
Sökresultat:
1442 Uppsatser om Music Branding - Sida 31 av 97
Anpassningsbar musik i spel
Hur musiken fungerar i spelet Mirrrors Edge..
?Dubbelt uppdrag blev trippelt?: måluppfyllelse, värdegrund och? marknadsföring! : - En kvalitativ studie av musiklärarens utåtriktade verksamhet
My research interest in the upcoming paper is the increased need for promotion of schools. I. e. the individual school´s needs to be able to show its existence, in the huge flow and availability of information; schools and universities, study circles, streamed lectures on the Internet, public schools and private schools, different educational directions, et cetera. The schools? needs to market itself, make good PR and sell their pedagogical idea, and that has become increasingly important. My purpose is to clarify how music teachers, in the Swedish primary and secondary school, skills and competences are used in outreach activities within but also outside, the school premises.
Employer Branding i små företag: En studie i hur små kunskapsintensiva företag kan förbättra sitt Employer Brand genom att tillämpa HR-modellen People Capability Maturity Model
In light of the coming workforce shortage in Sweden the competition for human capital will be intensified on the market where employers compete in order to attract skilled labor. The competition will be most noticeable in the knowledge-intense industries, where the employees are seen as the companies? most valuable asset. The purpose of this paper is to examine how small knowledge-intensive companies can improve their position in the labor market by using the HR-model People Capability Maturity Model in order to affect their companies' Employer Brand. We take the basis of the theoretical framework in which we examine and identify the key dimensions of the Employer Brand concept and present the People Capability Maturity Model more closely.
"Sour Milk" Corporate Branding under Surrogate Boycotts - the case of Arla Foods in the Muhammad Crisis
Surrogate boycotts are highly threatening for corporations in terms of both economical cost and image damage. All corporations are due to our globalized environment and increased stakeholder fragmentation gradually more risking to become victims of surrogate boycotts, which of nature is hard if not impossible to predict and prevent. Corporations are generally recommended to build clear and strong corporate identities, which should be reflected in their most important stakeholders, as this will secure minimum damage on the corporate image.Even a surrogate boycott situation can have positive effects on corporations, especially in terms of image, as such situation increases the brand involvement and thereby make it possible for corporations to connect with important stakeholders on an emotional level..
Flöjtglädje : En undersökning om vad flöjtelever tycker är roligt med sitt spel och sina flöjtlektioner.
This is a study of how young flutists experience playing their instrument and having music lessons, especially what they think is most enjoyable. 27 flutists between the ages of 8 and 19 years old, from three different municipal schools of music in central Sweden, were interviewed during spring 2000.Some of the conclusions are that enjoyment coincides with meaningful when you are in a musical context, and when your progress is confirmed by the teacher.The study is to be seen as some examples of different things that young flutists find enjoyable. It is not an enumeration of recommended items in teaching, rather some thoughts about the positive experiences of playing the flute, and how teachers may relate to that..
Musikundervisning på anstalt - terapeutiskt verktyg eller känslomässigt andningshål?
Syftet med denna undersökning är att undervisa i musik och ensemblespel på en anstalt och studera vilka effekter undervisningen har på internernas aggressiva beteende och destruktiva tänkande. Aktionsforskningen baseras på teorin om att ensemblespel även är en utmanande och effektiv gruppsykologisk övning. Situationen tvingar dig att ta ansvar för din uppgift i gruppen i realtid. Den negativa, kollektiva konsekvensen av en persons misstag är snabb och konkret. Studien vill se om musik och ensembleundervisning kan användas i såväl träningen av interners samarbetsförmåga och tolerans som ett verktyg för interners utveckling inom kognitivt beteendeterapi.
"What does music mean?" : En underso?kning av Leonard Bernsteins pedagogiska metoder i hans fo?rsta Young People's Concert
Dirigenten och komponisten Leonard Bernstein (1918-1990) var en av sin tids ledande kulturella celebriteter i Amerika. Bernsteins berömmelse vilade på hans mångsidighet inom skilda artistiska områden. Särskild uppmärksamhet fick dock hans banbrytande verksamhet som musikfolkbildare i tv. En allmän uppfattning är att Bernsteins personliga karisma och affinitet för tv-mediet var anledningen till programmens succe?.
Språk genom musik - Musikens funktion som motivationsskapare för språkinlärning
Title: Language Through Music. Music as a Motivator for Language Acquisition.The purpose of this essay is to examine what there is to gain by integrating music and language to promote language learning. Theory: Different theories will be presented to orientate music in history. Theories on the connection between music and language will follow and among others suggestopedi will be explained. Theories that will be presented point to positive connections between music and language concerning language acquisition.
Interna attraktiviteten hos säljtjänsten inom ABB Sverige
Title: The internal attractiveness of the sales position within ABB SwedenProblem: What is the cause of the low internal applicants for the sales position at ABB?Purpose: To identify why there are so few internal applicants for the sales position at ABB.Method: In order to achieve the purpose of the study, a survey was conducted amongst the employees of ABB. The target groups were sales managers, sellers and other employees. The result from the survey where then analyzed based on the theory chapter. Conclusion: A GAP-analysis showed a difference in the attitude towards the sales position at ABB.
Pitch Correction - ett måste? En intervjuundersökning om åsikter kring användning av pitch correction i dagens musikskapande.
Pitch Correction - is it a must? An interview inquiry about opinions concerning pitch correction in music making today. This work intends to find out what music producers, singers and those with a great interest in music really think about the use of pitch correction programs, both in the studio and live. The thoughts concerning this came when I began to work with these programs in a studio, mostly for vocal use. I realized that the thoughts and opinions about the use of pitch correction varies a lot.
Vikten av att knyta emotionella band till konsumenter genom upplevelsebaserad marknadsföring i butik : Med sinnesmarknadsföring som ett verktyg
Syfte: Syftet med rapporten är att undersöka hur man skapar en varumärkesstrategi som fungerar från affärsidé ner till köpsituation. Vad görs idag för att uppnå en ideal upplevelse i butik och vad är gängse synsätt på hur kommunikationen ska utformas i denna kanal? Vidare är syftet att få en djupare förståelse för hur begreppen Emotional Branding, Experience Branding och Sensory Marketing bör sammankopplas och vad det kan tillföra ett varumärke inom retail. Hur kan åtråvärda upplevelser inom dagligvaruhandeln, en plattform som bör fungerar som en förlängd arm till varumärkets strategi, bidra till att bygga starka och känsloladdade relationer till sina kunder?Metodologi: Studien utgår från ett hermeneutiskt synsätt, bygger på en kvalitativt kvalitativ forskningsmetod och har en deduktiv ansats.
Hur skapas ett varumärke som alla och ingen äger? : En studie av hur uppkomsten av ett platsvarumärke går till
Syfte ? Vårt syfte är att skapa en förståelse för hur professionella konsultföretags varumärkesprocesser går till, när de jobbar för att skapa en attraktiv image för potentiella besökare på platser och destinationer. Vi har vidare undersökt vad konsulterna anser vara viktigt i platsvarumärkesprocessen.Metod ? Studien har haft en kvalitativ metod, med en induktiv förklarings- och förståelseansats. Vi har genomfört öppet riktade intervjuer med sex platsvarumärkeskonsulter där respondenterna fick svara fritt utifrån en bred fråga.Teori ? Teorikapitlet grundar sig på en modell framtagen av Moilainen och Rainisto som beskriver platsvarumärkesprocessen i fem steg.
Arbetsgivarvarumärke inom omsorgssektorn : en fallstudie av Attendo Care
Personalförsörjningen inom omsorgssektorn står inför svårigheter i takt med ökat rekryteringsbehov samtidigt som det kommer att råda en personalbrist. Employer branding handlar om att stärka sitt arbetsgivarvarumärke för att både behålla talangfulla medarbetare och att attrahera presumtiva arbetstagare.Syfte: Syftet med denna uppsats är att göra en fallstudie över hur ett företag inom omsorgssektorn arbetar med sitt arbetsgivarvarumärke.Metod: En kvalitativ metod med tolv genomförda semistrukturerade intervjuer med chefer hos Attendo Care. Frågorna är baserade på modellen Employer brand mix som belyser centrala faktorer för ett arbetsgivarvarumärke.Slutsatser: Respondenterna upplever att deras arbetsgivare arbetar aktivt med kvalitetsutveckling och att de erbjuds stora karriärmöjligheter. Arbetsgivaren bör utveckla och förenkla informationsöverföring via den interna mötesplatsen samt fortsätta att erbjuda medarbetarna vidareutbildning..
Musik och genus - Hur genus konstrueras i musikundervisning
Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur genus - vårt socialt skapade kön skapas i en musikpedagogisk verksamhet. Finns det någon skillnad mellan pojkar och flickors intresse i ämnet musik, val av instrument eller agerande i undervisningen? Hur bemöter eleverna varandra, hur bemöter läraren eleverna och tvärtom ur ett genusperspektiv? Studien utfördes på en grundskola i klasserna sju och nio med hjälp av observationsmetoden och videokamera. Resultaten visade på skillnad mellan könen genom att pojkarna generellt dominerade musiklektionen genom att prata, bråka och ta mer uppmärksamhet än flickorna. Undervisningens innehåll och lektionstid blev kraftigt negativt påverkad då lärarens uppmärksamhet riktades åt pojkarnas bråk.
Klart ungen gillar musik - En studie om föräldrars syn på sitt barns musikaliska utveckling
Barns musikaliska intresse och utveckling kan bero på föräldrarnas påverkan genom uppväxten. I den här rapporten presenteras resultatet av kvalitativa intervjuer med sex mammor med barn i en ålder under två år. Tre av mammorna ägnar sig åt musik i sin profession, medan de andra tre har ett mer allmänt musikintresse. Oberoende av föräldrarnas bakgrund visar det sig att de anser musikalisk stimulering vara någonting viktig och nyttig för deras barns utveckling. Till exempel har alla i intervjugruppen deltagit i någon form av musikalisk aktivitet ämnad för barn.