Sök:

Sökresultat:

1758 Uppsatser om Marketing Law - Sida 40 av 118

Konkurrens för mindre revisionsbyråer : En kvalitativ studie av möjliga konkurrensstrategier och hur kommande förändringar påverkar konkurrensen på revisionsmarknaden

Title: Competition for small audit firms ? a qualitative study on possible competitive strategies and how the upcoming changes will influence competition on the audit market    Subject: Auditing Tutor: Margareta Paulsson  Authors: Per Dahlström and Martin Holmberg Purpose: The purpose of this study is to develop an understanding how smaller auditing firms use competitive strategies and why. The result aims to work as a support for owners and leaders of audit firms as they make decisions of how to compete in the future. We would also like to explore how smaller audit firms view the change of the mandatory audit, that is, our intentions are also to examine how they think the consequences on the market will be and their view on its affect on the competition of the market.    Methodology: Our methodological approach was characterized by a hermeneutic approach in order to explain and understand why the smaller audit firms do what they do. Our approach is a combination of inductive and deductive as it allows us to develop an understanding of the subject, then gather our empirical data and from that draw valid conclusions.

Gapet mellan företag och konsument   : CSR-kommunikation hos klädföretag

Aim of the thesis: The aim of this thesis is to describe and gain a deeper understanding of how companies use communication as a tool to overcome the gap between the company and the consumer. The aim is also to clarify some of the factors contributing to this gap.Method:  This thesis has been made from a qualitative approach with quantitative influences. The qualitative primary data collection was gathered through six in-depth interviews with companies in Gothenburg either selling organic and fair-trade produced clothes or marketing towards sustainable consumption. The quantitative part consists of a consumer questionnaire given to 100 women in the inner city of Gothenburg.  Frame of references: Related researches within the field of the subject are presented in the beginning of this chapter. Further theories presented are the consumer?s awareness and the consumer´s responsiveness to CSR.

Cause-Related Marketing i lojalitetsprogram : En kvantitativ studie om cafékunders upplevelse av Cause-Related Marketing som belöning i ett lojalitetsprogram.

På en alltmer konkurrensutsatt marknad har det blivit viktigare för företag att aktivt arbeta med att värna om kundrelationer. Ett vanligt sätt att arbeta med att värna om befintliga kunder och locka nya är genom lojalitetsprogram. Dessa ämnar uppmuntra till återkommande köp genom att erbjuda kunder olika typer av förmåner för att de är kunder hos företaget. Inom cafébranschen används dessa i olika utsträckning då vissa cafékedjor använder dessa och andra inte gör det. Idag ställer konsumenter höga krav på att företag ska arbeta med hållbarhetsfrågor. Därmed är det viktigt för företag som arbetar med detta att kommunicera ut det på lämpligt sätt.

Hantering av negativ eWOM på Twitter - Ett sätt att skapa kundrelationer

Consumers are facing a wide selection of brands trying to get their attention. An increasing amount of corporations are incorporating non-traditional media in their marketing strategies as an attempt to build relationships with their customers. However, along with the new opportunities to enhance consumer emotions about the brand, social media has brought along new risks for corporations to face. This paper investigates the consequences of different ways of handling such electronic word-of-mouth (eWOM) crisis on Twitter. Furthermore, we investigate potential differences depending on the credibility of the source that sent the message.

Att marknadsföra regioner : En kvalitativ studie om hur kommuninformatörerna i Höga Kusten Norrköping/Linköping, Östra Småland/Öland upplever samarbetet mellan regioner sett ur ett marknads­föringsperspektiv.

Trots att stress tidigt i livet kan leda till ohälsa i vuxenlivet finns det förhållandevis få studier av psykobiologiska aspekter av stress bland ungdomar i Sverige. Syftet med denna studie var att undersöka sambandet mellan självrapporterad stress (n=412) och salivkortisol (n=278) hos friska skolungdomar i årskurs 8 och 9 i två Stockholmsskolor. Vidare undersöktes könsskillnader och skillnader mellan årskurser i självrapporterad stress respektive salivkortisol. Data samlades in via ett självskattningsformulär som mäter generell stress samt genom salivprover tagna vid fem tillfällen under en dag. Resultaten visade på ett signifikant samband mellan självrapporterad stress och salivkortisol (r=0,29) vid en tidpunkt.

Är Sveriges detaljhandelsmonopol av alkohol en enda stor relationsfråga? : En uppsats om relationen mellan Systembolaget och dess leverantörer

The Swedish alcohol market has for many years been in the hands of the government. The question of the monopoly, its being or not being, has for a long time engaged both Swedish citizens and politicians. Since joining the European Union it has also been on the European agenda, trying to adapt Sweden to the more liberal alcohol politic in Europe.The suppliers find themselves acting on a completely different market than a market based on free competition. The suppliers are faced with one retail channel to the stores which creates dependence and uneven power balance towards the retailer. In addition to this, their marketing activities are strictly limited due to the laws and claims.

Bibliotekariens yrkesidentitet och biblioteket som upplevelsecentrum

The aim of this Bachelor?s thesis is to investigate the public librarian?s professional identity and its relation to the public library as an experience centre. The development of the library as an experience centre raises questions about how public librarians understand their professional identity, and about their motives for working with activities like workshops and qigong, activities that have no significant connection with the librarian?s traditional tasks. The data was collected via semi-structured interviews exploring the perspectives and points of view of four public librarians.

En insyn i faktorer som påverkar gymnasievalet : Att marknadsföra en gymnasieskola

A quantitative survey of students in grades one in high school, where the aim is to find out what factors affected their upper secondary school. The survey is based on marketing, and looks to how to market a high school..

På återseende om 20 år? : En studie av HusmanHagbergs relationsmarknadsföring

Svensk titel:  På återseende om 20 år?Hur hålls relationen mellan kund och företag vid liv på en sällanköpsmarknad?- en studie av HusmanHagbergs relationsmarknadsföringEngelsk titel:  Will we meet again in 20 years?How does the relationship between a customer and company survive on a ?rarely buying market?? ? a study of the relationship marketing of HusmanHagberg Författare:   Emma Anderberg och Maria ÖhmanFärdigställd:  2007Handledare:  Nazeem Seyed-MohamedAbstract:During recent years a focus on the development of good and long-term relationships with the customers has replaced the single transactions that which have been the goal when using traditional marketing methods. To succeed on a tough and competitive market it is important for companies to develop good and long-term relationship with their customers. Working with relationship marketing within the estate agent market is especially complicated in many ways. An estate agency is a service company and works as a middleman between a buyer and a seller and therefore has a complicated relationship to its costumers.

Hotbilden i Sverige : En undersökning av den digitala hotbilden mot ett medelstort svenskt företag

Internet and information technology today has a rather obvious role in the activities of companies and organizations. All cash transactions within and between companies is digitized, communication within the company is done via e-mail, sales and marketing is done largely with marketing and ads on the Internet. This has resulted in economic benefits for companies and organizations, and facilitated the work for them. However, this has also led to new threats have emerged. Companies and organizations is well aware that there are numerous threats that comes with using the Internet and Information Technologies but exactly what those threats are for a mid-sized company in Sweden is not clarified anywhere.

Relationer i en digital värld - En kvalitativ studie om PR via sociala medier

Social media is by many believed to be the core of a new type of Public Relations. This new PR is called PR 2.0. Most larger companies today are to be find using dif- ferent types of social media to interact with their publics. Each year companies invest more money in this type of digital public relations. Social media is a relatively new online phenomenon and still used at a very early stage.

Relationsmarknadsföring inom modebranschen - En studie av kundklubbar, nyhetsutskick och den personliga interaktionen i detaljhandeln

Relationsmarknadsföring har idag blivit en central del i många företags marknadsföring. Kort sammanfattat är relationsmarknadsföring ett marknadsföringssätt som fokuserar på att etablera och utveckla relationen till kunden. Eftersom en konsument idag, bland annat med hjälp av Internet, har tillgång till väldigt mycket information ökar medvetenheten och ger kunden en större möjlighet att välja var och av vem hon ska handla. De konventionella marknadsföringsmetoderna blir alltmer ineffektiva och företagen lägger istället mer energi på att skapa en relation till kunden som individ. Inom modebranschens detaljhandel syns detta tillvägagångssätt i form av kundklubbar, nyhetsutskick och den personliga interaktionen i butikerna.

Signalist? Javisst!: En kvantitativ undersökning om signaleffekter av reklamframförande via ljud

The Swedish population is today exposed to more ads than ever. The number of advertising channels is growing, as well as the number of companies and their advertising expenses. As the products are becoming more alike, the harder it gets for the companies to convince the consumers their product is better than their competitors?. In order to succeed they need to understand what they communicate to the consumers through their different marketing activities, and how that affects the consumers? view of the brand and the product.

Doing Business in China - A Best-practice Model for Foreign Invested Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)

Foreign invested SMEs have recently become increasingly interested in China. The enterprises are in this report categorized as second wave companies since they follow the footsteps of previous pioneers, of which mostly were larger companies. The ambitions of the SMEs are either to sell products on the ever expanding Chinese market or to utilize the potential of low cost production for global markets. The existing literature is fragmented and solely based on the experience of larger companies. We believe that SMEs are facing new and different challenges, and thus a new generic theoretical frame work is desirable.

Stealth Marketing : En kvalitativ undersökning av en kontroversiell marknadsföringsmetod i det etiska gränslandet

Vår uppsats utgår från det faktum att det har blivit svårare för företag att utmärka sig i det ökande bruset av marknadskommunikation. Konkurrensen om konsumenternas uppmärksamhet har tvingat marknadsförare och företag att använda sig av nya och annorlunda marknadsföringsmetoder för att nå ut med sina budskap. Samtidigt visar forskning att dagens reklamintensiva samhälle har medfört en ökande skepticism hos konsumenter när det gäller kommersiell påverkan och att konsumenters förtroende för företag generellt sett har försvagats. Frågan om marknadsföringsmetoder och kommersiell påverkan är ett känsloladdat ämne, eftersom fler metoder tenderar att inkräkta på konsumenternas integritet. Det har visat sig att konsumenter litar mer än någonsin på sina vänner och sin familj och allt mindre på reklambudskap när det gäller att bestämma vilka produkter och tjänster de ska köpa I USA har fler företag börjat använda sig av en marknadsföringsmetod som kallas Stealth Marketing för att skapa medvetenhet kring sina produkter/varumärken.

<- Föregående sida 40 Nästa sida ->