas in focus of the analysis are rhetorical context, disposition, style and components from the point of view of content: summary, evaluation on portrayal of characters and setting, Narrative, language use, genre and themes, entertainment, insights and external information.

Kulturell identitet i En halv gul sol och Atlantens mage : En postkolonial läsning av två icke-västerla?ndska romaner

This study analyses two non-western novels used in the subject of Swedish in upper secondary school: Fatou Diomes The Belly of the Atlantic and Chimamanda Ngozi Adichies Half a Yellow Sun. Looking at how the books female main character relate to Stuart Halls theory of cultural identity, I come to the conclusion that they somewhat differently relate to an essential ?authentic? self. Salie talks explicit about a generic African soul that she possesses. Olanna never talks about anything ?authentic?, but her Narrative and contrary subject positions can be read as a way of demasking her European ?white? self in favour of a truer Igbo self.

1968 som klyscha

This thesis aims to explore and investigate the use of the cliché ?68 in a contemporary Swedish debate. The sixties and especially 1968 is a historically significant year,and it is marked by political murders, protesting students and political energy. InSweden one of the most notable happenings was the occupation of the student union?s headquarters in Stockholm.

<- Föregående sida 25 Nästa sida ->