
Sökresultat:
786 Uppsatser om Multiple valuation - Sida 40 av 53
Håkan Juholt och Skavlan : En uppsats om pratshowens möjligheter och begränsningar för partiledare i förtroendekris
This essay examines the appearance of Ha?kan Juholt, former party leader of the swedish social democratic party, in the norwegian/swedish talk show Skavlan, during Juholt?s crisis of confidence in the autumn of 2011. In this appearance it is clear that Juholt is badly treated by the host Fredrik Skavlan, and his guest, writer and journalist Linn Ullmann, while the audience seems to applaud and laugh at Skavlans and Ullmanns criticisms.The purpose of this essay is to investigate how, and why Juholt is treated in this way, and which rhetorical strategies Skavlan and Ullmann employ to create community between them selves and their audience. To understand this occurrence it is important to study Juholt?s rhetorical situation, and which conditions his lack of confidence creates for his appearance in Skavlan.
Värdering till Verkligt Värde : Utlåning till allmänheten inom banksektorn
Bakgrund: IFRS 13 behandlar värdering och upplysningskrav för värdering till verkligt värde som är en marknadsbaserad värdering. Banksektorn är en verksamhet som får tydliga konsekvenser med svårigheterna att värdera sina finansiella tillgångar till verkligt värde. En finansiell tillgång som bankerna har är utlåning till allmänheten. Mindre banker får fler förfrågningar om lån med hög risk och för att undvika en felbedömning av utlåningen bör en riskbedömning göras. Om en bank gör denna riskbedömning felaktigt kan bankerna få en förlust och förlora eget kapital.Syfte: Syftet med arbetet är att granska skillnaderna mellan några mindre bankers värdering till verkligt värde av posten utlåning till allmänheten.
Indicating relationship success : finding new agricultural Business-to-Business partners by evaluating the potential for relationship success
When a company seeks to enter a new market, the multiple choices of possible new business relationships exist. Further, establishing new relationships is a time-consuming procedure associated with high uncertainty and high costs. Hence, if the firm does not succeed in pinpointing the most suitable business partners to collaborate with, the firm may both forfeit other possible good relationships, as well as resources invested. Based on this notion the aim of this thesis is to explore how a manufacturing company can base the selection of future dealership Business-to-Business partners by evaluating indicators of a possible business relationship?s potential to become successful.
The choice of focusing on the Business-to-Business relationship between a manufacturer and a dealership company originates from being influenced by the issues facing the Swedish agricultural machinery manufacturer Väderstad-Verken AB, who is putting attention to explore the US market.
Varumärkesvärdering : - Ett skott från höften?
Bakgrund: År 2010 infördes ISO 10668, en standard som skulle öka transparensen och kvaliteten i varumärkesvärderingar. Trots standarden så skiljer det idag miljardbelopp på kända varumärken mellan olika värderingsaktörer, något som talar för att det fortfarande finns en problematik kring värderingar. En nyhet som kom i och med standarden var den beteendemässiga aspekten där hänsyn ska tas till kunders uppfattningar, kännedom och associationer gentemot ett varumärke. Standarden uttrycker dock inte specifikt hur värderare ska beakta denna aspekt vid en värdering.Syfte: Studien syftar till att analysera hur kunderna beaktas som en del av varumärkets värde vid en värdering. Dessutom kommer studien beskriva varumärkesvärderingens betydelse utifrån olika aktörers befattningar, samt analysera eventuella skillnader och svårigheter i deras tillvägagångssätt vid värderingar.Metod: För att uppnå syftet har vi använt oss av en abduktiv forskningsansats och tillämpat ett kvalitativt tillvägagångssätt.
Påverkar kommunikationsutbildning enligt åttastegsmodellen personliga assistenters interaktion med en person med flerfunktionshinder?
Personer med flerfunktionshinder har stora kommunikativa svårigheter och är direkt beroende av sin närmaste omgivning för att kunna tillfredsställa sina kommunikativa behov. Kunskap om kommunikation och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) hos personliga assistenter är därför mycket viktig. Syftet med föreliggande studie var att utvärdera en kommunikationsutbildning enligt åttastegsmodellen riktad till personliga assistenter till en vuxen med flerfunktionshinder. Fem personliga assistenter som gick utbildningen deltog i studien. Genom att filma deltagarna före, efter och tre månader efter utbildningen samlades material in som analyserades både kvalitativt med samtalsanalys och kvantitativt med analysverktyget KOMMUNIKATIV för att se om deras kommunikativa beteende förändrats efter utbildningen.
Vägen till god användbarhet : En fallstudie inom informationsarkitektur med fokus på ett informations- och filhanteringssystem
Since Internet has become a more important and more certain source of information the user require greater and more demands than ever before on the layout and function of different web pages. When search engines gives us the opportunity to millions of hits in just a fraction of a second it?s essential to optimize the structure and architecture, which forms the foundations of all the content. In a time when a company?s digital footprint plays an important role for the costumer and the transmitter it?s of utmost importance to have a steady, well-structured foundation to build new platforms of information on.But how do you manage to build a good foundation? Some of the most important key elements in Information architecture are Organizing, Navigation, Search and Labeling.The aim of this study was to create guidelines for a user-friendlier interface, by analyzing the principals and gathered data.
Marknads Analys : Marketing Research
Immateriella tillgångar har blivit allt viktigare i en globaliserad värld med stora företag som investerar och agerar i olika länder. En viktig immateriell tillgång är varumärken. För att kunna värdera ett varumärkes värde finns det flera finansiella metoder. En ny standard, ISO 10668 Requirements for monetary brand valuation, utgavs av ISO (International Organization for Standardization) 1 september 2010. Syftet med denna standard är att på ett tillförlitligt sätt kunna värdera varumärken under sin uppbyggnad, vid eventuella tvister samt vid ett företagsförvärv.
Visualisering av FRAM
The Functional Resonance Accident Model is a method developed to analyze complex systems for the purpose of accident prevention. In FRAM-analysis a visualization of the complex system is created as an aid for identifying points of interaction in the system where the risk of accidents is high, and to determine where preventive measures are to be placed. FRAM Visualizer is a computer program developed as a tool for creating such visualizations.Many usability problems have been identified in FRAM visualizations created both manually according to established method and by using the FRAM Visualizer software. The purpose of this paper is to give a basis for how FRAM visualizations can be improved in accordance with usability criteria for use in future qualitative studies.The author suggests alterations to the FRAM visualization to resolve usability issues identified in previous articles and to achieve usability goals derived from visual communication theory. The design process is guided by established design principles.
Relationen mellan ledare och medarbetare i en decentraliserad organisation. : Hur tar den sig uttryck i en LSS-enhet
We have completed our investigation on a LSS organization located in Västra Götalandsregionen. This organization has four leaders who has responsibility for multiple devices but do not have any physical contact daily. We have seen that organizations constantly living in some kind of change, which means that organizations are becoming more decentralized. This decentralization affects leaders' way of working in the organization, because the employees are geographically dispersed in the municipality. Our survey shows that the physical meetings between managers and employees are an important factor in creating a motivated team.
Hjulspår på banken : En kvalitativ fallstudie om vägarna mellan lean och motivation hos anställda i tjänstesektorn
Background: Since the coining of the phrase lean production by Womack, Jones and Roos in 1990, this mass production system of Japanese origin has been implemented in a multitude of organizations throughout the world, the results being predominantly positive from a financial point of view. The possibly negative effects of mass production on worker motivation have been discussed since quality of work life became an important political issue in Sweden in the 1970?s. As the popularity of lean service is now increasing, there are still unresolved issues regarding the transferability of a mass production system to the service industry, particularly with regards to the motivation of service employees.Purpose: The purpose of our thesis is to study the lean system of a Swedish bank, SEB Way, from a management- as well as an employee perspective in order to describe how lean may affect the work motivation of service employees.Research procedure: The study is empirically based on observations and interviews on multiple hierarchical levels at SEB. We have conducted a total of 13 interviews with front line employees at SEB, with the central SEB Way team as well as two external lean specialists.Results: The study indicates that SEB Way has little direct influence on the intrinsic work motivation of the SEB front line employees, as work motivation was present prior to the implementation of lean.
?Beslutsfattande och copingstrategier kring graviditet och föräldraskap hos personer med Multipel Skleros : En litteraturstudie
Syftet med denna litteraturstudie var att beskriva faktorer och copingstrategier som påverkar/inverkar på personer med MS i beslutsfattandet kring graviditet och föräldraskap. Samt hur kvalitén var på gjorda studier inom detta område. Metoden var en deskriptiv litteraturstudie och sökning av artiklar gjordes i databasen PubMed (Medline). Sökningen resulterade i 13 vetenskapliga artiklar från fem länder med både kvalitativ och kvantitativ ansats, publicerade mellan år 1999-2010. Resultatet visade att avgörande faktorer som påverkar beslutsprocessen om att skaffa barn eller inte var bristfällig information, oro och rädsla kring hur graviditeten påverkar MS, behovet av stöd från andra, barnens och kvinnornas välbefinnande samt samhällets attityder.
Hur kan en applikation anpassas till Windows Phone? : En studie som visar utvecklingsprocessen för en smartphone-applikation.
The most common types of smartphones in Sweden are iPhone and Android. Development in the IT feld is constantly changing and Windows Phone is a new operating system that has been introduced on the Swedish market in 2010. However, Windows Phone user interface is quite different from iPhone and Android.The numbers of applications for smartphones are increasing, and users are making greater demands on better usability. Users want the application to be easy to understand and fast to bring into play. If the application contains a bug or has other user problems, it can ruin the entire experience. If the user does not have a good experience of the application, the user will quickly stop using the application.Companies that do not have any mobile applications would probably begin with an iPhone application.
Målgruppens betydelse för feedbackeffekten: En studie om hur en riktad varumärkesutvidgning påverkar feedbackeffekten i ett EMVs olika målgrupper
THE ROLE OF TARGET GROUPS IN FEEDBACK EFFECTSBrand extension is one of the most commonly used brand strategies since it reduces some of the risks involved in introducing a completely new brand. There are, however, several challenges associated with brand extensions. One of these challenges is the impact of a new brand extension on the parent brand image, which is known as feedback effect. Feedback effects are the changes in parent brand associations that are caused by a new brand extension, these effects can be both negative and positive. Several previous studies have investigated feedback effects and the antecedents of these effects.
?Man trodde väl att det skulle ändra sig...? : Item för mätning av anhörigas kunskap om och förståelse för afasi.
För att anhöriga och personer med afasi ska kunna etablera en fungerande vardag harkunskap om och förståelse för afasi visat sig viktig. I tidigare studier har anhöriga tillpersoner med afasi visat sig sakna relevant kunskap om och förståelse för afasi som debehöver för att etablera en fungerande vardag. Logopediska insatser som är riktadedirekt till anhöriga är relativt ovanliga i Sverige. Syftet med denna studie är att utifråndata från litteratur och intervjuer utforma frågor, så kallade item, som på ett tillförlitligtsätt kan mäta kunskap om och förståelse för afasi hos anhöriga till personer med afasi.Tre fokusgrupper bestående av anhöriga till personer med afasi, personer med afasi ochlogopeder användes för insamlande av intervjudata. Intervjudatan analyserades genomkvalitativ innehållsanalys.
Användbarhet för grafiska designers : Responsiva webbplatser och dess utformning
Idag besöker vi inte längre webbplatser enbart via datorer, utan även mobiltelefoner och surfplattor. För att göra interaktionen på en webbplats användbar via flera olika plattformar blir det allt vanligare med responsiv anpassning. Denna utveckling ställer högre krav på den grafiska formgivaren som bör ha god kunskap om de plattformar som designen tillämpas på för att nå högsta möjliga användbarhet. En grafisk formgivare ska alltså förstå vad användbarhet innebär och hur denna kunskap ska tillämpas i designen. Kandidatarbetet undersöker vad som definierar användbarhet och vad grafisk design bidrar till i skapandet av responsiva webbplatser.