
Sökresultat:
4118 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 54 av 275
Sociala medier : Marknadsföring och innehåll
The purpose of this study is to highlight the opportunities of using social media as a communicative tool to attract and engage customers on different social media platforms. In recent years social media has become an important way for business to communicate with people both national and global. The idea behind this thesis was found when we saw different approaches of how companies used social media as a marketing tool. Through a qualitative approach we did eight interviews with six different companies and two social media consults which have given us a basis of what companies really want to achieve with social media. With these interviews we were able to analyze and discuss the abilities to interact with people and how companies distribute content that engage users and increase their credibility to the company..
?Biblioteken vill bara vara hippa? ? en studie om ungdomars attityder till bibliotekens marknadsföring på sociala medier.
The aim of this thesis is to examine young adults? attitudes towards libraries marketing in social media. Libraries mainly use social media to reach out to young adults. However, young adults mainly use social media to communicate with their friends. The question that arises is if young adults are interested in communicating with organizations such as libraries on social media.
Cause Related Marketing - En strategi för en Rosa framtid
I ett samhälle där det råder allt större konkurrens mellan företag och produkter, och då kunderna blir allt mer krävande, har Cause Related Marketing (CRM) blivit något av en unik win-win strategi. CRM innebär att ett företag tillsammans med en välgörenhetsorganisation skapar ett samarbete för att marknadsföra och sälja en produkt för välgörande ändamål och därmed nå ömsesidig vinst.Syftet med uppsatsen är att se vilka effekter CRM kan ha i jämförelse med traditionell marknadsföring. Vi har valt att undersöka varför företag väljer att engagera sig i välgörenhet och om man kan använda ett sådant samarbete som ett marknadsföringsverktyg.Den metod vi använt för studien är en kvalitativ metod. Till vår hjälp har vi använt oss av tidigare forskning inom ämnet samt genomfört intervjuer med företag som varit relevanta för studien. Företagen som medverkar är verksamma inom detaljhandel eller dagligvaruhandel och samtliga har valt att engagera sig i Rosa Bandet.Slutsatser som dragits genom studien är att CRM är en strategi som alla företag inom detaljhandel och dagligvaruhandel kan använda sig av.
Differentiering och framgångsfaktorer på en ständigt växande marknad : Undersökning av bemanningsbranschen
Today it is mandatory for every college or university student to pay a union fee to their student?s union. The fee is mandatory and is a payment for writing examinations, receiving grades. The fees purpose is also intended to secure the education quality and student influence. In the presence of the abolishment of the union fee the Swedish student?s unions stand before an uprising competition between themselves and most likely a decrease in membership.
Ljud och musik i varumärkesbyggande
This thesis aim to explain which part sound and music possess as a branding tool. We consider this to be of relevance since there is very limited reseach conducted on the subject. To fulfill the purpose of this thesis we have focused on three main issues. Our ambition is to describe this subject from a marketing perspective with the brand in focus.
Either you're in or you're out...: Inkongruens och kreativitet - ett sätt att komma in?
The media landscape has exploded during the last decade, which has lead to a massive advertising clutter. Consumers defend themselves against this intrusive marketing by creating an advertising filter that sorts and blocks. These changing conditions have lead to new and tougher demands on creators and advertisers to create more efficient marketing communication that stands out in the clutter and penetrates the consumers? advertising filter. Many creators and researchers claim that creativity is the most efficient method to stand out in the clutter and generate sought communication effects.
Mellan fri vilja och datadriven exploatering: En studie om drivkrafter, medvetenhet, makt och ansvar inom onlinecasinomarknaden
This essay examines the limits of marketing strategies in the online casino industry,
focusing on how data-driven and advanced marketing practices influence consumer
behavior and contribute to problematic gambling consumption. By observing the
online casino industry, the study identifies how companies use sophisticated data
analysis methods and psychological techniques to attract and retain customers,
raising significant ethical and social issues.
The study highlights three key perspectives: the consumer's, the producer's, and the
legislator's. From the consumer's perspective, it explores how various consumer
behaviors, from responsible gambling to problematic overconsumption, are
influenced by marketing and gaming experiences. This includes an analysis of how
cognitive limitations and psychological biases can lead to irrational decisions and an
increased risk of gambling addiction.
From the producer's perspective, it examines how gambling companies use
marketing strategies and technologies to increase profitability and what incentives
they have to take social responsibility according to modern Corporate Social
Responsibility (CSR) principles. It appears that companies do not see CSR as a
business goal beyond the risk of current and future regulatory compliance
requirements and policy changes.
From the legislator's viewpoint, the current regulatory framework for the gambling
industry is discussed, including the changes that occurred in 2019 when the special
monopoly form we had in Sweden was transformed into a license market.
Våga Vara Annorlunda?: En uppsats om hur produktengagemang och motivation påverkar inkongruent marknadskommunikation
To be seen is essential. Presently, the marketing of different well-known brands within the same product category is done with little variation. To marketing professionals, this creates an opportunity to market products in an unexpected way. The use of incongruent market communication and by creating a discrepancy between a well-known brand?s advertisement and brand scheme, which is already established in customers? minds, is one way to be different.
Att fysiskt utforma en attraktiv stadsdel - en strategiplan över Salöts södra udde
I planeringssammanhang är det vanligt att tala om en attraktiv stad, men
begreppet är svårdefinierat. Dels därför att det är starkt kopplat till
individens egna värderingar, men också därför att begreppet består av många
faktorer. Det är därför praktiskt omöjligt att utforma en attraktiv stad om
inte begreppet attraktiv stad definieras. Det finns många teoretiker som
forskat inom området, genom olika tidsepoker och med olika infallsvinklar.
Trots den allomfattande forskningen finns det idag ingen enskild teori eller
definition på vad som utgör en attraktiv stad.
Examensarbetet har lett fram till en undersökning av begreppet attraktiv stad,
som sedermera lett fram till olika faktorer och beståndsdelar som bygger upp
definitionen attraktiv stad.
Underlag till marknadsplan för Umeå Studentkår : inför avskaffandet av kårobligatoriet
Today it is mandatory for every college or university student to pay a union fee to their student?s union. The fee is mandatory and is a payment for writing examinations, receiving grades. The fees purpose is also intended to secure the education quality and student influence. In the presence of the abolishment of the union fee the Swedish student?s unions stand before an uprising competition between themselves and most likely a decrease in membership.
Trafiksystemets inverkan på boendemiljöers popularitet - En fallstudie av tre stadsdelar i Göteborg
Ett övergripande mål med ämnesvalet till denna uppsats var att belysa det
ibland förbisedda men nära förhållandet mellan den byggda miljön och
trafikplanering. För att synliggöra denna relation valdes ett socialt
perspektiv med utgångspunkt i statistik över var människor väljer att bosätta
sig. Syftet var sedan att undersöka sambandet mellan populära boendemiljöer och
utformningen av deras trafiksystem. Utifrån mycket skiftande popularitet mellan
olika stadsdelar i Göteborg identifierades 20-talsstadsdelen Kungsladugård som
ett specialfall och två relevanta referensobjekt, Brämaregården och Högsbohöjd,
valdes för att pröva trafiksystemens inverkan på dessa boendemiljöers
popularitet.
Studiens frågeställningar är: Finns det ett samband mellan boendemiljöers
popularitet och:
dess trafiksystem och parkeringslösningar?
dess omgivande trafikstruktur med olika grad av barriärverkan?
Brämaregården valdes för att i första hand pröva den andra frågeställningen då
stadsdelen ligger utmed en tungt trafikerad motorled och godsjärnvägsspår men i
övrigt har många likheter med populära Kungsladugård.
Metodikmodell för styrning vid inköp
The work with this report has been focused on developing a methodology model for control at purchase. The methodology model covers parts classification, dispatching systems, batch shaping and more. The aim with the methodology model is that it will be used as an aid for a cost effective material planning to increase the value for customer.The work covers also a description of the present situation and the purchase process at Company X. Six parts have been applied, two from each class (A, B and C), in the methodology/model. The parts that have been applied are included in the flow between Company X and their supplier Company Y.Data have been collected trough literature studies, interviews and the company?s business system.
Expander : En studie av Expanders kommunikation och varumärke
Communication can be heard in many different ways and it is important for all businesses, especially in B2B. The construction and maintenance of a brand plays just like the communication a very important part. These parts also have a lot to common and affect each other in a large extent. One problem that may occur in many companies is the failure to grow and gain a larger share of the market even if they in various ways are trying. Expander is one of those companies and in this research report we studied communication and brand building, focusing on brand management, relationships and integrated marketing. Here we drew the conclusion that all these areas are important for a company, especially in the Business-to-Business marketing in different ways.
Översiktlig kustzonsplanering - hur kustzonsplanering behandlas i översiktsplaneringen
Detta examensarbete på kandidatnivå i Fysisk Planering på Blekinge Tekniska
Högskola är en studie av översiktsplanering över kustzonen. Syftet med
uppsatsen att identifiera svårigheter och möjligheter med kustzonsplanering
inom översiktsplaneringen genom att utifrån teorin analysera hur ett antal
valda kommuner arbetar med kustzonsplaneringen och dess frågor i respektive
översiktsplan
med utgångspunkt i frågeställningen som lyder följande:
? Hur behandlas kustzonsplanering i översiktsplaneringen hos kommunerna?
? På vilket sätt tillvaratas relevanta miljömål, riksintressen och lagstiftning
i kommunernas kustzonsplanering enligt översiktsplanerna?
? Vilka planeringsfrågor hanteras på översiktlig nivå inom kustzonsplanering?
Fallstudien består av en analys av Blekinge Läns fyra kustkommuner Karlskrona
kommun, Ronneby kommun, Karlshamns kommun och Sölvesborgs kommun. Analysen
utgår från forskningsfrågorna. För att få en bakgrund och ett stöd till
fallstudien har ett teorikapitel utarbetats.
Gerillamarknadsföring -Konsten att sprida ett budskap med knappa resurser
I genomsnitt utsätts vi för 3000 reklambudskap under en dag, men bara cirka 14 % av de okonventionella kampanjerna har någon effekt. Vi har blivit för medvetna om hur reklam påverkar oss och för kritiska mot media för att köpa dessa budskap. Jay Conrad Levinsons grundade för cirka 30 år sedan begreppet gerilla marknadsföring. Den här kreativa marknadsföringsmetoden var till en början tänkt för de företag som hade begränsade resurser. Metoden kan vara väldigt kostnadseffektiv och används idag flitigt bland både stora som små företag.