
Sökresultat:
4492 Uppsatser om Massive Multiplayer Online Role Playing Games - Sida 25 av 300
Skolmognad utifrån förskollärares perspektiv
Preschool belongs to Lpo-94. School readiness can interprets in different kind
of aspects, then you can not found any goals to reach in Lpo- 94 for the
pre-school, which preschool teachers can relay to. There are comprehensive
goals for the nine-year school in Lpo- 94, about which knowledge the student
should have for the fifth grade.
Purpose of the studie is to examine preschool teachers understanding of the
phenomenon school readiness. Qualitative interviews by preschool teachers in
south and middle of Sweden has been carried out and a hermeneutic analyse has
been used for a deeper understanding of pre-school teachers interprets of
school readiness.
Klassrumskommunikation och lärande : En studie med fokus på kommunikationsmönster, frågornas roll och uppföljning av elevuttalanden i klassrumskommunikationen
The purpose of this bachelor's thesis is to examine how public libraries in Sweden handles their weeding procedures. A series of questions are asked: How does libraries in Sweden motivate weeding? What principles constitutes the procedure of weeding? Which aspects are given most importance when weeding is decided. How does views on weeding differ between libraries of different sizes? How does longer or shorter professional experience influence the view on weeding? The study was done through an online questionnaire which was sent to a number of staff members on different libraries via e-mail.
Klubba och Boll är allt som behövs för att ha skoj : En studie om kommunikationens och kommunikationskulturensbetydelse i ett elitsatsande ungdomsinnebandylag
Abstract: When playing in teams, communication is important, not just communication with words but also non-verbal communication such as gestures and body languish. The purpose with this study is to see how there is a co-op among communicating players , between leaders and players and to examine what meaning communication and culture got in a youth team. The ambition with this study was to increase our knowledge about communication and communicationculture in the youth floorball team. This study is qualitative and was inspired by an ethnographical method so we got the information from observations of a youth floorball team, totally we made four observations. The result were analyzed and categorized from our observation papers.
Kontextfaktorbaserade ljudeffekter i hasardroulette online. : Påverkan på utövare.
Denna studie presenterar en ny synvinkel inom ämnet att göra hasardspel online mer realistiska. Fjorton personer spelade i tjugo minuter två versioner av ett välkänt franskt roulettespel där utvalda variabler loggades. Den ena versionen fungerade precis som i ett skarpt läge medan den andra innehöll en implementation av kontextfaktorbaserade ljudeffekter. Utifrån loggningen av variabler, samt en kompletterande enkätundersökning, räknades det sedan ut om det förekom någon skillnad mellan versionerna och, i förlängning, spellupplevelsen.Resultatet jag fick fram redovisade förändringar i några av de variabler som hade valts ut och enkätundersökningen indikerade på att det kan ha varit ljudeffekterna som skapat denna förändring..
ActionMegaPower : att inkludera tjejer i marknadsföring av actionspel
Det här examensarbetet består av två delar som syftar till att generera en metod för hur man marknadsför dataspel till en målgrupp av tjejer mellan 16-18 år. Den reflekterande texten visar den teoretiska grunden för metoden, och verksdelen, en marknadsplan för ett fiktivt actionspel, exemplifierar den.Marknadsföringen behöver rikta sig till målgruppen om den skall kunna locka fler tjejer till att spela. Att inkludera dataspel i befintliga normer, som t.ex. att actionspel är spel som spelas tillsammans med vänner, samt visa avatarer målgruppen kan identfiera sig med, är två viktiga aspekter för en lyckad marknadsföring.Om tjejerna fångas upp när de enligt statistiken skulle sluta spela dataspel, finns det potential att bredda målgruppen för fler dataspelsgenrer. Branschen får fler personer att sälja spel till, och fler kvinnor får ta del av de positiva effekter dataspelande bidrar till..
Serious games med rökdykningssimulering
Utbildning och träning av rökdykning inom räddningtjänsten är idag både dyrt ochtidskrävande. Vid praktisk träning måste räddningstjänsten bege sig ut till befintligaövningsområden och ta med sig en stor mängd utrustning: luftpaket, skyddskläder, radio etc. Detta gör det till ett omfattande och kostsamt moment. Detta öppnar tankebanor för alternativ och komplement till befintlig utbildning och träning.Serious games finns idag i många former och är ett utbildnings och rekryteringsredskap som bygger på datorstödd inlärning. Med detta menas att ett Serious game är ett spel som har som huvudsyfte att lära ut och om möjlighet vara underhållande under tiden.
Chef, medarbetare och kamratskap, hur hanteras balansen? - Två fallbeskrivningar utifrån erfarenheter i olika branscher
The examination is focusing on the person who is working in the supervising position in a company. Two different case studies performed with qualitative interviews. One case study is in the service industry and the other case study is in the manufacture industry. The aim with this study is to bring greater understanding to the eventual problems of identity that a supervisor canexperience because of his/her working position boarder between groups. This considering three roles of the supervisor; one role as asupervisor, one role as a colleague and one role as a friend.
Förskolebarns matematik
This report is a qualitative study on children aged three to five years who are in the Swedish preschool. The purpose of the study is to investigate how five experienced preschool teachers view the way children between three and five years acquire basic mathematical concepts, basic numeracy and geometry. The aim is also to find out whether teachers feel that the size of the group of children affects their learning.The study contains information about what preschool teachers think about the way children learn mathematics and how the size of the group of children affects this learning. From the results it can be seen that children learn Mathematics, both in everyday situations and when playing. Moreover, the group size does not seem to affect the mathematical learning of the child.
Posthumanism i förhållande till digitala spel
Detta kandidatarbete undersöker hur digitala spel kan skapas med någon annans
synsätt. Vi ville se vad som hände om vi försökte göra spel på ett
posthumanistiskt sätt och om detta hade förändrat något. Det har uppkommit
speciella möjligheter och konsekvenser under processen, det har även dykt upp
frågor. En av dessa frågor är hur skapandet av varelser inom digitala spel kan
utföras. Likväl har det under projektet skett diskussioner och tester runt hur
ett verktyg för detta ändamål skulle kunna fungera.
Wes Montgomery och hans förhållande till gitarrens greppbräda
Title: Wes Montgomery and his approach to the guitar's fingerboardThe purpose of this study is toinvestigate Wes Montgomery's approach to the fingerboard. It is based not only on audio but also on the visual performance. The tablature matches exactly with Montgomery's playing. The study analyzes the way he moved on the fingerboard and presents a theory why he moved in that particular way. The study leads to a discussion of various possible explanations for Montgomery's special way of playing.Syftet med denna studie är att undersöka Wes Montgomerys förhållande till gitarrens greppbräda.
Formatets betydelse : hur arbetsprocesser och produktionsvillkor formar journalistiken i webb-tv
New technology has created new opportunities for journalists working with web TV. Changes in the work processes have led to new professional roles. According to the theory of media logic such events become news that suits media organizations and working conditions. How does the media logic affect the editorial workflow and how does it affect professional roles? In light of my own experience in various roles in television journalism, I examine how the web TV format shapes the work of journalists.
Kognitiva övningar för trummisar - En studie i hur trumsetselever påverkas av expressiva samt mentala övningar och vilken inverkan mentala övningar och förberedelser har för professionella trummisar
Syftet med arbetet är att ta reda på hur trummisar kan lösa mentala blockeringar i sitt musikutövande. I mitt arbete vill jag belysa vikten av expressivt spel och vikten av mentala aspekter i musikutövandet. Det är viktigt att arbeta med mentala "övningar" precis som det är viktigt med praktiska övningar. Musiker värmer ofta upp fysiskt inför en spelning men hur många värmer upp mentalt? Mina forskningsfrågor är: - Hur kan man påverka trumsetselevers musikaliska utveckling med hjälp av expressiva och mentala övningar? - Vilken roll spelar mentala övningar och förberedelser för professionella trummisar? Jag har intervjuat två etablerade trummisar och trumsetslärare, en vid musikhögskolan i Malmö och den andra en verksam trummis i Stockholm och före detta lärare på Musikhögskolan i Malmö.
E-handel med Kläder : en marknadsundersökning
ABSTRACT Purpose: The purpose of the thesis is to examine and explain which consumers who choose to, or not choose to, shop for clothes via Internet. This will give businesses, and the reader, a better understanding on the views, of customers, on E-business with clothes. Procedure: A quantitative market research has been performed through a survey. Also the gathering of the material and the analysis is done with quantitative methods. The primary sources dominate the thesis.
Kv. Tvättstugan, ett flerbostadshus med massiv trästomme : Ett examensarbete om akustik- och brandkrav samt en jämförelse av energi- och fuktaspekter
Title: Kvarteret Tvättstugan, an apartment building with massive wood construction. A thesis about acoustic and fire requirements and a comparison of energy and moisture aspects. Earlier restrictions in the Swedish legislation have resulted that only a small percentage of the apartment buildings that have been built are designed with a massive wood construction. It has been allowed to build unrestricted with wood since 1994 as long as the function of requirements are fulfilled. This change in the rules together with the great environmental benefits of wood has led to that more companies choose to build apartment buildings with wood. One of these companies is Folkhem Production AB.
På tal om cannabis : Skolans insatser gällande preventivt arbete och åtgärder vid misstanke och upptäckt
This paper is based on a quantitative survey. The study aims to answer the questionwhich media young people rather use to take part of the news. The results showthat young people today in Kalmar preferably and often read newspapers on theInternet and mobile phone.The questions asked was about which media they usually use, the level ofconfidence they had in various media, how interest was in different newscategories, willingness to pay for online news and background issues relatedsubjects. The survey was aimed at high school students in Kalmar and weredistributed and collected on-site at the schools. What was remarkable among theresponses was that young people largely had access to a morning newspaper athome and said that they would consider subscribing to one in the future.