Sökresultat:
4110 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 54 av 274
Differentiering och framgångsfaktorer på en ständigt växande marknad : Undersökning av bemanningsbranschen
Today it is mandatory for every college or university student to pay a union fee to their student?s union. The fee is mandatory and is a payment for writing examinations, receiving grades. The fees purpose is also intended to secure the education quality and student influence. In the presence of the abolishment of the union fee the Swedish student?s unions stand before an uprising competition between themselves and most likely a decrease in membership.
Ljud och musik i varumärkesbyggande
This thesis aim to explain which part sound and music possess as a branding tool. We consider this to be of relevance since there is very limited reseach conducted on the subject. To fulfill the purpose of this thesis we have focused on three main issues. Our ambition is to describe this subject from a marketing perspective with the brand in focus.
Either you're in or you're out...: Inkongruens och kreativitet - ett sätt att komma in?
The media landscape has exploded during the last decade, which has lead to a massive advertising clutter. Consumers defend themselves against this intrusive marketing by creating an advertising filter that sorts and blocks. These changing conditions have lead to new and tougher demands on creators and advertisers to create more efficient marketing communication that stands out in the clutter and penetrates the consumers? advertising filter. Many creators and researchers claim that creativity is the most efficient method to stand out in the clutter and generate sought communication effects.
Mellan fri vilja och datadriven exploatering: En studie om drivkrafter, medvetenhet, makt och ansvar inom onlinecasinomarknaden
This essay examines the limits of marketing strategies in the online casino industry,
focusing on how data-driven and advanced marketing practices influence consumer
behavior and contribute to problematic gambling consumption. By observing the
online casino industry, the study identifies how companies use sophisticated data
analysis methods and psychological techniques to attract and retain customers,
raising significant ethical and social issues.
The study highlights three key perspectives: the consumer's, the producer's, and the
legislator's. From the consumer's perspective, it explores how various consumer
behaviors, from responsible gambling to problematic overconsumption, are
influenced by marketing and gaming experiences. This includes an analysis of how
cognitive limitations and psychological biases can lead to irrational decisions and an
increased risk of gambling addiction.
From the producer's perspective, it examines how gambling companies use
marketing strategies and technologies to increase profitability and what incentives
they have to take social responsibility according to modern Corporate Social
Responsibility (CSR) principles. It appears that companies do not see CSR as a
business goal beyond the risk of current and future regulatory compliance
requirements and policy changes.
From the legislator's viewpoint, the current regulatory framework for the gambling
industry is discussed, including the changes that occurred in 2019 when the special
monopoly form we had in Sweden was transformed into a license market.
Att fysiskt utforma en attraktiv stadsdel - en strategiplan över Salöts södra udde
I planeringssammanhang är det vanligt att tala om en attraktiv stad, men
begreppet är svårdefinierat. Dels därför att det är starkt kopplat till
individens egna värderingar, men också därför att begreppet består av många
faktorer. Det är därför praktiskt omöjligt att utforma en attraktiv stad om
inte begreppet attraktiv stad definieras. Det finns många teoretiker som
forskat inom området, genom olika tidsepoker och med olika infallsvinklar.
Trots den allomfattande forskningen finns det idag ingen enskild teori eller
definition på vad som utgör en attraktiv stad.
Examensarbetet har lett fram till en undersökning av begreppet attraktiv stad,
som sedermera lett fram till olika faktorer och beståndsdelar som bygger upp
definitionen attraktiv stad.
Våga Vara Annorlunda?: En uppsats om hur produktengagemang och motivation påverkar inkongruent marknadskommunikation
To be seen is essential. Presently, the marketing of different well-known brands within the same product category is done with little variation. To marketing professionals, this creates an opportunity to market products in an unexpected way. The use of incongruent market communication and by creating a discrepancy between a well-known brand?s advertisement and brand scheme, which is already established in customers? minds, is one way to be different.
Trafiksystemets inverkan på boendemiljöers popularitet - En fallstudie av tre stadsdelar i Göteborg
Ett övergripande mål med ämnesvalet till denna uppsats var att belysa det
ibland förbisedda men nära förhållandet mellan den byggda miljön och
trafikplanering. För att synliggöra denna relation valdes ett socialt
perspektiv med utgångspunkt i statistik över var människor väljer att bosätta
sig. Syftet var sedan att undersöka sambandet mellan populära boendemiljöer och
utformningen av deras trafiksystem. Utifrån mycket skiftande popularitet mellan
olika stadsdelar i Göteborg identifierades 20-talsstadsdelen Kungsladugård som
ett specialfall och två relevanta referensobjekt, Brämaregården och Högsbohöjd,
valdes för att pröva trafiksystemens inverkan på dessa boendemiljöers
popularitet.
Studiens frågeställningar är: Finns det ett samband mellan boendemiljöers
popularitet och:
dess trafiksystem och parkeringslösningar?
dess omgivande trafikstruktur med olika grad av barriärverkan?
Brämaregården valdes för att i första hand pröva den andra frågeställningen då
stadsdelen ligger utmed en tungt trafikerad motorled och godsjärnvägsspår men i
övrigt har många likheter med populära Kungsladugård.
Metodikmodell för styrning vid inköp
The work with this report has been focused on developing a methodology model for control at purchase. The methodology model covers parts classification, dispatching systems, batch shaping and more. The aim with the methodology model is that it will be used as an aid for a cost effective material planning to increase the value for customer.The work covers also a description of the present situation and the purchase process at Company X. Six parts have been applied, two from each class (A, B and C), in the methodology/model. The parts that have been applied are included in the flow between Company X and their supplier Company Y.Data have been collected trough literature studies, interviews and the company?s business system.
Underlag till marknadsplan för Umeå Studentkår : inför avskaffandet av kårobligatoriet
Today it is mandatory for every college or university student to pay a union fee to their student?s union. The fee is mandatory and is a payment for writing examinations, receiving grades. The fees purpose is also intended to secure the education quality and student influence. In the presence of the abolishment of the union fee the Swedish student?s unions stand before an uprising competition between themselves and most likely a decrease in membership.
Översiktlig kustzonsplanering - hur kustzonsplanering behandlas i översiktsplaneringen
Detta examensarbete på kandidatnivå i Fysisk Planering på Blekinge Tekniska
Högskola är en studie av översiktsplanering över kustzonen. Syftet med
uppsatsen att identifiera svårigheter och möjligheter med kustzonsplanering
inom översiktsplaneringen genom att utifrån teorin analysera hur ett antal
valda kommuner arbetar med kustzonsplaneringen och dess frågor i respektive
översiktsplan
med utgångspunkt i frågeställningen som lyder följande:
? Hur behandlas kustzonsplanering i översiktsplaneringen hos kommunerna?
? På vilket sätt tillvaratas relevanta miljömål, riksintressen och lagstiftning
i kommunernas kustzonsplanering enligt översiktsplanerna?
? Vilka planeringsfrågor hanteras på översiktlig nivå inom kustzonsplanering?
Fallstudien består av en analys av Blekinge Läns fyra kustkommuner Karlskrona
kommun, Ronneby kommun, Karlshamns kommun och Sölvesborgs kommun. Analysen
utgår från forskningsfrågorna. För att få en bakgrund och ett stöd till
fallstudien har ett teorikapitel utarbetats.
Expander : En studie av Expanders kommunikation och varumärke
Communication can be heard in many different ways and it is important for all businesses, especially in B2B. The construction and maintenance of a brand plays just like the communication a very important part. These parts also have a lot to common and affect each other in a large extent. One problem that may occur in many companies is the failure to grow and gain a larger share of the market even if they in various ways are trying. Expander is one of those companies and in this research report we studied communication and brand building, focusing on brand management, relationships and integrated marketing. Here we drew the conclusion that all these areas are important for a company, especially in the Business-to-Business marketing in different ways.
Gerillamarknadsföring -Konsten att sprida ett budskap med knappa resurser
I genomsnitt utsätts vi för 3000 reklambudskap under en dag, men bara cirka 14 % av de okonventionella kampanjerna har någon effekt. Vi har blivit för medvetna om hur reklam påverkar oss och för kritiska mot media för att köpa dessa budskap. Jay Conrad Levinsons grundade för cirka 30 år sedan begreppet gerilla marknadsföring. Den här kreativa marknadsföringsmetoden var till en början tänkt för de företag som hade begränsade resurser. Metoden kan vara väldigt kostnadseffektiv och används idag flitigt bland både stora som små företag.
Sportmarknadsföring & damfotboll : Vad klubblag i damallsvenskan kan göra för att marknadsföra sin produkt
Handelshögskolan vid Umeå universitetInstitutionen för FöretagsekonomiUmeå universitet90187 UmeåDatum: 2007-04-10Författare: Görel ErikssonNivå/utbildning: Master thesis, FöretagsekonomiHandledare: Kifle HamdeTitel: Sportmarknadsföring & damfotboll - Vad klubblag i damallsvenskan kan göra för att marknadsföra sin produktProblem: "Vad kan klubblag i damallsvenskan göra för att attrahera publik till sina matcher, göra dem nöjda och se till att de kommer tillbaka?Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka och beskriva det arbete som bedrivs för att marknadsföra de damallsvenska klubbmatcherna i damfotboll.Metod: Jag har utgått från en kvalitativ metod då mitt syfte är att undersöka och beskriva det arbete som bedrivs. Mitt angreppssätt är abduktivt och min omfattande förförståelse i ämnet ligger som bas för min hermeneutiska kunskapssyn. Jag har i studien genomfört 7 stycken intervjuer med totalt sex olika damallsvenska klubblag. Jag har haft ett marknadsföringsperspektiv och analyserat mitt empiriska resultat genom en diskursanalys då jag har en kritisk inställning till självklar kunskap.Resultat/slutsatser: I min slutsats kommer jag fram till att det finns behov och möjligheter av att professionalisera och utveckla de damallsvenska klubbarnas marknadsföringsarbete.
Bilden av Sverige i morgondagens EU : offentlig diplomati i en föränderlig värld
Purpose/Aim: The purpose of this paper is to describe how a number of strategically selected employees at the Swedish Institute, with the purpose to promote Sweden in the world, look at the challenges facing Sweden concerning nation branding in the new era of cooperation within the European Union. I examine how these people look upon the work of public diplomacy and nation branding in order to actively participate and influence the EU's common communications platform.Material/Method: The method used in this thesis is qualitative interviews. The reason why I chose this method is because I consider it to be the most appropriate in order to collect information about how these selected employees at the Swedish institute regard the challenges that lay ahead in terms of nation branding within the European Union.Main results: On the basis of the results I have gained by dint of the analysis, it can be concluded that it is of utmost importance to take the societal changes, which are a result both of the worldwide globalization and the EU cooperation, into consideration when designing a future communication strategy for the Swedish Institute. The nation-state continues to play an important role in Sweden, but its importance is declining as the EU cooperation is progressing. The citizens? identity plays a crucial role in designing a nation?s communications strategy, and from the analysis I conclude that we move not from a Swedish to a European identity, but towards a pluralistic union where multiple identities meet under one umbrella; the EU..
Lean och värdeskapadnde sjukvården : En fallstudie
Now a day?s there is dramatic change from traditional to digital information processing in construction industry. This change can be visualized in the project concept stage where it now has accessibility to join all the data in one place. Location-based planning technique simplifies scheduling by visualizing the schedule efficiently and has many advantages such as might shortened the project period by about 10 - 20 % if the company uses location-based technology, reducing risks in many ways by maintaining production continuity and identify collisions between things etc. Vico Office software has been used for Location based planning technique and in this thesis.The purpose of this thesis work was to demonstrate how location -based planning technology change the scheduling stage in Peab, potentially reducing the project time.