
Sökresultat:
614 Uppsatser om Mobile banking - Sida 19 av 41
Staying Astonishing
This thesis is a case study with a qualitative approach. The company examined is The Astonishing Tribe (TAT) making user interfaces for mobile phones. The company has had a growth of 1453% from 2002 until 2006. We have examined what are the key factors for keeping innovation while growing. The most significant factor not supporting innovation within the case company is the will to take calculated risks.
MoPho -enkla lösningar för SMS och MMS
Our project is divided into two parts, one production and written report. The main focus was the production part, were we used PHP to create simple solution for handling SMS and MMS with direct communication with the mobile operator server. We communicate with sockets and can handle CIMD2 and MM7 protocol. To get our components easy to use we have created two classes to handle SMS and MMS. To demonstrate our technical platform we created a website were you can create an account.
Fördröjning och bortfall av nätverkskorrektioner : osäkerhetskällor för nätverks-RTK
Network RTK is a real-time technique for accurate positioning with Global Navigation Satellite Systems (GNSS). The technology means the use of correction data from a network of GNSS receivers with known positions (reference stations) to reduce the uncertainty in position for the user´s GNSS receiver (rover). However, this requires that the correction data can be transferred seamlessly to the user in real time. Commonly the corrections are transferred via mobile phones. The Swedish National Land Survey operates a nationwide Network RTK service, where users can receive correction data via GSM or mobile Internet (GPRS).
Utveckling av programvara för inrapportering av vägstatus och utrustning längs med vägar
Detta arbetes uppgift är att konstruera ett redskapsfäste för en lastmaskin av modellVolvo BM 840. Lastmaskinen är idag försett med ett gammalt mindre bra fäste, denbehöver därför ett bättre, modernare och mer användbart redskapsfäste med hydrauliskredskapslåsning. Den typen av redskapsfäste som ger detta är ett Stora BM-fäste. Föratt få rätt mått har måttuppgifter tagits på andra maskiner och redskap. Resultatet blevkompletta ritningar för att kunna tillverka delarna till fästet på en verkstad.Hållfasthetsberäkningar har gjorts på de viktigaste ställena..
Hazel- Ett mjukvarusystem för automatisk och optimal schemaläggning
This report documents the development of a software system for automaticscheduling called Hazel. This system is comprised of a server where an automaticscheduler has been implemented, as well as a web and mobile applicationthat allows users to interact with the system. The scheduler hasbeen developed with the functional programming language Haskell and usesa SAT-solver.Manual scheduling has long been the bane of managers everywhere, asmatching the needs of the employer with those of the employee is often adifficult and time-consuming task. There already exists several automaticschedulers that attempt to solve this problem. The issue with said schedulersis that thay tend to be expensive, or developed to only fulfill the needsof a particular organisation.
TAT Tutorials - En färg-kodande editor och hemsida för ett interaktivt läromedel till de xml-baserade programmeringsspråken Cascades och Kastor.
TAT?s Cascades and Kastor are programming languages used to create graphical user interfaces (GUI) for mobile phones. TAT Tutorials is a dynamic, interactive tutorial site for these xml-based programming languages. An editor will be available for download to enhance the learning process..
Projektportfölj : övergripande hantering av projekten i en projektbaserad organisation
Bakgrund: Det blir allt vanligare att organisationer väljer att utföra sina aktiviteter i projekt. Många organisationer driver dessutom inte endast ett projekt i taget utan flera projekt bedrivs samtidigt. Mot bakgrund av detta finns det ett behov av en övergripande hantering av samtliga projekt, vilket dock är en komplex uppgift bl.a. p.g.a. att projekten oftast är heterogena och att det existerar beroenden mellan projekten.
Prediktiv validitet hos Assessment Centres: en studie av Assessment centre bedömningar utförda av PAT Management för Ericsson Mobile Platforms.
The purpose of this study was to investigate a Swedish assessment centre and more specifically the predictive validity of its assessments of ten managers from a Swedish technological company. The study was made by interviews with these managers' executives in order to find out how well their opinion about their employees matched the assessments made by the assessment centre consultants. The results showed that the congruence of the managers' strengths was 74% whereas that of their weaknesses was 59%..
Utveckling av grafiskt gränssnitt för mobiltelefoner för synsvaga personer
Målet med examensarbetet är att utveckla ett grafiskt gränssnitt som markant underlättar användandet av mobiltelefoner för synsvaga personer. Examensarbetet gjordes i samarbete med företaget The Astonishing Tribe (TAT) i Malmö. TAT designar och utvecklar grafiska gränssnitt för mobiltelefoner. I dagsläget finns det ett flertal olika hjälpmedel till mobiltelefoner för synsvaga personer. Det finns även specialutvecklade mobiltelefoner som främst vänder sig till äldre men som även kan tänkas hjälpa synsvaga personer.
Intranät och extranät: den elektroniska kommunikationen inom och mellan företag
Through the growing use and availability of information technology the dependency of Internet is today increasing. Internet makes ways for a more mobile business communication that cost less. One of the latest applications of Internet technology are intranet and extranet. I have asked myself the question how intranet and extranet can affect companies efficiency and competitive advantage. In order to answer this question I performed a case study at Ericsson and ABB.
Invandrares upplevelser av diskriminering och den politiska diskursen om invandrare i Sverige mellan 1960-2009
Aim: This paper aims to produce a serviced office concept adjusted to Statens fastighetsverk. The concept will make SFV:s properties more attractive for renting. Method: Information has been collected from interviews with 13 different serviced office companies, one serviced office agent and eleven government authorities. Also litterateur, reports and internet have been used in gathering information.I will use following questions:¨ How is the serviced office concept designed?¨ Which customer segment should SFV direct to and what need does the segment have?¨ How shall a marketing plan look like for the concept?¨ How should a concept designed for SFV look like? Result & Conclusions: Serviced office space is a company that letting functional workspace with access to shared facilities e.g. reception, office machines, internet, phone and more.
Lånta fjädrar - en fallstudie av Sparbanken Finn -
Vår utgångspunkt för uppsatsen var att erbjuda en fördjupning i bankens, enligt vår mening, intressanta affärsmodell. Utifrån vår fallstudie presenterar vi hur bankföretaget integrerar externt producerade finansiella produkter och vi studerar modularitetstänkandets eventuella tillämpbarhet på externt producerade finansiella produkter. Vidare ska vi identifiera möjliggörare, interna resurser som möjliggör strategisk flexibilitet och dynamisk förmåga.I det förändrade konkurrenslandskapets spår följer ett behov av att komplettera den resursbaserade ansatsen med begrepp som strategisk flexibilitet, dynamisk förmåga. Strategisk flexibilitet och dynamisk förmåga ställer ytterligare frågor om hur dessa skall hanteras varvid begrepp som absorption capacity och modularitet ytterligare definierar hur detta uppnås. Vi skall i denna studie analysera vilka interna resurser, möjliggörare, som är centrala för att integrera externa leverantörers resurser som sina egna..
Mobilapplikationer - Framtidens väg till kundlojalitet?
Utvecklingen på den teknologiska marknaden har kommit att påverka företag i en allt större utsträckning då marknadsföring på Internet blivit allt viktigare. Den ökade använd-ningen av smartphones har bidragit till att fler och fler människor ständigt är uppkopp-lade vilket i sin tur har öppnat upp för nya sätt för företag att skapa relationer och att inte-ragera med sina kunder. En bidragande faktor är sociala medier som har öppnat upp för interaktion där företag och kunder kan kommunicera med varandra. De har även öppnat upp för kommunikation kunder emellan, vilket både skapar positiv och negativ word of mouth. I takt med utvecklingen av den nya telefonin, har mobilapplikationer kommit att få en allt större betydelse som marknadsföringskanal.
Användarnas förtroende för mobila tjänsters säkerhet : Vilka säkerhetskrav uppfyller mobila betalningstjänster och vilket förtroende finns för sådana tjänster?
Tekniken kring mobiltelefoni är under ständig utveckling och mobiltelefonen har idag fått nya funktioner utöver dess grundfunktion röstsamtal. Efterfrågan efter nya mobila tjänster drivs hela tiden framåt då mobilen får allt större kapacitet och prestanda. Bland de tjänster som växts fram märks möjligheten att utföra monetära transaktioner. Detta innebär helt enkelt att använda sin mobiltelefon för att betala och utföra allehanda tjänster kopplade till användarens monetära tillgångar. Överföringen av pengar kräver dock hög säkerhet.
Två sidor av samma mynt : Brand alliance bidrar till brand confusion i bankbranschen
Bergslagens Sparbank as well as other independent(fristående) sparbanker have discoveredthat some of their customers can not separate them from Swedbank. Some customers maythus believe that they are the same bank. This study seeks factors that may contribute to thisproblem, and measures that can counteract. We refer to this problem as brand confusion andmainly have our focus on factors derived from brand alliance, but also from the companyitself and the banking industry. We use a qualitative method where we collect empirical datafrom interviews with four sparbanker.