Sökresultat:
655 Uppsatser om Mobile Phone - Sida 23 av 44
Jämförelse av VO2 mätningar inom- och utomhus : på roddergometer med portabla utrustningen Oxycon Mobile
Syfte och frågeställningFöreliggande studies syfte var att jämföra den mobila syreupptagningsutrustningen Oxycon Mobile [OM] vid rodd på roddergometer vid mätningar inomhus och utomhus. Frågeställningen var om OM visar jämförbara värden mellan inomhus- och utomhusmätning vid standardiserad arbetsform. MetodSju manliga roddare från nationell och internationell elit rodde vid två tillfällen 4x4 minuter med stegrande belastning (+30 W) på submaximal (SMx) belastning följt av 4 minuter maximal belastning (Mx) på roddmaskinen Concept 2 modell D. Testtillfället inomhus genomfördes i välventilerad lokal och utomhus genomfördes testet under tak med tre öppna väggar med temperatur 20,5 ± 0,9 respektive 15,3 ± 1,9° C och luftfuktighet 50,2 ± 7,5 respektive 61,0 ± 8,5 %. För att mer likna rodd utomhus på vattnet simulerade en fläkt den fartvind som uppstår vid rodd på vattnet. Syreupptagning (VO2), respiratorisk kvot (RER), ventilation (VE), hjärtfrekvens, takt och skattad ansträngning i ben och andning på Borg skala (RPE) mättes.
Säker integration av mobila enheter i SharePoint-miljö
Med anledning av den snabbt växande populariteten för mobila enheter såsom iPad/iPhone, Android och Windows Phone 7 öppnas nya möjligheter för affärsverksamheten. Ett exempel är mobil åtkomst till Microsoft SharePoint, en webbplattform som erbjuder en bred uppsättning verktyg för bland annat dokumenthantering och projektsamarbete. Den här studien har utvärderat ett antal lösningar för att tillgängliggöra SharePoint på mobila enheter. Utvärderingen har fokuserat på de två huvudaspekterna användarvänlighet och säkerhet, eftersom studien utfördes på ett företag med omfattande hantering av sekretessbelagda filer. Lösningarna i studien har delvis testats via mobila enheter och delvis endast undersökts genom dokumentation på grund av brist på möjlighet till driftsättning av de mer avancerade lösningarna.
Bevingad service? : En fallstudie av företaget Ving och dess kunder
The purpose of this thesis is to compare if a charter company's attitude and vision of service can be reconciled with the attitudes and visions that the customers have in the same area. In order to carry out the study a qualitative approach is used. The data has been collected by interviews, focus groups and observations. The framework is theories on the subject of customer satisfaction, quality of service at customer meetings, Self-Service technologies, quality assurance and gap in service.The study has concluded that the approach to service is relatively equal between the company and customers, but the future visions differ. Focus group participants have been thinking bigger and further into the future, while the company focuses more on specific functions.
Mobile Operators Future Business Model - Strategic Implications of Emerging Networks
Syftet med uppsatsen är att analysera mobil operatörernas behov att omsätta och värdera sig till de teknologiska förändringar ch marknadsförutsättningar genom att lägga fram alternativa affärsmodeller. Nya nätverk och teknologier håller på att förändra den stabila mobiltelefonimarknaden och därmed branschförhållandena för opertörerna. För att inte tappa marknadsandelar och attrahera nya kunder måste de vara proaktiva i med sina strategier vilket inte är falle idag. Vi har i analysen kommit fram till tre olika affärsmodeller vi anser vara lämpliga att ta i beaktning vid anpassning till de kmmande marknadsförhållandena..
Inomhuspositioneringssystem : Personlig navigation inomhus via mobiltelefon
GPS används idag för personlig navigering men dessvärre är GPS beroende av fri sikt och presterar sämre i en inomhusmiljö. Ett IPS, inomhuspositioneringssystem, skulle komplet-tera GPS:ens funktion samt öppna dörrar för nya användningsområden inom positionering. I detta examensarbete studerades metoder och tekniker för att möjliggöra ett IPS för en mo-bil enhet. Där teknikerna och metoderna verifieras för att kunna implementeras i en mobil-telefon.En prototyp för ett IPS framställdes för att utreda möjligheterna att navigera i en inomhus-miljö. En radiofingeravtrycksmetod baserat på RSSI-mätningar från Bluetooth-enheter im-plementerades och integrerades med en dödräkningsmetod som använder en IMU för att positionera användaren.
Augmented Reality som ett hjälpmedel för produktvisualisering i möbelindustrin: en fallstudie
This paper examines the potential benefits of using augmented reality as a tool for visualizing furniture in a buyer?s own environment before buying it. A simple prototype is developed and tested. The steps for developing the prototype are described in great detail as well as the tools being used. The prototype is tested both on people working in the furniture business as well as people with experience in buying furniture online. In conclusion the results from the user tests are analyzed and the potential benefits are described.
MeasureApp : Utveckling av en Android-applikation fo?r ma?tning och kartvisning med hja?lp av GPS
The objective of this project was to develop an application for Mobile Phones using the Android operating system. The main goal was, with the help of GPS, to pinpoint locations, measure distance traveled and illustrate the progress on a map. Functionalities for just showing the map, fetching addresses and saving to a database was also implemented. The result of the work was a proper application, called MeasureApp, that fulfills the goals set in the planning stages of the project. MeasureApp can be used to measure distances where accuracy is not a main factor, i.e walks or runs.
Alltid till hands - en studie kring konsumenters vilja att handla via mobiltelefonen
Den elektroniska handeln har varit på framfart i många år, den erbjuder stora potentiella affärsmöjligheter för företag. Med hjälp av internet kan företag idag erbjuda produkter och tjänster till kunder över hela världen. Elektronisk handel kan också erbjudas via mobiltelefoner, även kallat mobilhandel. Den handeln har i Sverige haft en trög tillväxt jämfört med den elektroniska, en förklaring till detta kan vara säkerhetsaspekten. Flera forskare uttrycker att det råder en osäkert hos konsumenten i transaktionsutförandet.
How to make decisions on software based service development in the mobile handset industry
Summary Title: How to make decisions on software based servicedevelopment in the mobile handset industry.?The Rapid Model for Holistic Application Evaluation Authors: Per-Inge AnderssonPatrik Dreveborn Tutors: Björn Regnell, Department of Computer Science,Lund UniversityRobert Wenglén, School of Economics and Management,Lund University Problem formulation: Academically the questions of finding out what constitutes a sound decision base and finding out how to handle the issue of a holistic approach must be addressed in order to make a well balanced and relevant decision model. The core question is which decision criteria to include and which drivers are important in estimating the status of the criteria? Practically to provide Sony Ericsson with a formalized evaluation process for decisions on software development that is transparent, objective and challengeable. Purpose: Academically to contribute to the field of decision making research by elaborating on how to make a holistic, rapid and rational decision model.
Företagsstyrning i kooperativa organisationer - Vilka likheter respektive skillnader finns det mellan en konsument- och en producentkooperation?
A co-operation is established when a group of people, sharing the same preferences and values, come together in order to satisfy a common need. The co-operative association should be democratic, governed and supervised by its members and open to everyone. The purpose of this article is to, from our ideal type, study similarities and differences regarding the corporate governance of the consumers? and the producers? co-operative movement. The motive behind our choice of alignment is that the mechanisms of corporate governance often are described from the perspective of the joint-stock company, making it valuable and interesting to study these mechanisms from the co-operative point of view.
Kommunikation mellan en reklambyrå och dess kunder
The purpose of this thesis is to find out how clients at Effect Reklambyrå (an advertising agency) view the communication and relationship with Effect. Conclusions are then drawn based on what the clients say. The conclusions show how Effect can improve in these areas.The study uses a qualitative research method since the phenomenon studied is complex and requires deep understanding. A total of 16 interviews took place. Seven clients were interviewed by phone and nine clients participated in a personal interview face-to-face.
Utveckling av applikation för android-plattformen : Förenklad medicinering genom ny teknik
The objective of this project was to develop an application for Mobile Phones using the Android operating system. The main goal was, with the help of GPS, to pinpoint locations, measure distance traveled and illustrate the progress on a map. Functionalities for just showing the map, fetching addresses and saving to a database was also implemented. The result of the work was a proper application, called MeasureApp, that fulfills the goals set in the planning stages of the project. MeasureApp can be used to measure distances where accuracy is not a main factor, i.e walks or runs.
Visualisering av anläggningsinformation för underhåll
This project has created a web-application for the service technicians at the paper plant Gruvön. The project was outsourced to the IT-company Sogeti.The application visualizes information about reparation-work of the equipment at the paper plant. The displayed information is work-orders, the status of the work-orders and errors. It is also possible to see the costs and hours spent on reparation-work.. The work-orders and related information is stored in a relational database.The application is created mainly for web-browsers in mobile-phones and tablets.
True Passion : En studie om varumärket Kosta Bodas profil och image
The purpose of this essay is to increase the understanding of how the management´s core values reflect the brand´s profile and image. To be able to fulfill that purpose, we used three problem statements that questioned how consumers, retailers and the employees of the company Kosta Boda perceived the brand. To accomplish this, we used a qualitative method. We started collecting theories about the topics: brand, image and profile that gave us a good foundation to build our qualitative interviews on and to increase the understanding for the topics. To collect imperical data, we interviewed consumers, retailers and employees at Kosta Boda both by email, phone and face-to-face interviews.
Företagsstyrning i kooperativa organisationer - Vilka likheter respektive skillnader finns det mellan en konsument- och en producentkooperation?
A co-operation is established when a group of people, sharing the same preferences and values, come together in order to satisfy a common need. The co-operative association should be democratic, governed and supervised by its members and open to everyone.
The purpose of this article is to, from our ideal type, study similarities and differences regarding the corporate governance of the consumers? and the producers? co-operative movement. The motive behind our choice of alignment is that the mechanisms of corporate governance often are described from the perspective of the joint-stock company, making it valuable and interesting to study these mechanisms from the co-operative point of view.