Sök:

Sökresultat:

716 Uppsatser om Motion Displays - Sida 2 av 48

?Bollen susade in i bortre gaveln? - En studie i rörelsekonstruktioner och produktivitet

This paper investigates the grammatical construction intransitive motionconstruction with GOAL as it is used in Swedish (Swe. intransitivrörelsekonstruktion med MÅL).I examine in which ways the construction is productive, i.e. thepossibility to use the construction with new verbs as well as withordinary motion verbs with new functions. The notion of productivity isbased on the construction?s type frequency and semantic openness(Goldberg 1995, 2006; Barðdal 2008; Bybee 2010).

Lågbudget filmskapande och tillverkning av billigt Motion Capture system

Nya filmer som skapas innehåller mer och mer datorgenererade bilder och många filmer skapas även helt den digitala vägen, detta innebär att det krävs en rad olika dyra licenser för program och verktyg för att kunna skapa bra filmer.Genom ett projekt där en kortfilm skapas helt i 3D med en så låg budget som möjligt och som dessutom ska använda sig av Motion Capture som animerings-teknik så krävs det ett bra alternativ till att tillverka ett eget Motion Capture system för att så lite pengar som möjligt ska spenderas. Genom använding av Playstation kameror och lånade material kan ett billigt Motion Capture system tillverkas, samtidigt som kostnaden för kortfilmen hålls så låg som möjligt. Hur många timmar som lagts ned på modellering av objekt till filmen kan jämföras med ett uppskattat pris för anställning av professionell hjälp och dessutom se om detta verkligen är ett lönsamt alternativ istället för att skapa sina egna modeller till filmen. .

Mäklarkontorets geografiska placering : Och dess påverkan på kundens val av mäklarbyrå

Technology evolves quickly, with innovative ideas growing everywhere. Still, no technology is anywhere near challenging the mouse and keyboard for navigation of your standard computer. This study focuses on comparing the traditional technologies of mouse and keyboard with the new technology of gestures - in this case Leap Motion - in purpose of finding how the usage differs and what the potential users want from the competing technology. The experiment was executed in a controlled environment, with as few external factors as possible. We found that although the test subjects found Leap Motion fun, the test subjects do not want to surf the web with gestures.

FÖRSTÄRKNING AV EGENVÅRDS FÖRMÅGA HOS PATIENTER MED DIABETES TYP 2 AVSEENDE KOST OCH MOTION

Ben Hamida, H & Haleemi, H. Förstärkning av egenvårds förmåga hos patienter med diabetes typ 2 avseende kost och motion. En litteraturstudie. Examensarbete i omvårdnad 15 högskolepoäng. Malmö högskola: Hälsa och samhälle, Utbildningsområde omvårdnad 2012.

En intervjustudie om vad som motiverar vårdarbetande kvinnor till att vidmakthålla sin motion

Syftet med denna C-uppsats var att belysa den personliga meningen och motivationsfaktorerna vilka kvinnor i vården upplever har hjälpt dem att vidmakthålla sin regelbundna motion. Två studier (Deci & Ryan, 1991; 2000) beskriver hur en person med en god uppbyggd inre motivation vidmakthåller motivationen för motion så länge som intresset finns. Dessa studier visade också att inre motivation ger en längre varaktighet av aktiviteten än yttre motivation (ibid.). Tre intervjuer genomfördes där data analyserades med tematisk analys kopplat till en hermeneutisk ansats. Resultaten visade motivationsfaktorer såsom att bli piggare, fysisk styrka samt att satsa på sig själv.

Att organisera beståndet eller ?Äntligen hittar man!? : om hylluppställning och exponering på Arkenbiblioteket

The aim of this master?s thesis is to examine how libraries can organize their collections in terms of library shelving and displays and to what extent these activities stem from a desire to create a user-friendly library. The thesis is based upon a case study of Arkenbiblioteket in Sweden and the material consists of a literature study and qualitative, semi-structured interviews with three librarians at Arkenbiblioteket. The theoretical framework consists of theories on information-seeking behavior, classification and displays. These theories form the basis of the analysis of the empirical material.The main reason for the changes in shelf arrangement at Arkenbiblioteket was a desire among the library staff to create a user-friendly library.

Motion capture och skräck : Hur skakiga rörelser påverkar skräckupplevelsen hos en zombie-spelkaraktär

Det här arbetet syftade till att undersöka om de skakningar och ryck som uppstår vid en dålig motion capture-inspelning, kan användas till fördel i skräcksammanhang och utveckla den skrämmande egenskapen hos en zombiekaraktär. Som bakgrund har undersökningen gått igenom litteratur kring Zombies, The uncanny valley, Das Unheimliche och deras förhållande till spel.Till det material som skapades till undersökningen genomfördes en motion capture-inspelning och sedan skapades tre stycken videoklipp föreställande en zombie. Datan ur inspelningen redigerades på tre olika sätt och varierade mängden ryckighet i zombiens rörelser. Undersökningen utfördes med intervjuer av både icke-skräckerfarana och skräckerfarna informanter.Resultatet visade att det klipp där skak och ryck tillförts uppfattades som mest läskigast av en majoritet av informanterna. Slutsatsen skulle däremot ha kunnat validerats i högre utsträckning med fler intervjuade informanter..

Morgondagens motorteknik under dina fötter

Want to help making the world a better place? Do it with HypOCycle!HypOCycle is a bachelor thesis that started in September 2007. The project is owned byLars-Johan Hjertz and Erik Westerlund.HypOCycle is probably the only bike in the world that has a linear pedal movement. Themovement comes from a new engine technique that hasn?t even been brought to themarket yet.

Skapande av animationer för interaktiv spelmedia genom motion capture

In this thesis I will propose and test a pipeline for creating in-game animations using motion capture technology, with the aim to export to a 3D game engine, such as UDK or similar. Even though there are already established pipelines for creating in-game animations in the game industry, they are not of public knowledge and dissemination of information is hindered by the severe NDA (non-disclosure agreements) imposed on the studios and artists. I will therefore use my experience with game production and as a student, to research and propose an optimal pipeline for developing in-game animation that may be used by other students, researchers and independent game developers. The methodology used to test the pipeline will be a case study based on the student project Synergy, which I am developing with other third year students also attending the Game design Education at Gotland University..

Betydelsen av information om motion i samband med diabetes typ 2

Bakgrund Diabetes typ 2 har ökat till följd av livsstilsrelaterade hälsoproblem som övervikt. Tidig och omfattande information till patienter med diabetes typ 2 om betydelsen av motion är viktigt. Syftet: Att belysa informationens betydelse för en god följsamhet när det gäller motion vid diabetes typ 2. Metod: Kvalitativ design med innehållsanalys. Vignettemetoden användes vid intervjuerna.

Specialpedagogik i förskolan : Pedagogers syn på behovet av specialpedagogik

The purpose with my investigation is that create an image how pedagogues perceive the need of special education in the preschool. My framing of a question is: How perceive pedagogues the need of special education in the preschool? The study is written from a qualitative model and the study has been carried out with help of interviews. It is five interviews made. Three of them are made by preschool pedagogues and the other two with special education pedagogues.

"Does that look like a Ford to you?" : Företagsimage i spelfilm och reklamfilm

Studies show that product placement is becoming a more and more common method for companies to use when communicating with consumers. The results of this study can?t confirm nor deny that claim, but instead we offered the observation that as a communication method, product placement and TV-commercials are more similar than revealed at first glance.Cars of the brand Ford appeared in seven out of the 50 motion pictures that made up the sample material in this study. In several instances the values that were communicated regarding the brand matched, completely or in large parts, the values communicated about the Ford brand in Ford?s own commercials.This doesn?t hold true for all companies.

Kinetisk Keramik

Do ceramics have to be static? This was the question that spurred me into this work, and what kept me working on to achieve the possibility of motion in my ceramic objects. By combining the knowledge gained through my former education as an avionics technician with my interest in the ancient ceramic craft, I strive to create kinetic ceramic handicraft suitable for interaction with an audience.By a series of different phases I slowly go from understanding what kind of motion I want my objects to have, to actually realizing this motion in three-dimensional objects. Through the use of simple models made from corrugated fiberboard followed by more advanced plaster models, combined with different complementary materials such as bicycle inner-tubing and recycled aluminium cans among many others, I, through a vast series of testing, slowly build up a knowledge base later applied to the ceramic objects.The result is for me a success; I have found a way for me to combine ceramics with mechanics. Through this I have created kinetic ceramic handicraft intended for interaction with an audience..

Förbättringsarbete på monteringsbana

In this project we have used the theory of analytical mechanics to derive equations of motion for complex mechanical systems in order to study their behaviour over time. Even if the theory provides powerful tools to tackle tough problems which would be very hard to solve by methods of Newtonian mechanics, you are still relatively limited without running any computer simulations. One realises that in a faster rate it will be an incredibly difficult task to find an analytical solution when the degrees of freedom increases. Even if one would succeed to derive the equations, one still has to solve them to get the information of the systems behavior. Of experience one knows that the equations in general are nonlinear and hence must be integrated numericaly.

Sömn, motion & studieprestation : finns det ett samband?

Syfte:Syftet med denna studie var att visa om faktorer som sömn- och motionsvanor samvarierar med gymnasieelevers studieresultat. Hypotesen vi arbetat utifrån var att en god balans mellan sömn och motion har en bättre inverkan på studieresultaten än vad ett obalanserat förhållande har.De tre frågeställningarna vi arbetade efter var? Finns det något samband mellan de antal timmar per natt under en skolvecka som en gymnasieelev sover och dennes studieresultat?? Ser sambandet sömn-studieresultat samt träning-studieresultat annorlunda ut mellan de praktiska och studieförberedande programmen?? Finns det något samband mellan den mängd lätt motion som gymnasieelever företar sig och deras studieresultat?MetodVi har valt att genomföra en enkätundersökning. Enkäten innehöll frågor rörande elevers sömn-, motions- och studievanor samt en fråga kring deras betyg i vissa av kärnämnena.Antalet enkäter uppgick till 149 stycken. Enkätundersökningen genomfördes på en gymnasieskola i en mellanstor stad i Svealand.Resultat:Studien påvisar ett svagt samband mellan sömn, motion och studieprestation.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->