Sök:

Sökresultat:

3629 Uppsatser om Modern marketing - Sida 50 av 242

Marknadsföring på webbplatser för ungdomar. Hur bibliotekarier arbetar med bibliotekets webbplats för att nå ut till ungdomar

The aim of this study was about how librarians in Sweden work with their web page to reach young people between the ages of fifteen and nineteen. Most of the youths in Sweden today use Internet every day for several reasons, and the library should have an obvious place there as well. It shouldbe obvious because almost all youths uses Internet every day and therefore the library needs to be seen there as well to reach out to them. Earlier research has shown that librarians and youths think differently in this question. Youths think that the library web page is more important for the librarythan the librarians do.How do the librarians work with marketing for youths on the web page? Do their policy documents help them in their work?To study this area we have interviewed librarians from six quite large public libraries from different parts of thecountry.

Gerillakriget : En kvalitativ studie om taget utrymme

Forskningsfråga: Vad karaktäriserar framgångsrik gerillamarknadsföring? Syfte: Syftet med denna uppsats är att tydliggöra de väsentliga inslagen i gerillamarknadsföring för att öka förståelsen för denna marknadsföringsmetod. Vi gör detta genom att analysera och klarlägga kärnan i gerillamarknadsföring, metodens olika inslag samt dess styrkor och svagheter. Vi kommer sedan att analysera den funktion gerillamarknadsföring kan ha i företags och organisationers samlade marknadsföring. Metod: Uppsatsen baseras på en kvalitativ studie som utgått från en deduktiv ansats med en induktiv karaktär. Den empiriska datainsamlingen gjordes främst utifrån semistrukturerade intervjuer med respondenter med spetskompetens inom det valda forskningsämnet. Slutsats: Vår studie visar att framgångsrik gerillamarknadsföring karaktäriseras av stor kreativitet, men att gerillaaktiviteten inte får ta över budskapet.

Framtidens gymnasieskola - En styrning utifrån ett modernistiskt eller senmodernistiskt perspektiv?

This empirical work and base has been to analyze the new high school reform that the Swedish government introduced as a statement 2008/09:199 about: Higher demand and quality within the high school. This statement became legal through the government vote in spring 2010. But above all it is the investigation (SOU 2008:27) that is the central piece for these new examination changes for high school students that will come into effect 1 of July 2011. The purpose and questions asked in this analyze has been if the reform takes its base in a modernistic (traditional) way or a late modern scientific perspective. And also to find out how these new quality amendments in the investigation makes visible about the high school and what the purpose are about the changes. When scientific theories in these analyze is placed against the reform, the result shows that the modernization process reflects more of a late modern aspect, which constantly reappraise in a changeable society.

Elektroner - finns dom? : Gymnasieelevers vetenskapsteori och inställning till naturvetenskapliga beskrivningar av elektronen

Inställningen till naturvetenskapliga beskrivningar av elektronen hos gymnasieelever i årskurs tre på naturvetenskapligt program har undersökts genom kvalitativa intervjuer. Elevernas inställningar motsvarar en vetenskapsteori som diskuteras i ljuset av andra vetenskapsteorier. Enligt undersökningen kan många elevers vetenskapsteori tillskrivas samhällets vetenskapsteori, som karaktäriseras av en pragmatisk och tillämpningsorienterad syn på naturvetenskaplig kunskap, samt av skepsis inför naturvetenskapliga beskrivningar som inte följer ett ?vardagligt? förnuft, vilket troligen gäller allmänt för modern fysik. En sådan vetenskapsteori leder till vissa problem för eleverna när de skall lära undervisningsstoffet i fysik.

Handtagsserie : Framtagandet av en handtagsserie i modern och funktionell design

Projektet har syftat till att formge en ny och modern handtagsserie för Orthex Group med anledning av att dagens handtagsserie har blivit utdaterad.Inom Orthex Group ingår varumärket Gastromax och det är även där handtaget ska ingå. Som handtagsserie i Gastromax riktar den sig till dessa användare. Gastromax vänder sig främst till konsumenter som är intresserade av matlagning och som väljer redskap med omsorg.I den första delen av projektet har de tre faserna ur projektmetodik genomförts; utredning, planering och genomförande.I den andra delen genomfördes projektmetodikens tre faser; analys, kreativ fas och presentation.Efter att olika typer av handtag studerats i användarstudier, marknadsanalyser, funktionsanalyser och greppanalyser, skissades de första förslagen fram.Dessa förslag tillverkades och testades i användartest 1. Efteranvändartestet analyserades resultatet och nya förfinandetestmodeller tillverkades inför användartest 2. Resultaten från användartest 2 analyserades och ledde fram till slutresultatet; dvs.

Läromedel i musik? Det har vi inte märkt! : En studie av sju musiklärares syn på läromedel

Uppsatsen undersöker tillgängligheten på läromedel i ämnet musik. Främst då inom modern pop- och rockhistoria. Vi har intervjuat fem aktiva musiklärare och två rektorer. Vi ställde frågor rörande behovet av läromedel inom musik och pop- och rockhistoria. Deras syn på läromedel i musik och i pop- och rockhistoria och vad de själva använder sig av för läromedel.

Saklighet, öppenhet och profilering : arbete med information och marknadsföring på Linköpings universitet

With this essay we have had the intention of observing Linköping University as an example of a public authority undergoing change. In the information society of today, the increasing competition and internationalization affects, not only companies and organizations, but also the public sector. After having been concerned with neutral information spread only, according to"the third mandate", employees at the Department of Information at Linköping University has also started dealing with marketing, so as to increase the recruitment of students. As a result of this, the work team has been divided into an editorial staff and a department with emphasis on market issues. To strengthen the trademark of Linköping University one has chosen to mediate certain values representative for the university - an interdisciplinary and innovative approach and an entrepreneurial spirit.

Entreprenöriell marknadsföring : Hur marknadsförs småföretag startade av entreprenörer

Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och precisera innebörden av entreprenöriell marknadsföring sett ur småföretags perspektiv samt huruvida marknadsföringsmetoderna karaktäriseras av entre-prenören eller av den bransch som denne är verksam i. Metod: För att uppnå vårt syfte valde vi att genomföra en kvalitativ studie. Studien bestod av fem djupintervjuer med entreprenörer i Karls-krona. Vid intervjutillfället lade vi även fram ett case för att få en djupare insikt i hur entreprenörerna skulle agera i en given situa-tion. Detta för att de verkar i olika branscher.

Reklam i mobilen? En studie av förutsättningarna för tidningsföretag att använda mobiltelefon som marknadsföringskanal

Titel Reklam i mobilen? En studie av förutsättningar för tidningsföretag att använda mobiltelefonen som marknadsföringskanal Författare Beata Jungselius Kurs MK1500 - Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Termin VT-09 Uppdragsgivare Dagspresskollegiet Handledare Oscar Westlund Syfte Att studera förutsättningarna för tidningsföretag att använda mobiltelefonen som marknadsföringskanal. Metod Omvärldsanalys med hjälp av analysmodellen PEST samt intervjuer Huvudresultat Mobiltelefonen som marknadsföringskanal har visat sig vara väl lämpad för olika former av marknadsföringsåtgärder för tidningsföretag. Särskilt väl kan den antas fungera för tidningsföretag som utlåter annonsutrymme i form av så kallade reklambanners på sin mobilanpassade webbsida då dessa i regel ger ett högt observationsvärde såväl som en hög klickfrekvens. SMS-utskick kan även de fungera väl, förutsatt att mottagaren gett företaget tillåtelse att kontakta dem på detta vis helst på eget initiativ.

Hur betydelsefull är CRM data? : En studie om användandet av CRM-system inom livsmedelskedjorna ICA och Coop

During the last few decades a new kind of business operation have developed and this hasforced organisations to adapt themselves to a new competitive environment characterized byincreased customer demands as well as a larger amount of competitors. Therefore companieshave had a shift in their strategies from focusing on sales numbers to focusing on thecustomer. To build lasting customer relationships, in order to create customer loyalty, havebecome an important part of the organisational strategy and the collection of consumer datais essential in achieving this loyalty. Customer relationship management systems assistorganisations in managing information about individual customers as well as managing allaspects of customer contact, with the purpose of increasing customer loyalty towards thecompany. The collection of consumer data also enables for companies to design personalizedoffers to individual customers in the form of direct marketing.

Psykiska avståndets påverkan på internationell handel

The global market is becoming increasingly integrated and to keep up with growing competition and to achieve even greater success, companies expand to foreign markets. Previous studies have shown that the concept of psychic distance has an important impact on international performance regarding small and medium-sized enterprises (SME). The aim of our study is to provide the reader with a deeper understanding of how psychic distance influences export performance regarding Swedish SMEs. Through a single case study of a Swedish SME, we chose to research three different markets in three different continents. Our findings show that psychic distance influences export performance through export marketing strategy and active learning.

Produktutveckling i stadens tjänst : en explorativ studie om design av souvenirer

It is increasingly important for cities to attract visitors, potential new residents and businesses. Jönköping is one of the cities working with place marketing, a strategy that intends to mediate a positive image of the city, in order to accomplish just that.People often have a need to preserve the memory of a trip into something tangible. Anyone visiting Jönköping encounters a souvenir choice, much like the one in many other cities. Linked to the idea of positive place marketing, our work aims to investigate how we as product developers can create a product that en¬hances the image of Jönköping based on the thought that all residents are con¬sig¬nors. Accordingly, we develop three different products from the residents' own image of the city.Our research questions are:Based on the photographs, what image of Jönköping do the ambassadors mediate of their own city?As designers, what in Jönköping's history versus the image of Jönköping today, can we seize in order to give products for visitors a sense of authenticity?As designers, how can we use knowledge of place branding in the development of souvenirs?We performed interviews within three different aspects: history, souvenirs and place branding, all focused on the city of Jönköping.

Förändringar och Förvillelser : Skriftspråkets modernisering mellan år 1895 och 1938 i en roman av Hjalmar Söderberg

This essay ? Discourse and Dissonance ? deals with Mary Shelley?s gothic novel Frankenstein; or, the Modern Prometheus (1818). The focal point is the construction of ?Them and Us?, as defined by scholars such as Stuart Hall, viewed in terms of the following categories: race, gender and family, class, and sexuality. Rather than applying an outside perspective, e.g.

Se inte ner på golvmarknadsföring! - En kvantitativ studie om effekter av golvmarknadsföring i köpcentrummiljöer

Shopping malls have been growing in numbers during the last few decades. As an effect, consumers are increasingly placing a greater amount of their purchases under one roof. The problem is that stores within these malls have to fight for the consumers' attention in competition with all the other stores. Thus, making consumers noticing their store is critical for success. Creating attention through floor advertising could be a potential way of doing so.

Läs- och skrivutveckling i grundskolan

This essay deals with how the development of society, the media society in particular, has an impact on the teaching of the subject of art. In the society of today, we are bombarded with more images than ever before. As an effect of this, the curriculum of 2011 emphasises the importance of the ability to orientate oneself in the modern society. Furthermore, it describes art not only as a practical subject, but also as a verbal and community-orientated subject. Because of sparse and dated research, the subject of art is in danger of marginalization as a school subject. The purpose of this study is to illustrate art teachers? conception of the aim of the subject of art.

<- Föregående sida 50 Nästa sida ->