
Sökresultat:
1759 Uppsatser om Nöjd Kund Index - Sida 24 av 118
E-learning morgondagens utbildning för Karlskrona Kommun?
Syftet med studien är att bidra med sådan kunskap att det nybildade e-learningsföretaget kan skapa ett så attraktivt utbildningspaket som möjligt. Vi (författarna) vill lyfta fram vad som bör tänkas på vid marknadsföring av utbildningspaketet mot en potentiell kund. Om kunden anammar produktidén är det även intressant att ta reda på vilka befintliga utbildningar/kurser utbildningspaketet kan bli ett alternativ eller ett komplement till. Dessutom vill vi se om det är troligt att kunden kan anamma utbildningspaketet inom en tidsperiod av ett år..
Från kundönskemål till förbättringsprojekt
Trots att en produkt uppfyller uppsatta krav och specifikationer kan den uppfattas av kunden som bristfällig om de uppsatta kraven och specifikationerna inte stämmer överens med kundens behov och förväntningar. Det är därför nödvändigt för företag att kontinuerligt erhålla information om kunden och dess attityder för att kunna skapa produkter med god kvalitet. Inom den del av tjänstesektorn där lönsamheten i stor utsträckning bygger på långa relationer med kunder tenderar kundtillfredsställelse och tjänstekvalitet att ses som nyckelverktyg för att behålla kunder (Sweeney & Swait, 2008). Syftet med detta examensarbete är att studera hur kundönskemål kan identifieras och omsättas till förbättringsprojekt i sådana verksamheter. Examensarbetet är utfört på Scania CV ABs helägda dotterbolag DynaMate AB, vars kärnverksamhet är produktionsunderhåll, och HT Svarv AB i Kalix, vilka sedan september 2007 har valt att överlåta sitt underhåll helt i DynaMates regi.
För- och nackdelar med olika normalårskorrigeringsmetoder : vid uppföljning av energianvändningen i befintliga byggnader
Ett av de mål som sattes upp i och med Europeiska Unionens 20-20-20-paket rör effektivisering i samhället. Då bostadssektorn står för en stor del av Sveriges energianvändning kan stora förbättringar göras där. För att kunna se om genomförda åtgärder ger det önskade resultatet måste någon form av uppföljning ske. Oavsett vilken metod som väljs för uppföljning är det av stor vikt hur baslinjen, dvs. energianvändningen innan åtgärderna genomförs, bestäms.
Undersökning av retrobulbärområdet på hund med hjälp av ultraljud :
This study was performed in order to investigate the difficulty in diagnosing retrobulbar disease with ultrasound.
A retrospective study was accomplished to investigate the use of ultrasound in patients with suspected retrobulbar problems, and how often the examination is diagnostic. The computer based patient files, at the University of Agricultural Science in Uppsala, were searched for dogs with suspected retrobulbar disease. During 1999-01-01-2004-04-14, 14 patients fulfilling the search criteria were found. The patient records were studied, and the written reports from the ultrasound examinations were compared with the printed pictures from the examinations.
Förtroende- nyckeln till goda relationer mellan kund & ekonomisk rådgivare
SyfteSyftet med detta arbete är att få en inblick i hur banktjänstemännen skapar och bibehåller förtroende i sina kundrelationer när de förmedlar bankens tjänster och produkter. MetodVi har använt oss utav en kvalitativ och deduktiv metod. Vi har intervjuat fyra rådgivare på två banker, Handelsbanken och Swedbank. I intervjuerna har vi använt oss av ett ostrukturerat tillvägagångssätt där vi haft förutbestämda frågor utifrån våra teman. Vi anser att denna metod ger oss en bättre bild av verkligheten än vad enkäter gör. Enkäter skulle ha svårt att kunna skildra interaktionen mellan människor.  AnalysVi har anpassat den modell arbetet utgår ifrån till att passa in i våra respondenters vardag.
Reklamationshantering inom svensk dagspress
I detta examensarbete kartläggs reklamationshanteringen inom svensk dagspress, med utgångspunkt från den internationella standarden för dagstidningstryck, ISO 12 647-3. En kvalitativ studie genomförs, framför allt genom en intervjuserie. Denna studie resulterar i en analys av vilka problem branschen lider av när det gäller reklamationer, samt skisser över två åtgärdsförslag. ISO 12 647-3:s oförmåga att fungera som kontrakt mellan tryckeri och kund, samt oklara rutiner för avgöranden och redovisning av reklamationsärenden, konstateras vara de främsta problemen att ta itu med..
Hemförsäljning - en studie om branschens strategiska val och fördelar
Hemförsäljningsbranschen skiljer sig på flera sätt från traditionell butikshandel. Företag som verkar i denna bransch har ett helt annat synsätt på hur man kan marknadsföra sig. Trots att man idag inte satsar på påkostade reklamkampanjer kan branschen konkurrera med andra aktörer på marknaden genom att erbjuda en tjänst i form av exceptionell service i anknytning till mötet mellan säljare och kund.Friheten inom arbetet, möjligheten att träffa nya människor och känslan av att stå på egna ben är anledningar som motiverar människor att inleda en karriär som hemförsäljare. Det uppstår ett utbyte av både kunskap och erfarenheter mellan säljare och kund, men även mellan kunderna sinsemellan. Detta utbyte är unikt och denna sociala aspekt fick oss att vilja undersöka hemförsäljning mera grundligt och vad det innebär för företagen i branschen.Efter tre år av högskolestudier inser vi vikten av relationsmarknadsföring på marknaden och hemförsäljningens fokusering på just denna aspekt väckte vårat intresse vid ett tidigt stadium.
Förtroende : en definitionsfråga -Förutsättningar för och definition av kundens förtroende i relationen till ett rekryteringsföretag-
Bakgrund: Rekryteringen av medarbetare ses idag som en allt viktigare process för många företags framtid. Samtidigt väljer företag i allt större utsträckning att köpa in rekryteringsverksamheten externt via ett rekryteringsföretag. Om denna ekvation ska gå ihop måste kunden känna någon form av förtroende för rekryteringsföretaget och lita på att rekryteringsföretaget rekryterar en för kunden lämplig medarbetare. Syfte: Vårt syfte är att undersöka hur förtroende, som en kund känner för ett rekryteringsföretag och/eller den enskilde rekryteraren, kan definieras. Vi avser även att identifiera vad det är som skapar förutsättningar för kundens förtroende.
Value creation from a gender perspective ? a case study of Caran
Caran has a strong belief that women leaders affect the financial profitability positive. Since women leaders are intangible resources it is very difficult to calculate its exact value. The authors found that one of their measurement methods can?t be used to calculate the value of women leaders. The other measurement method can calculate significance between women and men leaders and provides an index to be compared to other groups.
E-learning morgondagens utbildning för Karlskrona Kommun?
Syftet med studien är att bidra med sådan kunskap att det nybildade
e-learningsföretaget kan skapa ett så attraktivt utbildningspaket som möjligt.
Vi (författarna) vill lyfta fram vad som bör tänkas på vid marknadsföring av
utbildningspaketet mot en potentiell kund. Om kunden anammar produktidén är det
även intressant att ta reda på vilka befintliga utbildningar/kurser
utbildningspaketet kan bli ett alternativ eller ett komplement till. Dessutom
vill vi se om det är troligt att kunden kan anamma utbildningspaketet inom en
tidsperiod av ett år..
Europeiska Unionens makt att förändra världen : En kvalitativ studie ur ett normativt perspektiv
The purpose with this essay was to examine how the European Union is working totransfer norms to states they signed an agreement with and provide support for inframe of the Barcelona process and the Tacis programme. The theory which weused was Ian Manners (PhD in Political Science) theory of "the EU as a uniquenormative power". The aim was to examine whether the EU - which Manners mean- has had a normative power to influence states to change. We used a qualitativeapproach through the use of a multiple case study and qualitative text and contentanalysis. The States which formed the basis of our study were within the BarcelonaProcess; Morocco and Tunisia as well as Azerbaijan and Armenia funded by theTacis programme.
Vikten av kunduppföljning för en fastighetsmäklare
Syfte Konkurrensen i fastighetsmäklarbranschen ökar vilket innebär att fastighetsmäklarna blir allt mer beroende av att vårda sina kunder och skapa långsiktiga kundrelationer. Syftet med denna undersökning är att få större kunskap om hur mäklare arbetar med kunduppföljning i det dagliga arbete samt få en djupare förståelse för varför det egentligen är viktigt med uppföljning. Undersökningens problemfrågor är: Varför är det viktigt med kunduppföljning för en fastighetsmäklare? Hur arbetar fastighetsmäklare med kunduppföljning i praktiken?MetodUndersökningen är gjord utifrån en kvalitativ metodansats då den huvudsakliga frågeställningen i undersökningen kräver en beskrivning av verkligheten. Intervjuer, med en låg grad av strukturering och standardisering, har gjorts med fastighetsmäklare.
Förtroendets roll i en bostadsaffär : en analys av fastighetsmäklarens och kundens perspektiv
Syfte: Förtroende är något som stärker och påverkar kvalitén i det vi gör både på det privata och professionella planet: Hur skapas ett förtroende i en relation mellan fastighetsmäklare och kund i en bostadsaffär?Syftet med denna uppsats är att komma fram till vad som är viktigt för att skapa förtroende i säljprocessen mellan fastighetsmäklare och kund i en bostadsaffär.Metod: Vi har valt att använda oss utav en kvalitativ metod där vi samlat in vår information genom litteratur inom ämnet samt genom besöks- och telefonintervjuer med fastighetsmäklare och kunder. Totalt har 16 intervjuer genomförts som sedan har sammanställts i en empiridel.Resultat & slutsats: Förtroendet skapas genom att mäklaren är engagerad och förstår vad som är viktigt för kunden. Kunden vill att det ska ?klicka? med mäklaren och att en personkemi skall uppstå och att denne är öppen och ärlig med allt.
Hedgefonder i Sverige och utlandet - Vad händer i bear market?
Uppsatsen beskriver vad hedgefonder är och undersöker likheter och skillnader mellan svenska och utländska hedgefonder under perioden 2002-2006. Därefter jämförs amerikanska hedgefonder med index samt riskfria tillgångar under perioden 2000-2003 med syftet att undersöka vad som händer med hedgefonder under en period när börsen sjönk..
Social Lojalitet i Resebyråbranschen
Det är oerhört viktigt, i synnerhet på en konkurrensutsatt marknad, att använda sig av lojalitetsfrämjande åtgärder som sticker ut och skiljer sig från mängden. Lojalitetsåtgärderna ska vara av en sådan art att de inte ska kunna kopieras av konkurrenter. Med benämningen ?Social Lojalitet? kombineras ickemonetära belöningar som incitament för att skapa en sant lojal kund, med funktionell kvalitet samt kundens egna sociala nätverk..