Sök:

Sökresultat:

3352 Uppsatser om Marketing function - Sida 49 av 224

'Hen i lådan' : Ett arbete om genusperspektivet på förpackningsdesign

'Hir in the box' is a study about the gender perspective in packaging design and how it is today. The study deals with the product category razors, for both women and men, to examine and compare products with the same function but with different designs. Based on an analysis of how packages are designed for different sexes, information should be given on how gender-neutral packaging can be designed and used in the future to reach the market. The purpose of the study is also to contribute to future research on the subject. To fulfill the purpose of this study, nuanced and in-depth data is collected by means of a small-N-study and a qualitative study in the form of open group interviews where the survey units are reviewed and discussed.

Entrébänk för Bonum seniorboenden

The following report comprises my bachelor´s thesis in Industrial design, 30 hp. It is executed in collaboration with Bonum senior housing, who has been the client and assignment- maker of this project.The goal was to design a bench for their entrances, which could represent not only the needs of the target group but also Bonum as a trademark. The work is done with great care for both human kind and the environment, with sustainability as beacon.The design process has been followed.Initially, you will find the definition of a bench for entrances, the framework including inclusive as well as sustainable design, a function- and market analysis followed by the inspiration part of the project. Getting to know the target group and their specific needs has been essential for this work.Investigations about what senior house living and senior products are and what the target group thinks and feels, has been done. As a result, two ?personas? has been developed.With the help of a purposely chosen group of people, surveys and ergonomic studies has been executed, as well as prototype-testing.The fact-finding has formed the stable and unavoidable foundation of this project, which later on gets more creative and idea based.

Mobilapplikationer som marknadsföringsverktyg för B2B? : En studie i mobilapplikationers inverkan på kundrelationer & kundvärde

Mobilapplikationer har på bara några år kommit att bli en naturlig del i marknadsföringsmixen för många företag som vänder sig till slutkonsumenter. Nu spås företagsapplikationer, mobilapplikationer skapade för företagsanvändare, stå inför sitt stora genombrott. Det verkar bland forskare och praktiker finns en allmänt utbredd åsikt om att mobilapplikationer har stor potential att bli en kraftfull B2B-marknadsföringskanal. Trots detta har mobilapplikationer ännu inte fått något omfattande genomslag inom B2B- sektorn och det råder stor osäkerhet kring hur de möjligheterna som mobilapplikationer har potential för ska tas tillvara.Syftet med den här uppsatsen är att försöka räta ut några av dessa frågetecken genom att utreda hur en mobilapplikation används som marknadsföringskanal av ett svensk B2B- företag, och utifrån detta undersöka mobilapplikationers potential som marknadsföringskanal utifrån två för B2B-marknadsföringsområdet centrala teoretiska perspektiv: relationsmarknadsföring och värdeskapande. För att kunna göra detta har vi genomfört en fallstudie av hur ett svenskt B2B- företag, ABB använder sig av mobilapplikationer i marknadsföringssyfte.

Modulbaserat effektpedalbord för gitarrister : Från nördinformation till designprocess

Detta projekt utfördes som examensarbete för högskoleingenjörsexamen i innovationsteknik och design, 22,5 högskolepoäng, vid Karlstads universitet. Som uppdragsgivare stod Reminiscor AB. Uppkomsten av projektet låg i en förfrågan från företaget att utveckla ett moduluppbyggt pedalbord för gitarrister.Det här produktutvecklingsprojektet genomfördes med användarkrav och användarönskemål i fokus för att definiera lämpliga funktioner för och utformning av ett modulbaserat pedalbord. Arbetet inleddes med att undersöka utbudet av olika typer av pedalbord och effektpedaler på marknaden. Intervjuer med gitarrister i olika åldrar och från olika genrer genomfördes för att skapa en uppfattning om gemensamma krav och önskemål som kunde ligga till grund för det fortsatta arbetet.

Miljo?klassning inom infrastruktur och anla?ggningsprojekt : - en fo?rdjupning inom CEEQUAL

This thesis has evaluated environmental classifications of projects and the lessons learned to explore what the possible ramifications of implementing this in the construction and infrastructure are. Companies today are looking to develop methods to demonstrate their environmental commitments, but there is an uncertainty regarding the contribution of environmental classifications in this aspect.The literature review presents the theory of environmental classification, which provides a general knowledge of its function. The empirical data is based on an analysis of existing classification methods and qualitative interviews. The analysis shows specific environmental classification system for the area of construction and infrastructure. CEEQUAL is currently the only environmental classification applicable to Swedish projects and therefore serves as the basis for the continued analysis.

Marknadsföring : Att som artist nå framgång

AbstractThe object of this study has been to analyze how companies within the music industry can successfully market their artists, this due to the complexity of today?s marketing environment, where technology has rapidly changed the way of communicating, and therefore contributed to a highly competitive market. The vast change of technology has resulted in several possibilities as well as difficulties breaking through, what could be seen as, a media sorl. Our purpose has been to outdo how companies market, as well as which factors that are vital, for a successful promotion of their artists. To be able to carry out our aim, we have created one key question; How can companies within the music industry market their artist to make them reach success?We have used a qualitative research approach for this study, this to be able to generate more depth concerning the chosen topic.

Att Göra Gôtt Mos : En fallstudie av Göteborgs arbete med att framgångsrikt bygga ett starkt varumärke

Städer blir i dagsläget mer och mer konkurrensutsatta och trenden är att samhället förändrasfrån ett industrisamhälle till att vara mer upplevelseorienterat där framför allt turistnäringen blir allt viktigare. Genom strategiskt varumärkesbyggande har städer möjlighet att skapa sig ett starkt varumärke som kan frambringa en konkurrensfördel.En svensk stad som har arbetat framgångsrikt inom detta område, som i teorin kallas city branding, är Göteborg genom sitt bolag Göteborg & Co som aktivt jobbar med marknadsföring och destinationsutveckling. I denna studie undersöks hur Göteborg & Co har arbetat med att utveckla Göteborg till en framgångsrik destination.Undersökningen har genomförts genom en kvalitativ studie med respondenter från samtliga affärsområden inom Göteborg & Co. Resultatet visar på att varumärket Göteborg har skaffat sig en styrka genom Göteborg & Co:s arbete med faktorer som långsiktighet, helhetstänk, framtidsvisioner och framförallt; samverkan..

Marknadsföringsbegrepp i praktiken : En kvalitativ studie om tillämpningen av priming, upplevelserummet och relationsmarknadsföring i fallet HV71

The study is based on the pragmatic question whether one can apply the theoretical perspectives priming, experience space and relationship marketing in a practical context. The authors visualize how these concepts appear practical and what advantages and disadvantages can be discerned in the particular case of HV71. The method used is a hypothetico-deductive approach, which is not entirely conventional in the humanistic and social scientific context. Consequently, it has been proven to be particularly suitable as it could expose the theoretical perspectives for a difficult scientific test.The result of the study demonstrated that a marketer could benefit from using the theoretical perspectives when exercising the profession. It also showed that the object of study applied these perspectives.

Event Marketing : Kulturnatten och City Art Link som marknadsföringsverktyg

Denna uppsats är resultatet av en undersökning av två kulturevenemang, Kulturnatten i Norrköping och City Art Link i Linköping. År 2009 arrangerades dessa kulturevenemang med en veckas mellanrum och visar vad respektive stad har att erbjuda inom kulur. Vi ville undersöka hur dessa evenemang skiljer sig åt och hur de används som marknadsföringsverktyg för de aktörer som deltar i evenemangen och även för städerna.Syftet med denna undersökning är att undersöka och analysera på vilket sätt två kulturevenemang i två städer kan skilja sig åt. De evenemang vi kommer att undersöka är Kulturnatten i Norrköping och City Art Link i Linköping. Vi kommer genom intervjuer att undersöka hur evenemangen fungerar och används.

PR i det dolda : en studie om Redaktionell PR

The fashion industry is a line of business which is characterised by tough competition. Often the consumer target groups exposed to advertisements identify them as attempts by the fashion industry to persuade them. When this happens, the consumer disregards the information due to selective attention. Faced with these conditions, companies need to find new, creative ways to market their product lines. This essay is about Public Relations, in particular Public Relations that appear in editorial spaces.

Examensarbete

This report aims to examine how Brunneby Musteri is to update the brand attention for Brunneby Musteri at retail stores. Brunneby wish to assure their brand will catch the customers? eye in the store and therefore get assistance to discover what to improve. The family business Brunneby Musteri (Brunneby) was founded in 1941 and is located nearby Göta Kanal in the county of Östergötland. Brunneby produce products such as lemonade, jam, jelly, marmelade, cider and vinegar.

Examensarbete

This report aims to examine how Brunneby Musteri is to update the brand attention for Brunneby Musteri at retail stores. Brunneby wish to assure their brand will catch the customers? eye in the store and therefore get assistance to discover what to improve. The family business Brunneby Musteri (Brunneby) was founded in 1941 and is located nearby Göta Kanal in the county of Östergötland. Brunneby produce products such as lemonade, jam, jelly, marmelade, cider and vinegar.

Examensarbete

This report aims to examine how Brunneby Musteri is to update the brand attention for Brunneby Musteri at retail stores. Brunneby wish to assure their brand will catch the customers? eye in the store and therefore get assistance to discover what to improve. The family business Brunneby Musteri (Brunneby) was founded in 1941 and is located nearby Göta Kanal in the county of Östergötland. Brunneby produce products such as lemonade, jam, jelly, marmelade, cider and vinegar.

Utveckling av mobilapplikation för lutfrenare i möbel

During the year 2014, Artex AB has worked to launch a new product whose function is to locally purify the air. The product is a headboard and its purpose is to give the user clean air while sleeping. The air purifier has different speeds and it`s up to the user to choose which effect that will be on. To get the best experience of the product as possible, the air purifier shall be controlled by a mobile application. In that way the user can increase and decrease the fan speed, even when the user not is home.

Intern marknadsföring och Kundrelationer - hur förhåller sig dessa till varandra

Titel: Intern Marknadsföring och Kundrelationer? hur förhåller sig dessa till varandra?Sökord: Intern marknadsföring, kundrelationer, relationsmarknadsföringProblem: Hur förhåller sig ett företags interna marknadsföring till dess kundrelationer? samt: Hur förhåller sig företagets kundrelationer till dess interna marknadsföring?Syfte: Syftet med denna uppsats är att förstå och förklara hur företaget Leine & Linde AB:s interna marknadsföring samt deras kundrelationer förhåller sig till varandra.Metod: Uppsatsen bygger på teori kring intern marknadsföring och kundrelationer samt en kvalitativ fallstudie med undersökning på ett svenskt företag, Leine & Linde AB.Slutsats: Slutsatserna från studien visar att den interna marknadsföringen och kundrelationerna förhåller sig till varandra genom påverkan mellan olika faktorer för de olika ämnesområdena. Förhållandet kan även ses börja från kundrelationerna, då fallföretaget Leine & Linde inte gjorde något utan ett kundbehov..

<- Föregående sida 49 Nästa sida ->