Sökresultat:
4115 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 65 av 275
Bebyggelseutveckling och ianspråktagande av jordbruksmark - En fallstudie av Tomelilla i Skåne
Syftet med denna uppsats är att undersöka relationen mellan de två nationella
miljökvalitetsmålen, Ett rikt odlingslandskap och God bebyggd miljö.
Sveriges mest högproduktiva jordbruksmark finns till stor del i Skåne. Skåne har
sedan 1960-talet haft en positiv befolkningstillväxt större än resten av landet.
Kombinationen mellan stor andel jordbruksmark och positiv befolkningsutveckling
gör Skåneregionen intressant att undersöka.
Uppsatsen görs i form av en forskningsöversikt och en fallstudie av Tomelilla
tätort.
Fallstudien består av planeringsförutsättningar där kommunala och regionala
dokument samt lagstiftning med mera behandlas. Vidare görs en scenarioanalys
genom scenariokors, en utvärdering av Tomelilla kommuns översiktsplans
utbyggnadsförslag för Tomelilla tätort och en realistisk byanalys.
Uppsatsen visar att det finns en vision att kombinera de två
miljökvalitetsmålen Ett
rikt odlingslandskap och God bebyggd miljö men att det finns en skillnad mellan
vision och handling när det gäller bevarande av jordbruksmark vid
bebyggelseutveckling. Tät fysisk struktur identifieras som en struktur som tar
hänsyn till jordbruksmark vid bebyggelseutveckling.
Uppsatsen avslutas med en avslutande diskussion av mer fri karaktär,
diskussionen
tar upp behovet av verktyg för förtätning och frågan om en större arena för
planering av hushållning med jordbruksmark behövs..
Nätverkens betydelse för turistdestinationen : en studie av gotländska turistrelaterade nätverk
The tourism industry is growing and with its growth competition between destinations rises. In competition, cooperation and collaboration between tourism operators seem beneficial when creating an attractive and dynamic tourist destination.The purpose of this study is to describe and discuss the significance and influence of tourist related networks at a tourist destination, and therefore this study aims to examine the question: What significance do the tourist related networks have at a tourist destination?This study focuses on seven networks on Gotland that are tourism related, and the representatives of the networks were interviewed in order to get their view on the network and its significance to the destination. The study shows that networks have an important role in creating a unified tourist product of the destination, and in reaching out to the potential visitors through joint destination marketing. The study also shows that the tourism related networks helps to improve the reception of the tourist at a destination and to secure the quality of the tourist destination and its tourist products..
Hur varumärkeskapital kan byggas via apotek - En fallstudie av Ferrosans varumärkeskommunikationsstrategi
Purpose: The aim of this study is to test four different hypotheses from the
aspect of the title of this paper.
H 1 Consumers trust the pharmacy employees? advice and suggestions for their
purchase decisions more than the brand awareness they have received through the
companies marketing communication
H 2 Consumers are enough affected of a company?s marketing communication to
choose their brand even if the pharmacy employees recommend other brands.
H 3 Building brand equity through pharmacies can only be successful if the
company has built up a trust for their brand among the pharmacy employees.
H 4 Without building brand equity the marketing communication strategy for
Ferrosan
cannot increase their brand value and create loyalty.
Methodology: The research method that was chosen is a detective argumentation
that starts from theories and explain different parameters regarding the
subject I am concentration on. It is a case study where the companies branding
strategy towards pharmacies in Sweden is analyzed bys a mix of semi-structured
interviews, documentation analysis and a quantitative research .
Theoretical framework: The theoretical model that has been prepared gives me
the possibility to analyze different parameters regarding branding that are
important when building a brand in an new market.
Avgång Raus - en ny station i södra Helsingborg
Helsingborgs stad är en stationstät kommun. Utmed tre järnvägslinjer finns inte
mindre än tio lokaltågstationer. Intentionerna i kommunens översiktsplan är att
lokalisera bebyggelse i stationsnära lägen för att skapa en flerkärnig
stadsstruktur och att leda in landsbygdens grönstruktur in i de centrala
delarna av tätorten. Behov och önskemål om ytterliggare tre stationer finns och
Raus, i södra Helsingborg, är ett av de önskade stationslägena. Fram till 1966
hade Raus en station och i samband med anläggandet av Västkustbanan skapades
återigen förutsättningar för en station.
Versionshantering för databaser
Moment Marketing är ett litet företag som arbetar med webbutveckling. För dem är det viktigt med versionshantering och de använder ett fåtal program som underlättar detta arbete. Idag saknar de dock möjligheten att kontrollera olika versioner av databaser. Tillsammans med Moment Marketing och de program som redan används av dem skapas i detta projekt ytterligare applikationer med mål att lösa detta problem. Först görs en undersökning över programmen Subversion, TortoiseSVN, Trac och MySQL för att se de möjligheter som finns att använda dem till att uppnå målet.
Havremalt : relansering av en hälsokostprodukt
Launching and marketing a health food product is associated with larger problems than a launch of a traditional food product. There are several sales channels that can be used for a health food product, for example the product can be sold as a traditional food product, natural health food product or as a prescription drug. A smaller company can however experience problems while launching its product as a prescription drug because of the large costs associated with this particular sales channel. There is often no other alternative than to launch the product as a traditional food product, this can however create other problems because of the existing regulations on what can and cannot be mentioned in the marketing of a health food product. The limited amount of information about the product that can be enclosed together with it makes it hard for a company to differentiate and position it on the market.
Varumärkning inom B2B : En kvalitativ studie om möjligheter och risker med etisk ingrediensvarumärkning
Branding is becoming increasingly important to companies within the B2B-sector and they put a lot of effort and capital to develop and strengthen their brands. One way of working with brands is through ingredient branding. An ingredient brand is an alliance between two brands where the ingredient brand is applied on a host brand and works as an ingredient on the product. The purpose of ingredient branding is to create competiveness, differentiation and to create quality associations. Ingredient brands can be divided into emotional and functional categories.
Mundekulla : En studie om det personliga företagets konferensverksamhet
The purpose of this essay is to review Mundekulla, which is a small, relatively newly established Swedish company operating in the field of conferences. Today they are serving ecological and environmental friendly food to their customers and we choose to investigate if this is a successful concept by asking the customer?s opinions. Our task is to analyze and understand how this company can develop a stronger concept regarding their conference area. This essay will also focus on trends and how the ever changing world can affect Mundekulla in the future.
DATORSTÖD FÖR ARBETE - KONSEKVENSER FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM En studie av en service- och supportavdelning
This report is focusing on problems with introducing standard enterprise
resource planning systems (ERP) in businesses. A study has been carried out on
a service and support department at a Swedish heat metering company, SVM North
Node. The study aims to help the company become a better customer in choice and
customization of a new ERP system. We make a description of the department
studied and the work carried out there, on the basis of learning, knowledge and
cooperation. As a final point we present some ideas on how computer systems
could support their work, hoping that this will result in them making adequate
demands on a new ERP system.
Hattholmen - Från oljehamn till central stadsdel i Karlskrona
Examensarbetet är ett förnyelseprojekt i centrala Karlskrona. Planområdet
utgörs av ett stycke utfylld landmassa vilken nyttjats som oljehamn sedan
mitten av 1950-talet. Området är aktuellt som förnyelseområde då den pågående
verksamheten successivt skall avvecklas fram till år 2010.
På samhällsbyggnadsförvaltningen i Karlskrona har en stigande efterfrågan på
centrala lägen för bostäder och verksamheter uppmärksammats. I översiktsplanen
har denna efterfrågan besvarats med en planberedskap där en rad
utvecklingsområden pekats ut. Oljehamnen på Hattholmen är ett av dessa
utvecklingsområden.
Hattholmens läge i stadsstrukturen innebär både goda utvecklingsmöjligheter och
svårhanterliga problem.
Reklam i din bästa vän? : en jämförelse av uppfattningar av reklam genom E-mail respektive SMS
The work with this paper began with a belief that the permission aspect plays acrucial part when it comes to consumers perceptions of marketing through E-mailand SMS - especially when it comes to advertising that is received through a devicethat the consumer has a strong personal relationship with. The questions to beinvestigated was: "How do users of computers and mobile phones feel aboutadvertisement received through E-mail and SMS?" and "In what way does the usersrelationship to the computer or mobile phone affect how they feel about theadvertisement?". The study was based on a questionnaire as well as an analysis of theresponses in combination with previous research on the subject.The results showed that the majority of the respondents from this papers surveywere found to have a negative attitude toward advertisement through both E-mail andSMS. However, the respondents turned out to have a slightly higher tolerance foradvertisement through E-mail than towards advertisement through SMS.
Etablering genom icke-traditionell marknadsföring : En studie av Goohs etablering på marknaden för färdigmat
Problemformulering: Små företag kan ha svårt att slå sig in på en marknad på grund av en begränsad marknadsföringsbudget och konkurrens från andra aktörer. Dessa företag måste därför i många fall använda andra mindre kostsamma metoder än traditionell marknadsföring för att etablera sig på en marknad.Syfte: Att undersöka hur ett mindre företag kan etablera sig på en marknad genom användandet av andra marknadsföringsstrategier än traditionell reklam. För att besvara vårt syfte två delar ur 4 P undersökts, plats och påverkan (distribution och marknadskommunikation).Metod: En fallstudie har gjorts av företaget Gooh där fyra personer på Gooh har intervjuats genom semi-strukturerade intervjuer.Analys: Gooh har gått från en exklusiv distribution till en mer intensiv distribution för att nå ut till fler kunder och konsumenter. I sin marknadskommunikation har Gooh använt sig av olika aktiviteter som viral och buzz marketing för att generera word-of- mouth både bland konsumenter och kunder.Resultat: Gooh har ökat omfattningen av distributionen samtidigt som de ökat omfattningen av marknadskommunikationen för att nå ut till fler kunder och konsumenter och etablera sig på marknaden för färdigmat.Slutsats: Gooh har använt sig av en kombination av distribution och marknadskommunikation i sin marknadsföring och genom detta fått ett stort antal kunder och konsumenter och därmed etablerat sig på marknaden genom icke- traditionell marknadsföring..
Webbaserad realtidsuppföljdkvalitetsundersökning
Swedish school has for the last decades been using quality management as a method for improvement. Quality management is an enormous work and the whole school staff needs to be involved. The management consists of several parts like planning, surveys and interviews, analysis of the replies and setting up new goals. Parents, children and teachers are nowadays accustomed with quality surveys. The last few years these quality surveys have been computerized, but they still look almost the same, using little interaction with the respondent.I have had the opportunity to work with the company KMF Ventures, which has a vision that entails a more interactive web survey.
Det urbana offentliga rummets resiliens som mötesplats
Idag står det urbana offentliga rummet och dess funktion som mötesplats inför
förändringar där konkurrens från externa handelsområden, köpcentrum och
förändrade handelsmönster i allmänhet kan innebära att det offentliga rummet i
stadens centrum får svårt att behålla sin attraktivitet och dragningskraft. Det
offentliga rummet i centrum riskerar därmed förlora sin historiskt starka
betydelse och funktion som mötesplats.
Denna utveckling i kombination med att stadens mötesplatser, till följd av nya
handelsmönster och en allt mer utbredd konsumtionsinriktning av stadsmiljön,
innebär ofta en fragmentering och privatisering av det offentliga rummet i
staden. Detta påverkar människans frihet att delta i det sociala livet i staden
negativt. Då människors möjlighet till möten har en stor betydelse för det
sociala kapitalet och konstateras vara grundläggande för demokrati och hälsa i
samhället riskerar detta innebära negativa konsekvenser för en social
hållbarhet i staden.
Syftet är därmed att studera hur det traditionella urbana offentliga rummet som
mötesplats kan komma att påverkas av handelsverksamheters omlokalisering i
staden. Syftet är vidare att undersöka hur det traditionella urbana offentliga
rummet i mellanstora till stora kommuner kan stärkas och bli mer resilient som
mötesplats oavsett handelsverksamhetens närvaro, för att främja en social
hållbarhet.
Packaging Design as a Brand-building Tool
The topic of our thesis is Packaging Design as a Brand Building Tool and we are presenting the Scandinavian perspective. We found the topic interesting because, from a theoretical point of view, we identified a scarcity in research focusing on packaging design as a brand management tool, and from a practical point of view, we found out that businesses use packaging design at different levels in their communication efforts. Thus we wanted to provide both academia and business world with a clear picture to what extent and how businesses use packaging design in their brand-building process. Therefore the aim of our thesis is to provide practitioners and academicians alike with a better understanding of how packaging design can be used to create strong brands in the FMCG sector in the Scandinavian market. To reach the stated aim first we provided a solid theoretical background of packaging, its elements and its role in the marketing mix.