Sökresultat:
1825 Uppsatser om Multi-brand portfolio - Sida 48 av 122
Hur projektledare påverkas av att arbeta i multiprojektmiljöer. : En studie om multiprojektmiljöers inverkan på projektledares inner work life.
Att bedriva projekt som projektledare har genom tidens gång haft olika innebörd. Förr kunde det exempelvis handla om att bygga pyramider, medan det i dagsläget istället kan handla om implementering av IT-system hos organisationer. Under de senaste decennierna har projekt blivit den vanligaste formen för utförande av organisatoriska aktiviteter inom både industrin och offentlig förvaltning. Cirka 90 % av alla projekt som bedrivs i dagsläget sker även under parallella förhållanden, där en organisation utför fler projekt samtidigt, något som har gett upphov till så kallade multiprojektmiljöer. Tidigare forskning vittnar om ett flertal negativa konsekvenser som uppstår i multiprojektmiljöer, med fokus på tre karaktärsdrag: tidspress med dess snäva deadlines, fragmentering då en och samma projektledare har hand om flera projekt samtidigt, samt resurskonflikter då resurser inom organisationen delas av flera projektledare och linjeenheterna. Studiens syfte är att tillämpa Amabile och Kramers (2011) koncept om inner work life, för att utforska hur projektledare påverkas av att arbeta i så kallade multiprojektmiljöer.
"Där sover Daimon med öppen mun" : Mörkret i Majken Johanssons lyriska produktion
A growing need to strengthen ones position on the market, even as a city in competition with other cities, has resulted in an increasing number of municipalities developing brand platforms. When the city of Umeå developed their platform, they identified decision makers and investors as one of four important target groups.The aim of this study is to explore the portrayed image of the city of Umeå in two Swedish trade journals which addresses the specific target group decition makers and investors in both public and private sector. The aim is also to compare the image of Umeå in the two papers, to the ambition of the municipality, expressed in the brand platform.In order to make the observations as firmly established as possible, the method of the study is a combination of a quantitative content analysis and a qualitative text analysis. The study draws on the theories of Eli Avraham and Philip Kotler, concerning how to improve city images and how to market a specific city among others. The study shows that the city of Umeå in large extent is portrayed in accordance to the ambition which the municipality expressed in the brand platform.Umeå is displayed as an expanding city.
Sjuksköterskors erfarenheter av att underlätta förbättringsarbete i vården
Background: It is required that health care professionals continuously work with patient safety and quality improvements, and the skills of registered nurses are significant in this work. However, quality improvement also requires commitment and knowledge about how to improve health care and ensure patient safety. There is a lack of studies that highlights the importance of supportive functions for this work. Nurses in clinical settings can be utilized as facilitators that make things easier for other health care professionals who are engaged in quality improvement and patient safety. In order to gain understanding about the significance and needs of nurses with a role of facilitator, it is urgent to learn from their experiences of facilitating quality improvement in health care.Aim: The aim was to study nurses? experiences of facilitating quality improvement of nursing care, patient safety and multi-professional collaboration in health care.Method: Semi-structured qualitative interviews were performed with ten registered nurses who had experience of being in the role of facilitators.
Crescendo Online: en programsvit för kollaborativ musikproduktion
Collaborative music making on the Internet is not a new phenomenon, but no applications have yet caught on with the vast number of laptop and bedroom studio musicians active today. This is strange considering the inherent social and interactive nature of music, especially amongst trends like Web 2.0 where collaboration and user-generated data is key. In this paper I study the problems these applications face, and why they do not have a greater appeal to musicians. With the results I develop and evaluate my own framework, known as Crescendo Online: a multi-user sequencing and modular synthesis environment, intended to pave the way for a new type of online music creation platform..
Sonic Station : skriftlig reflektion inom sja?lvsta?ndigt, konstna?rligt arbete
I detta examensarbete har jag tillsammans med min kollega Markus Eriksson spelat in sju musikstycken med tydligt bera?ttande funktion. Dessa sju musikstycken fungerar som filmmusik till fyra olika historier som utspelar sig i ett la?genhetshus, ett introstycke som sammanfattar hela den musikaliska ide?n, ett stycke som gestaltar gatan samt ett stycke som beskriver ka?nslan i trapphuset. Materialet utgo?r en del av min portfolio och fo?rhoppningsvis kommer detta projekt o?ka mina mo?jligheter att fa? skriva musik till ro?rlig bild i framtiden.
AP7 och fyra storbankers Sverige- och Östeuropafonder : En riskjusterad utvärdering 2003-2009
AbstractThe purpose with this essay has been to gain a greater understanding and clarify how an arena can create value within place marketing and development of a place brand. This will be achieved through a description of which values an arena causes in the surrounding areas and an understanding of how these values can be interpreted through the place brand. We decided to base our study according to the following two questions:1. What are the underlying reasons why there has been such a big trend with arena project?2.
Umeå i fackpressen : En jämförelse mellan bilden av Umeå i två facktidskrifter och kommunens varumärkesplattform
A growing need to strengthen ones position on the market, even as a city in competition with other cities, has resulted in an increasing number of municipalities developing brand platforms. When the city of Umeå developed their platform, they identified decision makers and investors as one of four important target groups.The aim of this study is to explore the portrayed image of the city of Umeå in two Swedish trade journals which addresses the specific target group decition makers and investors in both public and private sector. The aim is also to compare the image of Umeå in the two papers, to the ambition of the municipality, expressed in the brand platform.In order to make the observations as firmly established as possible, the method of the study is a combination of a quantitative content analysis and a qualitative text analysis. The study draws on the theories of Eli Avraham and Philip Kotler, concerning how to improve city images and how to market a specific city among others. The study shows that the city of Umeå in large extent is portrayed in accordance to the ambition which the municipality expressed in the brand platform.Umeå is displayed as an expanding city.
Private equity - nyckeltalsförändringar; En studie om hur portföljbolag förändras efter ett uppköp
In this paper we investigate 67 Swedish buyouts in the manufacturing and retailing sector between the years 2004-2012. The purpose is to measure changes in a set of financial key ratios to see if private equity firms are able to improve performance in their portfolio companies compared to a peer group consisting of other firms within the same industries. Furthermore, we examine if there is a difference in the change of the financial key ratios between private equity-owned firms in the two sectors. The key results are that the private equity owned firms have not outperformed their peers with respect to the chosen key ratios. We also conclude that there is no significant difference in the change of the financial key ratios between private equity-owned firms in the two sectors..
Visual User Interface for PDAs
This report is a part of a diploma work, conducted as a part of a Master of Science degree. The diploma work consists of a preliminary study, two case studies, a user study, a paper and this report. It was created at the Linköping University for the department of Science and Technology, in cooperation with Unilever Research in the UK, and partly with the EC founded project, Smartdoc IST-2000-28137. Hand-held, mobile devices like Personal Digital Assistances (PDAs) are becoming increasingly popular in today?s wireless world.
En jämförelse mellan två olika trästomsystem och byggmetoder : Planelement med pelar-balksystem och volymelement med regelsystem
Negativ miljöpåverkan i form av föroreningar och koldioxidutsläpp är enorm idag. Men också de stora kostnader som tillkommer när man ska försöka bygga miljösmart. Framtiden kräver av oss att börja utnyttja förnyelsebara råvaror för en hållbar utveckling. Trä anses vara ett miljövänligt material och bör användas som stommaterial i höga byggnader i större utsträckning än det görs idag. De vanligaste stomsystem som förekommer i träbyggnader är pelar-balksystem, skivsystem av massivträ och regelsystem. Dessa tre stomsystem kan sedan kombineras i tre olika byggmetoder: platsbygge, prefabricerade planelement eller prefabricerade volymer.Det finns flera aspekter som påverkar valet av stomsystem och byggmetod, t.ex.
Finansiella nyckeltalens samspel som investeringsstrategi : En kombinationsmodell för att uppnå riskjusterad överavkastning
This study is based on a statistical analysis of fundamental key ratios on the Stockholm Stock Exchange during the period 2004-2012. In total 35 financial ratios of 90 companies were tested, ultimately five ratios remained within the 5% significance level. These ratios were ROA, P/B, Total Yield, EV/EBIT and Operating Margin. A custom made investment model was created based on the purpose to achieve a risk-adjusted excess return. The results in general did not show any significant difference in return between the model's portfolio and index.
Anställdas upplevelser av ett mediedrev : Caremaskandalen kopplat till psykologiskt kontrakt
Hösten 2011 utsattes vårdföretaget Carema för ett mediedrev, där det på några av företagets enheter, främst på Koppargården, uppmärksammades stora brister i vården. Med utgångspunkt i konceptet employer brand, samt med hjälp av teorierna om psykologiskt kontrakt och social identitetsteori, tittar denna studie på personal på två andra Caremaenheter med syftet att undersöka hur dessa anställda upplevt mediedrevet samt varför de har påverkats på det sätt som de gjort. Tio anställda intervjuades, svaren analyserades med en kombination av induktiv och deduktiv tematisk analys. Resultatet visade att mediedrevet upplevdes som jobbigt men i varierande grad. Många upplevde att deras arbete blev ifrågasatt, att drevet gjorde dem misstänksamma mot nya yrkesrelaterade kontakter och att de blev oroade över företagets framtid.
Varumärkesplacering i digitala spel : Inverkan av interaktiv belöning och bestraffning på spelarens inställning till och minnesbilder av varumärken
Varumärkesplacering i digitala spel i samband med belöning och bestraffning harundersökts i denna studie. Resultat från tidigare studier på varumärkesplacering i spelanvändes i utformningen av undersökningen. Tidigare undersökningar av belöningoch bestraffning och dess inverkan på minnet studerades också. Detta kan vara förstagången som varumärkesplacering i digitala spel undersöks i samband med interaktivbelöning och bestraffning.Två versioner av spelet Supertuxkart skapades för undersökningen; den ena medbelönings- och bestraffningsåterkoppling och den andra utan. Deltagare från Kina ochSverige medverkade i experimentet.Undersökningen visade att varumärken med belöning eller bestraffning har tydligaeffekter på deltagarnas memorering av varumärken.
Employer branding: positionering av varumärket gentemot nuvarande och framtida anställda - en fallstudie av Öhrlings PriceWaterhouseCoopers -
Vi ämnar kartlägga arbetet kring varumärkesstrategier hos Öhrlings PriceWaterhouseCoopers, avsedda för att attrahera, behÃ¥lla och utnyttja kompetent personal. VÃ¥rt syfte blir sÃ¥ledes att undersöka företagets â€employer brandâ€, samt hur det pÃ¥verkar organisationens interna arbetsprocesser och positionering pÃ¥ kompetensmarknaden. Uppsatsen är av kvalitativ och kartläggande fallstudiekaraktär och vi har använt oss av en induktiv undersöknings ansats. Primärdata utgörs av intervjuer med representanter frÃ¥n fallföretaget samt en expertintervju. Ur studien gÃ¥r att urskönja att investeringar görs i företagets employer brand.
Smittsam provokation: En studie kring effekterna av provocerande reklam och hur dessa kan hanteras
The challenge that companies currently face in their attempts to break through the media clutter has resulted in an increased use of provocative advertising worldwide. History shows that this strategy can result in a brand crisis due to negative consumer sentiment. Despite this fact, advertisement generated crisis remain a relatively unexplored field in the academic world of marketing. The objective of this thesis is to further explore crisis creation from provocative advertising, evaluate the affiliated negative consumer consequences, and to examine the effects of two contrasting company strategies to remedy these types of crisis situations. An experiment was conducted on Swedish and Norwegian students in order to examine whether the communication and information sharing between the target consumers and others could explain the development and consequences of provocative advertisement crisis due to its psychological effects.