Sökresultat:
11258 Uppsatser om Materialćtervinning - Sida 46 av 751
Yrkeselevers svenskkunskaper 1977 och 2014 : En studie av tvÄ elevgruppers resultat pÄ ett centralprov
The aim of this study is to investigate how the Swedish language proficiency of pupils in vocational programmes in 1977 was measured and assessed with the aid of a national achievement test, and to investigate whether vocational pupils today, in 2014, have similar language proficiency to that of pupils in the 1970s. The study also discusses how the design of the national achievement test from 1977 reflects the view of knowledge that prevailed in society and in the policy documents. The material for the study consists of a total of 75 national achievement tests, 40 of which were taken by pupils on a vocational programme in 1977 and 35 by pupils on a vocational programme in 2014. The national achievement test consists of two parts, the first of which focuses on isolated elements of language proficiency, while the second involves free text production. The material was analysed quantitatively in accordance with the correction material from 1977.
Kommunikation mellan elever nÀr de jobbar med matematik pÄ datorn respektive papper och penna
Detta examensarbete beskriver hur kommunikationen mellan elever förÀndras vid grupparbete i matematik. Detta beroende pÄ vilket arbetssÀtt de jobbar med. Eleverna jobbar först med uppgifterna pÄ datorer, dÀrefter gör de liknade uppgifter med papper och penna. Datorn som ett alternativt lÀromedel under matematikundervisningen, kan bidra till att kommunikationsmönster och samspel mellan barnen förÀndras. För att kunna fÄ svar pÄ vÄr frÄgestÀllning, sÄ anvÀnde vi oss av observationsmetoden nÀr vi samlade in material.
ETC och kommersialiseringen av algbatteriet : Om ETC: s plats i kommersialiseringsprocessen
Formgivning och organsiering av ett nytt operahus. Strukturering av befintligt program, val av material, konstruktion och struktur, klimat, hÄllbarhet..
Möjligheter med en digital och interaktiv lÀrresurs i matematik för gymnasieskolan : ur ett elev- och lÀrarperspektiv
Under de senaste Ärtiondena har matematikbokens format inte utvecklatsnÀmnvÀrt, man har försökt att blir mer digital genom att skickamed en cd-skiva med digitalt material och för de lÀgre Ärskurserna igrundskolan finns det matematikspel. För gymnasielever finns inte mycketinteraktivt och digital material idag. Behovet av en ny lÀrresurs Àrstort och vi vill med detta arbete utröna vilka funktioner som bör ingÄ.Elever och lÀrare Àr överlag mycket positiva till utvecklingen ochde undersökningar vi tagit del av visar pÄ ökat anvÀndande av datorerute pÄ skolorna. Vi tog fram tvÄ grÀnssnittsskisser med en lÀrargruppoch en elevgrupp oberoende av varandra. Dessa tvÄ skisser sammanfogadestill en prototyp.
Meningsskapande miljöer : En studie om tvÄ förskoleavdelningars pedagogiska miljö
Syftet med denna studie Àr att genom observationer av miljön, materialet och barnen, undersöka hur tvÄ förskoleavdelningar organiserar den pedagogiska miljön samt att se hur barnen anvÀnder miljön och materialet. Detta för att se om miljön och materialet skapar hinder eller möjligheter till meningsskapande aktiviteter. Mina frÄgestÀllningar Àr: Hur organiseras den pedagogiska miljön pÄ tvÄ olika förskoleavdelningar? Hur anvÀnder barnen den pedagogiska miljön och materialet? och pÄ vilka sÀtt skapar detta hinder eller möjligheter för barns möjlighet till meningsskapande aktiviteter? Genom ett postmodernt och social-konstruktionistiskt perspektiv har jag sett att kunskap och meningsskapande sker i samspel med andra dÄ barnen leker tillsammans. Resultatet visade att barnen drogs till den skapade hörnan pÄ de bÄda förskoleavdelningarna och som jag i resultatet valt att analysera.
Skolmiljön som potentiellt kompensatoriskt mikrosystem för barn som upplevt vÄld mot mamma
This paper aims to examine how children who have experienced violence against their mother experience their school and if the school somehow can compensate for the vulnerable situation of the children?s home situation. The data is an already collected material there interviews with abused children are done. The results presented consist of the previous research in the area where the empirical material analyzed from the developing ecological theory and based on children's different abilities to master life and then give an voice to the collected research. The results showed that if the violence in the family does not affect the child's sleep or the parents do not prioritize enough for the child to get the sleep he/she needs and that the child is not serious difficulty concentrating, it seems that children can use school to learn and enjoy this learning.
FattigvÄrdens understödstagare : Sundsvalls understödstagare Är 1889
This thesis analyzes the media debates generated by the election of Omar Mustafa to the board of the social democratic party, and the appointment of the conservative Minister of Labour, Elisabeth Svantesson. More specifically, the aim is to analyze newspaper material through a discourse analyze, to see if and how religious affiliation effects the possibilities to act as a political representative. Theories of othering and intersectionality serve as theoretical points of departure. Further, chains of equivalence from Laclau and Mouffe?s discourse theory are used to study how categories as ?us? and ?the other? are constructed in the material, and how these processes of categorization relate to the intersection of religion, gender and ethnicity.
Att synliggöra, reflektera och utveckla. En Learning study om brÄkrÀkning i matematik.
AbstractThis study is about describing the pre- internationalization phase and to studycompanies that are in this phase. We are trying to capture characteristics of decisionmakersin the pre- internationalization phase, to then compare the theoretical materialwith empirical material from case companies. Then in the final stages of the thesis, wewant to account for if we managed to answer our research questions. In the method, wegive a description of the approach selected in conjunction with the study. The study isqualitative and we used both primary and secondary data, with a deductive approach.The theory chapter will consider the most relevant theories that are related to the topic,which is internationalization, pre-internationalization, international entrepreneurship,and the psychology behind personalities, attitudes, and how these can affect theorganization's strategic decisions.
Tekniska system i förskolan : 3-5 Äringars uppfattningar om mobiltelefoni
 This report will describe a project between two students from Karlstad University and Markus Norström from Hovercraft solutions. The project aim was to develop a cabin for the hovercraft 380TD. The project was divided into two sub parts; one concerning the design of the cabin and one concerning the engineering. Throughout this rapport you can follow the engineering part of the project. The project has followed a systematic product development process resulting in optimized results for material selection and engineering solutions.
Utanför murarna. : En studie av Ulf Lundells och rockkulturens outsiderpositionering.
Erik Andersson: Utanför Murarna: En studie av Ulf Lundells och rockkulturens outsiderpositionering. Uppsala universitet: Institutionen för musikvetenskap, 2007.The main aim of this essay is to show how the artist Ulf Lundell presents himself as someone with an outsider's view of life. This also includes showing that this aspiration is a common one among artists in the rock culture.The aim was reached by studying texts, lyrics, interviews, articles of and with Lundell and then applying theories about authenticity and performativity on this material. In order to put this in a context I looked at a similar material but with a much broader perspective, artists from different countries, genres and eras is here included.The conclusion of this study is that a kind of norm system in the rock culture has developed and Lundell is acting accordingly to these rules. The outsider position has become an important ingredient in Lundell's persona and this position can also be seen as a given norm in the wider context.
Procentbegreppets introduktion i matematik för tidiga Är
Mitt examensarbete handlar om nÀr och hur tidigalÀrare introducerar procent. Jag beskriver vilka förkunskaper eleverna bör ha innan procent introduceras. Arbetet belyser vilka metoder och material som lÀrare kan anvÀnda sig av. Jag ger nÄgra exempel pÄ hur procentarbete kan gÄ till i Är 2, men det huvudsakliga arbetet handlar om hur procent introduceras för elever med förkunskaper inom brÄk och decimaltal. Procent introduceras enligt min undersökning tidigast Är 5.
Nya tidens mode : FÄfÀngan under ett krigshÀrjat 1500-tal
My master?s thesis is a study of acquisition of photographies during 1958-2008. The questions I proceed from is what patterns lies behind the Royal library's acquisition of photography and how the process of acquisition looks like. The theoretical base which I lean on consists partly of a problematization of the process of cultural heritage and partly of organizational theory. The problematization of the process of cultural heritage is my foundation of this essay.
Utveckling av Hedlunds Hus AB webbplats
För att visa pÄ nyttan av vad ett anvÀndartest kan erbjuda i samband med utveckling av en webbplats har vi i denna rapport tagit med alla stegen fram till och med utveckling i Vattenfallsmetoden, som Àr den metod som vi anvÀnt oss av. De föregÄende stegen i metoden Àr förstudie, analys och design. Förstudien valde vi att genomföra som ett anvÀndartest för att fÄ fram vad anvÀndarna verkligen efterfrÄgade. Vi analyserade sedan resultatet av anvÀndartestet och gjorde en sammanfattning, men i den tog vi Àven hÀnsyn till det material som vi samlat in och vad de ansvariga pÄ Hedlunds Hus AB efterfrÄgade. Detta resulterade i en lista med prioriterade funktioner och innehÄll, som vi sedan utgick ifrÄn vid utveckling av webbplatsen.
Datorn ur metodisk synvinkel
This essay is written at the university of Linköping and is a part of the teachers education. The intire essay is available on CD-rom. Its content is directed towards teachers who entirely or partly works, or want to work, in computereducation. The CD-rom contains both textmaterial and presentations, with teacherinstructions, wich are directly appliable in teaching computers. The teachingmaterial on the CD-rom is based on an empiric survey with different computerteachers.
DÀrför vÀljer vi : om nÄgra lÀrare val av
.The Whole language program is in Sweden generally referred to as ?Kiwimetoden? - ?the Kiwi program? (author?s direct translation) partly due to the fact that the Whole language program originates from New Zealand. Whole language is basically a literacy program and approaches literacy from a holistic point of view. Children learning to read and write should do so in the same natural way children learn to speak their native language which is in the context of authentic language as a whole. In Sweden the program is generally practiced together with a commercial and pre-organised material called ?kiwi? or ?StjÀrnsvenska?.