Sök:

Sökresultat:

1825 Uppsatser om Multi-brand portfolio - Sida 62 av 122

Klicka här för gemenskap : Hur interaktivitet skapar engagemang och lojalitet

Digital marketing has been changing continuously and rapidly since the introduction of Web2.0 ten years ago (Lin, Li, Deng, & Lee, 2013). Companies are now engaging their users intheir digital marketing by providing with interactive contents in digital campaigns. The digitalcampaigns are getting more converge with SNS (social networking sites) in order to let the usershare the content with others and therefore the e-WOM (electronic word of mouth) helps thecompanies digital campaigns to be shared by more users (Moran, Muzellec, & Nolan, 2014).The interactive content in the digital campaigns have shown to provide for engaged users andtherefore leads to loyal users. The reason for this has its roots in the culture of consumptionthat has brought our everyday consumption to a whole new level where we no longer justconsumes a product, we are the brand (Davis, 2013).The study, Click here for solidarity, aims to explain the interactive phases and rhetorical elementsthat companies use to engage the user to interact with the content of the digital campaigns.The study is based on four digital campaigns in four different market areas in order to providewith an overall picture of how companies work with interactive and rhetorical elements. Thusthe study falls into the area of marketing and branding.

Den multifasetterade innovationsprocessen som framgångsfaktor i ett innovativt företag : Ett undersökande case i Serendipityformen

This is a graduation project in Innovation Management, which seeks to enlighten new theories within the major subject ? the multi?faceted innovation process.The reader is hereby invited to an insight in the more complex perspectives of these types of theories than what has previously been explained in simplified ways.We have conducted research on a company within the cleantech market; Cellkraft AB. The company develops and produces fuel cells amongst other products, which have emerged during their research and development in the fuel cell technology. Cellkraft works in a high?tech frontline market where innovation is key.

#Varumärken @Instagram : En studie om risker och möjligheter till följd av varumärkens närvaro på Instagram

Teknikutvecklingen har möjliggjort stor spridning av budskap och med kommunikation över Internet skapas nya möjligheter för interaktion mellan företag och konsumenter. Framväxten av smartphones har också gjort att många idag alltid har tillgång till både kamera,internetuppkoppling och bildskärm. Detta är också de förutsättningar som gjort Instagram till ett av de största och snabbast växande sociala medierna. På Instagram kan företag dela bilder med innehåll som de vill förknippas med och dra nytta av den virala spridning som kan uppstå.Möjligheten till spridning kan även utgöra en risk då företagen är rädda för negativ publicitet.Denna uppsats har därför som huvudsyfte att undersöka vad företag har att tillföra i värde respektive riskerar i sitt varumärkesbyggande genom att vara aktiva på Instagram.Teoribildningen som används för att analysera och utvärdera varumärkens närvaro på Instagram är kopplade till Brand Equity, Word-of-mouth, Integrerad och Viral marknadsföring. Metoden som använts i studien är en innehållsanalys av det material som publiceras på Instagram av både företag och privata användare.

Meningen : Konsten att skapa intryck och inneboende mening i varumärkesnamn

Bakgrund: Vikten av att välja ett varumärkesnamn är stor. I marknadsföringslitteraturen finns det riktlinjer kring hur ett bra namn ska vara. Trots detta finns det ingen klarhet i hur riktlinjerna bör användas eller hur ett varumärkesnamnförslag faktiskt genereras.Problemformulering: Hur genereras ett meningsfullt och minnesvärt varumärkesnamn?Syfte: Att öka förståelsen för hur ett meningsfullt och minnesvärt varumärkesnamn kan genereras, genom att en namngenereringsmodell presenteras och utvärderas.Avgränsning: Rapporten avgränsas från teori som handlar om att sammankoppla flera varumärken som exempelvis teorier kring varumärkesutvidgning och varumärkesportfölj behandlar.  Metod: En deduktivforskningsdesign grundad på teorier kopplat till namngivning, vilka hämtades från både marknadsföringslitteratur och språkvetenskapslitteratur, och sedan samanställdes i en egen skapad modell.

Sjuksköterskors erfarenheter av möten med patienter från olika kulturer : En litteraturbaserad studie

Background: Sweden is one of many countries which have a long history of immigration during the past decades. Each yearSweden receives numerous immigrants from different parts of the world, which has madeSweden to a multi-culture country.Aim: The aim was to describe nurses? experiences of encounters with patients from different cultures.Method: A literature-based study based on qualitative research, nine scientific articles were performed.Result: The analysis of the data resulted in four themes such as; insufficient communication, family members as a link to the patient, unfamiliar situation, and attentive to the patients? vulnerability with seven subthemes.Conclusion: For a well functioning encounter between nurse and patient from different cultures, a prerequisite is that the nurses establish a relationship based on good communication with the patient and relatives. This can prevent inequality, suffering based on lack of nursing, violation and misunderstandings..

Beslutsprocesser i tillfälliga samarbetskonstellationer -En fallstudie av Dryport Bjuv/Åstorp-

Denna studie undersöker det tolkningsutrymme som kan komma att uppstå på grund av oklarheter i förfarandet vad gäller tillfälliga samarbetskonstellationer. Studien är en fallstudie av kvalitativ art och empirin har insamlats med hjälp av semistrukturerade intervjuer. Fallet består av en samarbetskonstellation och dess beslutsprocess inför en eventuell etablering av en dryport i kommunerna Bjuv och Åstorp. Studien påvisar att det finns oklarheter som har lett till ett tolkningsutrymme var i de olika aktörerna ges möjlighet till att behålla och utveckla sina egna tolkningar av det aktuella problemområdet. Detta har i sin tur lett till att aktörer som i konstellationens början kände sig tveksamma till projektet har ändrat uppfattning och fått en mer positiv syn på situationen.

Indirekta ekonomiska följder av miljödiplomering

Titel                                    Indirect economic impacts of a national environment certification as financial business strategyAuthors                              Ida Antonsson, Emma Hellberg and Linn RingströmAdvisor                              Arne SöderbomCourse                               Bachelor thesis ? business administrationSeminar date                     2013-05-27Purpose                              The main aim of this study is to describe and analyze how private corporations use national environment certifications as a business strategy to gain power and financial benefits. By studying already certified corporation in Sweden, this study aims to understand, explore and develop already existing theoretical theories and concepts concerning ?national environment certifications?.Background                      All corporations have an impact on the environment. Therefor many corporations use a variety of worldwide certifications to be able to prove to ?others? that the corporation meets national- and international set goals.

Luxury fashion brands on social media: a study of young

The implementation of this research increases the awareness of the value for luxury fashion brands in utilizing social media as a communication channel to reach young consumers globally. It provides a general understanding of young consumers? perception of luxury fashion brands on social media in regards to geographic cultural background, attitude towards new luxury, and preferred way of contacts..

The Emerging Pricing Capability

The purpose of this thesis is to try to understand, with the help of existing theories and empirical findings, the parameters which are of importance in the development of the pricing capability. We have used a qualitative and abductive methodology approach. The empirical findings have been collected via semi-structured interviews which we have conducted via personal and telephone interviews. Seeing pricing as a capability within the company our theoretical framework mainly consists of the resource-based view and an article explaining and given proof how pricing can be seen as a capability. We also describe the most used pricing strategy today within business-to-business companies, the cost plus strategy.

Oscar Jacobson - Ett värdefullt företag för slutkund och återförsäljare?

Oscar Jacobson was founded in 1903 in Sweden, which at the timewas a leading country in the textile industry. During the 1960s morecompetitors arose as the fashion industry grew stronger and theglobalization became a fact. Today there is an abundance of brandsand products in the fashion- and textile industry. This has given thecustomers a greater range of products to choose from. We can seetendencies of customer not being as brand loyal as they used to.

Arbetsmotivation : Kan arbetsmotivation prediceras av ledarstil, kön, utbildningsnivå, inkomst och ålder?

The aim of this study was to examine if transformational leadership, transactional leadership, gender, educational level, income and age predict work motivation, referring to Herzberg?s motivation-hygiene theory. According to past research the factors above increase work motivation. The study was brought about with a survey based on the Multi Factor Leadership Questionnaire (MLQ-5X), Herzberg?s motivation-hygiene theory and demographic items.

H&M och COS ? House of Brands eller Branded House

Utifrån varumärkesteorier undersöka vilka konsekvenser H&M´s beslut att lansera sitt nya varumärke COS som ett fristående varumärke utan någon synlig koppling till H&M har haft på konsumenternas uppfattning om varumärkena. Vi dragit slutsatsen att konsumenterna påverkas positivt av H&M´s val att övergå till ett House of Brands och lansera COS som ett fristående varumärke. Den osynliga, men samtidigt tydliga kopplingen är en viktig framgångsfaktor..

Klädföretagens CSR arbete : En dokumentstudie

Those companies that have taken a stand in corporate social responsibility and work with these issues often experience difficulties orienting themselves in these areas. There is a picture of how companies want to be in their CSR commitment on corporate websites and a different reality which is reflected in the media. These different images are not in harmony with each other.The purpose of this study is to revise the CSR work of Sweden?s largest clothing companies.To answer the problem of this study a qualitative method has been used. The choice to explore a few clothing companies resulted in a multi-case study.

Reliabilitetstest av Biodex multi-joint system III för mätning av passiv muskelstelhet i vaden

Spasticitet, kontrakturer och muskelstelhet kan orsaka nedsatt rörlighet i leder. Ett stort antal behandlingsmetoder för att förbättra rörligheten i leder och muskler används. Resultaten av dessa behandlingsmetoder har visat skiftande verkningsgrad, vilket ökar intresset för att ta fram mer avancerade mätmetoder med ökad tillförlitlighet. Syftet med studien var att reliabilitetstesta en Biodex multijoint system III för mätning av passiv muskelstelhet i vadmuskulaturen. Åtta män (29±5) år och tolv kvinnor (24±3) år, deltog i studien.

Tjänsteproduktivitet : Hur kan produktivitet mätas i en tjänsteorganisation?

ProblemformuleringDet vi med denna uppsats vill undersöka är hur en tjänsteorganisations produktivitet kan mätas. Därför lyder vår problemformulering enligt följande: Hur kan produktivitet mätas i en tjänsteorganisation? Produktiviteten i en tjänsteorganisation påverkas av ett antal faktorer, till exempel personalen, kommunikation, ledarskap och de IT-system personalen arbetar i. Med ?mäta? syftar vi till att kvantifiera de kvalitativa faktorer som påverkar produktiviteten. SyfteUtöver att se hur produktiviteten kan mätas i en tjänsteorganisation ska vi utveckla en modell som visar hur tjänsteproduktiviteten kan mätas samt identifiera vilka faktorer som påverkar och hur de påverkar produktiviteten.

<- Föregående sida 62 Nästa sida ->