Sök:

Sökresultat:

11519 Uppsatser om Media management - Sida 66 av 768

Ska vi se på film idag? : En undersökning av hur AV - media Kronobergs filmer framställer hinduismen

AbstractFilm är något som använts i skolan under en lång tid. Film är dock något som används relativtokritiskt. Den källa som lärare normalt använder för att visa film är AV-Media. I dennaundersökning har fyra av AV-Media Kronobergs filmer om hinduismen undersökts: Världensreligioner: Hinduismen och tre delar ur serien Kort om Indien.Teorin bygger i huvudsak på tre böcker, Umberto Ecos Den frånvarande Strukturen, Bill NicholsRepresenting Reality, Mattew Bernstein och Gaylyn Studlars Visions of the East, Orientalism inFilm. Samt Edward Saids Orientalism.

Reaktion utan reflektion? En studie av tidningarnas reaktioner på nya svenska partier under 2000-talet.

New political parties are increasing as phenomena in Swedish politics. Some of these parties have gained much attention in the media, and recent examples are Junilistan, Feministiskt initiativ and Sjukvårdspartiet. Media plays an important role for political parties as it is a way for the parties to communicate with the citizens. Therefore this essay examines how these three new parties have been pictured in media lately, and with what arguments they are discussed. This is done by argument analysis of editorials in five Swedish newspapers.

Kvinnlig sexturism i Gambia : En studie om hur kvinnlig sexturism framställs i media, motiven till framställningen och konsekvenserna med fenomenet

Sexturismär ett brett begrepp som mestadels förknippas med västerländska äldre män som reser till utvecklingsländer för att köpa sex. Detta har uppmärksammats sedan början av 1970-talet men på senare år har den kvinnliga sexturismen uppmärksammats allt mer i den svenska media. Studien redogör för den svenska kvinnliga sexturismen utomlands, med Gambia som fallstudie. När svensk media talar om fenomenet används förskönande beskrivningar, där kvinnornas beteender omantiseras i jämförelse med männens sexturism. Problematiseringen med detta är att två lika handlingar med samma syfte, beskrivs på två olika vis, beroende på kön.

Synen på den dolda. : En diskursanalys av hur slöjan framställs i media.

I denna studie görs en kritisk diskursanalys av hur slöjan framställs och artikuleras i media. Bilden av slöjan är starkt påverkad av den muslimsk-islamistiska kultur som den är nära förknippad med och därför kan tidigare forskning kring postkolonialism och Orientalism relateras till materialet. Genom den postkoloniala diskursordningen återges en stereotyp skildring av den slöjade kvinnan som traditionell, kuvad och förtryckt. Men slöjan sätts även in i en annan kontext där den fungerar som en protestaktion i ett segregerat och uteslutande västerländskt samhälle..

Att gestalta en mördare : En studie om mediernas gestaltning av Thomas Quick

Media has a big actuating power over the public opinion. The image of reality that media choose to reproduce will affect the recipient view of reality. The case about Thomas Quick and its associated news coverage has been used as an example to illustrate the problematization regarding media imag-es and media framing attempt. The purpose of this essay was to illuminate how daily and evening newspapers works with various framing methods.The theoretical framework for this essay will discuss the media framing theory and its ramification attribute framing theory. This laid the foundation for the research question.

Cash Management - Företags hantering av likvida medel samt bankers roll -

Med cash management menas styrning av företagets betalningsströmmar samt styrning av företagets val av förvaltningsform. Här ingår bl.a. in- och utbetalning, prognostisering, hantering i form av placering och finansiering samt effektiva system för att kontrollera företagens flöden. Ett bra och effektivt cash management arbete kan göra att bundet kapital frigörs. Vidare kan detta leda till att företag kan uppnå en högre avkastning och därmed bättre resultat.

Mossagården - En studie i att skapa förtroende och relationer

Människans miljö och hälsa blir allt viktigare för individen, vilket medför en medvetenhet i dagens konsumtion. Vi har i vår uppsats valt att studera, via intervjuer och en observation, hur ett litet ekologiskt e-handelsföretag, Mossagården, går tillväga för att sprida det ekologiska budskapet och marknadsföra sig hos kunderna. Utifrån teorier om identitetsskapande, kvalitet, servicemöte, och marknadsföring analyserar vi Mossagårdens agerande och vilka konsekvenserna blir för kunden. Då Mossagården säljer sina produkter via sin hemsida tar vi även upp företagets fördelar och nackdelar med e-handel. Analysen visar att hemsidan har stor betydelse för företaget, därför är det viktigt att kontinuerligt utveckla sidan och dra nytta av de fördelar Internet ger.

Rätt packat - hälften vunnet? En studie i hur konsumenter upplever och värdesätter innovativa egenskaper hos livsmedelsförpackningar

Uppsatsen behandlar livsmedelsförpackningens påverkan på konsumenten vid köp av livsmedel samt konsumentens syn på förpackningens egenskaper med utgångspunkt i allmänna teorier rörande förpackningar, innovationer och konsumentbeteende..

Hitta rätt i förvärvsdjungeln - en studie av förvärvsprocessens strategifas vid uppköp av små onoterade bolag

Att hitta rätt i dagens snåriga förvärvsdjungel är komplicerat. Detta arbete fokuserar på de problem som möter ett förvärvande företag i den inledande fasen av förvärvsprocessen..

Mobiltelefonen som social artefakt inom familjen : en studie med föräldrarna i fokus

Studies of modern communication media such as Cell Phones and so called Instant Messengers are popular today. This study focused on these modern techniques, focused on parents as a target group and on what is important for them in everyday communication.By exploratory using three focus groups it became clear that the children, and the link to them was the absolute most important thing for the parents. It became clear that this link to a great extent today exists through the mobile phone.In a following study a Mobile Instant Messenger called My Friends was introduced. It was used by two families during two weeks to see how it would change the communication within the family. The focus was to see how problems with availability were handled, it turned out that:My friends had a more obvious way of indicating availability than the Cell Phone had.

Master Data Management : en undersökande studie på Sandvik AB

I dagens utvecklingssamhälle är det mer en regel än undantag att data lever längre än applikationen. Detta innebär att en organisations masterdata, grunddata, måste överleva förändringar i applikationslandskapet. Masterdata har stort värde i en organisations affärsprocesser varför det är av högsta betydelse att kontrollera dessa. Master Data Management är en applikationsoberoende process för hantering av masterdata vilken används inom många stora företag för att kontrollera kvalitén på masterdata. Syftet med studien var att få insikt i hur ett stort globalt företag arbetar med Master Data Management, för att på detta sätt kunna bidra med förståelse och erfarenhet vilket kan vara till nytta för andra aktörer i området..

Rädda, varna, larma, släck! - En studie om förhållningssätt till varumärke inom den kommunala räddningstjänsten

This study examines how the local rescue services relate to the brand of the rescue service and the concept of brand management. To understand the attitudes against the brand and brand management, empirical data, theoretical modelling of brand and current laws have been discussed together in a try to get an overview how the rescue services practically works with the brand. The study results are based on a questionnaire survey and qualitative semi-structured interviews. The survey was sent to employees working with the communication of the rescue service. The interviews were held with two employees working with the communication of the rescue service and two fire chiefs.

Makroekonomiska förändringar inverkan på Stockholm's L-C

Större svenska företag agerar internationellt, vilka mottagliga för makroekonomiska förändringar vilket möjligen har en effekt på dess växelkurser. Vi vill titta närmare på om det finns ett samband mellan de makroekonomiska variabler och företagets aktiekurser..

?Vad gör bibblan på Facebook?? En studie av ungdomars uppfattningar om bibliotekens marknadsföring och kommunikation i sociala medier

The purpose of this study is to examine young people?s opinions about libraries using social media for communicative and marketing purposes. There are three research questions: What do young people think about libraries using social media for communicative and marketing purposes? Do they want to interact with libraries in social media and, if so, in what way? Are their opinions and their will to interact influenced by what kind of relationship they have with libraries, their reading habits, and whether or not they use libraries? digital services? Prior research is divided into three themes: library development, marketing, and young people. The theoretical framework is made up of a combination of relationship marketing, using Evert Gummesson?s three catchwords relationships, networks, and interaction, and the engagement pyramid, as depicted by Brit Stakston.

Vad är en framgångsrik kampanj? : En studie av branschens syn på PR- och reklamkampanjers effekter

This qualitative study examines how emergency people are framed in Swedish evening-, and local newspapers during the forest fire in Va?stmanland, Sweden 2014. The study also includes if there is any difference between the framing due to the location of the newspaper. The study is based on qualitative text analysis. The theoretical basis is representation, framing theory, media image, media logic and a few conceptions from crisis communication theory.

<- Föregående sida 66 Nästa sida ->