Sök:

Sökresultat:

624 Uppsatser om Mobil webbplats - Sida 3 av 42

Marknadsföring på Webb 2.0: Utveckling av LillHjärtas webbplats

För ett litet företag med begränsade resurser kan det vara svårt att marknadsföra sig till poten-tiella kunder då traditionell reklam är dyr. Tidigare forskning visar att en webbplats vara en bra möjlighet för ett mindre företag att marknadsföra sig själva och sina produkter till en la-gom kostnad. I och med Webb 2.0 har möjligheterna att marknadsföra sig och sitt företag på nätet kraftigt ökat och kunderna har här, då de inte varit nöjda med att serveras traditionell reklam, tagit på sig att sprida sina upplevelser och syner på varumärken och produkter vidare till andra för att på så sätt kunna förmedla en mer sann bild. Denna nya del av marknadsföring som Webb 2.0 har möjliggjort sker genom ?elektronisk word of mouth? (eWOM) på sociala medier, bloggar och liknande.

Den mobila marknadsföringens utveckling - Sociala medier som plattform för mobil marknadsföring.

Företag har sedan länge varit intresserade av mobil marknadsföring och då speciellt medplatsbaserade tjänster (Location Based Services ? LBS) som fokus. Ett stort hinder för denna nyamarknadföringskanal har då varit att hantera kundens acceptans till reklam i mobilen. Vårt syfteär att identifiera faktorer som visat sig vara kritiska och idag hanterbara för att uppnå en lyckadmobil marknadsföring. Den utförda empiriska studien pekar på att en stor del av befolkningenäger tillräckligt avancerade mobiler för att hantera en mer anpassad mobil marknadsföring.

Användbar webbdesign : Vilka faktorer som ä?r avgö?rande fö?r att en anvä?ndare ska uppleva anvä?ndbarhet på en webbplats.

Denna rapport berör företaget Bilteknik i Söderköping som idag inte har någon webbplats. Den här rapporten följer ett arbete där man vill ta fram vilka faktorer som är avgörande för att en användare ska uppleva användbarhet på en webbplats. Syftet med uppsatsen är att få fram de metoder som är lämpligast vid ett framtagande av en webbplats till ett företag som idag inte har någon. Så vad finns det för faktorer som är viktiga i framtagandet av en webbplats, utifrån ett användarperspektiv? Användarna ska ha lätt för att hitta den information de söker.

Mobil positionering vs Personlig integritet

År 2003 hade hela 90 procent av Sveriges befolkning i åldern mellan 16-75 år, enligt Statistiska Central Byrån, tillgång till mobiltelefon. När mobiltelefonanvändaren använder mobiltelefonen blir han eller hon automatiskt sårbar för övervakning i form av bland annat mobil positionering. Mobil positionering är en teknik som används för att ta reda på var en viss mobiltelefon befinner sig geografiskt vid en viss tidpunkt. Är mobiltelefonen påslagen är det också möjligt att ta reda på dess geografiska position. En viktig aspekt med mobil positionering är skyddandet av den personliga integriteten.

Skillnader mellan mobiltelefon- och datoranvändning av samma webbplats

Idag använder vi mobiltelefoner mer och mer för att surfa på webbplatser. Det vi för 15 år sedan gjorde med dator gör vi idag med lätthet med en mobiltelefon, till exempel bankärenden och bokar tågbiljetter. I denna studie görs en undersökning på skillnader i hur samma webbplats används på dator respektive mobiltelefon. I uppsatsen betraktas beteenden som längd på besök, vilka knappar som klickas på, hur ofta besök avslutas respektive avbryts. Undersökningen tar hänsyn till hur webbplatsen är utformad med hänsyn till de riktlinjer som idag finns för användarvänlighet på en webbplats.

Utveckling av Jönköpings Sportdansklubbs webbplats

It has become more important how to communicate via the Internet. It is necessary to highlight interesting features and to capture the visitors interest. Members of Jönköping Sport dance club (JSDK) were not quite satisfied with their website. The purpose of this study was therefore to create a design for a website which met the demands made by the members and also appealed to other visitors..

FångstDataBanken : En administrativ webbplats fo?r Sportfiskarna

Fo?reningen Sportfiskarna samlar in statistik o?ver fisket i Sverige fo?r anva?ndning inom forskning och fo?rvaltning. I och med lanseringen av applikationer fo?r smarta telefoner har antalet inrapporterade fa?ngster o?kat och ett behov av att hantera data ba?de till och fra?n dessa applikationer har uppsta?tt. Denna uppsats beskriver skapandet av Sportfiskarnas webbplats Fa?ngstDataBanken.

Mobil positionering vs Personlig integritet

År 2003 hade hela 90 procent av Sveriges befolkning i åldern mellan 16-75 år, enligt Statistiska Central Byrån, tillgång till mobiltelefon. När mobiltelefonanvändaren använder mobiltelefonen blir han eller hon automatiskt sårbar för övervakning i form av bland annat mobil positionering. Mobil positionering är en teknik som används för att ta reda på var en viss mobiltelefon befinner sig geografiskt vid en viss tidpunkt. Är mobiltelefonen påslagen är det också möjligt att ta reda på dess geografiska position. En viktig aspekt med mobil positionering är skyddandet av den personliga integriteten.

Let's Be Friends: En fallstudie om interaktion och deltagande på Rooster Teeth Productions webbplats

I denna uppsats ställs begreppen interaktivitet och deltagande mot en modern webbplats med fokus på underhållning och populärkultur. Uppsatsen syftar till att svara på vilken form av interaktivitet som går att finna på webbplatsen och hur webbplatsens producenter uppmanar till deltagande genom sitt språk. I fokus är Rooster Teeth Productions webbplats där alla derasproduktioner går att finna. Uppsatsen bygger på forskning om interaktivitet på internet och kopplas till deltagarkultur, fankultur och community. Uppsatsen är en fallstudie på hur nyare internetbaserade produktionsbolag som Rooster Teeth jobbar för att möta sin publik och användarskara.

Frågehantering i en mobil databasmiljö

Rapportens studie jämför en distribuerad och mobil databasmiljö med avseende på frågehantering. Områden som fokuseras inom frågehantering är: dataorganisation och distribution, lokaliseringshantering, skalbarhet, frågekostnader samt frånkopplad operation. Rapportens slutsatser fastslår att grundläggande skillnader inte existerar mellan miljöerna med avseende på frågehantering, vilket ger till följd att formulerad problemhypotes verifieras..

Processoperatörens mobilitet -teknikstöd för mobil larmhantering

Processindustrin har möjligheten att ta steget in i en ny utvecklingsfas där teknik kommer att spela stor roll. I och med att teknik allt mer stödjer mobilitet öppnas möjligheten för processoperatörer att på valfri plats kunna övervaka och styra tillverkningsprocessen. Med denna rapport presenterar författaren sin empiriska studie på en högteknologisk fabrik. Studiens fokus ligger i betydelsen av processoperatörernas mobilitet och hur den framträder i deras arbete. Studien visar att mobilitet för operatörerna på fabriken är en del av deras yrkesutövande och väsentlig för att kunna styra tillverkningsprocessen.

Mobil Informationssäkerhet : Surveyundersökning med fokus på medvetenheten angåenderiskerna inom mobil IT-säkerhet

Informationssäkerhet samt IT-säkerhet är ett ständigt aktuellt ämne. I och med att utvecklingenhela tiden går framåt, så uppstår det ständigt nya hål i säkerheten hos ny programvara. Dettaberor delvis på att det självklart är själva programmet som kommer ut först, inte den skadligaprogramvaran. Syftet med den här uppsatsen är att på ett kvantitativt sätt analysera data somsamlas in via enkätsvar, för att få en överblick i hur IT-säkerhetsmedvetna de tillfrågade är närdet gäller mobila enheter. Även vanliga hot mot mobila enheter presenteras, för att få en inblick ivad det finns att skydda sig emot, samt för att öka läsarens medvetenhet angående de olikahoten.

Hessel Translations : En undersökning kring hur man utvecklar design och marknadsföring av en webbplats för översättning mellan språk

Detta examensarbete redovisar processen att utveckla en webbplats vars syfte är att marknadsföra en frilansande översättare. Syftet med rapporten är att undersöka vilka delar och komponenter av en sådan webbplats som är viktiga att presentera för eventuella beställare. Vidare undersöks teorier gällande bedömning av översättningskvalité genom kvalitetsindikatorer, samt hur dessa grafiskt kan appliceras på en webbplats för påvisa god översättningskvalité i marknadsföringssyfte. Genom att använda metoder i användbarhet i form av en enkätundersökning och användartester undersöks hur deltagarna uppfattade webbplatsens navigation, gränssnitt och grafiska utseende. Resultatet av detta arbete visar på att besökare av sådan webbplats tydligt vill se vilka tjänster företaget erbjuder, en tydlig arbetsbakgrund samt vilken utbildning översättaren har.

Smakbas : Gourmet Grön

Smakbas ? Gourmet Grön är en webbplats som ska kommunicera den gröna maten och marknadsföra Gourmet Gröns smakbaser. Webbplatsen innehåller information och bakgrund om smakbaserna, samt hur man jobbar med dem. Det finns även en lite annorlunda receptbank där besökaren kan titta på recept..

Den gigantiska webbplatsen: en användbarhetsstudie av www.nll.se

Vi undrade i denna undersökning vilka användbarhetsproblem en stor informationsrik webbplats skulle kunna tänkas ha. För att ta reda på detta gjordes en heuristisk utvärdering, där specialister genom ett antal etablerade användbarhetsprinciper studerade en stor och komplex webbplats, för att se vilka principer den bröt emot. Baserat på denna undersökning utformades sedan ett användningstest där tolv deltagare fick ett antal uppgifter att lösa på webbplatsen. Resultatet av användningstestet och den heuristiska undersökningen analyserades sedan genom teoretiska utgångspunkter och det konstaterades sedan att webbplatsen inte uppfyllde de användbarhetskrav som genom teorin tagits fram. Vidare konstaterades det även att de användbarhetsproblem som en stor webbplats skulle kunna tänkas ha rörde informationsarkitekturen, informationsmängden och hjälpfunktionerna..

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->