Sök:

Sökresultat:

655 Uppsatser om Mobile Phone - Sida 22 av 44

En studie kring den Interna kommunikationen i Arla Foods Svenska Division

Aim: My aim with this study is to investigate whether the co-workers in the company Arla Foods is satisfied with the communication between the company and the employees. If there are any changes to be made or if it works well as it is now.Method: I have sent out invistigationforms to 85 co-workers within Arla Foods. This forms included questions about Arla Foods internal communication and how the co-workers apprehend this. I have also made 7 interviews over the phone with co-workers on the dairys around Sweden. Including in these 7 interviews have I also talked and posed questions to representatives for the trades-union within Arla Foods.

Identifiering av designprinciper för migrering av spel till iPhone

Syftet med denna uppsats var att identifiera designprinciper vid migrering av stationära spel till Apples iPhone. Litteraturstudier, heuristisk utvärdering, enkätundersökning och djupintervjuer användes som metoder. Resultaten visade på att framför allt inmatningsmetoder, brist på feedback och skärmstorlek är problemområden i migrerade spel. Slutsatser inkluderar att spel aldrig bör migreras exakt som de stationära versionerna, nya inmatningsmetoder hos mobiltelefoner bör utnyttjas bättre och det bör övervägas om vissa spel överhuvudtaget bör migreras beroende på genre..

Mobile Learning för elever med läs- och skrivsvårigheter

Denna utredning visar att förekomsten av mobilapplikationer specifikt riktade till dyslektiker är i det närmaste obefintlig. Dessutom är forskningen på området M-Learning mest inriktad på integrerade M-Learning-system och inte på enskilda applikationer. M-Learning (mobilt lärande) är ett forskningsområde som kan sägas vara en vidareutveckling av E-Learning. Detta är ett växande forskningsområde och med explosionen av smarta telefoner och surfplattor bör för- och nackdelarna med  M-Learning kunna utnyttjas i större utsträckning. På uppdrag av Gävle kommun och med handledning av Sogeti har en prototyp mobilapplikation för elever med dyslexi utvecklats för Android-plattformen.

Onlinedejting via lokaliseringsapplikation : En studie om hur mobilapplikationen Badoo används ute på krogen

Online dating and ?People nearby applications? (PNA) has become more popular in today?s society. With PNA you can easily find people who are nearby you that you can socialize with and maybe even meet. In this paper we study the mobile application Badoo and explore how it is used for dating in clubs in Stockholm through observations that we participated in. We also had a group interview with five Badoo users about their usage of the application.

Gäddfisketuristerna : En kartering och marknadssegmentering av de Europeiska marknaderna för gäddfiskande turister i Sverige

This investigation indicates that there are regions within Europe that seems to have similar preferences and priorities regarding pike angling travels to Sweden. Swedish pike angling facilities process in first hand markets with favourable economic circumstances and a cultural interest for pike angling. There was a big differences in features between the Northern, Western, Eastern and Southern regions of Europe. They also seems to be tied to specific regions within some of the nations.The regions have diverse requirements and distinguish in terms of consumption and preferences regarding different aspects of pike angling. From there it is possible to divide pike angling tourists into segments.

Skräddarsydd Skönhet : Etableringsmöjligheter av etnisk kosmetik på den svenska marknaden

This is a project in Entrepreneurship and Creativity on masters? degree. The purpose was to verify whether the Swedish retail trade within the beauty care business was ready for an in-troduction of colour cosmetics. Through the qualitative research grounded theory, I made several phone interviews with independence retail traders within the Swedish beauty care business. The selection of respondents is based on statistical facts and geographic coverage of Swedish beauty care shops.

Applikationsutveckling i språket Objective-C för iOS

Applications for mobile devices, also known as apps, are today the backbone of a huge market where the company Apple is one of the key players. Apple develops, among other things, handheld electronic devices, which are powered by the operating system iOS. Through iOS, millions of customers get access to Apple?s App Store.During a period of two months, an app in the form of a game has been developed for iOS in the programming language Objective-C. The user of the app is presented intuitive menus and interactive graphical objects that seemingly obey physical laws.

Konstruktion av SMS-Gateway för effektökande SMS-tjänster

Allt större och större andel företag väljer att presentera och förmedla varor och tjänster via e-handel. En viktig aspekt vid e-handel är att kunden känner förtroende för e-handelsapplikationen och företaget. Denna rapport redogör för vilken inverkan multimediala inslag har för förtroendet av en e-handelsapplikation, vid initialt användande. En undersökning har genomförts med hjälp av en kooperativ utvärdering av fyra e-handelsapplikationer vilka innehåller olika typer av multimediala inslag har.Resultatet av undersökningen visar att multimediala inslag inverkar positivt på förtroendet för e-handelsapplikationer. Däremot finns indikationer på att för hög grad av multimedialt inslag inverkar negativt på förtroendet för e-handelsapplikationer..

RFID-avläsning med mobiltelefon

MobileReader är en mobil RFID (Radio Frequency Identification) applikation. Syftet med denna applikation är att skapa en RFID-läsare som skall gå att bära med sig ute på fältet. I första hand kommer läsaren att kunna läsa passiva RFID-taggar på Lågfrekvens-bandet (LF) samt att vara anpassad för nyare mobiltelefoner av tillverkaren Sony Ericsson. Detta examensarbete resulterade i ett program avsett för en Atmel ATmega16 mikroprocessor. Mikroprocessorn tar emot data från en befintlig LF-läsare via ett protokoll vid namn Wiegand 44.

Föräldrars upplevelser då barnet har ADHD liknande symtombild

The aim of this essay is to examine how parents to children with large undiagnosed behaviour problems experience the parent role and the support they can obtain in their role as parents.To get a deeper description of the parent?s situation a qualitative method is used for the study. The interview carried out through a personal meeting and a question schedule with opened questions where used.The answers of the interview show that parents experience lot of problems. The children don?t get the support in school that the parent think they need because the child don?t have diagnose.

Mobilapplikationer som marknadsföringsverktyg för B2B? : En studie i mobilapplikationers inverkan på kundrelationer & kundvärde

Mobilapplikationer har på bara några år kommit att bli en naturlig del i marknadsföringsmixen för många företag som vänder sig till slutkonsumenter. Nu spås företagsapplikationer, mobilapplikationer skapade för företagsanvändare, stå inför sitt stora genombrott. Det verkar bland forskare och praktiker finns en allmänt utbredd åsikt om att mobilapplikationer har stor potential att bli en kraftfull B2B-marknadsföringskanal. Trots detta har mobilapplikationer ännu inte fått något omfattande genomslag inom B2B- sektorn och det råder stor osäkerhet kring hur de möjligheterna som mobilapplikationer har potential för ska tas tillvara.Syftet med den här uppsatsen är att försöka räta ut några av dessa frågetecken genom att utreda hur en mobilapplikation används som marknadsföringskanal av ett svensk B2B- företag, och utifrån detta undersöka mobilapplikationers potential som marknadsföringskanal utifrån två för B2B-marknadsföringsområdet centrala teoretiska perspektiv: relationsmarknadsföring och värdeskapande. För att kunna göra detta har vi genomfört en fallstudie av hur ett svenskt B2B- företag, ABB använder sig av mobilapplikationer i marknadsföringssyfte.

Matbudgetapplikation

Flera nya tjänster som Mina utgifter och Smartbudget vittnar om ett tilltagande intresse bland konsumenter att planera sin ekonomi. Matvaror utgör en stor del av det genomsnittliga hushållets budget och är därmed en kostnadspost som kan göra stor skillnad i hushållets ekonomi.Detta examensarbete ska undersöka möjligheten att jämföra matvarors pris på olika affärer med hjälp av en Android-applikation och genom att fotografera texten på kvitton. Texten kommer sen processas och sorteras för att få ut nödvändig data som sen kan sparas undan i en databas. Färdiga Algoritmer och OCR-motorer har utvärderats och implementerats i applikationen direkt genom så kallade C-Bibliotek. Dessa gör det möjligt att utan större problem vidareutveckla applikationen för iOS eller Windows Phone.Projektet och Android-applikationen visar på möjligheterna att använda färdiga C-bibliotek samt telefoners kamera för att enkelt sålla ut och spara undan den informationen som är relevant för konsumentens del..

Energivinst vid hybridisering av hydrauliskt system

Today's high oil prices and more stringent environmental requirements have led to that manufacturers of mobile construction equipment try to make their products more energy efficient. With this in mind a project about hybridization of hydraulic systems has been formed. The purpose of this project was to analyze the savings that can be achieved by hybridization of hydraulic systems. A reach stacker truck (Kalmar DRD450-80S4XS) were simulated in some load cases with conventional hydraulic systems and with three types of hybridized hydraulic systems. Different parts of the hydraulic systems were also analyzed separately.

Vidareutveckling av AppCMS

I denna uppsats kommer vi dokumentera vidareutvecklingen av Softwerk AB?s Content Management System kallat AppCMS. I dagsläget innefattar AppCMS plattformarna iOS, Android och Windows Phone. Kunderna till Softwerk AB har dock uttryckt ett behov av att även kunna nå ut till sina användare med en webbaserad samt en utskrivningsbar lösning. AppCMS?s exportformat har därför analyserats för att undersöka möjligheten till att återanvända det existerande exportformatet från AppCMS  även för dessa plattformarna.

Upplevda barriärer för clean technology-företag - Fallstudier om kommersialisering av produkter på en internationell marknad för solenergi

Overall aim of this master?s thesis is to describe and identify perceived barriers in Swedish businesses within solar energy field and analyze, based on four theoretical viewpoints, how these barriers can be handled. In other words how can the barriers be overcome or eliminated to better succeed in the commercialization process? The method applied is qualitative in which data has been collected through phone interviews originated from seven Cleantech businesses which operate within solar energy. Furthermore this thesis has a descriptive- and an explorative purpose.

<- Föregående sida 22 Nästa sida ->